Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Rannekanavaoireyhtymän hoito?  (Luettu 11477 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« : 18.01.2007 12:24:34 »

Onko kenelläkään hyviä vínkkejä rannekanavaoireyhtymän (medianus-hermon pinnetilan) hoidosta ilman leikkausta? Leikkaukseen olen jonossa, mutta mieluummin hoitaisin asian luomusti, jos mahdollista.

Mietityttää myös se, tuleeko käsi koskaan (leikkauksella tai muilla keinoilla) sellaiseen kuntoon, että sillä tehdään töitä hiiren kanssa + esim. opiskelemaani vyöhyketerapiaa?

Miten te muut hoitoja tekevät, rasittuuko oma kätenne ja mikä neuvoksi? Jokainen vinkki on nyt kullankallis.
tallennettu

mateve
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 700



Profiili
« Vastaus #1 : 18.01.2007 14:34:51 »

May  smitten
Minulla on ollut sama juttu joskus, ja neuvoksi annettiin että ranteeseen tulisi laittaa oikeasta villasta ranneke ja pitää sitä siinä. Itselleni tuli apu siitä ehkä vaiva ei ollut niin vaikea.  idiot2

Tämäkin on toisenkäden tietoa ettei leikkaus välttämättä tuo helpotusta sillä särky voi jäädä, naapurin mieheltä leikattiin ja näin kävi...

Käsi on  kaksoset aluetta ja  uranus hallitsee hermoratoja, se voi oireilla myös siksi että sinun tulisi huomioida jotain tältä alueelta  Shocked

 Wink  Mateve
tallennettu

mateve
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #2 : 18.01.2007 15:00:16 »

Mateve  Smiley tuo nauhajuttu on tosiaankin hyvä apu.

Jäsenkorjaajan olen kuullut auttaneen paria ihmistä samaisessa onkelmassa ja vielä hyvin tuloksin, joten saisitko apua sitä kautta?

Tuon vuoksi teen vyöhykettä hyvin niukasti, olen hentoranteinen eivätkä sormieni nivelet kestä vaikka käytänkin pulikkaa apusena. Hiirirannettani hoidan yksinkertaisilla venytysliikkeillä. crazy2
tallennettu
Heli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 221



Profiili
« Vastaus #3 : 18.01.2007 22:26:06 »

Itselläni kyseinen vaiva leikattiin. Pari hermoa jumissa..  kyllä siitä kunnon käsi tuli.. voisi jopa sanoa, että parempi kuin vanha. Molemmat käteni luonnostaan vähän heikot.. kouluiästä asti vaivanneet. Eipä se laikkaus suuri toimenpide ole.. vartissa ohi.
Opiskele energiahoitajaksi, niin säästyy kädet  Wink

 smitten smitten
tallennettu
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #4 : 18.01.2007 23:06:37 »


Sama täällä kuin Heli1
Oikea käsi melkein kolme vuotta sitten ja on kuin uusi edelleen.
Minäkin pelkäsin ja sanoin kirurgille, nuori mies kun oli että kato kanssa ettet tyri.....no en minä pidä tapoinani.......ja ei pitäny
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #5 : 19.01.2007 09:42:31 »

Kiitokset!  smitten

Mateve,

minulla on öisin käytössä tukilasta, ei tosin villainen, joka tietysti olisi aitona luonnonmateriaalina vielä parempi. (Siippa parka, entisten villasukkien, yövoiteiden jne.. lisäksi vaimolla on siis nykyisin öisin myös käsi paketissa. Papiljotit enää puuttuu  Grin). Olen kuullut itsekin, että leikkaus ei välttämättä tuo lopullista apua vaan saattaa jopa joskus pahentaa tilannetta tai vaiva voi kuitenkin uusiutua johtaen taas uuteen leikkaukseen jne... Tr. Uranus muuten on juuri Kheironilla ja  tr. Kheiron vastaavasti Kuulla, ehkäpä liittyy vaihtoehtohoitojen opiskelun lisäksi myös omaan terveyteen.

Elektra,

vyöhyketerapiaa olen itsekin ajatellut tehdä mahdollisimman vähän siitä syystä, että sormet ja ranteet eivät tunnu kestävän edes opiskeluun liittyviä harjoitteluja. Maanantaikappale - Saturnus Vesimiehessä 6. huoneessa, eikös se ollut muuten sinullakin?. Ja nythän siihen ikävästi osuu juuri tr. Saturnus 12. huoneesta.

Kai sitä on taas kerran lähdettävä koulunpenkille opiskelemaan muita hoitomuotoja lisäksi, kun vain tietäisi mitä. Odottelen tässä sitä suurta ahaa-elämystä, joka johdattaisi sen juuri minulle "oikean" ja sopivan hoitomuodon löytämiseen - jos sellaista on olemassakaan. Jäsenkorjaajalle olen muuten menossa ensi viikolla ja eilen kävin akupunktiossa. Mielenkiintoista seurata mitä tapahtuu.

Heli1,

kiva kuulla, että positiivisiakin kokemuksia leikkauksesta löytyy. Oireileeko käsi enää ollenkaan ja kuinka kauan leikkauksestasi on?
Energiahoitajan "uraa" (hassu sana tuossa yhteydessä) olen itsekin ajatellut. On vain aika kipeä tosiasia myöntää itselleen, että se, mistä olet haaveillut (refleksologia) ei sitten ainakaan kokopäiväisesti onnistukaan fyysisten vaivojen takia. Ja toisaalta sitä toivoisi jotenkin "maallisempaa" ammattia kuin energiahoitaja tai astrologi... Taas toisaalta, jokin tarkoitus tällä käden oireilullakin juuri tässä ja nyt on ja ilmeisesti vyöhyketerapia ei sittenkään ole se ainut ja oikea.

Täysikuu,

kiitti positiivisesta leikkauskokemuksesta! Leikkausallergiani lievittyi edes vähäsen. Kai se on sittenkin ihan ok vaihtoehto (ja ehkä ainoakin), jos mikään muu ei auta.
« Viimeksi muokattu: 19.01.2007 09:44:19 kirjoittanut May » tallennettu

*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #6 : 19.01.2007 10:25:03 »

Tämä nyt ehkä menee hieman off topic, mutta kun itselläni on myös "hieronta/kehontyöskentely" tyyppinen koulutus, niin meille nimenomaan painotettiin ja opetettiin, miten ei omat paikat väsy ja nivelet yms riku.
Omaa lihasvoimaa jos käyttää "lyhytjänteisesti" eli jos vaikka voima lähtee sormista tai kämmenestä tai vain hartioista asti tyyliin, niin se eittämättä kuluttaa ja väsyttää omia fyysisiä rakenteita.
Ööh, tätä on aika vaikeaa sanallisesti selittää, mutta monenmoista hierontaa, shiatsua yms voi tehdä niin, että se ns"työntövoima" kulkee läpi kropan, ja näin ollen ei tarvitse vääntää ja kääntää yksittäisellä lihasvoimalla esmes sormin tai kämmenin. Kuitenkin "voima" kulkee niidenkin läpi.

Livenä olisi tuo helppo näyttää..  laugh
Sen konkretisoiminen käytännössä onnistuu erilaisten kehoharjoitusten myötä. Olen yhden niistä näyttänyt muutamalle raavaalle miehelle, jotka ovat varmasti minua fyysisesti voimakkaampia.
Jos käytän "lyhytjänniteistä"lihasvoimaa, he saavat käteni taipumaan, jos pidän käsivartta suorana eteenpäin ilmassa. Mutta jos käytän koko kehon läpi menevää voimaa, eli "pitkjänteistä" voimaa, ei raavaskaan mies kättäni saa taipumaan.
Siinä on olleet miekkoset huuli pyöreenä.  Wink
« Viimeksi muokattu: 19.01.2007 10:27:19 kirjoittanut *Inanna* » tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #7 : 19.01.2007 10:56:45 »

Ai niin, lisäisin vielä, ettei kyse ole mistään "energeettisestä"jutusta, vaan ehkä ennemminkin ihan painovoimaisesta asiasta ja sen "hyväksikäytöstä".
Toki siihen liittyy myös sisäinen"asenne".
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 19.01.2007 11:38:05 »

Kiitos Innanna!

Ei mennyt millään lailla off-topic vaan oli erittäin hyödyllinen vinkki. Tuota en ole tullut ajatelleeksikaan. Pitääpä alkaa tietoisesti tarkkailemaan omaa työtapaa ja yrittää vaihtaa tapoja. Harmi, ettet Innanna voi näyttää täällä livenä vinkkejäsi! Mielelläni lukisin kuitenkin asiasta vielä lisää ja yksityiskohtaisemmin, jos vain jaksat kirjoitella.

Tein myös tänään pyhän päätöksen alkaa käyttää enemmän vasenta kättä. Miten me ihmiset olemmekin niin orjallisesti vain toisen käden varassa vaikka itse asiassa se vähemmän käytettykin voisi olla paljon suurempana apuna monessakin asiassa. Siispä siirsin jopa tämän työkoneeni hiirimaton ja hiiren näppäimistön vasemmalle puolelle ja tein vakaan päätöksen käyttää hiirtä tästä lähtien aina vasemmalla kädellä. Kokeilkaapa te muutkin hiirikädestä kärsivät; se on itse asiassa paljon helpompaa kuin uskoisi. Jospa oikea sitten enemmän lepoa saadessaan tästä kuntoutuisi - tai voihan tulos olla sekin, että jonkin ajan päästä on molemmat kädet tohjoina.  Wink

Muoks: Vielä sananen tuosta sisäisestä asenteesta. Olen miettinyt, että kun olen koko ikäni ollut tekemisissä kylmän tietokoneen kanssa koskettamatta asiakkaita millään lailla, niin voisiko käden kipeytymisessä olla osatekijänä jokin psyykkinen tekijä, alitajuinen esto tai pelko ihmisten koskettamisesta... Tuota en tietoisesti tunnista, joskin oudoltahan ihmisten konkreettinen koskettelu alussa tuntuu. Mutta jospa keho onkin viisaampi kuin pääkoppa ja se kertoo jotain sellaista, jota pääkoppa (järki) ei halua myöntää. Mene ja tiedä...


« Viimeksi muokattu: 19.01.2007 11:42:15 kirjoittanut May » tallennettu

Heli
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 221



Profiili
« Vastaus #9 : 19.01.2007 12:39:35 »

MAY ! Käden leikkauksesta on aikaa jo pian kymmenen vuotta.. leikkaus onnistui niin hyvin, että jo heti leikkauksen jälkeen tiesin että hyvä tuli..käsi puutui jopa pyörällä ajaessa ennen kuin meni "hermot " lopullisesti  Grin
Vaivaani hoidettiin pitkään jännetupin tulehduksena.. Shocked
niitä sitten olikin joka kolmas kuukausi tai aina kun vaivasin taikinaa.  2funny
Nyt käsi on totisesti kunnossa..ei niin mitään vaivaa..  Smiley
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #10 : 19.01.2007 17:46:18 »

May!,
aika vaikeaa sanallisesti tuota selittää, olisi niiiiiin helppoa näyttää se livenä  Smiley
Ja toisaalta uskonkin, että se välittyy kunnolla vain livenä..  Huh

Mutta tosiaan kyse on siitä, että ei periaatteessa persoonatasolla ole sillä mentaliteetilla, että minä tulen ja hoidan ja työstän ja korjaan ja väännän....  Wink
Ei siis itse kurottaudu "hoidettavan" ongelmiin (oma asento voisi silloin olla 'köyry' ja kalleellaan/kumarassa kohti hoidettavaa ja huono ryhti jne).
On vain läsnä ja tukena ja tekee sen minkä taitaa, kunnioittaen.
Omien ihan fyysisten asentojen tarkkailu pienissä määrin on ihan hyvää tekevää välillä. Periaatteessa olisi hyvä katsoa, että oma selkä on suorana ryhdikkäästi ja jos tarvitsee "taivutusta" se lähtee polvista tai vyötärö on toinen kohta josta voi taipua...jne.. Hmm.. todella vaikeaa selittää..
Kädet mahdollisimman suorana, jolloin on mahdollisuus ottaa se "voima" jalkapohjista asti...
Usein kuitenkin pitää taittaa rannetta taikka kyynärvartta, mutta jos oma selkä on suorana eikä pää notku alaspäin, se "voima" lähtee "maanytimestä" asti....
Rentous ja joustavuus on tärkeää, puupökkelönä ei homma onnistu..jäntevä ja määrätietoinen...  Huh

Sekavaa... vaikeaa sanallisesti tosiaan selittää...  Cheesy

tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #11 : 19.01.2007 20:54:26 »

May!,
aika vaikeaa sanallisesti tuota selittää, olisi niiiiiin helppoa näyttää se livenä  Smiley
Ja toisaalta uskonkin, että se välittyy kunnolla vain livenä..  Huh


Oletko tulossa miittiin? Sitten voisit opastaa minua sananmukaisesti ihan kädestä pitäen?  Wink
tallennettu

*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #12 : 19.01.2007 21:06:47 »

Voi, sitä tässä olen pähkinytkin... minulla ei ole silloin vapaa viikonloppu...  Undecided Jos olisi ollut olisin tullut...
Minua hirvittäisi hankkia lapsille hoitaja siksi viikonlopuksi, kun kuitenkin olen heidän kanssaan vain jokatoinen viikonloppu...

Ehkä tulee jokin toinen miittinki vielä ja minäkin pääsen... sitten voisi "opastaa" eli havainnollisesti näyttää osan tuosta..  Smiley
tallennettu
oppipoika
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 11


Profiili
« Vastaus #13 : 22.01.2007 11:33:17 »

Jäsenkorjaajan olen kuullut auttaneen paria ihmistä samaisessa onkelmassa ja vielä hyvin tuloksin, joten saisitko apua sitä kautta?
Se rannnekanavan oireyhtymä on yleensä vain seuraus sille, että hermokanava on turvonnut. Eikä se itsekseen turpoa. Siihen on syynsä.

"Hermokudos kulkee tavallaan aina erilaisissa kanavissa tai tunneleissa, vain rajaavat rakenteet vaihtelevat matkan varrella. Hermon ravinnon saannin kannalta on olennaista, että paine epineuraalisissa arterioleissa olisi suurin suhteessa progressiivisesti vähäisempään paineeseen muualla… Häiriintynyt nestekieto aiheuttaa hermokudoksen hapenpuutetta, turvotusta ja edelleen sidekudosfibroosia, kiinnikkeisyyttä."
tallennettu

Niin moni lääkäri tutki ja etsi syytä kipuihini. 20 vuotta siihen meni ja sitten se löytyi. Ja samanlainen vika näkyy olevan todella monella. Huokaus...
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #14 : 22.01.2007 14:37:08 »

Ahaa - kiitos Oppipoika valaisevasta tekstistä!

Eli jos ajatellaan, että kysymys on nestekierron aiheuttamasta ongelmasta, niin silloin olisi varmaan hyväksi sellainen hoito, jossa avataan lymafatiehyet ja aktivoidaan niitä... eli jos et sinne jäsenkorjaajalle pääse, niin aromaterapiaa suosittelen kotihoitoon(kin) coolsmiley

Tähän voisi laittaa pohjaöljyksi kylmäpuristetun oliiviöljyn ja (jos ei ole kontraindikaatioita eikä panadolia käytössä särkyyn) niin voisit laittaa siihen katajaa, sitruunaa tms. joka lisää nestekiertoa  Smiley Rosmariini (nostaa verenpainetta, joten jos on siitä onkelmaa niin sitten ei) on hyvää särkyyn ja relaksanttina ...tai piparminttua... ja ruokalusikalliseen voit laittaa niitä yhteensä jopa 6 tippaa, paikallisesti käytettynä teelusikallinen kerralla ja saa olla noin vähän vaffempaa siis. Kainalon lymfaa kohti sitten vaan...

Tässä ongelmana saattaa olla myös näinollen kosteuden kertyminen kehoon, ja koska on kysymys tulehduksenomaisesta tilasta, niin silloinhan se on muuntuu limaksi kehoon... kannattaisi siis vähentää kosteutta aiheuttavaa ruokaa kuten maitotuotteita, valkeaa sokeria ja valkeaa vehnäjauhoa...

Voivoi kun en nyt pääse tulemaan sinne miittiin - etähoito on niin hankalaa  Sad


Niin May, muistit oikein: maanantaikappaleita ollaan molemmat ja hyvin tuo Saturnuksen transuilu on maistunut. Se on tuon Urkin opposition lisäksi ihan kivaa piristystä muuten niin harmaaseen T-ristien täyttämään Plutoniaaniseen elämään  uglystupid2 Cheesy Grin

« Viimeksi muokattu: 22.01.2007 14:40:32 kirjoittanut Elektra » tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: