Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 3. huoneen sisältöä ja merkityksiä  (Luettu 12708 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Pikkusisko
Vieras
« : 11.01.2007 23:13:48 »

Jatkan tässä Mirjamin (sori en nyt muista uutta nikkiäsi...  Lips Sealed )linjoilla eli minulla on jäänyt pimentoon tuo 3. huone. Siihen liittyy ainakin itsen ympäristö ja sisarukset, eikö? Mitähän muuta?
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #1 : 11.01.2007 23:43:09 »

3. Huone  (Kommunikoinnin ja sisarusten -huone), tapa, jolla henkilö suhtautuu lähiympäristöön
 
3. Huone on yhteydenpidon, puhumisen, kirjoittamisen, kirjeenvaihdon, asiakirjojen laadinnan ja henkisten harrastusten huone. Jos tässä huoneessa on monta taivaankappaletta, ovat konkreettinen ajattelu, ajallisesti tai paikallisesti lyhyet matkat, käytännöllinen aivotyö, opinnot monilla aloilla, matkailu tai kielet lähinnä sydäntä. Tämä on joustavan ilmamerkin Kaksosten (Gemini), ja sen hallitsijan Merkuriuksen huone, mistä syystä sen piiriin kuuluvat myös tarve ilmaista itseään, suhteet lähiympäristöön ja ulkomaailmaan, naapurit, sisarukset ja sukulaisen vaikutus, älykkyys ja oveluus.

   _________________________________________________________

3. huone

Tässä huoneessa puhutaan, kirjoitetaan, soitellaan puhelimella, matkustellaan ja tutustutaan uusiin asioihin, Myös kaupanteko, välittäjänä toimiminen erilaisissa asioissa ja muunlainen käytännön toimitna kuuluvat kolmanteen huoneeseen. Itseilmaisun keinot tulevat esille. Myös älykkyyden laatu ja kiinnostuksen kohteet paljastuvat tässä huoneessa. Tunteiden älyllistäminen ja objektiivinen arvioiminen ovat niinikään tämän huoneen asioita.
Suhteet ympäristöön kuten sisaruksiin, naapureihin ja sukulaisiin hoituvat kolmannen huoneen kautta. Kirjalliset harrastukset ja vaikkapa television katselu tai lehtien lukeminen, eli kaikenlainen uteliaisuuden ja tiedonjanon tyydyttäminen, kuuluvat tähän huoneeseen. Uuden oppimiskyky ja se tapa, jolla parhaiten omaksuu tiedon ilmenee tässä huoneessa.
Lyhyesti: ihmissuhteet, kaikki kommunikaatioon liittyvä, siskot, veljet, naapurit.
http://astro.saaganet.org/?s=19#3

     _________________________________________________________

3. Minä tarvitsee kehittyäkseen suhteita ulospäin ja niiden välittäjäksi asettuu mieli ja sen ruumiilliseksi välineeksi aivot. Mieli tarvitsee kieltä voidakseen luoda asioiden välille yhteyksiä ja ilmaistakseen näitä havaittuja, opittuja ja sanallisesti yhdistettyjä asioiden kokonaisuuksia. Alkaa oppimisen, itseilmaisun ja älyllisen elämän kausi. Huoneessa näkyy ihmisen tarpeet kommunikoida, välittää viestejä, kirjoittaa, oppia hallitsemaan mentaalista maailmaa ja vieläpä luoda sen avulla jotain uutta. Huoneen ihmistyyppi on sisaret ja veljet, naapurit, koulutoverit, satunnaiset tuttavuudet.
http://www.horoskooppi.com/astro_huoneet.html
     ____________________________________________________________
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #2 : 12.01.2007 21:11:55 »

Minulla on 3.huoneessa vain  vesta  oinas :ssa ja tuo huone ulottuu  harka : puolelle, jossa siis IC:ni on.

Kykyni ottaa vastaan rakkautta ja jakaa valoa ympärilleni toimivat impulsiivisesti, nopeasti ja kärsimättömästi päivittäisen kanssakäymisen ja elämään sopeutumisen alueella. (sanoo Seppo)
Jep, olenhan minä hiukan kärsimätön välillä..  :Smiley

vesta Oinaassa 
Antautuminen tapahtuu yksilöllisyyden kautta, omista ideoista ja tarpeita olla pomo ja dominoiva joka voi tuoda vaikeuksia ihmissuhteisiin. Vesta oinaassa henkilöt toimivat riippumattomina toisten mielipiteistä ja suora-naista dominointia ja hyväksikäyttöä voi ilmetä jos henkilö on itsekäs, kykenemättä näkemään toisten näkökantoja.
Tässä Vestan asemassa nousee voimakkaasti esille myös seksuaalisuuden liittyminen voimakkaasti persoonan oman itsen kokemiseen – miten seksi sujuu, sellaiseksi henkilö kokee itsensä.
Oinas Vaaka akselin sijoittuminen kartalle on kuitenkin tärkeä tulkinnassa.
<- mitähän tuo tarkoittaa???

 Shocked Ohoh, ei ihan tutulle kuulostanut... ainakaan ihan noin jyrkästi, osaltaan kyllä....
*piilottaa ruoskat ja piikkipannat selän taa*  2funny

Kolmannen huoneen Vesta ilmentää oman mielen kykyä henkilökohtaisen ymmärtämisen ja informaation toisille esittämisen mahdollisuutta. Yksilö voi olla erittäin lahjakas välittämään toisille omia ideoitaan. Tässä asemassa voi ilmetä myös loistava kyky nostaa kriittiseen keskusteluun arkojakin asioita. Mielen alueella työskentely on olennainen osa tätä Ves-tan sijaintia.


Tämä oli jo hiukan tutumpaa..  Wink

http://www.aumanet.fi/~kaarina.paakkonen/
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #3 : 12.01.2007 21:42:12 »

Pitäiskös tähän nyt liittää tuo 9.huoneen tarkastelu samaan yhteyteen?  Huh
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 12.01.2007 22:07:23 »

Yritän nyt opiskella näitä huoneita, joskus kyllä aikaisemminkin, mutta unohtuu.

Minulla on  oinas 3. huoneessa mutta Junon  juno kanssa.

Junosta en todellakaan tiedä mitään. Sitä eivät muutkaan ole kartoissani huomioineet.

Ja se 9. tähän myös:

 mars  neitsyt
 neptunus  vaaka
« Viimeksi muokattu: 12.01.2007 22:16:59 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #5 : 12.01.2007 22:14:15 »

Juu laitetaan se ysi mukaan! "3. lähikoulu 9. elämänkoulu" sanoi joku tuolla toisessa topikissa...

Mulla on AP-kartalle painottunut ensi vuonna tuo 3 huone. Silloin siellä on  neptunus  mars  kuu  kuunsolmu  neptunus sekä  chiron ... Radixilla vain Juno. Siksi tätä huonetta pähkäilin, kuulostaa erittäin tylsältä huoneelta nimittäin!  buck2
« Viimeksi muokattu: 12.01.2007 22:36:39 kirjoittanut Yulunga » tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #6 : 12.01.2007 23:31:22 »

Minulla IC neitsyessä, siis myös kolmoshuone joka alkaa leijonasta. Koko muu perheeni on leijonia, meillä ydinperhe on pop, suvusta on isä lähtenyt lätkimään jo nuorena, mutta vanhemmiten herkistynyt lähemmäs heitä... Koulussa en ollut välkky, mutta yliopistossa kiinnostuin maailmasta. Kun AP-kartalla tuli nousu neitsyt, valmistuin. hmmm...  idiot2

Neitsyt... kun matkustan, matkustan yksin. Ja matkustelen sekä mielessä että fyysisessä maailmassa.

Monesti koen vaikeaksi ilmaista itseäni ääneen, koska näen asiat/tunteet mielikuvina. Lapsena paras ystäväni "tulkkasi" minua muille.  Grin Hän siis selitti minun puolikkaat lauseeni muille siten että hekin tajusivat.  Kirjoitus sen sijaan sujuu.

 mutta muuta en sitten osaakaan  sanoa... tämä huone on kovin pimennossa!
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2149


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #7 : 12.01.2007 23:52:39 »

Minulla 3. huoneessa on  kuunsolmu ja  pluto  neitsyt :ssä.Olen todella kova puhumaan  Grin .Kommunikointi sujuu hyvin yleensä aina ihmisten kanssa (vaikka ovat outojakin ). kuunsolmu tekee  aspect_tri  kuuaspect_opp  aurinko , aspect_squ  jupiteraspect_tri  saturnus , ja  pluto   aspect_opp  merkuriuspluto  aspect_opp  venuspluto  aspect_tri  jupiterpluto  aspect_sex  neptunus .
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #8 : 13.01.2007 21:37:26 »

Tuo "3. lähikoulu, 9. elämänkoulu" oli aika osuvasti sanottu!

Minulla kolmoshuoneen kärki sen omassa merkissä Kaksosissa, joten viestinnän kanssa ei ole koskaan ollut varsinaisesti ongelmia. Kuutoshuoneen (mm. työ) kärki on Ravussa ja näiden kahden huoneen hallitsijat eli Merkurius ja kuu ovat yhtymässä keskenään Vesimiehessä ja ykköshuoneessa. Kyllä juu, työkseni olen jo pitkään suoltanut tekstiä ja sähköposteja sekä neuvonut asiakkaita puhelimessa. Wink Omasta mielestäni viestitän asioita huomattavasti paremmin kirjallisesti kuin suullisesti, ehkä sen vuoksi, että suullisesti usein tunnetilat ja fyysinen ympäristö (kuu-Mer) tuntuvat sekoittavan viestin muotoilua ja ehkä myös sen perillemenoa.

Vastaavasti matkustelusta tykkään kovasti (9. huone jousimies ja siellä neptunus, aurinkoni hallitsija) ja ulkomaalaisia ystäviä & tuttaviakin löytyy.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 559


...miau...


Profiili
« Vastaus #9 : 14.01.2007 11:54:33 »


en tiedä johtuuko neppiksestä, mutta olen huomannut, että mitä väsyneempi tai muuten vain keskittymiskyvyltäni vajavaisempi ko. hetkellä olen, niin tuppaavat nuo senat menemään sakaisin..oikeasti melkeinpä änkytän  Shocked ja yhdyssanat tulevat väärässä järjestyksessä esim "kauppiassaippua" tai muuta vastaavaa..

Mullakin on muuten Neppari kolmosessa, ja puhun väsyneenä aivan pehmoisia ja änkytän...
Olen aina ajatellut, että Merkkariani pommittavat "puhevamma-aspektit" olisivat syypäitä, mutta hmmm, kuulostaa kyllä aivan uskottavalta, että etenkin väsyneenä, kun tajunnan taso on alentunut, kolmoshuoneen neptunus liuottaa ajatukset ja puheen... 2funny

Mulla 3.huoneen kärki on skorpparissa ja huoneessa majailevat  vesta skorpioni sekä se neptunus ja  kuunsolmu jousimies, joista kaksi viimeistä tekevät yhtymää IC:lle.
Mahdollisesti minun siis pitää kuunsolmun mukaisesti keskittyä tässä elämässä kotona/alitajunnassa tapahtuvaan usvaiseen ajatteluun...  Wink Ehkäpä pehmoisten puhuminen on elämäntehtäväni...
tallennettu
Solararc
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 150



Profiili
« Vastaus #10 : 14.01.2007 13:52:42 »

Hei mullakin on Neptunus kolmosessa. Ja voin myös allekirjoittaa tuon epäselvän muminapuheen...eikä siinä edes meikäläisen tapauksessa tarvitse olla edes väsynyt 2funny

Toisaalta, kirjoittaminen taas on lähempänä mun itseilmaisuani. Osaan mielestäni kuvata sanoin aika hyvin asioita, tunnetiloja ja sen sellaista.

Kolmosen kärki on mulla Skorpparissa? Mitäs se meinaa? Jotain salamyhkäistä Sherlock Holmesia? coolsmiley Heheh...Ja niin,  kuunsolmu on myös 3.huoneessa, yhtymässä Neptunukseen, Jousimiehen merkissä kylläkin....Oppositiossa venukseen Kaksosten merkissä...Tjaah...siitäköhän johtuu mun "päiväunifantasiani" vieraitten miesten kanssa uglystupid2 No joo...tosissaan...siis kai tuo asetelma kuvastelee jotain epärealistisia asioita rakkaussuhteissa?
tallennettu

askendentti aspect_con pluto vaaka
 aurinko rapu aspect_con saturnus
 kuu aspect_con jupiter kalat
Irish
Vieras
« Vastaus #11 : 16.01.2007 17:47:27 »

Minulla 3. huone on tyhjä, mikä ei haittaa kun kaksosta ja merkuriuksen aspekteja on yllin kyllin muutenkin.  Smiley

Tajusin vastan nyt että 3. huoneen kärki on kaloissa minulla. Se varmaankin sitten selittää, että en ole kauhean kovaääninen hölöttäjä, niinkuin ehkä  aurinko merkurius- kaksosesta olettaisi. En puhu epäselvästi enkä hiljaa, mutta ääneni on hyvin pehmeä ja käheähkö eikä kanna kauas, ellen tosissani korota sitä. Puhun yleensä aika rauhalliseen tahtiin.
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1311



Profiili
« Vastaus #12 : 21.09.2019 11:33:12 »

Olipa ilo pitkästä aikaa piipahtaa sivuilla
ja varsinkin tällä sivulla. Mietin 3.s h.tta,
joten vastauksia löytyi muihinkin asoihin.
Ilmeisesti vihdoin olen valmis alkamaan
kierroksen alusta ja miettimään enemmän
näitä astrologian tarjontoja - tietopuolisesti
ja itseäkin yhä syvemmälti ymmärtääkseni.
Kiitos toisillekin kirjoitteluista
tähän aiheeseen.

C U - oikeilla hetkillä!
 Smiley))
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: