Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Taiteilijan/luovan henkilön 5 huone...  (Luettu 38231 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Nomadi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 241



Profiili
« Vastaus #45 : 02.02.2007 08:56:49 »

Minä kyllä nimeäisin tuollaisen normaalin arkirutiinien hoitamisen ihan ongelmanratkaisukyvyksi enkä miksikään luovaksi toiminnaksi. Arjessa tulee esiin päätöksentekoa jossa kuitenkin on hyvin rajalliset vaihtoehdot kyseessä: juoksenko tuohon bussin vai otanko seuraavan. Ei sen päättäminen vaadi luovuutta. Luovuutta on ainutlaatuinen teko tai oivallus jonka tekee ensimmäistä kertaa.

Tietenkin näinkin epämääräisen termin katveessa voidaan puhua ihan Niksi-Pirkka osaston sukkahousujen soveltamisesta autonkorjaukseen, mutta toisaalta voitaisiin keskustella myös "luovista neroista", niistä jotka ovat keksineet ja toteuttaneet innovaatioita suorastaan.
tallennettu

Aurinko - Skorpioni // Kuu - Jousimies // AC - Vesimies
"Sit on my face and tell me that you love me."
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #46 : 02.02.2007 11:16:40 »

Minä kyllä nimeäisin tuollaisen normaalin arkirutiinien hoitamisen ihan ongelmanratkaisukyvyksi enkä miksikään luovaksi toiminnaksi. Arjessa tulee esiin päätöksentekoa jossa kuitenkin on hyvin rajalliset vaihtoehdot kyseessä: juoksenko tuohon bussin vai otanko seuraavan. Ei sen päättäminen vaadi luovuutta. Luovuutta on ainutlaatuinen teko tai oivallus jonka tekee ensimmäistä kertaa

No siinähän se onkin, että luovuutta on monenlaista ja se on todella sääli, kuinka usein luovuus nähdään vain jonain aineellisena - jos pystyt tekemään taulun, olet luova. Mutta todellisuudessa me käytämme luovaa ajattelua jatkuvasti elämässämme ja aivan kuten sanoit, se on  ongelmanratkontakykyä, ja tärkeä osa sitä ratkontakykyä on nimenomaan luovuus - mitä keinoja keksin tämän ongelman ratkaisemiseksi? Sen arkipäivänsä voi oikeasti käyttää aika monella tavalla - vaikka sinun arkesi onkin tavallista ja "normaalia" ja täynnä helppoja turvallisia vaihtoehtoja, niin mietipä jonkun muun elämää, joka tekee vaikka samaa työtä kuin sinä - silti hänen elämänsä voi olla täysin erilaisia ratkaisuja täynnä.

Päivittäisiä askareita oikeasti aliarvostetaan ihan liian paljon. Jos todella miettii miten hankala systeemi ihminen on ja miten vaativia (sekä luovia) ratkaisuja ihminen tekee jatkuvasti elämässään, varsinkin jos vertaa johonkin apinaan, niin todella olemme hyvinkin kehittyneitä ja erityisesti aivoverkostomme on.

Luovuuden merkkejä on todella paljon ihmisissä. Esimerkiksi huumori on todella iso osa luovuutta, koska se kertoo ajattelumme joustavuudesta ja muokkailtavuudesta ja siitä, että me keksimme monenlaisia ratkaisuja ja näkokantoja samaan tilanteeseen. Esimerkiksi jostain tilanteesta hauskan jutun tekeminen on oikeasti todella luovaa, missä ihminen käyttää sisäisiä osiaan ja "ratkaisukykyään" paljonkin. Kukapa menisi sanomaan, että vaikka stand up -komiikka ei olisi luovaa? Sama asia huumorissa ylipäätänsäkin! Luovuus ei todellakaan ole vain sitä, että tekee maalauksen tai vastaavaa. Luovuutta on hyvin monenlaista.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Absintti
Vieras
« Vastaus #47 : 02.02.2007 12:39:45 »

Miulla myös vitosen kärki kaksosessa ja tyhjä. Mutta nepparin ja jupiterin yhtymä kympissä.
 




Selkälokki, mulla on tismalleen samat systeemit, tyhjä vitonen, kärki Kaksonen, MC:llä Juppari ja Neppari!
« Viimeksi muokattu: 02.02.2007 12:41:56 kirjoittanut Absintti » tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #48 : 02.02.2007 18:49:38 »

Minä kyllä nimeäisin tuollaisen normaalin arkirutiinien hoitamisen ihan ongelmanratkaisukyvyksi enkä miksikään luovaksi toiminnaksi. Arjessa tulee esiin päätöksentekoa jossa kuitenkin on hyvin rajalliset vaihtoehdot kyseessä: juoksenko tuohon bussin vai otanko seuraavan. Ei sen päättäminen vaadi luovuutta. Luovuutta on ainutlaatuinen teko tai oivallus jonka tekee ensimmäistä kertaa.

Tietenkin näinkin epämääräisen termin katveessa voidaan puhua ihan Niksi-Pirkka osaston sukkahousujen soveltamisesta autonkorjaukseen, mutta toisaalta voitaisiin keskustella myös "luovista neroista", niistä jotka ovat keksineet ja toteuttaneet innovaatioita suorastaan.


Ymmärrän kyllä mitä ajat takaa, mutta pikkuisen väitän vastaan. Luovuutta ei voi noin vain pakata tiettyyn pakettiin. Nimittäin oletko varma, ette se ongemaratkaisu sitten ole ainutlaatuinen? Ongelmatkin kun yleensä olevat tietyltä osin ainutlaatuisia riippuen missä, kenenkä välissä ja tilanteessa ne ovat.

Tämän päivän käsitteenä 'luovuus' on laajentunut juuri ongelmaratkaisuihin ja elämässä selviytymiseen yleensäkin. Se on ihmiselle kuuluva perusomainaisuus ja sitä tulee vaalia ja arvostaa jo lapsesta lähtien. Sitä ei tule kohottaa miksikään norsunluutorniksi, joka kuuluu vain harvoille ja valituille.

Edelleenkin vähän näin... knuppel2
mutta hyvin lepposesti  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Yulunga
Vieras
« Vastaus #49 : 05.02.2007 21:13:56 »

Se on  venus  aspect_tri  neptunus mikä aiheuttaa musikaalisuuden ja runouden.  Cheesy
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #50 : 05.02.2007 21:27:35 »

Se on  venus  aspect_tri  neptunus mikä aiheuttaa musikaalisuuden ja runouden.  Cheesy

Höh!

Minulla on  venus aspect_tri uranus ja
           venus aspect_tri kuu

Siis ei ihme, ettei minusta tullut musikanttia muuten niin musikaalisen sukuun, vaan vain tanssija, siis musiikkilahjat pysähtyivät varpaisiin.  Grin
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #51 : 06.02.2007 09:38:47 »

Mielestani koko elama on pelkkaa taiteilua ja se todella jokaisen pitaisi huomata joka paivaisessa elamassa, suhteissa, tyossa ja rakkaudessa-se on sita elaman taiteilua.
Minuakin on vaitetty horoskoopin mukaan musikaaliseksi, mutta koordinaatio kykynia on mielestani taysin nolla.  Undecided
tallennettu
silver lady
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« Vastaus #52 : 08.02.2007 14:21:55 »

niin, entäs sitten tieteellinen luovuus? Minä rinnastaisin sen ainakin taiteelliseen luovuuteen. MOlemmissa tarvitaan samanlaista intuitiivista otetta. Ajattelin vain, että kun minulla on Pallas, Venus ja Vesta vesimiehessä 5.huoneessa ja Saturnus, kuu, JUno ja Jupiter myös 5:ssa, mutta Kauriissa. Viittaako tämä nyt sitten taiteelliseen vai tieteelliseen luovuuteen. Molemmilla puolilla olen toiminut.
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #53 : 08.02.2007 16:01:48 »

Se on  venus  aspect_tri  neptunus mikä aiheuttaa musikaalisuuden ja runouden.  Cheesy

Minulla on se ja rakastan musiikkia yli kaiken ja se on tärkeä osa elämääni ja runoja kirjoittelen aina silloin tällöin omaksi iloksi  Wink .
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
keijulapsi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 186


Where you stumble, there lies your treasure


Profiili
« Vastaus #54 : 12.03.2007 03:15:33 »

5. huoneessa jupiter  uranus  neptunus ovat kaikki  jousimies
huoneen kärki   skorpioni

lapsesta asti olen touhunnut kaikenlaista taiteen ja musiikin parissa.
tallennettu

Aurinko: Härkä
Kuu: Leijona
Mars: Kaksonen
Venus: Rapu
Asc: Leijona
Punainen kosminen käärme
Hevoskastanja
Jasca
Vieras
« Vastaus #55 : 12.03.2007 14:53:03 »

Hmmm.. Onko minun luovuttava luovuuden ajatuksesta, kun 5. huone on typötyhjä? Olen pitänyt itseäni hyvänä kirjoittajana ja nuorena kirjoittelin jopa pakinoita. Osittain olen syyttänyt luovuutta tästä hobbystä. Voinko jatkossa pitää loputtoman tylsää analyyttistä ajattelua syynä tähän kirjoittamisviettiin? Kyllähän se on mahdollista, että loogisuus ja analyyttisyys ovat huijanneet minua luulemaan itsessäni olevan pisaran myös luovuutta. Paluu todellisuuteen on alkanut. Sad

Jos siis varsinainen luovuus puuttuu minulta kokonaan, ajatus siirtyy siihen, miksi olen kovin idearikas toimissani ja työssäni? Jos innovatiivisuus ei ole luovuuden laji, niin mihin huoneeseen sen laittaisitte? Miten vaikuttaa se, että 5. huone on kartallani oinaassa? Undecided
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #56 : 12.03.2007 15:30:01 »

Eihän tyhjä viitoshuone missään nimessä kerro luovuuden puutteesta! Tyhjää huonetta tulkitaan sen kärjen merkin ja kärjelle tulevien aspektien mukaisesti sitten tiemmä?
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Jasca
Vieras
« Vastaus #57 : 12.03.2007 15:43:40 »

Ahaa! Olisiko siis avautuva kvinkunssi 5. huoneen kärjestä Plutoon, joka sijaitsee 1 asteen päässä MC:stä joku selitys tähän innovatiiviseen otteeseen, jossa muutos on positiivinen asia? MC muuten on 10. huoneen kärjessä. Toivottavasti en ole "Plutomaisen luova" duunari. Eihän sellaista kukaan kollega kestäisi.   Grin
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #58 : 12.03.2007 15:47:07 »

Small, jos sinulla on  pluto aspect_con keskitaivas niin takuulla plutomaiset teemat näkyvät työssäsi, jos ei "päiväduunissa" niin sitten muissa luovissa töissäsi  Wink
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #59 : 12.03.2007 16:13:07 »

Hei! Voisiko joku ystävällisesti vilkaista myös tämän kotitaiteilijan vitsohuonetta ja tehdä siitä yhteenvedon? Haluaisin tietää vaikuttaako kartta miten paljon töihini. Minua kiinnostaa nimittäin IHAN TUHOTTOMAN paljon tietää, miten minun piirustustyyliäni voisi luonnehtia! Cheesy Itse tunnistan aina tiettyjen piirtäjien työt ja kuulen itsekin usein "ai vitsi! Tiesin heti, kun näin tämän kuvan linkin, että se on sinun työ!"

Mutta mie en vaan näe mitä yhtenäistä niissä kaikissa töissäni on... Tongue Jos kartta kertoisi.

Ja pyydän, selittäkää mahdollisimman simppelisti (kuin tollolle Grin) siellä mie en tajua mittään tästä aiheesta :X

(https://www.astro.fi/images/radix/23.03.1983_04:44_0_-02:00_62.533_-27.401_00.png)
« Viimeksi muokattu: 12.03.2007 16:15:36 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: