Sivuja: 1 ... 9 10 [11] 12 13
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Neptunuksen transiitit  (Luettu 158924 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Downtempo
Vieras
« Vastaus #150 : 03.06.2013 23:29:52 »

Lisää neptunus sekstiili kuu: kuten teki samaa neptunus sekstiili mars, välinpitämättömyys.... marsille teki sen että en hirveesti välittänyt tekemisieni seurauksista. nyt kuulle tekee, tai on tehnyt sen että en osaa reagoida samalla tavalla tilanteisiin, ihmissuhteisiin, tuntuu että aivot on jäässä. Ei vaan tule suusta niitä tuttuja sanoja, selittelyjä... omatunto soimaa, kuinka muut saa musta kylmän ja ajattelemattoman kuvan. Toisaalta edes tuon ajattelu loppujen lopuksi ei tunnu missään. se vain ajelehtii pois mielestä...

Normaalisti jäisi jurraan päähän...  Noh, siinäpähän muut saa kerrankin maistaa sitä, että en aina ole "hyvittelemässä" yms. mitään mitä teen ja sanon. Saakoot minkä kuvan tahansa musta. Toisaalta tunnen itseni itsekkääksikin. Normaalisti olen hyvinkin kuuliainen muidenkin huoliin ja asioihin, mutta olen tuntenut itseni nyt todella hajamieliseksi, unohtelen läheisten ihmisten ns. tärkeitä asioita, ja oikein hävetti että miksen muistanut että jollain on todellakin tärkeä päivä... omatunto soimaa...mutta taas se vaan valuu ohi... enkä saa mitään reaktiota muilta. MIKS!!? Vaikka toimin todella itsekkäästi ko. tapauksissa. en yhtään välittänyt miltä toisista tuntuu, en vaan jaksa tai en kykene enää samaistumaan tarpeeks toisiin... ärsyttävää...kaikki vaan lipuu ohi, kunnes tulee uusia tapauksia. tuntuu että tehdä mitä vaan epäsopimatonta ja ajattelematonta eikä kukaan reagoi mitenkään. Itse ehkä pääni sisällä ajattelen että mitähän noikin ajattelee musta, mutta ne ei vaan sano mitään, vaikka normaalisti sanoisikin niissä tilanteissa.

Taas tämmöstä ajelehtintaa... Ehkäpä opetus että saan toimia ja tunteilla miten haluan ilman toisten hyväksyntää, mitä usein haen muista. Weird....Mutta tää transiitti on vasta alussa, niin luulen että aika näyttää miten voimistuu.
Toisaalta pelottaa semmoinen äärijuttu että jotain hirveetä tapahtuisi lähimmäisilleni ja meitsi vaan kohauttaa olkiaan!!!  uglystupid2
tallennettu
Essillore
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10


Profiili
« Vastaus #151 : 06.07.2013 11:20:18 »

Neptunus siis oleskelee tällä hetkellä kaloissa peräytymässä? Minkälaista lisä/muutosvaikutusta tuo peräytyminen tuo neptunukselle?

Menossa koko kesän astro.fi:n mukaan (ja nähtävästi vaikuttaa siis vuoden verran jos ei aspektia katso niin pienellä orbilla?)

 neptunus  aspect_tri  aurinko 5 huoneessa ravussa sekä
 neptunus  aspect_sex  kuu 2 huoneessa härässä.

Mitäköhän tämä mahtaisi tarkoittaa?  smitten
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #152 : 06.07.2013 17:27:50 »

Haasteellisinta  neptunus aspect_opp aurinko transiitissa on ollut tähän saakka sen hallitsemattomuus... toisten hallitsemattomuus.. on todella vaikeaa yrittää puskuroida ja ennakoida tilanteita kun ei mitenkään voi vaikuttaa toisten tekemisiin ja käytökseen.. hankaluuksia ja todella ikäviä tilanteita, joita vedän täysin tahtomattani puoleeni.

Transiittina  aspect_opp toimii täysin erilailla kuin vaikkapa  aspect_squ, kun  aurinko edustaa omaa itseä ja oppositio siten suhdetta toisiin..
tallennettu

Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #153 : 16.07.2013 11:21:31 »

Sain synttärilahjaksi Lehtirannan Astrologiset syklit, transiittikirjasen siis, ja sitä nyt tutkailen tässä.

Minullahan on ollut pitkään tuo Neptunuksen sulkeutuva kolmio Kuulle (Kaloissa). Olen joutunut miettimään kovasti mitä voin kotini eteen ja siinä olemiseen tehdä. Paljon vielä. Tämä kuvio on ollut minulle jotenkin ihanan hoitava kaiken sen jälkeen mitä olen taistellut kotini eteen parin vuoden ajan. Tietenkin on pelkona se, että Neptunus luo ideaaleja kuvia, utopista näkemystä, enkä pysy realiteeteissa.

Lehtiranta sanoo transiitista näin:
" Herkistyt merkittävällä tavalla ympäristösi vaikutuksille. (Kyllä, olen ideaalinen Don quijote taistelemassa lähiseudun 30 tuulimyllyä vastaan tässä, liika on liikaa). Sinussa mahdollisesti piilevät psyykkiset kyvyt voivat tulla esiin. Haluat ymmärtää ja auttaa elämän kovaosaisia. Sinut voidaan myös palkita aikaisemmista teoistasi, jos olet sen ansainnut. Ellei samanaikaisesti ole vakuttamassa päinvastaisia transiitteja, tulet erikoisen hyvin toimeen naisten kanssa."

Ei ole vaikeita transiitteja. Joten tuo edellinen kyllä on pitänyt paikkansa. Pidin synttärit ja sain kyläläisiltä ja ystäviltäni rahaa, jolla saatoin tehdä Suomi-Ruusu-kiertueen 10 päivää. Tähdet ovat puhuneet!!!

Mutta uskon, että tällaisen transiitin aikana, kun se on kosminen, on oltava avoin vähän laajemmille asioille kuin se oman navan tarkastelu, on mentävä jonkin usein nimeämättömän virran (minulla ruusujen virta) mukana, josta saa uskomatonta voimaa.  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #154 : 05.08.2013 16:45:04 »

oh shit..... tätä on sitten tiedossa koko kesän....

Neptune transits square Venus

You are more sensitive than ever to emotional stimulus at this time, as your love and pleasure nature is heightened, open, and perhaps vulnerable to influence. You are opening up your heart, which can also mean you are more vulnerable to romantic illusions, to being swayed, and perhaps misled. You are easily charmed, and you must watch for a tendency to see what you want to see in romantic partners, rather than for who or what they are. You may gloss over important details and practical concerns in favor of idealistic visions and perceptions. Your desires are tender and compassionate. You are responsive to all things pleasurable, possibly to the point of carelessness or laziness when it comes to tending to practical affairs. Finances can suffer under this transit if you have a tendency to live on credit. Try not to borrow from your future, not just with regards to finances, but also when it comes to emotional matters. For example, you might throw yourself into a new romance that others warn you is not realistic. Force yourself to consider practical matters, even though you may resist it, while opening your heart to new possibilities. And, while opening your heart to new possibilities, be sure to use some common sense. Sometimes this transit makes us so vulnerable that we can too easily be taken advantage of or deceived, and this can happen with regards to money and in love, and sometimes both. There can be a lot of sadness as this transit can stimulate a deep yearning for something more than "just ordinary" life. We might attract challenging situations or relationships into our lives because of a deep longing for more drama or glamor in our lives, or for a soulmate connection. This transit can also do a number to your value system. The values you have cherished to date may change quite dramatically now, or you might be tempted to throw them away, or bend your morals, in pursuit of some pleasure or fantasy. As you chase something different, unusual, and otherworldly, you may lack discrimination in your choices of purchases, people, and pleasures.

Kyseinen transiitti lähenee loppuaan ja näin jälkikäteen mietittynä, on ollut vaikutusta mutta ei niin voimakkaasti kuin teksti antaa olewttaa. Ilmeisesti olen onnistunut hiukan päästämään ohjaksia käsistäni mutta en liikaa! Hauska transiitti kyllä.
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #155 : 23.08.2013 12:11:30 »

Tää alkais olla niinku täysin kypsä tähän Nep opp Au transiittiin... kaksi viimeistä ohitusta on vielä edessä.. eikä se Neppari luovuta otteestaan ihan helposti senkään jälkeen.. kyllästyttää tää lilluva olotila ja ärsyttää kun toist- päien ihmisten tekemiset tai tekemättä jättämiset vaikuttaa omaan elämään ja sen suuntaan enemmän kuin haluis.. Tongue

Monissa lähteissä tästä transiitista sanotaan, että se kertoo kyvyttömyydestä hallita omaa elämää tai että toisilla on enemmän valtaa omaan elämään.. hieman olen erimieltä, mutta kohdallani pointti onkin oman Neptunukseni toteuttamisessa.. Neptunukseni on 10. Huoneessa ja väljästi yhtymässä Keskitaivaalle (Skorpioni) ja oppositiossa Saturnukseeni (Härässä).. tähän saakka elämässäni olen sietänyt hyvin sen tosiasian että ajoittain ajelehdin elämässä tilanteesta toiseen, työstä toiseen ja välillä on luppokausia.. mutta nyt tuntuu että olen suljettu johonkin ihmeelliseen kuplaan, josta en näe suuntaa mitenkään.. pettymys ja syyllisyys ovat päivttäisiä Neptunukseen liittyviä tunteita.. 

Lupasin jossain välissä (ehkä täällä, ehkä kotisivuillani tai FB-sivuillani) että pidän tämän transiitin aikana "Neptunus- päiväkirjaa" tapahtumista.. no, sitäkään en ole saanut pidettyä, mutta toisaalta kokemukset ovat olleet sen verran huimia, ettei niitä ihan heti unohda vaikkei ole ylös kirjannutkaan..

Unettomuus ja sekava unirytmi ovat olleet myös yksi ikävimmistä tähän transiittiin liittyvistä asioista.
tallennettu

Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #156 : 23.08.2013 16:47:24 »

Tää alkais olla niinku täysin kypsä tähän Nep opp Au transiittiin... kaksi viimeistä ohitusta on vielä edessä.. eikä se Neppari luovuta otteestaan ihan helposti senkään jälkeen.. kyllästyttää tää lilluva olotila ja ärsyttää kun toist- päien ihmisten tekemiset tai tekemättä jättämiset vaikuttaa omaan elämään ja sen suuntaan enemmän kuin haluis.. Tongue

Ala harrastamaan vaikka ammattimaisesti jotain taidemuotoa? Itselläni on "vain" trini ja olen hurahtanut digitaiteeseen kuin joku teini.
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #157 : 23.08.2013 21:40:19 »

ärsyttää kun toist- päien ihmisten tekemiset tai tekemättä jättämiset vaikuttaa omaan elämään

Tässä esimerkki tästä Nepparista.. en käsitä mistä tuo "toist-päien" tuonne tuli.. kun piti lukea vain toisten  crazy2

Katsotaan mitä tuosta valokuvaamisesta vielä tulee.. kunhan tässä alkuun pääsen.. olen nyt harrastanut "sokkokuvausta" jonkin verran ja se on aikas hauskaa.. Smiley
tallennettu

MariaS
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


Profiili
« Vastaus #158 : 23.08.2013 21:50:23 »

Mulla on Neptunus sahannut IC:tä, onko tästä kokemusta tai muuten vaikka "arvauksia", help! Sad On ollut nyt monia vuosia monia kovia transiitteja Plutolta, Uranukselta, Saturnukselta... Kuinka paljon voi kestää Shocked ?
Työelämässä ei ole mennyt pitkään aikaan hyvin, vaikka työpaikka on kokoajan ollut (vielä) ja siitä pitäisi olla hurja kiitollinen (?). Aivan kummallisia ihmisiä on ilmestynyt työkavereiksi mukaan lukien pomo. Kuoppaa kaivetaan, kerrotaan valheita seläntakana yms.Työt olen tehnyt edelleen tunnollisesti ja ajallaan, joten en ymmärrrä mistä tuulee. Teksisi todella mieli heittää hanskat tiskiin! Olenko aivan väärässä kun epäilen Neptunusta vai onko sittenkin jokin muu "syyllinen"? Mikä se olikaan se vihollisten huone, ei ainakaan nelonen? Auttakaa perhosta mäessä!
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #159 : 23.08.2013 22:41:58 »

Olenko aivan väärässä kun epäilen Neptunusta vai onko sittenkin jokin muu "syyllinen"? Mikä se olikaan se vihollisten huone, ei ainakaan nelonen? Auttakaa perhosta mäessä!

Neptunuksesta on todennäköisesti kyse, sillä 7. Huone on liittojen aluetta ja samalla myös vihollisten liittoutumien alue.. Keskitaivas ja 10. Huone ovat uran ja esimiesten aluetta, joten kaikenlaiset vehkeilyt tuolla alueella menevät kyllä Neptunuksen piikkiin.. Tsemppiä!! Paljonko Mc/Ic Akselisi onkaan?
tallennettu

MariaS
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


Profiili
« Vastaus #160 : 23.08.2013 22:57:41 »

Kiitos Emelia!! Vehkeilyä tosiaan on! IC/MC on 4 astetta ja noin 40 päälle. Haluisin niiiiiiiiiiiiin irti tästä kaikesta!
tallennettu
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #161 : 25.08.2013 13:15:46 »

No niin kesä ohi ja neptunus neliö venus ohi tämän sivuston mukaan. Sekä pluto sekstiili kuu.

Kokemuksia: On ollut piristävää toimia uudella tavalla! Harkinta ei ole missään nimessä jäänyt mutta vanhat käyttäytymismallit ovat saaneet huutia! Ainakin ajoittain... Hauskaa on ollut mutta ei liian hauskaa. Uusia tuttavuuksia mutta oma elämä säilynyt ennallaan.

Kaveripiirini tosin tuntuu olevan näreissään. En tiedä mistä johtuu, olenko ylenkatsonut heitä tai jotain.... Mutta etääntymistä ja nyreilyä nyrpistelyä väreilee ilmassa. Lähinnä olen vain päättänyt tehdä samoin heille kuin he ovat tehneet minulle. Ehkpä potut pottuina osuessa liian lähelle ei ole suositeltavaa....

Näin.
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #162 : 22.01.2014 19:27:16 »

Jaahas, huomasin juuri, että itselläni on menossa/tulossa Neptunuksen transiitti kalanousulle. Minulla on kaksi vaihtoehtoa syntymäminuutistani, joten askendanttini heittää asteella. Eli se on joko nyt tarkka tai vasta vähän myöhemmin. Kuitenkin tuo fomalhaut kiintotähti on näköjään asteen sisällä joka tapauksessa siitä. Mielenkiintoisia aikoja, saa nähdä miten vaikuttaa. Onhan tässä ollut jo melko korkealentoista ajatusta liikkeellä jo viime syksystä lähtien. Tänään katselin enemmänkin tuollaista sivustoa kuin spirit science, jolla on myös youtubessa videoita. Kannattaa duckduckgo:attaa! Melkoista hihhulihommaa, mutta omasta mielestäni paljon järkevääkin asiaa. Neptunuksellani on pelkästään hyviä aspekteja syntymäkartallani. Mitenköhän tuo Neptunuksen alle asteen sekstiili askendanttiin vaikuttaa tämän transiitin lisäksi? Luin jo Erkki Lehtirannan Syklit ja elämänhallinta-kirjasta ajatukset asiaan liittyen. Osaisitteko suositella jotain muita hyviä transiittikirjoja, englanniksikin käy?
« Viimeksi muokattu: 22.01.2014 19:34:18 kirjoittanut Ritsa » tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #163 : 31.01.2014 16:42:38 »

Itselläni on ollut meneillään viime vuoden keväästä asti neptunuksen kolmio auringolle

Mulla sama ja olen havainnut hyväksi luovuudelle, mutta vastapainona olen ko. transiitin aikana potenut tavallista paljon pidempiä, sitkeitä flunssia jälkitauteineen, kuten korvatulehduksia, joihin mä en koskaan sairastunut esim. penskana.
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #164 : 31.01.2014 16:56:55 »

Allekirjoittaneella alkaa vihdoin tämä Neptunus- transiittien putki helpottaa ja samalla myös viime vuonna alkaneet erilaiset iho-oireet, kun Nep opp Aurinko -transiitin viimeinen ohitus oli tuossa viime vuoden lopulla. Neptunus on sen verran hidas, että transiittivaikutukset eivät minnekään vielä katoa vielä pariin vuoteen, mutta helpotusta on tulossa kyllä...

Onneksi en ole lääkkeitä joutunut käyttämään, sillä niistä olisin varmaan saanut kaikenlaisia ylimääräisiä oireita.. eräs tuttuni, jolla on Neptunus yhtymä Aurinko menossa myös ohitse, joutui viimeisen ohituksen yhteydessä pari kertaa sairaalaan anafylaktisen shockin vuoksi... Syitä hengitysteiden tukkeutumiselle ei ole löytynyt..
tallennettu

Sivuja: 1 ... 9 10 [11] 12 13
  Tulostusversio  
 
Siirry: