Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä aistit tästä kuvasta?  (Luettu 32180 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Rohana
Astro-nauttija
****
Viestejä: 790



Profiili
« Vastaus #15 : 28.02.2007 15:24:40 »

Tuo Carcassone on minulle "tuttu" Kate Mossen kirjasta Labyrintti, on kovasti pinnalla nyt, tai oli ainakin tovi sitten. Edustaa tätä uutta kirjallisuussuuntausta, jossa menneet elämät ja mystisyys yhdistettynä nykyaikaan ovat in.
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #16 : 28.02.2007 15:25:18 »

Oi Asterix, minäkin haluaisin käydä tuolla. Jos nyt todella kesällä menet sinne, niin tuothan kuulumisia sieltä tänne Astroonkin. Jotenkin vain aistin tuossa paikassa jotain erityistä, josta voisit vielä paremmin saada tuntumaa siellä käydessäsi.  Wink angel Ehkäpä minäkin vielä joskus, vaikken koskaan ranskan kielestä esim. ole pitänyt pätkääkään.  Huh

Hassua miten kaikki taas liittyy kaikkeen, sillä tuo Carcassonne johdatti minut näille sivuille: http://www.taivaansusi.net/historia/arcana.html

Ja sieltä erityisesti "hyppäsi" silmiini tämä kohta:

Lainaus
Samoihin aikoihin syntyy Etelä-Ranskassa legenda, jonka mukaan Joosef Arimatialainen ja raskaana ollut Magdalan Maria olivat purjehtineet sinne maanpakoon Jeesuksen ristiinnaulitsemisen jälkeen ja tuoneet mukanaan Pyhän Graalin.

Tuostahan on paljon spekuloitu, että Minne Magdalena olisi paennut. Mutta Ranska tuntuu ainakin minulle nyt kaikista toden näköisimmältä vaihtoehdolta.  :Smiley Kylläpä sitä sattuu ja tapahtuu, kun on Jeesus "oppaana".  Wink Grin Mikään ei ole "sattumaa".  :Smiley
tallennettu
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #17 : 28.02.2007 15:26:04 »

kauniita kuvia ovat....itsellä kanssa ollut tuollaiset keskiaikaiset linnat aina jotenkin lähellä sydäntä ja tuntenut niihin joatin mystista vetoa...
tallennettu

Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #18 : 28.02.2007 15:28:01 »

Tuo Carcassone on minulle "tuttu" Kate Mossen kirjasta Labyrintti, on kovasti pinnalla nyt, tai oli ainakin tovi sitten. Edustaa tätä uutta kirjallisuussuuntausta, jossa menneet elämät ja mystisyys yhdistettynä nykyaikaan ovat in.


Googletellessani löysin myös maininnan tuosta kirjasta.  Smiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #19 : 28.02.2007 15:30:05 »

Voi nyyh.... Cry Tuo viimeinen kuva nostaa tunteet pintaan. Elämäni 1300-luvulla tulee aina mieleen linnoista ja kaipaan todella sitä aikaa!

Tätä arvelinkin.  Wink
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #20 : 28.02.2007 15:36:54 »

Tuo Carcassone on minulle "tuttu" Kate Mossen kirjasta Labyrintti, on kovasti pinnalla nyt, tai oli ainakin tovi sitten. Edustaa tätä uutta kirjallisuussuuntausta, jossa menneet elämät ja mystisyys yhdistettynä nykyaikaan ovat in.


Meinasin jo alkaa kirjoitaa vastausta, ja huomasin sitten, että Auringonkukka ehti ensin.

Jollet ole Rakkauden Valo tuota teosta lukenut, niin suosittelen lämpimästi. Jotenkin luulen, että tataarien kohtalo 1200-luvun Etelä-Ranskassa voisi sinua koskettaa.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #21 : 28.02.2007 15:59:08 »

Tuo Carcassone on minulle "tuttu" Kate Mossen kirjasta Labyrintti, on kovasti pinnalla nyt, tai oli ainakin tovi sitten. Edustaa tätä uutta kirjallisuussuuntausta, jossa menneet elämät ja mystisyys yhdistettynä nykyaikaan ovat in.


Meinasin jo alkaa kirjoitaa vastausta, ja huomasin sitten, että Auringonkukka ehti ensin.

Jollet ole Rakkauden Valo tuota teosta lukenut, niin suosittelen lämpimästi. Jotenkin luulen, että tataarien kohtalo 1200-luvun Etelä-Ranskassa voisi sinua koskettaa.

Mikä jotten voisi lukaistakin...
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #22 : 28.02.2007 16:04:07 »

Oi Asterix, minäkin haluaisin käydä tuolla. Jos nyt todella kesällä menet sinne, niin tuothan kuulumisia sieltä tänne Astroonkin. Jotenkin vain aistin tuossa paikassa jotain erityistä, josta voisit vielä paremmin saada tuntumaa siellä käydessäsi.  Wink angel Ehkäpä minäkin vielä joskus, vaikken koskaan ranskan kielestä esim. ole pitänyt pätkääkään.  Huh


Kun Googletin paikan, niin ei se ole kaukana omasta kohteestani.
Sain idean topicistasi, joten kiitos. Smiley

Voisi muuten olla hienoa kerätä kiva porukka
kasaan ja mennä yhdessä sinne. Smiley

En ole vielä koskaan oikein päässyt henkisille paikoille
henkisten ihmisten kanssa ja sen minä haluaisin vielä kokea!

Diana Cooperin "porukat" ovat kutsuneet pariin otteeseen
mukaan, mutta olen ollut molemmilla kerroilla estynyt. Cry

Ne ovat olleet meditointi reissuja energisille paikoille.

Minulta järjestyy yöpymis -ja tukikohta
ja sitten vain menoksi. Smiley

Tässä linkkiä ko. paikkaan.
http://www.carcassonne.org/
tallennettu
Roseliini
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 18



Profiili
« Vastaus #23 : 28.02.2007 17:55:17 »

Kun katsoin tuota ekaa kuvaa ensimmäistä kertaa niin otsassa tuntui hassulle, ihan kuin joku oli koskettanut otsaa sormellaan, ja samaan aikaan tuntui siltä kuin joku olisi laittanut naamalleni pumpulia (tuntui tosin aika hennosti joten en keksi parempaakaan selitystä) Grin.

Kun katsoin tuota ensimmäistä kuvaa toisella kerralla niin huomasin nuo siniset täplät, aikaisemmin en niitä huomannut crazy2.

Että semmoista, noita linnakuvia en jaksanut tutkiskella, ne eivät omasta mielestäni ole kiinnostavia, hautausmaa kyllä kiinnostaa idiot2 *pöpi*
tallennettu
ametist
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 144



Profiili
« Vastaus #24 : 28.02.2007 18:34:24 »

Todella vetovoimainen paikka, teki ihan heti mieli lähteä katsomaan lähempää. Rauhallinen ja koskettava  :Smiley Kiehtova, kunnioitettava ja herättää pientä pelkoakin.
tallennettu
Absintti
Vieras
« Vastaus #25 : 28.02.2007 19:32:51 »

Ihan lukematta kenenkään muun impressioita:

Tuo on se nimenomainen hämäränhetki jolloin keijukaiset nousevat hoitamaan hautakivien kukkaistutuksia ja kuiskuttelemaan helliä sanoja kastemadoille, leppäkertuille, toukille ja sittisontiaisille ja niille jo muualla vaeltaville sieluille joille maatuvat asuinsijat kerran kuuluivat.  smitten
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #26 : 28.02.2007 23:15:47 »

Oi Asterix, minäkin haluaisin käydä tuolla. Jos nyt todella kesällä menet sinne, niin tuothan kuulumisia sieltä tänne Astroonkin. Jotenkin vain aistin tuossa paikassa jotain erityistä, josta voisit vielä paremmin saada tuntumaa siellä käydessäsi.  Wink angel Ehkäpä minäkin vielä joskus, vaikken koskaan ranskan kielestä esim. ole pitänyt pätkääkään.  Huh


Kun Googletin paikan, niin ei se ole kaukana omasta kohteestani.
Sain idean topicistasi, joten kiitos. Smiley

Voisi muuten olla hienoa kerätä kiva porukka
kasaan ja mennä yhdessä sinne. Smiley

En ole vielä koskaan oikein päässyt henkisille paikoille
henkisten ihmisten kanssa ja sen minä haluaisin vielä kokea!

Diana Cooperin "porukat" ovat kutsuneet pariin otteeseen
mukaan, mutta olen ollut molemmilla kerroilla estynyt. Cry

Ne ovat olleet meditointi reissuja energisille paikoille.

Minulta järjestyy yöpymis -ja tukikohta
ja sitten vain menoksi. Smiley

Tässä linkkiä ko. paikkaan.
http://www.carcassonne.org/


Ole hyvä vain.  smitten Minäkään en ole koskaan vielä (tässä elämässä  Grin) ollut henkisellä paikalla henkisen porukan kanssa. Kiehtova ajatus olisi kyllä tuo, että lähtisi tuonne astrolaisten kanssa.Ja jos majoituskin vielä järjestyisi. Mutta en tiedä sopisiko kesällä ja olen kaavaillut lähteväni vihdoin ja viimein Egyptiin loka tai marraskuussa, joten ei varat noin peräkkäisiin reissuihin välttämättä riittäisikään... Mutta aivan mahtavaa kyllä olisi päästä tuonne porukalla.  Cheesy
tallennettu
astraali
Vieras
« Vastaus #27 : 01.03.2007 08:33:20 »

Luin tämän ketjun vasta nyt mutta kerron silti, mitkä fiilikset minulle tuli tuosta kuvasta ensimmäisenä ennen kuin luin teidän muiden kommentteja.

Ensin tuli pyhyys ja sitten kaksi rakastavaista, joilla oli murheellinen tarina kerrottavana. Kaipausta, kohtaloa ja paljon sympatiaa, rakkautta ja lohdutusta henkimaailmasta. Nämä siis ensimmäiset ajatukset.

Kaunis ja kohtalokas kuva.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #28 : 01.03.2007 13:14:27 »

eikö kukaan muu näe realistisin silmin tuota kuvaa?
sehän on kuin soranottoalueen reunalta leikaten,
hautakivet on siirrettu syrjään tiheään,vieri viereen,
ihan kuin hautausmaan uusiokäyttöä,
"kuolleet väistykööt,
kukkulat horjukoot,
tähän tulee moottoritie..?"

onko hundraprosent varma,että kuva on se mikä on?
nimim.epäluuloinen
tallennettu
Rohana
Astro-nauttija
****
Viestejä: 790



Profiili
« Vastaus #29 : 01.03.2007 13:21:24 »

Huomasin kyllä myös kuvan alkavan ikäänkuin jyrkänteeltä, mutta en ajatellut hautausmaan LOPPUVAN jyrkänteeseen vaan alkavan siitä...hassua miten erilailla voi visualisoida kuvaa.
Minulle ei siis tullut mieleen että siitä puuttuisi jotain, tai tila olisi loppunut, vaan että on aloitettu reunalta ja edetty kauemmas... Shocked
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: