Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Huumori  (Luettu 21513 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tony
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 107


Profiili
« : 14.01.2007 10:04:50 »

Hei

Huumori on melko monimutkainen käsite ja todella tärkeä asia elämässä. Ilman sitä ei vaan yksinkertaisesti ole kivaa. Cheesy

Mistä teillä kullakin kumpuaa se jokin mikä kolahtaa ja miksi jokin ei kolahda?

Itselleni ei oikein uppoa minkäänlainen huumori missä solvataan jotain tiettyä ihmistyyppiä esim. ne kuuluisat blondit, koska en näe mitään yhteyttä blondien ja tyhmyyden välillä. Monesti ne jotka heittävät jatkuvasti tätä läppää missä he solvaavat toisia eivät kestä yhtään omalle kohdalle tulevaa vastaavaa pienintäkään vitsiä.
Se jos jokin kertoo mielestäni siitä huonosta itsetunnosta.

Mikä huumori sitten uppoaa?
Esimerkiksi sellainen missä ihminen pistää ITSENSÄ täysillä peliin viihdyttääkseen muita ja tuodakseen iloa. Esimerkiksi voisi ottaa vaikka jotkut Jim Carreyn roolit, ei välttämättä kaikki tai speden komiikka tai Neil Hardwickin tuotokset.

Astrologisesti tämä kiinnostaa siksi että oppisi ymmärtämään, mitä iloa esim tietyille merkeille tuottaa se blondin herjaaminen? 
« Viimeksi muokattu: 14.01.2007 10:10:27 kirjoittanut Tony » tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #1 : 14.01.2007 10:15:08 »

Minusta sinuun ei ollenkaan uponnut minun vitsini "haluatko olla kaikkien naisten haluama täydellinen mies".

Miksi ei? Ehkei netti välittänyt lämpöä, en koettanut olla pilkallinen.

tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
tuulispää
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 272



Profiili
« Vastaus #2 : 14.01.2007 10:25:32 »


mitä iloa esim tietyille merkeille tuottaa se blondin herjaaminen? 

Minä en koskaan ole blondivitsejä pitänyt kenenkään "tyyppiryhmän" herjaamisena, vaan yksinkertaisesti vain meissä jokaisessa asuu se sisäinen blondi,joka aina silloin tällöin hauskasti tietämättäänkin murjaisee "blondi"vitsin. Grin

Huumoria on kyllä niin moneen junaan,että ei ne aina kolahda, parasta huumoria mielestäni on se joka syntyy spontaanisti arkipäiväisessä tapahtumassa.Lapset sen osaavat hyvin... Smiley
tallennettu

Aurinko Leijona
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
Merkurius Leijona
Venus Rapu
Mars Neitsyt
Keltainen Galaktinen Ihminen
Tony
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 107


Profiili
« Vastaus #3 : 14.01.2007 10:28:09 »

SA

Ei minua kiinnosta sinun mielipiteesi siitä mikä minulle "pitää" kolahtaa. Jos sinulla on jotain henkilökohtaista niin lähetä niitä yv:tä joita olen jo moneen otteeseen pyytänyt.
Vai oletko niin epävarma itsestäsi ettet uskalla keskustella kahden kesken, kun ei olekaan sitä ryhmää siellä takana tukemassa.

Muistankin lukeneeni jostain sinun oman kommenttisi itsestäsi, missä sinä kerrot että olet jo saavuttanut niin korkean henkisen tason, ettei sinun tarvitse enää tällä hetkellä parantaa mitään muuta kuin materialistista puolta.

Minua kiinnostaa sinun kohdaltasi ainoastaan se minkälainen huumori sinulle kolahtaa ja miksi tai mikä ei kolahda ja myös miksi.


tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #4 : 14.01.2007 11:38:14 »

Tilannekomiikka on miun juttu ja se, että osaan nauraa myös itselleni. Nousu/venus kauriissa, joten kuivat puujalkavitsitkin uppoaa. Itse kyllä saatan blondivitsinkin kertoa sopivassa seurassa ja tiedostaen, että itsekin täytän hyvinkin piiloblondin kriiterit. En mitenkään aliarvioi blondeja kuitenkaan, enkä tee sitä loukkaavasti. Hauskat ja nasevat kommentit viihdyttävät myös, sorrun niihin itsekin,  kuu skorpioni osuu ja upottaa ja merkkari 1. huoneessa tuo takuulla meikäläisen huumooriin tuota nasevaa kommenttia. Valitettavasti useinkin ehdin jo sanoa letkautuksen ja sitten vasta huomaan, ettei ehkä olisi kannattanut sanoakaan. Tietty yritän kuitenkin hallita itseni ja heittäytyä huumorimielelle sopivassa seurassa, mutta kyllä se aika oleellinen osa on meikäläistä. En eläisi ilman huumoria.
tallennettu
Hansuli
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 281


Profiili
« Vastaus #5 : 14.01.2007 11:52:04 »

Jännä muuten, että Tonyn aloittamissa ketjuissa täytyy vaan puhua tarkasti siitä, mitä kysytään, mutta hän voi vastailla muihin mitä haluaa  Cheesy.

Nettiketjut vaan elää omaa elämäänsä. Yleensä sinne laitetaan sitten, jotta Off Topic  Wink.

Huumoria on vaikea määritellä. Verbaaliset "lahjakkuudet" saavat itseni nauramaan, jotka eivät ole vitsin kertojia vaan heittelevät kommentteja/juttujaan siinä arkielämässäni. Mieheni ja muutama lähiystävä (miehiä hekin) ovat käsittämättömän hyviä tässä! Olen usein sanonut, että tv-ohjelma heidän pitäisi tehdä. Vitsit uppoavat kyllä sähköpostin muodossa, mutta harvemmin kerrottuna.

Niin ja itseironia! Siksi varmaan nuo blondivitsit uppoaa myös. Niin kuin Tuulispää kirjoitti, kaikissa meissä asuu pieni (joillakin huomattavasti suurempi) blondi. Ja juuri tuolla Tuulispään kuvaamalla tavalla toimii parhaiten, tilannekomiikkaa.
« Viimeksi muokattu: 14.01.2007 11:55:27 kirjoittanut Hansuli » tallennettu

Aurinko kalat, AC leijona, kuu kauris, venus/merkurius vesimies, mars kaksonen
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #6 : 14.01.2007 12:12:28 »

https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=9749.0
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #7 : 14.01.2007 13:11:29 »

en ole koskaan yhdistänyt blondivitsejä juuri blondien solvaamiseen, sehän on vain sellaista pientä hupia, aivan sama olisiko siinä tilalla punapäiset taikka miehet.  Cheesy
niiden vitsien huumorin taso on tosin sitä pohjaluokkaa, mutta kun oikealla fiiliksellä on, kyllä sekin naurattaa.  Grin
minulle vitsin uppoaminen onkin kiinni siitä tilanteesta ja kuka sen kertoo.  smitten
tallennettu
tuulispää
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 272



Profiili
« Vastaus #8 : 14.01.2007 13:24:24 »

Onko huumorin vastakohta sarkasmi?
Siitä en pidä missään muodossa. Angry
Aina se vähättelee jotakin, joko sitä toista jolle sarkastista heittoa heitetään noin mukamas vitsinä, tai jos se kohdistuu itseensä, silloinkin minusta kyseessä on itseinho tai muu vastaava.
En pidä sarkasmista.

muoks tai pitäisi varmaankin todeta, että en ymmärrä sarkastistisia vitsejä... Wink
« Viimeksi muokattu: 14.01.2007 13:26:11 kirjoittanut tuulispää » tallennettu

Aurinko Leijona
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
Merkurius Leijona
Venus Rapu
Mars Neitsyt
Keltainen Galaktinen Ihminen
aQuarius~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 353


Au vesimies ja asc neitsyt


Profiili
« Vastaus #9 : 14.01.2007 14:29:14 »

Minut saa nauramaan sarkastinen huumori jota itsekin tulee heitettyä aika paljon ja melkein mikä vaan kunhan se naurattaa jokaista. Härskit ja kaksimieliset jutut ovat myös minun juttuja ja juttujeni perusteella olen miesten mielestä yksi äijistä   crazy2 Niin ja itseironia on kivaa. Kun ihmiset nauravat minulle niin nautin  uglystupid2
tallennettu

Tule takaisin niin kuuntelen ja haluan ymmärtää. Älä tee näin...
Irish
Vieras
« Vastaus #10 : 14.01.2007 14:29:43 »

Ei huumori ja sarkasmi mielestäni vastakohtia ole... Sarkasmin kanssa on oltava varovainen. Minä olen hyvinkin sarkastisen tyylin hallitseva, mutta en oikeastaan käytä sitä muuta kuin sellaisten ihmisten kanssa, joiden tiedän olevan tarpeeksi "vahvoja" siihen ja ymmärtävät että se on huumoria.

Jos lähtee heittämään pahaa ja ivallista sarkastista läppää esim. puolitutuille, on se mielestäni huumorin alle piilotettu yritys alistaa muut ja saada itsensä näyttämään vahvalta.

Huumorin ja sarkasmin käyttö arkielämässä tarvitsee osakseen todella vahvaa ihmistuntemusta ja tilannetajua.

Minä olen ollut aina se, kelle nauretaan ja ketä kiusataan leikkimielisesti, koska mielestäni se on hauskaa että itsellä ja muilla on hauskaa. Töissä, koulussa ja muissa yhteisöissä minulla on vähintään pari läpänheittokaveria, joille ivaillaan ja flirttaillaan yms. Se tekee hyvää mielelle että saa vähän hullutella pilke silmäkulmassa. Olen kantapään kautta oppinut, että jäykkiksille on turha vitsailla varsinkaan työpaikalla...

Olen huomannut myös, että osa ihmisistä loukkaantuu välittömästi pienistä letkauksista, jotka viittaavat johonkin kyseisen ihmisen heikkoon puoleen. Käy ehkä vähän sääliksi, jos joku ottaa niin tosissaan.

Minä olen tottunut siihen, että ystävät sanoo baarireissun jälkeen jotain tyyliin "aina sua pannaan halvalla" ja "sut pitäis ommella kiinni" nauraen paskasesti, vaikka tämä mun elämä on tästä rauhoittunutkin, enkä sählää kaikkien kanssa vaikka menisin baarin jälkeen jollekin miehelle nukkumaan. Monikin vois ottaa tosi pahasti noi sanomiset, mutta oon tajunnut että se läpänheitto on tärkeempää meidän ystävyydelle kun se, onko se asia totta. Voin nauraa mukana ja vastata herjalla että te oottekin tollasia kitkeriä neitsyitä!  2funny

Muhun uppoaa parhaiten tilannekomiikka ja se kun itse tai joku muu koheltaa. Ystävystyn helposti vanhempien rempseiden naisten kanssa, jotka nauraa koko ajan ja ovat hyvin itsevarmoja, eivätkä ota elämää liian vakavasti.  Smiley Yleensä sellaisella ihmisellä on lämmin ja hellä sydän.
tallennettu
tuulispää
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 272



Profiili
« Vastaus #11 : 14.01.2007 15:27:32 »

heh...eipä tietenkään sarkasmi ole huumorin vastakohta, (eikö se ole vakavuus se vastakohta... Grin )

Kyllähän tuon olen huomannut,että sarkasmia esiintyy paljon, ja jotenkin sitä pidetään vahvuuden merkkinä, mutta onko sittenkin niin,että se on jollakintapaa piiloutumista, sarkasmilla piilotetaan jotakin puolta itsestä. Huh

Huumori on lämmintä hyväksymistä, sarkasmi kylmää piikittelyä, vai onko?
Huumori kohottaa, sarkasmi alentaa  Huh

Sanoin tuolla,etten pidä sarkasmista, nyt yritän löytää syytä miksi, mikä minut saisi ymmärtämään paremmin myös sarkasmia. Smiley
tallennettu

Aurinko Leijona
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
Merkurius Leijona
Venus Rapu
Mars Neitsyt
Keltainen Galaktinen Ihminen
selkälokki
Vieras
« Vastaus #12 : 14.01.2007 15:43:26 »



Sanoin tuolla,etten pidä sarkasmista, nyt yritän löytää syytä miksi, mikä minut saisi ymmärtämään paremmin myös sarkasmia. Smiley
Äkkiseltään tuli mieleen tuo siun neitsyt kuu ja rapuvenus, oisko sen verran herkkyyttä sinussa, että sarkasmi ei oikein iske? No, tämä oli vain päähänpälkähdys, mutta useinkin olen törmännyt etenkin neitsyisiin, jotka ei sarkasmia oikein jummarra.
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #13 : 14.01.2007 16:06:18 »

Muistelinpa että aiheesta oli jo olemassa jonkinlainen topic ja olihan se, ja vielä itseni aloittama.  Wink

Lyhyestä virsi kaunis, minua huumorituttaa/naurattaa arjen komiikka ja ikävästi minua alkaa naurattamaan tilanteet, joiden pitäisi olla hyvin vakavia. (ns. paradoksaalis tilanteet)
Joidenkin tv-sarjojen komiikkaa iskee, joidenkin saa "voimaan pahoin".

Sellainen ns"huumori", jossa takana on ilkeys, joka on piilotettu muka "huumoriin", se ei naurata. Oli se sitten muita tai itseään kohtaan osoitettu. Minusta se voi olla (itseään) kohtaan kohdistuneena "psyykkistä stripteasea" tai manipulointi-yritys.

Mokat on humoristisia juttuja.  Smiley Itsen ja muiden.

tallennettu
tuulispää
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 272



Profiili
« Vastaus #14 : 14.01.2007 16:55:21 »


Äkkiseltään tuli mieleen tuo siun neitsyt kuu ja rapuvenus, oisko sen verran herkkyyttä sinussa, että sarkasmi ei oikein iske?

Heh...varmaankin sitä neitsytmäistä analysoimista itsensä tunteihin vedoten.
Kävelyllä pohdin tätä sarkasmia vielä, mieleeni muistui erään ystäväni kanssa käyty pohdiskelu, hän kun hyvin paljon käytti sarkastista huumoria, purevaakin.
Tuolla Irish sanoo,että jotta toinen ei loukkautuisi sarkasmista,täytyy toinen tuntea,voiko heittää sarkastista "vitsiä".Sekä että ne joille voi,ovat vahvoja.
hmmm...ovatko he vahvoja vain ulkopuolelta katsottuna?

Tuon ystäväni kanssa käydyssä keskustelussa tulimme siihen huomioon,että kun toinen heittää sarkastisen huomautuksen/vitsin, hän jollakin tapaa haluaa olla kohdettaan ylempänä.
Se miksi hän heittää sarkasmisen vitsin, on loppujen lopuksi hänen oma tunteensa, että hän on alempana kuin tuo toinen, ja näin hän heittää vitsin joka alentaa toista...eikä hän huomaa,että itse hän itsensä oli jo ennen vitsiä mielessään alentanut, toisinsanoen tuntenut alemmuutta toiseen verrattuna.

Eli se että minkä huomion Iirish heitti toisen vahvuudesta, on se syy,miksi toinen heitti sarkasmiaan.
Pelko siitä että toinen on yläpuolella vahvempana? Huh
(eikä kumpikaan oikeasti ole toisensa ylä tai alapuolella, vain tunne)

Älkää vain nyt henk.kohtaisesti ottako pohdintaani... Smiley
Huumorinkukka on kaunein kukka... Grin
« Viimeksi muokattu: 14.01.2007 17:00:07 kirjoittanut tuulispää » tallennettu

Aurinko Leijona
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
Merkurius Leijona
Venus Rapu
Mars Neitsyt
Keltainen Galaktinen Ihminen
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: