Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: reikikurssi  (Luettu 48210 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
selkälokki
Vieras
« Vastaus #30 : 15.12.2005 14:20:23 »

Kiitos Pallaskissa!!! smitten
tallennettu
Spica
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« Vastaus #31 : 15.12.2005 15:08:45 »

Kyllähän se reiki tosiaan on ensisijaisesti tarkoitettu itsehoitoon ja oman kasvun tueksi. Reikin eettiset periaattethan ovat lyhyesti ja ytimekkäästi:

Älä ole vihainen
Älä huolehdi
Ole kiitollinen
Tee työsi
Ole ystävällinen muita ihmisiä kohtaan

Nämä kun kaikki muistaisi, niin kuinka paljon parempi paikka tämä maalima oliskaan.. Se on vaan usein niin, että kun tuohon reikiin oikein kunnolla hurahtaa ja siitä kokee apua saavansa, niin sitähän tekee mieli jakaa kaikille. Mutta niin kai siinä käy vähän joka asiassa, minkä itse kokee hyväksi ja hienoksi asiaksi! Pitäisi vaan muistaa, että kaikki ei ehkä innostukaan ihan samalla tavalla..  Smiley

No, joka tapauksessa, noita periaatteita voisi minun mielestäni noudattaa vaikka ihan jokainen. Riippuamatta siitä, onko "reikiläinen" vai ei.

Mukavia hetkiä kurssille toivottelen, Selkälokki!!
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #32 : 15.12.2005 17:36:21 »

Käyttäkää sitä ki-energiaa mieluummin talojen lämmittämiseen... Cool
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #33 : 16.12.2005 08:51:50 »

Käsitin kyllä Arielin viestin pelkästään ystävälliseksi, en yritykseksi muuttaa väkivalloin Ivanin persoonaa. Toisaalta jokainenhan luemme toistemme viestit oman sielullisen suodattimemme lävitse tulkittuna... Mielestäni jos joku haluaa lähettää toisille rakkautta - kutsuttaneen sitä sitten reikiksi tai miksi tahansa muuksi - siinä ei ole mitään pahaa eikä oksettavaa - ei myöskään irvailtavaa. On eri asia, jos pyrkii muuttamaan toista, vaikuttamaan hänen elämäänsä jne... Se on toisen persoonaan puuttumista, joka ei ole eettisesti oikein. Silloin energiamme lähtevät omasta tahdostamme, ohjailunhalustamme, ym. itsekkäistä vaikuttumista. Meillä ei myös ole oikeutta puuttua toisten elämänsuunnitelmaan, sillä toinen on itse kasvaakseen valinnut juuri ne vastoinkäymiset, joiden parissa ponnistelee.

Mutta rakkaudellisten ajatuksien lähettäminen... Hyvät hyssykät sentään, mitä pahaa siinä voisi olla? Ainakin minulle saa lähettää rakkaudellisia ajatuksia niin paljon kuin joku ikinä haluaa ja ehtii!  smitten

Spican kirjoittamat Reikin periaatteet olisi itse kunkin syytä kerrata aina aika ajoin:
Älä ole vihainen
Älä huolehdi
Ole kiitollinen
Tee työsi
Ole ystävällinen muita ihmisiä kohtaan

Toisten arvosteleminen kun on niin maharottoman heleppoa sen sijaan että eläisi ja antaisi muidenkin elää - kukin tyylillään.
tallennettu

Mirjam
Vieras
« Vastaus #34 : 16.12.2005 09:10:07 »

Lainaus
Spican kirjoittamat Reikin periaatteet olisi itse kunkin syytä kerrata aina aika ajoin:
Älä ole vihainen
Älä huolehdi
Ole kiitollinen
Tee työsi
Ole ystävällinen muita ihmisiä kohtaan


Heippa!
Jo tuossa aikaisemmassa viestissä missä nämä Reikin periaatteet mainittiin, jäin miettimään, että mistäkö ne on tulleet?
Eivät varmaan mitään Reikin-etiikan virallista tietoa ole kuitenkaan?

Itse koen, että jos tukahduttaa normaaleja jokapäisiä tunteitaan, ei voi kyllä muitakaan hoitaa...
Ja toisaalta tuo ns.'käskymuoto' on hiukan kummallinen.  idiot2
Itse peräänkuulutan aitoutta, enkä mitään pinnallista sääntöjen noudattamista, jos oma sydän ja tunteet eivät ole siihen valmiita.

Sitähän voi aina noudattaa itsensä kanssa, ettei tee jotain, mikä ei ole jonkun hoitomuodon etiikassa sallittua tavallaan, mutta että alkaisi tukahduttamaan omia tunteitaan.....
Ja kuitenkin Reikiä välittäessä, ei olla emotionaalisten tuneiden tasolla, joten .....

Toisaalta sallinemme Arielin toimia tavallaan. Eihän se sitä tarkoitaakkaan, että emme sallisi, jos tuomme esiin oman näkökulmamme asiaan?!
Ehkei kukaan olisi mitenkään viestiään huomioinutkaan, jos hän olisi tavanomaisesti lähetellyt sitä Valoa ja Rakkautta, mitä tapana on, mutta hän sattui mainitsemaan, että lähettää myös REIKIÄ ja varmasti jokainen, joka on sisäistänyt Reikin olemuksen, tuo siinä vaiheessa mielellään oman näkemyksnsä esille...?

Ja kuten jo mainitsinkin;
Silloin kun puhtaan ja ajatellaan niin, että lähteän sinne ja sinne tänne rakkautta ja suvaitsuvaisuutta uhkuvaa energaani, kyse ei ole kuin ajatusenergiasta, joten sen toimintatavatkin ovat ihan erilaiset kuin intentiosta alkunsa saavat.
Ne sivelee mielen maailmaa ja hivelee manipuloinnin ja projisoinnin pintoja. 
Eikä tähän toimintaan todellakaan tarvita mitään vihkimyksiä.


Joten ajatustasolla lähetetyt singaalit, vaikkakin puhuttaisi Reikistä, eivät ole Reikiä, joten Reikin etiikka tuskinkaan Arielin lähetyksessä mitenkään 'murtui'! Wink

Joten oikein Sydän Lämpöisin ajatuksin
Mirjam smitten
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #35 : 16.12.2005 09:32:46 »

Lainaus

Itse koen, että jos tukahduttaa normaaleja jokapäisiä tunteitaan, ei voi kyllä muitakaan hoitaa...

Itse peräänkuulutan aitoutta, enkä mitään pinnallista sääntöjen noudattamista, jos oma sydän ja tunteet eivät ole siihen valmiita.

Sitähän voi aina noudattaa itsensä kanssa, ettei tee jotain, mikä ei ole jonkun hoitomuodon etiikassa sallittua tavallaan, mutta että alkaisi tukahduttamaan omia tunteitaan.....
Ja kuitenkin Reikiä välittäessä, ei olla emotionaalisten tuneiden tasolla, joten .....


 coolsmiley Kenelle nyt oikein kirjoitat  :Smiley
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #36 : 16.12.2005 09:37:06 »

Lainaus
coolsmiley Kenelle nyt oikein kirjoitat  :Smiley

 idiot2 Käsittääkseni Astro foorumille yleisesti ottaen.... idiot2
Mutta jos sinua jäi vaivaamaan tarkempi erittely, niin sanotaanko vaikka että tähän ketjuun osallistuneille.
Helpottiko yhtään?  Cool
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #37 : 16.12.2005 09:41:37 »

Mirjam!  

Kiitos ajatuksia herättävästä kirjoituksesta. Itsekin mietin, ovatko nuo periaatteet ihan niitä virallisia Reikin periaatteita. Mutta vaikka ne eivät ihan virallisia Reikin periaatteita olisikaan, yksikään niistä ei ainakaan sodi Reikin periaatteita vastaan.

Ymmärrän täysin kantasi. Reikin, rakkauden jne... lähettäminen voi olla myös itsekästä toimintaa, yritystä muuttaa maailma omaan muottiinsa, mutta toisaalta se VOI olla myös aitoa huolta maailmasta, kanssaihmisistä, uskoa ja toivoa parempaan maailmaan jne.. Sorry, jos kuulostan yltiöidealistilta. Uskoni ihmisten hyvyyteen on edelleen tallella vaikka sitä aika ajoin koetellaankin rankalla kädellä. Wink Minusta on myös mielenkiintoista ja surullistakin, että rakkauden lähetys toiselle aiheuttaa niin paljon kiukkua ja arvostelua (enkä tarkoita Mirjam nyt mitenkään sinua vaan enemmänkin yleisesti). Onko se sitten nykymaailmassa oikeutetumpaa kuin rakkaus?

Reiki-opettajani kertoi esim. lähettävänsä kaukoreikiä aina sairaalan ohi ajaessaan. Tästäkin voi joku etsimällä etsiä arvosteltavaa, nähdä sen yrityksenä puuttua itse valittuun sairauteen jne...  Mutta jos motiivi on hyvä ja pyyteetön, mitä pahaa siinä voisi olla. Täytyy tunnustaa, että itsekin syyllistyn moiseen aina TAYS:n ohi körötellessäni...  Embarrassed

Sydänlämpöisin ajatuksin myöskin,
May smitten

Edit: Minusta hyvä tapa päättää lähetys (oli se sitten Reikiä tai rakkautta) on lausua tai ajatella: Tapahtukoon sinun tahtosi. Se kertoo, että emme ole yrittämässä muuttaa ketään omalla persoonallamme vaan lähetämme hänelle vain positiivista energiaa, jonka perille toimittamisesta ja toimittamismuodosta päättää meitä korkeampi taho. Smiley
« Viimeksi muokattu: 16.12.2005 09:44:47 kirjoittanut May » tallennettu

Spica
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« Vastaus #38 : 16.12.2005 09:51:09 »

Ei ole tarkoituskaan tukahduttaa aitoja tunteita, vaan tarkoitus on, että nämä periaatteet olisivat aitoja tunteita. Siihen pyritään. Mutta ihmisiä kun olemme, nämä ovat todellakin helpompia sanoa, kuin toteuttaa.. Joka tapauksessa, positiivisuuttahan ne vain lisäävät ja se on aina hyvä asia. Käskymuodon voi myös käsittää kehoituksena tai ohjeena, jos haluaa. smitten

Iloista perjantaita kaikille! Ja ihanaa viikonloppua!  Smiley
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #39 : 16.12.2005 10:06:04 »

Heippa May!

Lainaus
Reiki-opettajani kertoi esim. lähettävänsä kaukoreikiä aina sairaalan ohi ajaessaan. Tästäkin voi joku etsimällä etsiä arvosteltavaa, nähdä sen yrityksenä puuttua itse valittuun sairauteen jne...  Mutta jos motiivi on hyvä ja pyyteetön, mitä pahaa siinä voisi olla. Täytyy tunnustaa, että itsekin syyllistyn moiseen aina TAYS:n ohi körötellessäni...  Embarrassed

Nämä on niin monisyisiä ja syvällisiäkin juttuja, että jos sitä tosiaan 'tuijottaa' vain siihen ulosnäkyvään toimintaan, niin ihan turhia 'tuomitsemisia' vain tapahtuu.
Kuten kirjoitit, tuotakin toimintatapaa voisi arvostella  Wink
Mutta kun luin kirjoitustasi, heräsi minulle ajatus siitä, että jos todellakin tuijotamme vain sanoja ja pinnalta nähtyjä tekoja ja siltä pohjalta arvostelemme toisten tekemistä ja toimintaa, emme itse ole sen kummempia. Embarrassed Ja yleensähän ihminen 'luottaa' ensireaktioihinsa ja usein ne kuitenkin on niitä emootioita, joita meistä kumpuaa päällimmäisenä.
Ja jos niistä käsin toimii ja ajattelee ja luo määritelmiään, niin ei todellakaan näe koko 'totuutta' ihmisestä taikka toiminnasta.

Jos itse jostain toimintatavastani haluaisin päästä täysin eroon, niin se on toisten ihmisten 'tunnepoliisina' oleminen police. Minusta se juuri perustuu tuohon edellä kirjoittamaani. Ikävää toimintaa sanon minä.  Wink

Ja sillätapaa olen siitä pikuhiljaa kasvanut ulos, että odotan hetken ja jos on näitä ensireaktio tunteita tullut, sulattelen niitä hiukan ja mietin, että mikä minussa ne sai aikaan. Sitten vasta 'avaan silmäni uudelleen' ja katson sitä toista osapuolta. Ja kas, hänhän saattaa olla ihan eri näköinenkin kuin minuutti sitten.  Wink Kummasti katse kirkastuu, kun kääntyy hetkeksi sisäänpäin.

Mutta toisaalta eihän meillä olisi minkäänlaista keskustelua ja oppimisen ja kasvamisen tilaisuutta, jos koskaan emme toisi esiin kukin itsekin omia näkemyksiämme ja tunteitamme.  
Eilen juuri havaitsin sen, että monet ottaa sen toisten 'näpäyttelynä' tai toisten ymmärtämättömyytenä, jos tuo oman eriävän kantansa esille. Itse koen niin, että jos ei ole suoranaisesti 'sormella osoittelusta', pilkkaamisesta ja piilo'sellaisesta' kysymys, niin miksi eriävät näkemykset herättää närää tai tunteen, ettei olla toista ymmärretty? Olemalla aina samaa mieltä kaikesta, silloinko on ymmärretty?  angel

Mutta vielä Reikistä  Wink
Lopun viimeksi kysymys on jostain, joka on jo omaa itseämme, joten toki meillä kaikilla on oikeus päättää mitä itsellämme teemme.
Ja siinä välissä kun irallisuutemme ei ole vielä muuttunut fyysisyydessäkin eheydeksi, voi olla hyvä käyttää jonkinlaista ulkopuolista ohjeistoa. Tuleehan se 'käyttövälinekin' silloin vielä itsemme ulkopuolelta...

Ja edelleen olen Reikin etiikasta samaa mieltä kuin tuolla aiemmin kirjoitin... angel
 smitten
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #40 : 16.12.2005 10:29:27 »

Lainaus
Älä ole vihainen
Älä huolehdi
Ole kiitollinen
Tee työsi
Ole ystävällinen muita ihmisiä kohtaan


Jos sisälläsi tuntuu pelkoa/vihaa, ymmärrä, että syy ei ole siinä/hänessä, joka sen saa sisältäsi tietoisuuteesi kumpuamaan. Mieti kuitenkin, miten voit käyttää rakentavasti tätä tunnetta. Sanomalle ei vaiko kyllä.

Jos olet huolestunut, mieti, vaikuttaako murehtimisesi lopputulokseen?

Hiljenny aika ajoin 'katsomaan' itseäsi ja eläämäsi ja mitä kaikkea sinulla on ollut ja on ! Tunne se!

Jos haluat eläämäsi/itseesi jonkin tietynlaisen tuloksen/muutoksen, ole valmis tekemään sen eteen tarvittavat toimenpiteet/prosessit.

Kun tunnet lämpöä sydämessäsi, ilmaise se rohkeasti !


 angel
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #41 : 16.12.2005 11:07:50 »


Mutta toisaalta eihän meillä olisi minkäänlaista keskustelua ja oppimisen ja kasvamisen tilaisuutta, jos koskaan emme toisi esiin kukin itsekin omia näkemyksiämme ja tunteitamme.  Eilen juuri havaitsin sen, että monet ottaa sen toisten 'näpäyttelynä' tai toisten ymmärtämättömyytenä, jos tuo oman eriävän kantansa esille.

Tuosta olen sataprossaisen samaa mieltä. Eriävä mielipiteitä saa ja pitää olla, kas juuri sitähän kutsutaan ajatustenvaihdoksi.  Wink Olemassa on myös edelleen se paljonpuhuttu perusongelma, että kun emme voi nähdä toistemme eleitä ja ilmeitä (onneksi on sentään hymiöt) emmekä kuulla äänensävyä, väärinkäsityksiä sattuu väistämättä. Henkilökohtaisesti minusta vain tuntuu pahalta esim. toisen mielipiteen "oksettaminen" etenkin kun emme voi tietää, kuinka täynnä rakkautta ja vilpittömästi alkuperäinen rakkauden lähettelijä on toimissaan ollut. Siksi toivoisin todella kovasti ihmisiltä suvaitsevuutta. Eri mieltä kun voi olla kohteliaamminkin ja silti se oma kanta tulee kuulluksi.

Enkä myöskään henkilökohtaisesti pidä kaikenlaisesta mukaovelasta piiloilkeilystä, johon törmää aina silloin tällöin. Jos rakkauden/reikin lähettäminen on oksettavaa ja muiden ihmisten muuttamispyrkimystä, niin eikö tuollainen sitten ole? Ja Mirjam, tämä kaikki kirjoittamani liikkuu taas yleisellä tasolla eikä tarkoita sinua.

Pitää myös vielä varmuuden vuoksi todeta, että tässä(kin) keskustelussa esittämäni mielipiteet ovat vain oman pienen pääkoppani tuottamia henkilökohtaisia mietteitä, eivät modejen tai ylläpidon mielipide asiasta. Suurimman osan viesteistä kun yritän kirjoittaa vain omana itsenäni, en moden ominaisuudessa.

Kun tunnet lämpöä sydämessäsi, ilmaise se rohkeasti !

Toivottavasti Arielkin uskaltaa vielä jatkossakin tehdä noin.  Wink smitten
tallennettu

Heli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 221



Profiili
« Vastaus #42 : 16.12.2005 11:11:17 »

HEI SINÄ REIKI-KURSILLE MENIJÄ !!!
PIENENÄ VINKKINÄ TÄÄLTÄ HEITÄN... ETTÄ ETSIPÄ KURSSI JOSSA SAAT VIHKIMYKSEN CAMMALOT SEICHEMIIN !!!
JOS ET OLE KUULLUT KYSEISESTÄ ASIASTA. NIIN TÄSSÄ HOITOMUODOSSA ON REIKI MUKANA JA NELJÄ MUUTAKIN ENERGIAA, JOILLA VOIT HOITAA !!! SIIS VOIMALLISEMPI, KUIN PELKKÄ REIKI. Smiley
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #43 : 16.12.2005 11:18:40 »

Hups, tulipa taas omakohtaisesti todistettua, kuinka helposti toisten tuomitsemiseen oikein sortuukaan... Edellisen viestini rivien välistä kun on suoraan luettavissa, kuinka paljon minua oksettaa toisten oksettaminen.  2funny Grin

Oikeasti, rakkaudentäyteistä, lämminhenkistä viikonloppua kaikille!
Rakkaudella, May smitten
tallennettu

Ivan
Vieras
« Vastaus #44 : 16.12.2005 11:28:31 »

Lainaus
en yritykseksi muuttaa väkivalloin Ivanin persoonaa.

Noh minkä takia mä olen sitten ihan mustelmilla?  Cry
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: