Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vanhus ja kaksi yhteenkietoutunutta????  (Luettu 8906 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*Alkmene*
Vieras
« : 10.02.2007 19:16:52 »

Näin viime yönä kaksi aika voimakasta ja vaikuttavaa unta, mutta en osaa niitä oikein tulkita itselleni, varsinkin kun päivän aikan ilmeni uutta, ehkä asiaan liittyvää- Osaisiko joku avata näitä unia minulle, kiitos?  Smiley

Ensimmäisessä unessa olin talossa (joka oli kotini) katsoin ikkunasta ulos ja tajusin, että naapurin ulkorakennuksen ikkuna oli ihan metrin päässä tuosta omasta ikkunastani ja naapurin mummo siellä tiiraili minua ja elämänmenoani. Hänen varsinaisen kotitalonsa ikkunat ei siis näkynyt talolleni. Tämä vanhus katsoi minua syvälle silmiin ja samalla tajusin, että hän pitkäänkin seurannut sieltä elämäni tapahtumia. Mieleeni nousi, että sänkynihän on tässä ikkunan edessä, mitä kaikkea hän onkaan nähnyt...  :Smiley Shocked
Kuitenkin hetken päästä tämä mummo tuli meille ja istui sängylläni. Hänellä oranssiset huovutettua villaa muistuttavat hiukset ja hän repi niitä siitä päästään. Jotenkin se oli hieman hämmentävää. Mummeli poistui kuitenkin ja huomasin, että hän oli laskostanut peittoni sängylleni niin säntilliseen ja millitarkkaan ja sileään "pakettiin", etten moista ollut koskaan nähnyt. Ajattelin, että ei tuo mummeli ihan "sekopää" voi olla kuitenkaan. Keräsin niitä hiustuppoja ja vein ne hänelle kotiin. Hänelle oli kuitenkin kasvanut tilalle kauniit harmaat vanhuksen hiukset. Tajusin miten viisas hänen katseensa olikaan nyt ja ollut aina.(en muista enää kaikkia yksityiskohtia unesta)

Toinen uni;
Olin ex-aviomieheni kodissa. Me olimme sillä tapaa sylikkäin sängyssä, että istuimme ja olin ikäänkuin hänen sylissään ja hän oli kietoutunut ympärilleni. Olimme alastomia. Se oli jotenkin hyvin luontevaa, tavallista ja siinä oli jotain syvää rakkautta. Juttelimme jopa jotain hänen uudesta vaimostaan yms. Ja se oli siis hyvin rauhallinen tilanne. Jossain vaiheessa huomasin, että hän puki päälleen marimekon punaisen unikko paidan ja se oli minusta tosi hassua ja ajattelin, että ei minun aikana olisi suostunut moiseen kyllä, on tainnut uusi vaimo "pehmittää" häntä. Samassa huomasin, että minulla oli itselläni ylläni vastaava paita mutta sinisenä. En muista kumpi oli unessa ensin, tuo paita juttu vai alastoman tosiimme kietoutuminen.

Tässä oli siis pääpiirteittäin kaksi näkemääni unta jotka tavallaan nivoutuivat siinä yhteen, mutta en tosiaan muista yksityiskohtia enää kunnolla.
Piti aamulla tämä jo naputtamani, mutta tuli kiire "kouluun". Mutta kaikkein kummastuttavinta oli se, että kun pääsin koululle ja aloitimme ryhmätyön, sanoi yksi opiskelijoista minulle, että olinko eilen mukana siinä keskustelussa koulussa, missä oli puhuttu jostain lehtijutusta, missä oli löydetty jotkut kaksi alastonta, mies ja nainen kietoutuneina toisiinsa ja siinä oli ollut joku miekkakin tai keihäs? En ollut ollut siinä keskustelussa mukana, enkä ole moista lehtijuttua edes lukenut.<-Mikä juttu se muuten on??? Tietääkö joku?
No, opsikelukaverini kertoi, että hän näki minusta viime yönä unta (yhdisti sen jotenkin tähän lehti juttuun ja löydökseen), että olin ollut jossain hyvin valkoisessa tilassa, tuli mieleen joku sairaala ja olin ollut alastomana kietoutuneena johonkin mieheen sängyllä ja hän oli käänkuin tuonut kaikkea meille mitä tarvitsemme ja oli ollut toisaalta hiukan vaivaantunut. Mutta sanoi, että siitä tuli tunne, että tuo mies oli kovin rakastunut ja että minä vähän siinä puhaltelin, että voisi tästä poiskin lähteä. Hän sanoi myös, että näki siinä unessa kaulassani tuon saman korun joka minun kaulassani aina on. Kultainen pieni risti, jossa on keskellä pieni punainen rubiini ja muutama kirkas timantti.

Siis minusta tuo oli aikamoinen yhteensattuma. Me emme ole nähneet toisiamme tämän ihmisen kanssa live elämässä kuin kerran kuukaudessa opiskelujen myötä (5kertaa), emmekä ole niin kovin ehtineet yksityisiä asioita jutella. Jotain kylläkin.
Olen itsekin aika yllätynyt miten tuo voi olla mahdollista.... no kai se voi olla...?? Molemmat vielä olemme nähneet nuo unet samoihin aikoihin ja heränneet niihin???
 Shocked Shocked


« Viimeksi muokattu: 10.02.2007 19:19:11 kirjoittanut *Inanna* » tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 11.02.2007 12:46:51 »

ehkäpä se vanhus kävi muistuttamassa sinua,että uskaltaisit elää omaa elämääsi,mitä ikinä "ikkunastasi" näkyykään ulospäin,
tuo "moraalinen" ,vanha ja viisas mummo sinussa muistutti että
hänkin on ollut joskus nuori,hiukset hehkuen oranssia elämännälkää,
intohimoa ja halua,hiukset takkuun asti mennen,eikös oranssi kasvata ainakin ruokahalua värinä?ilon ja viisauden väri,toisen chakran väri?
herättää sosiaalisen kanssakäymisen tarpeita ja antaa energiaa tunne-elämään,että jotta kun elät oranssia elämääsi nyt on sinulla mitä muistella sitten mummona,kun "elämänenergia" on enää muisto vain ja putoaa takkuina lattialle,
sille ei ole enää "käyttöä" harmaahapsena,
se paketin tekeminen peitosta,ehkä tiedostamisen tarvetta,
ettei tunne-elämä olisi hujan hajan kuin petaamaton peti,
asiat levällään,täytyy koota ja keskittyä välillä olennaiseen?
istahtaa alas tuumaamaan missä mennään

tuossa toisessa jotenkin olette kumpikin oppineet toinen toisiltanne jotakin itsestänne,ensin alastonna ilman roolileikkejä,
sitten puettuina tavallaan "tytön ja pojan" väreihin peilaten toinen toistenne ominaisuuksia,kiitollisina suhteesta,joka on kuitenkin antanut ja opettanut niin paljon,vaikka on eroon päättynytkin,
sininen on minulle ainakin tiedostamisen väri,seesteinen,viileä,toivon väri,ja onhan se myös tuon oranssin vastaväri,
että löydä tasapaino,niinkö?

tuo syleilevä luurankopari löytyi muistaakseni nyt männä viikolla Italiasta?
ja sitä verrattiin Romeon ja Julian kuolemaan,tragediaan,keihäällä lävistetty nuorukainen,
ja
sinähän olet ennenkin nähnyt unia naapurin kanssa yhtä aikaa,
luultavasti sinun  pluto aspect_opp kuu vaikuttaa näissä,
pluton osuessa jonnekin aspektiin toisenkin kartalla?
ja kuuhan oli nyt pluton valtakunnassa,skorpionissa,
nyt jo jousimiehessä luultavasti
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #2 : 11.02.2007 20:22:59 »

ehkäpä se vanhus kävi muistuttamassa sinua,että uskaltaisit elää omaa elämääsi,mitä ikinä "ikkunastasi" näkyykään ulospäin,
tuo "moraalinen" ,vanha ja viisas mummo sinussa muistutti että
hänkin on ollut joskus nuori,hiukset hehkuen oranssia elämännälkää,
intohimoa ja halua,hiukset takkuun asti mennen,eikös oranssi kasvata ainakin ruokahalua värinä?ilon ja viisauden väri,toisen chakran väri?
herättää sosiaalisen kanssakäymisen tarpeita ja antaa energiaa tunne-elämään,että jotta kun elät oranssia elämääsi nyt on sinulla mitä muistella sitten mummona,kun "elämänenergia" on enää muisto vain ja putoaa takkuina lattialle,
sille ei ole enää "käyttöä" harmaahapsena,
se paketin tekeminen peitosta,ehkä tiedostamisen tarvetta,
ettei tunne-elämä olisi hujan hajan kuin petaamaton peti,
asiat levällään,täytyy koota ja keskittyä välillä olennaiseen?
istahtaa alas tuumaamaan missä mennään

Kiitos Nikki! Jännää miten sitä itse jotenkin olisi tulkinnut ihan käänteisesti... mutta toisaalta, tuo on kyllä hyvin osuvaa tavallaan..*miettii ja antaa asian muhia*
Lainaus
tuossa toisessa jotenkin olette kumpikin oppineet toinen toisiltanne jotakin itsestänne,ensin alastonna ilman roolileikkejä,
sitten puettuina tavallaan "tytön ja pojan" väreihin peilaten toinen toistenne ominaisuuksia,kiitollisina suhteesta,joka on kuitenkin antanut ja opettanut niin paljon,vaikka on eroon päättynytkin,
sininen on minulle ainakin tiedostamisen väri,seesteinen,viileä,toivon väri,ja onhan se myös tuon oranssin vastaväri,
että löydä tasapaino,niinkö?

Hmm.. kyllä pitää paikkansa. Siis jotenkin koko viikonloppu ja viime viikot ovat olleet niin kummalllisia. Saatan ajatella jotain asiaa, ehkä kirjoittelen siitä jotain "päiväkirjaani" ja sitten se asia tulee seuraavana päivänä opiskeluaiheeksi esim opistolla tai sitten muuten vain puheeksi jonkun kanssa tai ihmiset puhuu aiheesta tai jotain...Juuri päivällä eräässä yhteydessä puhuin tuosta entisestä liitostani ja minultä kysyttiin, että eikös teidän välit ole nykyään oikein hyvät ja kaikki on jotenkin hienosti yms... Ja sitten luin vielä kotiin päästyäni tämän tulkintasi... osuvaa, mutta hämmentävää tämä miten asiat on ilmoilla...kaikkien "luettavissa"...

Lainaus
tuo syleilevä luurankopari löytyi muistaakseni nyt männä viikolla Italiasta?
ja sitä verrattiin Romeon ja Julian kuolemaan,tragediaan,keihäällä lävistetty nuorukainen,

Ahaa, mielenkiinoista, pitänee kaivella jostain tietoa lisää, kun tuo opiskelu-kaveri yhdistä unenesa jotenkin tähän myös...

Lainaus
ja
sinähän olet ennenkin nähnyt unia naapurin kanssa yhtä aikaa,
luultavasti sinun  pluto aspect_opp kuu vaikuttaa näissä,
pluton osuessa jonnekin aspektiin toisenkin kartalla?
ja kuuhan oli nyt pluton valtakunnassa,skorpionissa,
nyt jo jousimiehessä luultavasti

On yhtään tiedä tuon opiskelukaverini karttoja tai muita, emme oikein puhu tällaisista asioista siellä opiskelun lomassa. Hän oli kyllä ihan ällistynyt (kuten minäkin) miten tuo voi olla mahdollista.....
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 12.02.2007 20:38:45 »

tuli noista "huovutetuista hiusvilloista" mieleen jotta voihan
se olla merkkinä siitäkin että "tunteet käy liian kuumina",
huovuttaessa kun veden lämpötila on korkeempi kuin mitä villa tykkää..
(se on muuten mukavaa "läträämistä" se huovuttaminen sinänsä..)
ettäkö itsekuria sitten millintarkkaan pakettiin välillä?
peiliin katsomista syvälle sielunsilmiin?
viisaus löytyy sieltä,niinkö?
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #4 : 12.02.2007 21:03:19 »

Jep joo, siis olihan ne mummelin hiukset minusta aika oudot huovutettuina ja hän riipi tosiaan niitä kärsimättömästi pois päästään, ikäänkuin olisi jonkin "maanisuuden" vallassa? Epäilin hänen olevan jotenkin "sairas"(mieleltään), mutta kun näin hänet niissä kauniissa itselleen sopivissa harmaissa hiuksissaan, hän oli täysin selväjärkinen ja "viisas"....
(heh, katsoin muuten tänään aamulla peilistä ja minulle tulee nyt kokoajan lisää täysin valkoisia hiuksia, miltei läpinäkyviä, jotka kiiltää ja loistaa tuolta tummien hiuksien joukosta. Lieneekö minusta tulevan harmaa/valkoinen hapsi ennen neljänkympin ikää  Shocked )
Hmm... noh, nämä opiskelu-viikonloput kyllä laittaa aina vyöryämään kaikenlaista ja tuntuu, että joka kerta enemmän. Mitä "järkevämpi" yritän olla, tuntuu että sen "hullumpia" kokemuksia vain tulee  laugh
Toisaalta olen aina tiennyt, ettei minun juttuni ole mitään new age tyyppisiä, vaan henkisyys aukeaa minulle ihan toisella tapaa... vaikka olen "tutkimusmielessä" häröillyt kaikkea...

Ei tässä voi toivoa kuin että "hattu pysyy päässä", sen verran nyt on mylläkkää sisällä...
Unissa on nyt sen jälkeen ollut joka yö nykyinen "miessuhteeni" mies ja hän jopa on livenä kokoajan yhteydessä, mikä sekin on aiemmasta poikkeavaa... mitä "tyhmemmäksi" omasta mielestäni tulen, sitä enemmän hän on kiinnostunut.. pööh...
Ehkä minulla on lieviä paineita lähestyvästä lopputytöstäkin tältä vuosikurssilta... pööh...aihe ihan hukassa vielä---

Mutta kiitos Nikki, yritän tässä jotenkin tahia ja "pysyä järjissäni"..


tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #5 : 13.02.2007 01:21:32 »

jaahans.... jotta oikein sekavaksi menisi ajatusmaailmani, niin sain tietää juuri tänä iltana, että eräs muukin ihminen oli samoilla teemoilla nähnyt unta samoihin aikoihin....
Kannattaa näköjään irtaantua kaikesta hihhulista ja new agesta, niin alkaa tulla jotain, mitä ei voi ymmärtää oikein enää..  Cheesy
Kaiken lisäksi tuo ihminen on mies, jonka kanssa olin viisi vuotta avioliiton ja nykyisen välissä...  Shocked
He olivat siis ex-aviomieheni kanssa pirttipöydän ääressä puhuneet minusta yhdessä..ihme kyllä positiivisia asioita....  :Smiley Kaksi exää yhdessä...viimeisimmän exäni unessa...  Cheesy

Pitäisiköhän lähteä Kreikkaan nunnaksi....

tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #6 : 13.02.2007 09:04:35 »

Minulle tulee tästä koko ketjusta tunne, että sinusta välitetään paljon ja pidetään huolta monelta taholta  smitten
Jos ei ajatella kovin fyysisesti jokaisen suhteen, niin ota vaan vastaan. Yks hali täältäkin.

Kiitos Mondo!  smitten
Pikkuisen kyllä kostui silmäkulmat kirjoittamastasi. Olen hiukan ollut viimeaikoina aatoksissa, että todellisuudessa tässä taida kukaan muu välittää minusta kuin omat lapset (lievää marttyyri fiilistä siis)Juuri eilen tuo exäni minulle sanoi(joka tuon unenkin näki), että "sä et vaan tiedä ja ymmärrä, miten moni suo rakastaa sillä omalla tavallaan"
Voi minua epäkiitollista  Cry
Jotenkin sitä vain välillä menee johonkin syövereihin...  Undecided
Olenkin suunnitellut, jos menisin ensi viikonloppuna sinne mistä muutin tänne, katsomaan vanhoja tuttuja ja sukulaisia... :Smiley
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #7 : 13.02.2007 18:55:46 »

Niin onhan näitä myllerryksiä ja muutoksia tässä ollut, syntymästä asti  Cheesy
Joskus olen miettinyt sitä "maljan muotoakin" syntymäkartallani, josta on tulkittu jotain sinnepäin, että "kaikki lähelläni olevat pääsee(joutuu  Shocked )aina osallisiksi/näkemään niin syvimmät surut kuin korkeimmat ilot, sivusta seuraten ja elän kuin akvaariossa.  Cheesy
Mutta se on myös totta, että olen aina ollut jossain "varjeluksessa", vaikken suojassa elämän raadoillisuudelta, mutta joltain "peruuttamattomalta pahalta". <-symbolinen ilmaus.

Joskus tuntuu ,että olen kuin "pikku-tyttö" joka kinuaa läheisyyttä ja hyväksyntää, mutta ei se sitäkään ole. En vain suostu olemaan "kehittyneempi" mitä olen (eli en ole)  Cheesy.
Tänään jutskailin erään ihanan ihmisen kanssa ja "löysimme" minulle alan, jota jopa ehkä alan opiskella. Olen siitä haaveillut kyllä, mutta en kyllä olisi ollut aikaisemmin siihen vielä valmis. Pitänee vain ottaa selville, millaiset ovat koulutus mahdollisuudet. Olisiko minusta teologiksi?  Huh
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #8 : 15.02.2007 10:28:08 »

Kiitos jälleen mondo! (samoin) Smiley

Alkaa olla jo varmaan ihan mielivaltaista asioiden yhdistelyä ja mitättömille tapahtumille merkityksien luomista. Tai siis ei nämä ole merkityksettömiä tapahtumia, vaan ylenpalttista yhdistelyä.  laugh

Nimittäin lapsuudenystäväni soitti minulle tänä aamuna ja kertoi, että mies joka lauloi kirkossa häissämme (ex-puolisoni ja minun) laulun, on kuollut.
Hän lauloi meille;
Romanssi
Sua vain yli kaiken mä rakastan,
sinä taivaani päällä maan.
Minä maiset murheeni unohdan
sinisilmiis' kun katsoa saan.

Ylin riemuni oot mitä toivoisin
sä kun istut mun rinnallain.
Olet kaikkeni, aarteeni kallehin,
olet onneni, unelmain.

Oi sallithan että mä suutelen
sinisilmiäs, armahain.
Mä jos kauas sun luotasi joutunen,
kuvas' seuraa mun matkallain.
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #9 : 15.02.2007 14:02:17 »

Varmasti nousee vahvoja tunteita sekä ajatuskuvioita. Se tarkoittaa, että merkitys kasvaa sinun ihan omassa käsillä olevassa tilanteessasi. Tämä ehkä kohdistaa vielä astetta selkeämmin, mitä asiaa on tarve huomata/käsitellä. Vain sillä on merkitystä, miten itse koet ja mitä päättelet, koska elät eteenpäin sen mukaan.

Jep, näinhän se yleensä menee.  Smiley
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: