Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kanavoinnit - terveys vaarassa?  (Luettu 7647 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Cleo
Vieras
« : 04.12.2005 17:35:53 »


Tervehdys!

Tässä sairastellessa tuli mieleen sellainen juttu, jonka haluaisin ottaa esille. Kun lukee näitä eri kanavointeja, ja eri energioiden aiheuttamia muutoksia ja tuntemuksia kehossa, ei voi olla ajattelematta että olisiko syytä mieluummin mennä lääkäriin?

Olen aiemminkin olut aikeissa kirjoittaa samasta aiheesta, mutta jotenkaan en ole saanut aikaiseksi ennen kuin siitä tuli ajankohtainen minulle.

Nimittäin esimerkiksi aivokalvontulehduksen ensioireet ovat hyvin samankaltaisia kuin mistä täällä on ollut usein puhetta vaikkapa kolmannen silmän tai kruunuchakran aktivoitumisessa.

Itselläni ensitunne oli hupaisa, oikeastaan miellyttävä. Kutittava tunne silmien välissä joka levisi koko päähän ja osittain selkärankaan.
Vaan myöhemmin tuli pahoinvointia ja päänsärkyä ja kuumettakin, vaikkei paljoa. Näitäkin pidetään monissa kanavoinneissa "normaaleina". No, itselläni siis naamakin turposi ja oletin ensin kyseessä olevan allergisen reaktion, aikeena anti-allergialääkkeen jälkeen odotella seuraavaan päivään..

Onneksi paitsi Ikiaika, myös mieheni, patisti minua lääkäriin välittömästi.
Syyksi selvisi meningokokki-bakteeri, joka edetessään aiheuttaa tosiaan aivokalvontulehduksen, ja lisäksi vieläpä sen vaarallisimman ja helpoiten tappavan muodon. (virusperäinen on vaarattomin,ja moni sairastaakin sen tietämättään, sillä lievänä oireet ei juuri tavallisesta flunssasta poikkea)

Ajattelinkin tällä siis paitsi sanoa varoittavan sanan, myös herättää keskustelua siitä, että kannattaisiko kuitenkin mennä lääkäriin jos ilmenee outoja tuntemuksia päässä, pistoksia selkärangassa t.m.s. Entäpä, onko kellekään koskaan herännyt sama epäilys kuin minulle, että kun nyt ravintomme on yhä köyhempää ja ilmasto saastuneempaa, niin olisiko tässäkin oiva keino vetää huomiota pois siitä, että nykyisellään ihmiset ovat yhä sairaampia yhä nuoremmalla iällä?

Aspartaamin, lisäaineiden y.m. vaaroista onkin jo ollut puhetta, vaan entäpä kanavoinneissa mainittujen tuntemusten pitäminen "normaalina" ja sitä seuraava oireiden vähättelyn vaarat?
Tarkoitus ei ole pelotella, eikä aina tarvitse olla kysymys niin äärimmäisestä taudista kuin aivokalvontulehdus, mutta sanonpa vain että ihan ensimmäisen tuntemuksen iskiessä ajattelin itsekin jotta hoo, onpa makeeta, näinkö se tähtiportti vaikuttaakin!  Cheesy uglystupid2
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #1 : 04.12.2005 18:10:30 »

hei, kirjoituksesi on varmasti ihan ajankohtainen.
Kyllä sitä välillä tulee liihoteltua niin korkealla, että ihan nämä tavalliset jutut ja syyt unohtuu.
Helposti kaikki selitetään vain "henkisesti"....
Järjen käyttö lienee sallittua! Wink Ja jopa toivottavaa...
Kyllä toi Ikiaika oli mainio tapaus, ihan orpo olo ilman neuvojaan.
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #2 : 04.12.2005 19:05:56 »

Hei Cleo  Smiley

Ehdottomasti kannattaa käydä lääkärillä vaikka kuinka paljon olisi kanavoitua
tekstejä tai esim vaihtoehtohoitoja tarjolla.

Yleensä nämä ns oireet ovat tukena, jos lääketieden puolella ei löydy mitään
ns fysiologista syytä ja lääkityksetkään ei auta, riippuen toki mistä on kyse.

Mikään maalaisjärki ei kannata heittää roskikseen vaan se on jopa suotavaa  Wink

Kiitos kirjoituksestasi, siinä oli asiaa kerrakseen  smitten
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #3 : 05.12.2005 12:39:57 »

Erittäin huomionarvoinen asia.
Yleensä mennään metsään, jos unohdetaan fyysisyys tai vaihtoehtoisesti 'henkisyys' (tunnemaailma yms)...
Ihminen on KOKONAISUUS yhtään olemuspuolta unohtamatta.
Olkoonkin, että ihminen kehittyy henkisesti, myös samalla tapahtuu fyysinenkin muutos.....tai jotain sinnepäin...

Monasti sitä törmää ajatukseen, että ns.'henkinen kehitys' tapahtuu fyysisyydessä ja ajassa...tai sitä yritetään lähestyä sitä kautta ja taasen fyysisyyttä yritetään kokea ajattomuudessa, vanhuutta ja muutoksia peläten.... Cheesy
 smitten
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #4 : 05.12.2005 13:50:42 »

Ilman muuta ihmisen tulee pyrkiä elämään niin, että lääketiedet lääkärihoitoineen ja henkinen tie kulkevat käsikädessä. Onhan meille usei sanottukin, että jos fyysinen ruumis sairastaa se pitää hoitaa fyysisin tarpein - ja asennoitua siihen samalla henkisesti, esimerkiksi kiireisen ihmisen kannattaa lopettaa se kiireinen juoksu ja keskittyä rauhassa sairastamaan. Malttaa siis maata sängyn pohjalla  Wink

sanoisin myös, että jos omaa vahvan intuition ja on sujut itsensä kanssa kaikella tavoin sitä kyllä huomaa, milloin kyse on vain henkisesti tuntemuksesta, milloin on syytä mennä lääkärin pakeille.

Kumpikaan ei saisi sulkea toistaan pois. Tässä myös yksi elämän vahva ying yang
tallennettu
Heli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 221



Profiili
« Vastaus #5 : 16.12.2005 15:03:49 »

Olen samalla linjalla muiden kanssa, että kannattaa käydä ehdottomasti lääkärillä jos itsestä siltä tuntuu Smiley
jokainen kuitenkin tuntee parhaiten oman kehonsa.
Energiahoidot eivät sulje pois lääkärinhoitoa, mutta niinkuin joku jo sanoi, kuljetaan käsi kädessä.
Asia kannattaa varmistaa lääkäriltä ja paranemista nopeuttamaan voi halutessa käydä energiahoidoissa !!
tallennettu
nataraja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 104


On matkustettava pitkä matka, syvälle sisimpään.


Profiili
« Vastaus #6 : 16.12.2005 23:21:12 »

Ehdottomasti lääkäriin!!   Kipuhan on kehon tapa ilmaista, että kaikki ei ole kohdallaan, ja silloin se siis ei ole " normaalia!!!!" Lääkärissä käynnistä ei ole haittaa, en itsekkään pidä, niinkuin jotkut täällä, normaaleista apteekkilääkkeistä, joten kysyn aina lääkäriltä, olisiko vaivaan jokin muu mahdollinen hoitotapa. Lääkärit kyllä tietävät, ja kertovat kyllä, jos potilas vaan osaa kysyä. Olemme mielestäni kyseenalaistaneet ja aliarvioineet nykylääketieteen kehityksen vähän liian jyrkästi.. Ei kaikkea tietenkään pidä niellä, mutta järki käteen.
tallennettu

Elämässä ei ole pahaa, on vain asioita joista meillä on tilaisuus ottaa oppia. Se, että käyttääkö tilaisuuden, on oma valintamme elämämme matkaan...
Itse
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« Vastaus #7 : 26.12.2005 00:56:28 »

Eiköhän jokainen tiedä ja tunne itse mistä on kysymys.
Minulla ainakin tunne on ihan eri jos olen kipeä tai noi muut henkisistä syistä johtuvat tuntemukset.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #8 : 26.12.2005 02:05:03 »

Eiköhän jokainen tiedä ja tunne itse mistä on kysymys.
Minulla ainakin tunne on ihan eri jos olen kipeä tai noi muut henkisistä syistä johtuvat tuntemukset.
Olen samaa mieltä. Koen myös samoin.
tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #9 : 26.12.2005 04:39:14 »

Olen muutaman päivän maannut flunssassa.päänsärkyä ja lihaskipuja ym.
Olen myös sitä mieltä,että kyllä tästä henkiset tuntemukset on melkoisen
kaukana!  Embarrassed
Olisi pitänyt uskoa kehon pieniä viestejä jo aikaisemmin,että levon tarvetta,,,

Kuitenkin,jos vähänkin epävarma,niin kyllä kannattaa käydä kuntonsa
lääkärillä tarkistuttamassa.
Luulisin,että kolmannen silmän avautumista enteilevät tuntemuksetkin
kaikilla omanlaisensa.
Jotkut kertoneet sietämättömistäkin päänsäryistä ennen sitä.

Juu,se maalaisjärjen käyttö kannattaa! :Smiley  smitten  smitten
tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: