Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Taiteilijan/luovan henkilön 5 huone...  (Luettu 38217 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Nomadi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 241



Profiili
« Vastaus #30 : 31.01.2007 23:51:07 »

Tarkitinkin hueletonta elamaa, ENNENKUN alkaa taiteilemaan, minulla ainakin-en surrut maailman menoa-enka ottanut sotia harteilleni ja tykkasin juosta diskoissa ja elaa, mutta se on taiteiliolle ominaista.Vai Esmiranda etko ollut huolettomampi nuorena, et turhan vakava ja tasmallinen? (minahan puhun vain omasta itsestani)

Tunnen paljon näyttelijöitä, kirjoittajia ja kuvataiteilijoita, siis ihan ammattilaisia, jotka tienaavat elantonsa luovalla toiminnalla. Kaikilla on ollut lapsuudessaan vaikeita olosuhteita, tragedioita ja ristiriitoja. Ei todellakaan mitään helppoa ja huoletonta, vaan päinvastoin.
tallennettu

Aurinko - Skorpioni // Kuu - Jousimies // AC - Vesimies
"Sit on my face and tell me that you love me."
Violette
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 295


Lips!


Profiili
« Vastaus #31 : 01.02.2007 00:01:26 »

Minulla on 5.huone typötyhjä, mutta silti kuvailisin itseäni hyvin taiteelliseksi. Ihmiset sanoo mua taiteilijaksi, vaikkeivat mua tuntisikaan, sen vaan kuulemma näkee ja aistii musta, että olen taiteilija Smiley
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
Absintti
Vieras
« Vastaus #32 : 01.02.2007 00:05:30 »

Tuota minäkin hain kun esitin viidettä huonetta suppeakasi luovuuden osoittimeksi. Viidennen huoneen luovuus tihkuu naurua, nuorekkuutta ja glamouria. Kaikki me kuitenkin tiedämme millainen historia monilla kuuluisilla kuvataiteilijoilla ja kirjailijoilla on ollut...kaikkea muuta.

tallennettu
Nomadi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 241



Profiili
« Vastaus #33 : 01.02.2007 00:28:47 »

Ja onhan luovuus ylipäänsä varsin epämääräinen käsite. Erityisesti se ei ole synonyymi taiteilijuuden kanssa. Mielstäni taiteilijalta vaaditaan ensisijaisesti herkkyyttä, älykkyyttä tai tarkkakatseisuutta, sekä vuosikausien peränantamattomuutta opetella taitamaan oma intrumenttinsa olipa se sitten oma keho, sivellin tai kieli...
« Viimeksi muokattu: 01.02.2007 00:31:09 kirjoittanut Nomadi » tallennettu

Aurinko - Skorpioni // Kuu - Jousimies // AC - Vesimies
"Sit on my face and tell me that you love me."
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #34 : 01.02.2007 00:42:20 »

Tarkitinkin hueletonta elamaa, ENNENKUN alkaa taiteilemaan, minulla ainakin-en surrut maailman menoa-enka ottanut sotia harteilleni ja tykkasin juosta diskoissa ja elaa, mutta se on taiteiliolle ominaista.Vai Esmiranda etko ollut huolettomampi nuorena, et turhan vakava ja tasmallinen? (minahan puhun vain omasta itsestani)

Tunnen paljon näyttelijöitä, kirjoittajia ja kuvataiteilijoita, siis ihan ammattilaisia, jotka tienaavat elantonsa luovalla toiminnalla. Kaikilla on ollut lapsuudessaan vaikeita olosuhteita, tragedioita ja ristiriitoja. Ei todellakaan mitään helppoa ja huoletonta, vaan päinvastoin.

Aivan, aivan. Onhan siitä tehty ihan tutkimuksiakin, että taiteilijoilla on keskimääräisesti perheoloissa enemmän ongelmia kuin "muilla ihmisillä", usein alkoholismia varsinkin enemmän kuin muilla ryhmittymillä. Claes Andersson on ainakin kirjoittanut aiheesta...
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Yulunga
Vieras
« Vastaus #35 : 01.02.2007 01:01:46 »

Minua monet sanoo taiteelliseksi, lisäksi viihdyn suuresti luovien ihmisten kanssa, koska meitä yhdistää mielikuvitus  Cheesy Itse liittäisin taiteilijaihmisiin lapsenomaisen luonteen. Kykyyn nähdä ja kokea asioita yli aikuisminän ja rationaalisuuden.

5. huoneessa minulla on  uranus vertex kuunsolmu neptunus
kärki vaa'assa.
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #36 : 01.02.2007 01:06:08 »

Minua monet sanoo taiteelliseksi, lisäksi viihdyn suuresti luovien ihmisten kanssa, koska meitä yhdistää mielikuvitus  Cheesy Itse liittäisin taiteilijaihmisiin lapsenomaisen luonteen. Kykyyn nähdä ja kokea asioita yli aikuisminän ja rationaalisuuden.

5. huoneessa minulla on  uranus vertex kuunsolmu neptunus
kärki vaa'assa.

Ai kun sanoit hyvin Yulunga , MIELIKUVITUS ja mistähän se tulee ? Itse lisäisin myös TUNTEET joita ei voi sanoin ilmentää  smitten
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #37 : 01.02.2007 12:12:04 »


Minun vitoseni sisältää  chiron ja  vesta  kalat

Olen itse kokenut, että luovuuteni on sisäsyntyinen ei niinkään ulos teoksiksi tehty tai muutoinkaan julistettu.......
Mutta hyyyyvin herkkää ja intuitiivisuuteen pohjaamaa.

Miten teidän mielestänne nuo asteroidit tai mitä nyt ovatkaan vaikuttaa luovuuteen?
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #38 : 01.02.2007 23:38:09 »

Pitää tähän äkästä väliin:  knuppel2

Minä kun uskon kiven lujaa, että jokainen ihminen on luova! Sillä luovuudella on vain niin monta ulottuvuutta, ettemme edes näe niitä kaikkia. Kulttuuriympäristömme osoittaa jotakin riippuen minkälaisissa olosuhteissa elämme.

Jos astrologia tarjoaa jotain mahdollisuuksia luovuudelle, on se vain yksi osa siitä! Ihminen on enemmän kuin astrologia.

Olemme vain niin riivatun riippuvaisia ulkoisista olosuhteista ja osoituksista, että helpommin torjumme luovan puolemme kuin osoitamme sitä. Kaikki luovuushan oli yhteenaikaan huuhaata ja useilla vieläkin. Järki on parempi osoite olla ihminen. Plaah...

Ruokimme mieluummin jopa vanhoja sitkeitä asenteitamme ja epäluulojamme kuin avaudumme uusille ulottuvuuksille. Jumaluus on sama asia kuin luovuus!

Uskaltaako joku olla kanssani samaa mieltä?  Huh
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
selkälokki
Vieras
« Vastaus #39 : 01.02.2007 23:48:20 »


Minulla tuo vitoshuone on tyhjä ja huoneen kärki  kaksoset :ssa.
 

Hahaha, siun kanssa kanssa näitä yhteisiä juttuja aina löytyy. Miulla myös vitosen kärki kaksosessa ja tyhjä. Mutta nepparin ja jupiterin yhtymä kympissä.
En suorastaan ole taiteellinen, mutta kaksosmaiseen tyyliin säädän sitä ja tätä. Koen kyllä olevani luova...Ehkä miun kohdalla se menee niin, että voin joskus olla luova sisustuksessa, toisinaan kakun koristelussa, ajoittain luon kampauksia toisille ja itselleni, välillä polokasen muutaman epävirallisen runonpätkän, laulan kuorossa jne. Mutta en kunnolla ole missään taiteen lajissa. Suhmuroin kakasosmaisesti sitä ja tätä. Ja jotain aina saan onnistumaankin kai ihan vahingossa tuon neppari-jupiter yhtymän ansiostaa. :Smiley

Ja Esmiralda, kyllä kaikki ovat luovia. Vaikkapa rassatessaan autonmoottoria täytyy käyttää myös luovuutta.
Entäs kootut selitykset, kun puoliso tai nuoriso saapuu aamuyöstä kotiin? Luovuutta, luovuutta! Grin
« Viimeksi muokattu: 01.02.2007 23:51:25 kirjoittanut selkälokki » tallennettu
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #40 : 01.02.2007 23:56:02 »


Ehdottomasti olen samaa mieltä!

Jotenkin tuntuu, että vieläkin ajatellaan luovuutta pelkästään ns. taiteellisuutena.

Kun näemme oman itsemme jumalallisena olentona, uskallamme olla omalla yksilöllisellä tavallamme luovia.

Itse pidän itseäni luovana, vaikka minulla ei ole 5 huoneessa kuin Juno, huoneen kärki Vesimiehessä.
Mutta vähän kuin *Inanna* sellainen joka paikan 'luova'.


 smitten    maarita          smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #41 : 02.02.2007 00:27:56 »


Ehdottomasti olen samaa mieltä!

Jotenkin tuntuu, että vieläkin ajatellaan luovuutta pelkästään ns. taiteellisuutena.

Niinpä. Luovuutta ja ajattelun monimuotoisuutta ihmiset käyttävät joka päivä! Esimerkiksi psykologiassa usein otetaan esiin se, kuinka todellisuudessa monia luovia päätöksiä ihminen tekee ihan vain suunnitellessaan tavallisien päiviensä ongelmia - missä vaiheessa käyn kaupassa, ehdinkö tapaamaan poikaystävää tässä välissä, milloin soitan sinne ja sinne...jne...Sekin on luovaa!
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #42 : 02.02.2007 00:38:41 »

Jippii! Just niin!

Pitäisi olla sellainen hymiö, jossa hypitään sillain...hei hetkinen, kokeilenpa...

(http://www.cosgan.de/images/more/bigs/e025.gif)
« Viimeksi muokattu: 02.02.2007 00:43:48 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #43 : 02.02.2007 01:01:27 »


Hei Esmiralda

nyt sinä jo hypit tasajalkaa siellä, luovaa sekin.

Vaikka kyllä sinun tanssisi varmaan sitä on enempi.
Yksikään liike tuskin koskaan on uudelleen esitettynä samanlainen.


 smitten    maarita           smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #44 : 02.02.2007 01:07:19 »

Maarita, taidttaanpa olla tanssi-ihmisiä!

Tanssi taiteista vanhin...kielistä vanhin, symboleista vanhin... en voisi tosiaan elää ilman sitä! :Smiley
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: