Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Pluto lähestyy  (Luettu 19768 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #15 : 06.02.2007 13:16:53 »

Minulla on kolme aurinko-Jouskari-ystävää, joille viime vuosina Pluton yhtymä auringolle on tuonut todella suuria mullistuksia elämään. Yhdelle lapsen syntymän, toiselle eron, kolmannelle uuden työn ja sitten luopumisen siitä, jokaiselle myös muuttoja. Kaksi heistä on kärsinyt mielenterveydellisistä ongelmista ja joutuneet sen vuoksi jättämään hetkeksi kaikki arjen velvoitteet, tavallaan "pudonneet pois" oravanpyörästä. Isot muutokset ovat todennäköisesti lopullisesti laukaisseet alttiuden näihin sairauksiin.

Ei siis mitään ihan kevyitä juttuja ainakaan näillä ystävilläni. Viime vuosina jostain syystä myös useat itseltäni tulkintaa pyytäneet ovat olleet aurinko-, kuu- tai nousu-Jouskareita, joilla on ollut Pluton ylitys meneillään. Ystäväni kuu-Jouskari, jolla Pluto on juuri ylittänyt kuun, on viime vuosina mm. taistellut vakuutusyhtiötä vastaan eräästä kotinsa vahingosta, vaihtanut alaa työssään ja sekä hankkinut lisää omaisuutta että hankkiutunut myös eroon suuresta määrästä vanhaa tavaraa. Hän myös joutui evakkoon kodistaan, muttei onneksi joutunut kokonaan siitä luopumaan.

Luopuminen, se on mielestäni yksi Pluton tärkeimmistä avainsanoista. Jos henkisesti varautuu mahdollisuuteen, että mistä tahansa (tai kenestä tahansa) voi joutua luopumaan, niin se voi auttaa. Etukäteen pelkääminen on oikeastaan turhaa, koska ei etukäteen voi astrologian perusteella sanoa 100 % varmasti, mistä joutuu luopumaan. Minulla Pluto pyyhki MC:n yli ja teki neliön aurinkoon tuossa vuosi-pari sitten. Töissä jouduin luopumaan kovasti pitämästäni pomosta ja kotielämässä rakkaasta lemmikistäni, mikä oli tosi rankka paikka.

Luopuminen jostakin ei kuitenkaan automaattisesti tarkoita sitä, että joku kuolee, vaikka näinkin tietysti voi tapahtua. Plutoon liittyvät syntymät ja kuolemat, mutta yhtä lailla kysymys voi olla symbolisesta syntymästä tai kuolemasta. Ihan kuten unien tulkinnassa, kuolema ei välttämättä tarkoita fyysistä kuolemaa, vaan sitä, että joku asia poistuu elämästäsi tekemään tilaa uudelle. Se on elämän kiertokulkua, jonka voi joko hyväksyä tai taistella sitä vastaan - ja sitten hyväksyä. :Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #16 : 06.02.2007 18:34:15 »

Minä olen myös alkanut miettiä tätä  pluto edustaman luopumisen teemaa muutoksen näkökulmasta...
Eli uuden löytämisen kannalta.

Usein eteen tuleva tilannehan pakottaa luopumaan jostain olemassa olevasta, totutusta ja tutusta jutusta - ja MUUTTAMAAN omia ajatuksia asioista, elämästä ja kuten Ajatus sanoi 'hyppäämään pois oravanpyörästä'.

Eihän tuon pyörän tarvitse merkitä burnout'ia tms., ja omalla kohdallani se näyttää ilmentyvän nyt tulevana työttömyytenä. Se antaa minulle mahdollisuuden vetäistä henkeä ja miettiä mitä todella haluan... Olen nyt monta vuotta tehnyt paljon nykyisen työnantajani hyväksi ja pyrkinyt kehittämään ja edistämään asioita, mutta ilmeisesti aika turhaan... Nyt onkin siis uudelleen harkinnan paikka, uudelleen syntymän ...

(http://img.photobucket.com/albums/v208/bevelheadgrl/thud.gif)
tallennettu

Viviane
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 16


I'm just gonna live when I'm alive!


Profiili
« Vastaus #17 : 26.02.2007 01:01:49 »

Mulla menossa just tänä vuonna  pluto aspect_con aurinko ja olen jo joutunut luopumaan rakkaasta työstä. Suuria ahdistuksen ja yksinäisyyden tarpeen tunteita on ollut.  Tongue
Nyt joudun luopumaan yhdestä lemmikistäni. Se jää henkiin, mutta joudun sairauden vuoksi antamaan sen uuteen kotiin, kun talossa on muitakin lemmikkejä. Eli muut ovat kyllä sairastaneet, mutta en onneksi minä.
Kuolema -teema pyörii kovasti ympärillä ja tuntuu, että aina kun avaa television, niin joku on kuollut tai sitten kuulen, että joku on sairastunut vakavasti.
Eli elämän perimmäisten kysymysten äärellä joudun olemaan ja muistamaan oman kuolevaisuuteni samalla.  :Smiley
Työn loppumisen myötä on tullut selvä vetäytyminen sosiaalisista ympyröistä ja huomaan, etten edes tarvitse ketään, vaan viihdyn mieluummin itseni kanssa. Miehenikin seura välillä ahdistaa, mutta hän on onneksi paljon töissä.  Grin Eiköhän tästä vuodesta selvitä uudelleensyntyneenä. Onneksi Jupiter vähän helpottaa tämän jouskarin elämää, vaikka ei aina tunnu, että nyt on se onnen vuosi.  Cheesy smitten
tallennettu

It is not the years in your life, it is the life in your years.
zuza
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10


Profiili
« Vastaus #18 : 26.02.2007 12:00:22 »

Ajattelinpa minäkin kommentoida aihetta.

Kokemusta löytyy plutosta AC:lla ja helppoa ei ole ollut.
Luopumisen teema on ollut esillä myös minulla. Oikeastaan
melkoisen transformaation olen käynyt läpi mm. sairauden
merkeissä. Ennen niin vahvana ihmisenä on joutunut huomaamaan
ettei yksin selviäkään ihan kaikesta..

Silti en halua maalata kenellekkään piruja seinille...
Loppujen lopuksi muutos on ollut hyväksi.
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #19 : 26.02.2007 12:21:10 »

Ennen niin vahvana ihmisenä on joutunut huomaamaan
ettei yksin selviäkään ihan kaikesta..

Minä koen, että minulle juuri tämä on noussut esiin vahvasti pluto"hökyytyksen" ja muutosten myötä ja tietyllä tapaa jälkipuitavaksi.
Toisaalta sitä ajautui ensin vahvasti tekemään omia itsenäisiä muutoksia ja päätöksiä, täysin itsestä lähteviä. Jotenkin elin kai illuusiossa, että itsenäiseksi ja vahvaksi kun kasvaa ja elää sitä "omaa elämää", alkaa kaikki luistamaan ja olo on vahva ja itsenäinen. Ja se on sitten siinä. Samaa rataa loppu elämä.
Nyt muutaman viikon aikana olen lähestynyt asiaa uudelleen ja eri tavalla ja palannut teemaan, joka ajoittain läpielämän on nostellut päätään.
Luopumisesta ja muutoksista seuraa aina jonkinasteinen siirtymävaihe (suru ja lepo- ja toipumisvaihe) jolloin periaatteessa on "kohdassa", jossa voi "antautua" eri tavalla "haavoittuvaisuudelle". Ei myyden sieluaan, vaan ymmärtämällä, että itseriittoinen vahvuus voi olla heikkouden merkki, jos se poissulkee vahvasti elämästä tietynlaisen herkkyyden ja muillekin kuin itselle antautumisen.
Myönnytys; "Tarvitsen Sinua/Teitä!"
tallennettu
Yulunga
Vieras
« Vastaus #20 : 26.02.2007 12:27:23 »

Minulla  pluto siirtyi juuri 5. huoneesta 6. huoneeseen ja alkaa olla niin raskasta työelämässä että ajattelin (salaa) järjestäväni itseni vuoden sairaslomalle. No liioiteltuna vuosi, mutta burn out on nyt niin lähellä että pelottaa. Jostain tarvitsisi roimasti uskoa että tästä selviää järki päässä. Ja se vasta SIIRTYI kutoseen...  buck2 en viitsi edes ajatella kuinka päin helvettiä tulee menemään seuraavat VUODET.
tallennettu
Jasca
Vieras
« Vastaus #21 : 26.02.2007 13:31:21 »

Transitoiva Pluto on tällä hetkellä 28 astetta  jousimies ja siirtyy kauriiseen tasan 11 kuukauden kuluttua retroiltuaan ensin tuossa jouskarissa. Sitten  pluto retroilee jouskarin ja kauriin rajalla 28-02 astetta koko vuoden 2008. Mitä tällainen rajatila voisi aiheuttaa? Koko hoidon tapahtumapaikkana syntymäkartalla on huone 2 ja yhtymässä ovat siten  venus 28 astetta  jousimies:ssä ja  mars 2 astetta  kauris. Ilmeisesti myös  aurinko tulee yhtymään ollen 6 astetta  kauris:ssa? Tuosta oli pelottavia juttuja sivun alussa. Tarkoittaako muutos siis fem/mask-heilahtelua? Syntymiä ja kuolemia? Sukupuolenvaihdosleikkaus ei kiinnostaisi ainakaan nyt.   crazy2
AP-kartalla 2007  pluto on huoneessa 3 ja kolmiossa  saturnus:een. Tulenko mykäksi vai kommunikaatiovaikeuksia?? Kyse pelkästään jostakin selittämättömästä muutoksesta?   idiot2
Miten transiitti ja ap-karttoja tulkitaan esim. tässä tapauksessa?  Sad



Muoks; olinpa taas laittanut ihan päin mäntyä tekstiä. Pitäs mennä astrologiakouluun.
« Viimeksi muokattu: 28.02.2007 13:27:58 kirjoittanut Small » tallennettu
TaruTuulia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 141



Profiili WWW
« Vastaus #22 : 26.02.2007 14:14:57 »

Miten transiitti ja ap-karttoja tulkitaan esim. tässä tapauksessa?  Sad

En ole mikään expertti, mutta tulee mieleen tuosta, että sisarusten kesken joutuisi setvimään jotain sukulaisuus/omaisuushommia rankasti. Olisiko joku tilanne, että kaikilla on kiihkeä, painava mielipide asiasta, mutta jokainen myös pelaa omaan pussiin, joten tilanne välillä vaikea. Tietty tämä voi tapahtua perheenkin sisällä, mutta tuo kolmoshuone toisi ennemmin mielikuvaa sisaruksista, hyvin tärkeistä ystävistä myös kenties...

Mulla toi pluto pyyhki  aurinko  aspect_con neptunus  jousimies päältä joku vuosi sitten ja heheh...Kaikki mikä on mahdollista tapahtua, on tapahtunut. Olen eronnut, jättänyt useamman työn, löytänyt uusia, mennyt naimisiin, sairastanut syövän, luonut nahkani, you name it, i did it..  Huh Tuskin maltan odottaa (!), kun pluto siirtyy kauriiseen, jossa mulla  kuunsolmu  aspect_con jupiter . No, vielä on aikaa, thank god... Wink
tallennettu

Once upon a time I was a warrior princess. Now I`m the master storyteller and happy as a clown.
Solararc
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 150



Profiili
« Vastaus #23 : 03.03.2007 14:18:57 »

Heippa...
mielenkiinnolla lueskelin näitä Pluto-juttuja...mitähän se mulle tuo tullessaan, sillä mun IC on 29 astetta  jousimies, eli ihan silleen juurikin transitoi tuota kohtaa kartassani...meinaako jotain koti-muutoksia???Onko kokemuksia, jotenkin tuntuu vaikealle hahmottaa tämä IC?
Itselläni lähtö-Pluto on  aspect_con askendentti, joten koen itseni jokseenkin Pluto-ihmiseksi, vaikka rapu olenkin. Mutta mittee ihmettä tuo Pluton transiitti IC:hen voisi tuoda tullessaan? idiot2
tallennettu

askendentti aspect_con pluto vaaka
 aurinko rapu aspect_con saturnus
 kuu aspect_con jupiter kalat
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #24 : 03.03.2007 17:34:01 »

Heippa...
mielenkiinnolla lueskelin näitä Pluto-juttuja...mitähän se mulle tuo tullessaan, sillä mun IC on 29 astetta  jousimies, eli ihan silleen juurikin transitoi tuota kohtaa kartassani...meinaako jotain koti-muutoksia???Onko kokemuksia, jotenkin tuntuu vaikealle hahmottaa tämä IC?
Itselläni lähtö-Pluto on  aspect_con askendentti, joten koen itseni jokseenkin Pluto-ihmiseksi, vaikka rapu olenkin. Mutta mittee ihmettä tuo Pluton transiitti IC:hen voisi tuoda tullessaan? idiot2

Heips!!

Myös mulle on ollut hankalaa hahmottaa IC:n transiittien merkityksiä, kunnes oivalsin että sitä pitääkin katsoa toisesta suunnasta eli  keskitaivas  aspect_opp kautta... Sieltä siis saattaa löytyä vinkkiä miten tulkita tuota transiittia.  pluto jännitteinen aspekti  keskitaivas voi tuoda tullessaan muutoksia työelämässä / elämän tavoitteissa.. Näin varsinkin, jos/kun Plutolla on aspekti  askendentti :n eli minään...

tallennettu

Solararc
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 150



Profiili
« Vastaus #25 : 03.03.2007 20:47:32 »

Haaa! Smiley Hyvä pointti, tämä aihealue (amamtti, työ, elämänkatsomus) onkin nyt tapetilla...jaahas, jospa niitä muutoksia, uusia alkuja on odotettavissa siis MC:n suunnasta...

Katsellaan, mitä tuleman pitää....
tallennettu

askendentti aspect_con pluto vaaka
 aurinko rapu aspect_con saturnus
 kuu aspect_con jupiter kalat
maallikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 377



Profiili
« Vastaus #26 : 03.03.2007 22:19:07 »

Solararc ja Emelia, itselläni oli edellisellä AP-kartalla  pluto 4. huoneen kärjellä. Nyt on jo ( onneksi ) toisenlainen AP-kartta. Lisäksi transitoiva  pluto on jo hyvin lähellä radixin 4. huoneen kärkeä muutenkin. Koko viime vuoden oli päällä myös  pluto aspect_squ pluto. Viime mainittu transiitti toi mukanaan erittäin intensiivisen ihmissuhteen. Se mikä tuntui alussa hyvin eroottiselta paljastuikin hyväksikäytöksi viime viikolla. Olin jo aiemmin haistanut palaneen käryä ja olin menossa jo pois, mutta kysyin suoran kysymyksen ja sain aikaan toivomani räjähdyksen. Aiheesta lisää täällä:
https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=11836.0

Tuo ihmissuhde sinänsä ei sovi vielä symboliikkaan, mutta se sopii, että olen nyt joutunut kohtaamaan itsessäni uuden puolen. Oivalsin yht´äkkiä, miksi olin sokea ja jouduin hyväksikäyttäjän saaliiksi. Kaikki palautuu tietenkin lapsuuden käsittelemättömiin asioihin. Ajauduin täsmälleen samaan rooliin kuin lapsena eli pönkittämään toisen ihmisen horjuvaa minäkäsitystä ja kun olin lähdössä pois, tämä toinen kävi aggressiviseksi ja yritti pelotella minut takaisin ruotuun. Hämmästyin itsekin kuinka minulla meni pupu pöksyyn ja olin kuin pieni lapsi raivoavan aikuisen edessä. Onneksi kuuntelin itseäni ja jäin heti sairaslomalle. Symboliikkaan sopii myös se, että tämä ihmissuhde oli työpaikkaromanssi ja nyt voi jopa urasuunnitelmat muuttua. Tosin  uranus on myös 6. huoneessa ja sekin uudistaa työkuvioita.
  Jotain tällaista voisi tapahtua kun  pluto mennä vilahtaa 4. huoneeseen. Käsittelemättömät tunnesotkut, alitajuiset ja ehkä aikansa eläneet reagointitavat, muutto tai vaikkapa kiinteistön korjaus - nämä teemat voi transiitti tuoda tullessaan. Mutta on se hieno tunne, kun oivaltaa ja näkee äkkiä itsensä niin kuin toiset ovat aina nähneet. Se jaksaa aina hämmästyttää Shocked   
tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
Yulunga
Vieras
« Vastaus #27 : 03.03.2007 22:31:26 »

niin, en tiedä onko AP kartalla samat vaikutukset kuin syntymäkartalla... minulla  pluto asuu 4. huoneessa (isän huone) mikä on tehnyt valtakamppailun hänen kanssaan. Kuulostaa erittäin tutulle tuo maallikon tarina, jossa:
Lainaus
Ajauduin täsmälleen samaan rooliin kuin lapsena eli pönkittämään toisen ihmisen horjuvaa minäkäsitystä ja kun olin lähdössä pois, tämä toinen kävi aggressiviseksi ja yritti pelotella minut takaisin ruotuun. Hämmästyin itsekin kuinka minulla meni pupu pöksyyn ja olin kuin pieni lapsi raivoavan aikuisen edessä.

Minä mietin myös  pluto juttuja, kun itselläni transitoi syntymäkartan 6. huoneessa. Että ainahan se pluto jossain on eli en itse jaksaisi koko elämääni pelätä, että missä huoneessa se nyt luuraa. Mutta näytän kylläkin nyt kyttäävän kovasta planeetta parkaa...  Huh

« Viimeksi muokattu: 03.03.2007 22:34:03 kirjoittanut *Hittunen* » tallennettu
maallikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 377



Profiili
« Vastaus #28 : 03.03.2007 22:55:11 »

Kyllä AP-kartan sijainneilla on merkitystä, samoin kuin planeettojen ylittäessä AP-kartan akseleita tapahtuu jänniä juttuja...
  Tuosta omasta ajautumisestani vielä sen verran, että ajauduin tiedostamattomasti eli alitajuinen toimintatapa vei totaalisesti mennessään. Kirjoitit Hittunen aiemmin, että sinulla  pluto vasta siirtyi 6. huoneeseen. En halua pelotella, mutta kun  pluto siirtyy uuteen huoneeseen se tuo usein mukanaan romahduksen sen huoneen edustamissa asioissa mihin se siirtyy. Onhan  pluto myös kuoleman ja uudelleen syntymän planeetta. Kannattaa muistaa, että 6. huone on paitsi arkisen työn huone myös terveyden huone. Työ voi käydä niin raskaaksi, että terveys pettää. Jos burn out huolettaa niin jää ihmeessä sairaslomalle jos siltä tuntuu.
tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
Yulunga
Vieras
« Vastaus #29 : 03.03.2007 23:12:49 »

maallikko... SE ON TAPAHTUNUT JO!!!  Grin loppuun palaminen on koettu jo niin monta kertaa, että tunnistan merkit ajoissa ja haen saikkua. Mutta ei kait tää tuho montaa vuotta kestä??  Shocked Se alkoi vasta viime joulukuussa ja jatkuu varmaan koko kevään... mutta ei kait kääk koko sitä aikaa kun se on 6.ssa??

JA SITTEN TULEE DC  Lips Sealed
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: