Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Voiko unet kertoa tulevasta?  (Luettu 8083 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
kultainen jänis
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23


Profiili
« : 24.11.2005 15:48:00 »

Olen alkanut pohtia uniani toden teolla. Viimeisen vuoden aikana olen nähnyt unia, jotka ovat niin todentuntuisia ja "tässä nyt tapahtuvia", etteivät häviä lainkaan mielestäni.
Melko pian unennäkemisen jälkeen sitten maailmassa tapahtuu jotain ja tajuan samassa unennäköni liittyneen asiaan.  Oikeastaan eka kerran jälkeen aloin odottaa mitähän nyt tapahtuu!

Hämmentää, vähän pelottaakin!  Miten tulisi suhtautua vaiko vain lahjana vastaanottaa?  Onko muilla vastaaavia kokemuksia?
tallennettu
kosmos
Vieras
« Vastaus #1 : 25.11.2005 00:06:02 »

Heippa! Oman kokemukseni perusteella arvelisin, että elämässäsi on tapahtumassa tai tapahtuu parhaillaan jotakin, mistä joko varoitetaan tai vain kerrotaan ennalta tiettäväksi. Tai sitten henkinen kanava on aukaistu ja itsestäsi riippuu, käytätkö tuota kanavaa.   

Tiedän itseni lisäksi monta muutakin, jotka näkevät enneunia, niin suuremmista kuin pienemmistäkin asioista. Omat uneni jaan kahteen luokkaan, toiset ovat sellaisia, joista ei jää sen kummemmin mitään mieleen. Toiset, varsinaiset enneunet, ovat niin selviä ja mieleen painuvia, että tunnen olevani jollakin tasolla fyysisesti mukana siinä mitä näen. Esim USA:N terroristi-iskuun liittyvässä uniparissa oli lopussa niin vahva kissanpissan haju, että  heräsin tukehtumisen tunteeseen.
 
Joskus olen nähnyt jo monta vuotta aikaisemmin unen, ennenkuin varsinainen asia tapahtuu. Esim. näin jo ennen kouluikää unen, jossa kerrottiin, että minusta tulee kolmen lapsen yksinhuoltaja. Joskus näen unia päivän viiveellä. Asiat menevät päivän mittaan juuri niin kuin näin unessa. Samalla tavalla kuin sinulla.

Yhteistä kaikille unilleni on se, että asiat kerrotaan symbolisesti. Iän myötä olen oppinut ymmärtämään, mitä eri asiat merkitsevät. Koen unet siunauksena ja rukousvastauksina, sisäisen johdattajan eli taivaallisen luojan äänenä. Luukas 17:21. (Sama on myös Tuomaan evankeliumissa.) Olen myös huomannut, että ruokavalio vaikuttaa uniherkkyyteen. Kevyt ja kehoa puhdistava ruoka parantaa unen laatua.
 
Kannattaa ottaa kaikki irti unistaan, ne toimivat johdattajina ja linkkinä henkiseen todellisuuteen. Aine katoaa, mutta henki pysyy.
tallennettu
Seijuli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7



Profiili
« Vastaus #2 : 25.11.2005 18:24:39 »

heippa!

unet voivat kertoa hyvinkin tulevasta. kannattaa kirjoittaa unet muistiin ja  kun elämän tuoksinassa huomaa vastineen unelle niin kannattaa sekin kirjoittaa ylös. näin oppii omien unien kielikuvat. alkaa oppia uniensa viestit huomattavasti nopeammin kuin muistelemalla.
t. seijuli
tallennettu
tinjami
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 39



Profiili
« Vastaus #3 : 26.11.2005 05:18:39 »

Kyllä voi! Äitini näki unikuvissaan erilaisia rakennuksia, joita kuvaili minulle silloin kun olin vielä pieni lapsi. Silloin ei vielä ollut  korkeita taloja Suomessa eikä lasiseinäisiä siltoja kahden rakennuksen välillä, nykyään jo on. Myös hänen siskonsa näki monasti tulevat tapahtumat edellisenä yönä. Minä näin tyttäreni syntymän tarkasti kahdessa unessa. Ensimmäisessä unessa sain pienen, kauniin, tumman tytön. Toisessa ison vaalean pojan. En tiennyt kumpaa uskoa. Molemmat tapahtuivat. Toinen uni oli tällainen: Alhaalta vatsastani alkoi tulla nestettä, pian sen jälkeen tihkui verta. Sitten minulla olikin jo iso vaalea poikavauva joka sanoi, että minun nimi on Timi. Ihmettelin kuka oli antanut sen nimen. Tapahtui todellisuudessa: Minulta meni lapsivesi ja jouduin hätä keisarileikkaukseen. Näin lapseni vasta kun hän oli kahden päivän vanha. Siihen asti lapsi oli lastenklinikalla ja minä synnyttämättömien osastolla. Siirryin toiselle osastolle ja heti minulle tuotiin vauva ja sanottiin että voin imettää. Katsoin lasta ja ajattelin, että ompas iso kaksi ja puoli kiloiseksi ja noin ruma tytöksi.  Tarkistin kyllä numeron, mutta en yhtään ihmetellyt että se ei ollut sama jonka muistin, sillä muistini on aina ollut huono. Pian hoitajat tulevat hätäisinä sisään ja ottavat lapsen pois, se ei olekaan minun. Missäs se oikea sitten on? Pitkän ajan päästä minut pyydetään katsomaan lastani, josta heti tiedän sen olevan omani, pieni, tumma tyttö! "Ensimmäinen vauvani" painoi 4,5 kiloa. Pojan nimeksi tuli Tomi.
tallennettu

aurinko: skorpioni
nouseva: skorpioni
kuu: kauris
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: