Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kokemukseni selvänäkijästä  (Luettu 64722 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1343



Profiili
« Vastaus #60 : 05.04.2007 17:19:00 »

miksi siis kenenkään pitäisi tuntea minulle kiitollisuuden velkaa tulkinnasta....

Kenenkään ei PIDÄ, mutta näin varmasti tapahtuu. Läheisissä ihmissuhteissa näin ei ole, mutta ajattelepa itse, että saat täysin tuntemattomalta ihmiseltä lahjan, joka ratkaisevalla tavalla auttaa sinua eteenpäin tai jonka muistat pitkään, kenties ikuisesti? Etkö haluaisi antaa jotain vastapalvelukseksi juuri HÄNELLE, jolta sen sait?


sanotaanko näin että jos tämä ihminen vastapalvelusta minulta pyytäisi niin varmasti silloin sellaisen myös saisi...

(*Viittaus tähän alempana* t.touhula)

miksei läheisissä ihmissuhtessa voisi olla samalla tavalla? mieheni veli ainakin olettaa mieheni olevan hänelle ikuisessa kiitollisuuden velassa asioista joita on hänen puolestaan tehnyt...joka on sääli mielestämme sillä se on jollain tavalla nakertanut heidän välejään...
- - - - -


- - - - -
Eli maksat avusta myöhemmin, JOS auttaja pyytää. Luuletko sinä, Jadeania, että kukaan auttaja jälkeenpäin sinulta tulee pyytämään maksua tai yhtään mitään. Asiallinen asiakas korvaa asian silloin kun avun saa, eikä vasta pyynnöstä. SE siitä.
- - -
Aiemmin, Jadeania, kieltäydyit tajuamasta tätä autetun kiitollisuudenvelkaa ja sen nakertavaa vaikutusta. Tässä nyt oma huomiosi asiasta. Mainiota!

Ehkä joskus ymmärrät, mitä kirjoitat.

... että autetun veljen kiitollisuuden velka nakertaa välejänne. Hyvä hyvä!
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #61 : 05.04.2007 18:42:56 »

miksi siis kenenkään pitäisi tuntea minulle kiitollisuuden velkaa tulkinnasta....
.


Kenenkään ei PIDÄ, mutta näin varmasti tapahtuu. Läheisissä ihmissuhteissa näin ei ole, mutta ajattelepa itse, että saat täysin tuntemattomalta ihmiseltä lahjan, joka ratkaisevalla tavalla auttaa sinua eteenpäin tai jonka muistat pitkään, kenties ikuisesti? Etkö haluaisi antaa jotain vastapalvelukseksi juuri HÄNELLE, jolta sen sait?


sanotaanko näin että jos tämä ihminen vastapalvelusta minulta pyytäisi niin varmasti silloin sellaisen myös saisi...

(*Viittaus tähän alempana* t.touhula)

miksei läheisissä ihmissuhtessa voisi olla samalla tavalla? mieheni veli ainakin olettaa mieheni olevan hänelle ikuisessa kiitollisuuden velassa asioista joita on hänen puolestaan tehnyt...joka on sääli mielestämme sillä se on jollain tavalla nakertanut heidän välejään...
- - - - -


- - - - -
Eli maksat avusta myöhemmin, JOS auttaja pyytää. Luuletko sinä, Jadeania, että kukaan auttaja jälkeenpäin sinulta tulee pyytämään maksua tai yhtään mitään. Asiallinen asiakas korvaa asian silloin kun avun saa, eikä vasta pyynnöstä. SE siitä.
- - -
Aiemmin, Jadeania, kieltäydyit tajuamasta tätä autetun kiitollisuudenvelkaa ja sen nakertavaa vaikutusta. Tässä nyt oma huomiosi asiasta. Mainiota!

Ehkä joskus ymmärrät, mitä kirjoitat.

... että autetun veljen kiitollisuuden velka nakertaa välejänne. Hyvä hyvä!

niin siis tarkoitin tuolla nyt lähinnä tuota ilmaiseksi/lahjaksi antoa...asiahan on täysin eri jos on sovittu että asia jotain maksaa niin silloin se maksaa...mutta jos saisin lahjaksi jotain ja toinen tämän jälkeen pyytäisi vastapalvelusta niin varmasti minulta sellaisen myös saisi...minä taas en todellakaan näitä vastapalveluksia tulkinnoistani odota tai pyydä sillä minulle tämä vastapalvelus on se kun siitä on toivottavasti saajalle jotain hyötyä/apua.

mitä tuohon veljen kiitollisuuden velkaan tulee niin asiahan ei minua kalva mitenkään koska asia ei sikäli minulle kuulu..useasti vain harmittaa oman mieheni puolesta kommentit jota nyt sattuvat tulemaan veljen suusta kun ei juuri hänen haluamallaan hetkellä auttaa ehdi niin vastaus on et mähän oon sentää pelastanu sut varmalta kuolemalta...
tallennettu

Cheva
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 322


Aurinko härkä. Kuu kaksonen. Nouseva Leijona.


Profiili
« Vastaus #62 : 05.04.2007 19:04:25 »

Eikös tämän ketjun tarkoitus ole puhua selvänäkijä-kokemuksista?
Kannattanee pysyä aiheessa, ja perustaa oma ketju tälle "onko oikein ennustaa maksutta/pyytää maksua selvänäöstä" - keskustelulle.  coolsmiley

Etenkin kun kaikki osapuolet puhuvat asiaa, mutta kompromissia ei kumminkaan saada aikaiseksi vaikka miten jankattaisiin niin... turha jatkaa Smiley
tallennettu

A ttitude
B efore
I ntelligence
(http://www.nafithat.com/vb/images/smilies/zzzr07.gif)

Nyt on menneisyyden päätepiste.
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #63 : 05.04.2007 19:31:12 »

Onkohan kysymyksessä myös yleisen arvonannon konkreettisuuden mitta?

Tässä esimerkki vähän eri alueelta:

Olen kurssittanut itseni intialaisessa päänhieronnassa. Tosi upea työ, missä stressi poistuu sekä hierojalta että hierottavalta. Koska minulla on muu varsinainen työ, olen sitä tehnyt lähimmilleni ilmaiseksi sen jälkeenkin, kun hoidin harjoitukseksi (eli ilmaiseksi) 1. kurssiin kuuluvaa sata päätä ja 2.kurssin 50 päätä, niinkuin ohjaaja pyysi. Harjoitus vasta tekee mestarin-malliin.

Koska olen antanut nimeni julkisesti nettiin niin jos minulta vieraat ihmiset pyytävät hoitoa, otan siitä maksun joka on lähinnä sitä mitä paikkakunnallani pyydetään virallisissa hoidoissa (salongeissa, kampaamoissa). Hassua kyllä, ne kerrat mahtuvat yhteen käteen.

En missään nimessä halua lähteä polkemaan muiden hintoja alas. Siis yleinen arvostuksen mitta sen vaatii. Mutta lähiympäristössä, omassa perheessä ja sukulaisten parissa ja työtovereiden kesken teen sen ilmaiseksi, koska se hoitaminen parantaa myös omaa olemistani. Usein se tapahtuu naapurusten kesken 'väkivelkosilla' eli he vastineeksi huolehtivat muusta. Esim. hoitavat kissan kun olemme matkoilla.

Selvännäkijöilläkin on oma arvonsa. Ja arvot tänä päivänä mitataan yleensä rahassa. Ja ne lahjat ovat synnynnäisiä lahjoja. Kuitenkin. Kuinka monet pelimannit (hekin ilman koulutusta) soittavat vielä ilmaiseksi jne.

Kuitenkin nämä asiat ovat jokaisen yksityisiä niin kauan kuin niistä tulee 'yleisiä' ja ovat kilpailevalla areenalla.

Jos Jadeania itse tarjoaa apuaan, kuten monet muutkin 'enkelit' täällä, niin jokainen ryntää avoimesti kiitollisena esiin. Kuitenkin jokainen täällä areenalla antaa jonkinlaista apuaan ja tietoaan mikä voi olla aivan yhtä herätteistä ja syvälle luotaavaa kuin selvännäkijöidenkin apu. Ainakin minä olen avoimin sydämin ottanut kiitollisena kaiken vastaan ja myös antanut omien idoitteni ja ajatusteni virrata siten, että jos jokua jotakin saa, koppi vain!  smitten

Olo täällä on ihan tasapainoinen.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
TaruTuulia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 141



Profiili WWW
« Vastaus #64 : 05.04.2007 19:49:03 »

Onkohan kysymyksessä myös yleisen arvonannon konkreettisuuden mitta?

En missään nimessä halua lähteä polkemaan muiden hintoja alas. Siis yleinen arvostuksen mitta sen vaatii. Mutta lähiympäristössä, omassa perheessä ja sukulaisten parissa ja työtovereiden kesken teen sen ilmaiseksi, koska se hoitaminen parantaa myös omaa olemistani.

Selvännäkijöilläkin on oma arvonsa. Ja arvot tänä päivänä mitataan yleensä rahassa.

Puit Esmiralda sanoiksi sen, mikä tänään päivällä oli vasta hiljainen ajatus! Hymyilin, naureskelin ja kuvittelin - herkuttelin tänään sellaisella ajatuksella, että pitäisi perustaa Selvänäkijät r.y. Jotta minkähanlaisia yhdistyksen kokoukset olisivat? Entä millaisilla kriteereillä pääsisi jäseneksi  2funny Itse asiassa tästä on ollut puhetta ensimmäisen kerran jo pari vuotta sitten erään tamperelaisen lähes 70-vuotiaan näkijän kanssa, joka kannusti minua kovasti ryhtymään puuhaan, mutta olin unohtanut autuaasti koko homman, enkä tosissani usko vieläkään, että sellainen tehtävä minulle lankeaisi...

Mutta pointti on MM. juuri tuo yllä mainitsemasi edellä kerrottujen LISÄKSI: Selvänäölläkin tulee olla arvoa (vaikka se on tarjolla samasta lähteestä kaikille)  ja näkijöillä suojaa. Yhdistys on astrologeillakin; miksei sitten selvänäkijöillä voisi olla omaansa?

Mitä tulee siihen, että Cheva kehotti perustamaan tälle oman ketjun niin ei ole varmasti ensimmäinen eikä viimeinen kerta, kun tällä forumilla asia rönsyilee. Kaikkea tätä ei voi uusiksi kirjoittaa, joten jos moderaattoreita ahdistaa, he voivat mainiosti erottaa ketjun otsikkoon kuulumattomat viestit omaksi aiheekseen. Edelleenhän tähän ovat kaikki kokemukset selvänäkijöistä myös kovin tervetulleita! Vaiko eikö?  Wink

Alan olla taipuvainen tässä vaiheessa ketjua myös ajattelemaan (ja tuomaan esiin:) sen, että Jadeania yhtenä monista tarjoaa palveluksiaan ilmaiseksi niin kauan, kun on tarpeeksi varma omasta kyvystään, jotta voi ottaa siitä rahaa...Niin sitä on itsekin toiminut ja niinhän kaikki kisällit tekevät. Tarotien nostaminen ja siihen omien mielikuvien yhdisteleminen kun ei vielä ole sama asia kuin selvänäkö! Rakas isosisko t.touhula sohaisi akuuttiin ampiaispesään ja samalla opetti ainakin meikäläistä taas pykälän verran eteenpäin tuomalla omia pitkäaikaiseen kokemukseen perustuvia näkemyksiään aiheesta esille.
tallennettu

Once upon a time I was a warrior princess. Now I`m the master storyteller and happy as a clown.
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #65 : 05.04.2007 20:00:48 »

Mitä tulee siihen, että Cheva kehotti perustamaan tälle oman ketjun niin ei ole varmasti ensimmäinen eikä viimeinen kerta, kun tällä forumilla asia rönsyilee. Kaikkea tätä ei voi uusiksi kirjoittaa, joten jos moderaattoreita ahdistaa, he voivat mainiosti erottaa ketjun otsikkoon kuulumattomat viestit omaksi aiheekseen. Edelleenhän tähän ovat kaikki kokemukset selvänäkijöistä myös kovin tervetulleita! Vaiko eikö?  Wink

Täällä seuraillaan kyllä, ja kohta alkaa ahdistaa, varsinkin jos asia käy kinasteluksi.

Joten palataan varsinaiseen aiheeseen.

Itse voisin kertoa, että kun itse eka kertaa kävin selvänäkijällä reilu 10 vuotta sitten, olin utelias mutta suhtauduin vähän epäillen. No hän sanoi että tulen saamaan kaksi poikaa ja elämään varsin pitkän, onnellisen elämän.

No nyt on ne kaksi poikaa sitten tehty, parisuhde varsin mukava ja elämä kiireistä mutta jos näin jatkuu, niin enköhän aika pitkään vielä elä...  Wink
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Rakkaudenliekki
Vieras
« Vastaus #66 : 05.04.2007 22:15:49 »


Täällä seuraillaan kyllä, ja kohta alkaa ahdistaa, varsinkin jos asia käy kinasteluksi.
Joten palataan varsinaiseen aiheeseen.

"Kun tuntee tosi hätää, sen aavistaa myös toinen osapuoli ja syntyy aito halu auttaa."
...tämä henki on ollut vahvana ja P Y Y T E E T T Ö M Ä N Ä - puhtaasti lähimmäisenrakkautta ilmentävänä ja toivottavasti SE lämmin rakkaudentäyteinen henki ja ilmapiiri säilyykin täällä astrofoorumilla. ..

..Itse koen sen olevan iso osa tämän astrofoorumin henkistä rikkautta - sitä että tavalla tai toisella - jokainen  omia "talenttiaan käyttäen" on valmis vapaasta tahdostaan ja halustaan auttaa - antamaan ja joillain lailla "maksut tulee maksetuksi"...vaikka niin että hyvät teot kantavat mukanaan hyvän siementä - jonka avun saaja taas omalla tavallaa siirtää eteenpäin - kiitokseksi avustaan....

Yhtäkaikki apua voi antaa niin monella tavalla - kun on liikkeellä puhtain ja vilpittömin aikein - ja se on oman kokemukseni mukaan se
A & O täällä apuaan antaville...yhtäkaikki voi apu liikkua monella eri tavalla - jo pelkästään se että lukee täällä foorumilla olevia eläviä ja rikkaita elämänkokemuksia  - arjen pienissä ja isoissa asioissa KUIN henkisestä kasvusta kaikine muotoineen ja vaiheineen KUIN  siitä että niitä yhdessä pohditaan ja pähkäillään ....SEKÄ siitä että oppii ymmärtämään omaa elämänpolkuaan - astrologisesta näkökulmasta - itse ajattelen ETTÄ tavalla, toisella jopa kolmannella  - kaikki nämä liittyy yhteen - siitähän on kyse koko tässä foorumissa - henkisestä kasvusta - itsensä tutkiskelusta ja oivallusten löytymisestä - ja koko ajan on LÄSNÄ vahvana vaikuttajana - se että olemme ASTROFOORUMILLA...jonka RAAMIT ja RAJAT ja OSIOT on hyvinkin monipuoliset...pitäen sisällään myös linkkiosion  josta löytyy kovinkin kattava tarjonta erilaisia vaihtoehtoisia hoitoja ja mm.selvännäkijöitä....jos olen väärässä niin korjatkaa...

Niin että näen ettei nämä avuntarjoamiset , tarotkortein, enkelikortein, delffiini-keijukortein . tai miten kukin auttavan tiedon saakaan , niin ettei se apu ole keneltäkään pois - päinvastoin. Jos tämä foorumi tarjoaa mahdollisuuden  - purkaa sydäntään, pyytää apua, ja kokea ettei olekaan yksin - ajatuksiensa ja kokemustensa kanssa ...niin tämä foorumi on osoittanut ja ottanut paikkansa tässä nykyisessä elämänmenossa juuri sellaisena foorumina jossa on ja säilyy inhimillisyys jonka tavoite on lisätä yhteisymmärrystä ja jopa tietynlaista "yhteisöllisyyttä " niin hyvä - tässä ajassa jossa kaikki mitataan rahassa ja hyödyssä ....että jos täällä saavat avun hekin joilla ei ole mahdollisuutta tai halua tai rohkeutta mennä selvännäkijän luo jolle se on työtä ja ammatti ja josta hän asiaan kuuluvasti ottaa ja saa asiankuuluvan maksun ja näin kuuluukin olla , siitä olen itsekin samaa mieltä. Koen kuitenkin tämän avun jota tällä foorumilla tarjotaan - ns, talkoohenkisyydeksi - josssa autetaan ystävää hädässä - eli annetaan ja saadaan vuorotellen .  Ja kun apu on talkoohenkistä siinä on myös oma henkensä - eli kukaan avunantajista ei koskaan mainosta itseään erityisesti ja kukaan ei ole nostanut itseään "ylivertaiseksi" muihin foorumilaisiin nähden - vaan siinä mielessä ollaan "kuin yhtä perhettä" jossa ei käytetä rahaa vaan jokainen antaa vuorotellen  sitä apuaan missä itsekunkin lahjat ovat - että tässä mielessä kirjoitin yhteisöllisyydestä - joidenkin taidot ja erityisosaamiset ovat puhtaasto astrologisella puolella, toisen lahja tovat rukouksessa, kplmas tuo iloa ja huumoria ja neljäs elämäniloa, viides henkistä näkökulmaa...ja jokaisen taidot ovat omalla tavalla selvännäköä eli auttamista...näin tämä täällä menee ...ja on hyvä että aiheet rönsyilee - onhan se ainakin omasta näkökulmastani JUURI YKSI ESOTEERISEN ASTROLOGIAN ERITYIPIIRRE, ja luettavissa jo  tulkinnoissa joita SEPOLTA on tilattavissa - VALON LAPSI, SISÄINEN SOTURI PARISUHDEANALYYSI ...kertoo kuitenkin itselleni sen että näissä raameissa täällä ollaan....ja asioista rönsyilläänkin...

En puutu kenenkään mielipiteisiin en puolesta enkä vastaa - vaan oli tämä kirjoitettava - ihan puhtaasti sen vuoksi, että jotkut foorumilaiset ovat nyt joutuneet kohtuuttoman huomion kohteeksi...kun kukaan heistä täällä foorumuilla apuaan antavista ei tee sitä työkseen vaan vilpittömästä ja pyyteettömästä halustaan olla omalta osaltaan vaikuttamssa siihen että edes pieninä hetkinä joku meistä saa itselleen kokemuksen "ettei ole yksin täällä"...ja jos joku meistä kokee tämän vilpittömän pyyteettömän "työnsä" sielunsa-korkeimman itsensä mukaiseksi tehtäväkseen - niin on täysin selvää että se tehdään juuri niinkuin täällä on tapana - sitäpaitsi jos alkaisi ilmetä maksunottamisia - niin oletan että Astrotiimi pumpsauttaisi nopeasti sellaisen toiminnan pois. Että eletään ja jatketaan hyvässä hengessä - edelleenkin.

Sinänsä ymmärrettävää tämä keskustelu onhan nuo  mars planeettaohitukset melkoisia ja muutenkin...joku voisikin katsoa taas "foorumin kartalta" että mistä tämä kertoo smitten

Kaikillen valaisevaa pääsiäisaikaa...t. rakkaudenliekki smitten
ja jk. anteeksi varmasti on kirjoitusvihreitä - on niiin pitkä tämä kirjoitus. Wink

« Viimeksi muokattu: 05.04.2007 22:23:55 kirjoittanut Rakkaudenliekki » tallennettu
TaruTuulia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 141



Profiili WWW
« Vastaus #67 : 05.04.2007 23:16:42 »


jotkut foorumilaiset ovat nyt joutuneet kohtuuttoman huomion kohteeksi...


Hetkinen...! Eivätkö kaikki huomion kohteeksi joutuneet (?) / joutuvat ole itse valinneet osansa? Eivätkö kaikki halua kirjoituksensa yleisellä forumilla huomioitavan?

Muuten kirjoitit ihan asiaa.

tallennettu

Once upon a time I was a warrior princess. Now I`m the master storyteller and happy as a clown.
Rakkaudenliekki
Vieras
« Vastaus #68 : 06.04.2007 00:23:32 »


jotkut foorumilaiset ovat nyt joutuneet kohtuuttoman huomion kohteeksi...
Hetkinen...! Eivätkö kaikki huomion kohteeksi joutuneet (?) / joutuvat ole itse valinneet osansa? Eivätkö kaikki halua kirjoituksensa yleisellä forumilla huomioitavan?
Muuten kirjoitit ihan asiaa.
Kiitos TaruTuulia . Kuin myös sinäkin.  smitten

jk. Wink..kuvaa
« Viimeksi muokattu: 06.04.2007 12:09:13 kirjoittanut Rakkaudenliekki » tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #69 : 06.04.2007 11:12:15 »

Rakkaudenliekki, kirjoitit hyvin ja olen pitkälti samaa mieltä. Täällä on paljon ihania ihmisiä, joilta saa voimaa ja apua. Itse myös olen saanut paljon näistä keskusteluista, ja varsinkin niiltä kirjoittelijoilta, jotka ovat eri mieltä: he avaavat uusia näkökulmia ja panevat väkisinkin katsomaan asioita toisen näkökulmasta. Kiitos heille.

Siksipä toivoisinkin, että kaikki kirjoittelijat muistaisivat kirjoittaa toisiaan kunnioittaen jolloin moderaattoreiden ei tarvitsisi puuttua riitoihin ja kinoihin. Itse en poistellut ketjusta mitään, koska kaikki kirjoitukset olivat mielestäni perusteltuja, mitä nyt aihe lähti vähän rönsyilemään, muttei liiaksi.

Kukaan täällä ei ole "guru" joka tietää kaiken, vaan kaikkien mielipiteet ovat arvokkaita. Myös foorumin ilmaisauttajat ovat tärkeitä, itsekin heiltä olen apua saanut.

Jatketaan.

« Viimeksi muokattu: 06.04.2007 14:53:17 kirjoittanut Kaurisenergiaa » tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1343



Profiili
« Vastaus #70 : 06.04.2007 14:12:12 »

Tuntuu siltä, että näkökulmaani ei ymmärretty. Viis siitä. Sanonpa sen vielä selkeämmin ( - sitten lopetan tämän ketjun kommentoinnin ja alan tosissani pohtia henkisen 'pikkusiskoni' kanssa ammattinäkijöitten ry.n perustamista).

Tiedän varsin hyvin miten ystävyydetkin katkeavat, jos autettava jää kiitollisuudenvelkaan. Usein vaikean elämäntilanteen keskellä kamppaileva on maksuvaikeuksissakin. Tämä raha ei ole näkökulmani pointti, vaan nimenomaan näköalattomuudessa kiemurtelevan ihmisen psyyke. Psyykkinen tila usein aikaansaa vääristynyttä velvollisuudentuntoa, tästä näkyvin esimerkki on kiitollisuudenvelka. Jos kiitollisuudenvelka syö henkilön muutenkin ahdistunutta psyykeä, hän mieluummin katkaisee ystävyyden, ehkä parjaileekin näkijää ympäriinsä, kuin maksaa itsekokemansa velan, vaikka talous kuntoutuisikin.

Koska koen, että auttaja ei saa sitoa autettavaa itseensä mitenkään, vaan pikemminkin auttaa tämä nousemaan omille jaloilleen ja tehdä itsensä tarpeettomaksi autettavan elämässä, pidän parempana, että ennen avun antamista sovitaan miten ja kenelle autettava korvaa / suuntaa, omiin resursseihinsa nähden kohtuudella, saamansa avun.

(Esim. Jadeanian miehen ja hänen veljensä ristiriita:
Tilanteessa toimii normaali tavallisen kansalaisen oikeudentajun mukainen vastapalvelu-tietoisuus ja vastapalvelun odotus. Jollei se täyty, katkeaa ystävyys- ja sukulaisuussuhde, ellei vastapalvelu-odotuksen hiertämistä oteta vakavasti huomioon. Näin se valitettavasti menee.)

Esim. koska liikun autolla hyvin paljon ympäri Suomea ja pystyn auttamaan hätätilanteissakin nopeasti ja ammattimaisesti monenlaisissa pulmissa, teen selväksi autettavalle heti, miten toivon hänen jatkavan avun ketjua. Usein vuosikymmenten aikana olen itse kohdannut henkilöitä, jotka kertovat tästä katkeamattomasta pyyteettömän avun ketjusta - kuullut nimiäkin ilmaisista auttajista, omakin nimeni on mainittu (minut tuntemattomien) tarinoissa, nimenomaan liikenteessä olijoilta.
Työt, joista saan palkkani ja joilla varmistan vaatimattoman elämäni sujumisen, eivät kuulu tämän ilmaisavun piiriin. Tähän viittasin myös romaniennustajien kohdalla. Ymmärrän, että henkilö jolle ennustetaan, ei ole vapaa elämään todeksi saamaansa tietoa, jollei hän katsomusta jotenkin omakseen lunasta.
Edelleen korostan: tästä erottuu tarkoituksella, selkeästi ilmaistuna, lahjaksi tehty katsomus. Usealle henkilölle, kun on tullut sisäinen kehoitus sanoa jotain tulevasta, olen sen tehnyt selväksi, että olen selvänäkijä ja sanon sinulle vain tämän. Jos tahdot lisää, se maksaa.
Näin 'jätän' henkilön omille jaloilleen henkisesti. Hän myös tietää saaneensa lahjan. Tämä siksikin, että itse tahdon olla riippumaton muista, vapaa elämään omannäköistäni elämää ja vastuullinen kaikesta mitä teen.

Nojuu. Ehkä tämäkin loukkaa jotakuta. SE loukkaantuminen on kuitenkin hänen oman asenteensa ristiriita minun asenteeseeni.
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #71 : 06.04.2007 15:08:13 »

Kiitos T.Touhula!

Luulen että selkiinnytät minulle järkevän tietosi kautta paljonkin asiaa, mm. vastapalvelutietoisuudesta.

Luulen, että en ole aivan ainoa, joka on vähän ymmärtämättömän jäänyt tähän koukkuun. Mutta asiathan eivät ole aivan yksioikoisia, niihin on liitoksissa moninainen verkosto.

Tuo avun kierrättämisen olen iloisena kokenut!  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Julietta
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 165


Profiili
« Vastaus #72 : 06.04.2007 16:29:57 »

Tämän ketjun perusteella voisi kuvitella, että näkijät näkevät kaiken kaikille tuosta vain, ja ainoastaan hinnaston laatiminen tuottaa ongelmia.

Mutta hyvät ammattilaiset, miten menettelette niissä tilanteissa, joissa ette näe. Otatteko rahan kuitenkin, vai sanotteko suoraan, ettei homma onnistu?
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #73 : 06.04.2007 16:52:17 »

Voi herttinen että on vaikeeta.

Jos joku tarjoaa ilmaisia neuvoja, otan ne vastaan ja tutkin oliko siinä jotain pointtia. Yleensä annan pienen vastalahjan jollain tavalla.

Jos pitää maksaa jotain, maksan. Itsekin kävin joskus tuolla Iris Roineella, kun ystävällä oli tilanne päällä ja mainitsi nimen. Minulla ei ollut mitään suurta ongelmaa silloin eikä Roineen sanatkaan jääneet mieleen. Yhä vähemmän otan yhteyttä ulkopuolisiin, ellei joku vahvasti usko vaikkapa rukouksen voimaan tms, voihan asioita yhdessä pyytää..jne. Sisäinen rauha on tilanteesta toiseen, siksipä ennustelijoita ei oikein tarvitse. Yhdestä pidän kyllä, sellainen joka näkee mm kadonneet asiat ja muut jutut ainakin toistaiseksi oikein.  angel

Hankalia vyyhtejä tässäkin näkyy tuottavan psyykkiset ongelmat.. eivätkä ne kuulu näkijöiden vastuulle.

"Jos kiitollisuudenvelka syö henkilön muutenkin ahdistunutta psyykeä, hän mieluummin katkaisee ystävyyden, ehkä parjaileekin näkijää ympäriinsä, kuin maksaa itsekokemansa velan, vaikka talous kuntoutuisikin."

« Viimeksi muokattu: 06.04.2007 16:54:28 kirjoittanut ^Soul´s Adventure^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Asterix
Vieras
« Vastaus #74 : 06.04.2007 17:25:18 »

Lahja-hevosta ei ole hampaisiin katsomista,
eiköhän se päde näihin henkisen maailman näkyihinkin. Smiley

Jos neuvon/näyn/kanavoinnin ilmaiseksi saa,
niin turha sitä lähteä arvostelemaan ja saivartelemaan.

Jos joku haluaa auttaa muita lahjallaan maksutta,
niin mikä ongelma kenellekään on, se on hänen valintansa. Smiley

Itse täällä kuitenkin pitää se oma elämä elää
ja omat valinnat tehdä, näkijänkin,
eikä siihen pysty kukaan (toinen) selvänäkijä päättämään kenenkään
puolesta, mitä kenenkin tulee tehdä ja kuinka.

Näkijä pystyy valottamaan ainoastaan joitain puolia,
joita ei ole tullut huomanneeksi tai ei ole edes halunnut huomata.

Päätökset omasta elämästä ihminen tekee kuitenkin itse. Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7
  Tulostusversio  
 
Siirry: