Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Näkökyvyn parantaminen  (Luettu 18527 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Missa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 256



Profiili
« : 23.11.2005 23:29:17 »

Tiedättekö miten näköä saisi parannettua? Smiley Olen kuullut että mustikalla olisi positiivinen vaikutus näkökykyyn, mutta olisi mukava tietää muitakin vaihtoehtoja, sillä ne mustikatkin alkavat tympimään pitkän päälle... Wink
tallennettu

aurinko vaaka kuu oinas askendentti neitsyt
Dorian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 155


ylämäkialamäkiylämäkialamäki


Profiili
« Vastaus #1 : 24.11.2005 08:22:37 »

2funny

....silmälaseilla....
 
Ehken tyhmä vastaus, mutta ei pelkkä mustikka riitä, porkkanaakin pitää olla ja muita vihanneksia. Sitten myös kalaa. Tai ainahan voi turvautua pillereihin!
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
Keho
Vieras
« Vastaus #2 : 24.11.2005 11:42:05 »

Vähän nyt tietenkin riippuu siitä miten se näkökyky on huonontunut, muttei silmälihasten jumppakaan pahasta meille "ikääntyneille" ainakaan ole, sillä useimmiten likinäkö huononeekin niiden lihasten heikkouden takia.  :Smiley
tallennettu
zarazed
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30


Profiili
« Vastaus #3 : 01.12.2005 22:08:23 »

Olin n.vuosi sitten pranic healing kurssilla, missä yksi kurssilaisista kertoi, että hänen näkönsä on parantunut vuoden aikana todella paljon, ei tarvinnut enää ollenkaan silmälaseja vaikka aikaisemmin oli käyttänyt niitä vuosikausia.  Hän oli käynyt akupunktiossa sekä käyttänyt jotain vanhaa intiaanien "silmäjumppa-menetelmää", se intiaani-juttu pitäis löytyä jostain kirjasta, mitä on Minä Olen-kaupassa on myynnissä. Mulla on itsellä silmälasit ja tekis mieli kokeilla sitä, vaan eipä ole vielä tullut tehtyä mitään asian hyväksi. Smiley
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #4 : 01.12.2005 22:19:15 »

Hih - ollaanpa sitä nyt yksimielisiä! (parempi niinkin, ettei kaksimielisiä)

Ajattelin heti otsikon luettuani, että jahas: mustikoita ja silmäjumppaa.... ja täällähän ne lukevatkin!

 smitten
tallennettu
Northernstar
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 44


Kaikella on aikansa ja paikkansa...


Profiili
« Vastaus #5 : 26.12.2005 13:49:26 »

Jostain luin että, pari kahvikuppia mustikoita pitäs syödä päivässä jotta, se vaikuttaisi näköön.. tiedä sitten..  santa_cool
tallennettu

Aurinko Kalat
Nousu Rapu
Kuu Oinas
Merkurius Kalat
Venus Kauris
Mars Härkä
-Sininen mangeettinen myrsy-
mammamma
Vieras
« Vastaus #6 : 26.12.2005 16:18:11 »

A-vitamiiniakin jotkut kehuvat... Varovaisuutta vaan sen kanssa!
tallennettu
Captain Leela
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #7 : 12.04.2006 22:08:06 »

Niin, laitoinkin jo tämän äskettäin linkkivinkkeihin, mutta lisätään nyt tähänkin ketjuun.
Eli silmien perusjumppaukseen ohjeet:
http://www.totemdog.com/eyesite
 :Smiley

Kannattaa jumpata silmiään säännöllisesti, varsinkin jos tekee paljon hommia tietsikalla yms... Ehkäisee päänsärkyä ja pitää mielenkin virkeänä. Itsekin teen aina kun silmät tuntuvat jokseenkin kivettyneiltä.
Näkökin skarppiintuu. Onhan noita monia ohjelmia kehitelty, joilla voisi parantua kokonaan silmälaseista. Aika paljon treeniä ja itsekuria kai vaatii (?) vahvoista laseista eroon pääseminen. Ihminen menee helpommin laser-leikkaukseen kuin kokeilee jumpata näköään paremmaksi.

Kuulemma ennenvanhaan Neuvostoliitossa annettiin ihmisille joiden näkö oli huonontunut likinäöksi, ekaks silmäjumppaohjeet ja neulanreikälasit, ennenkuin tyrkytettiin kakkuloita loppuelämäksi.
tallennettu
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #8 : 26.05.2006 01:16:42 »

Niin mutta onko kukaan teistä tuntenu ketään tai lukenu kenestäkään jolla ois ollu reilusti yli -3:n likinäkösyys yhdistettynä lähinäköön ja joka ois pelkällä silmäjumpalla saanu liki + lähinäkönsä kokonaan sellaseen kondikseen ettei tarvitse lainkaan/lähes lainkaan silmälaseja? Ois se aika hurjaa...

Itse vuosia sitten yhdessä duunipaikassa tein tollasia silmäjumppaliikkeitä ja niihin aikoihin mulle tuli ihan hirveitä migreenikohtauksia, tosin en tiedä yhteyttä koska työkin rasitti valtavasti hartialihaksia.

Itse syön mustikoita, kalaa ja vaikka mitä. Entäs ne luontaistuotekaupan mustikkapuristeet? Mitäs mieltä ootte niistä, mitä olette kuulleet? Onks kukaan tai kenenkään tuttu syöny pidempiä aikoja millasin tuloksin?
tallennettu

.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #9 : 26.05.2006 08:11:40 »

Kyllä A-vitamiini, mutta ei saa syödä sitä liikaa, varsinkaan pillerimuodossa sillä kyseessä on muistaakseni elimistöön varastoituva vitamiini.
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #10 : 26.05.2006 08:58:16 »

Tiedättekö miten näköä saisi parannettua? Smiley Olen kuullut että mustikalla olisi positiivinen vaikutus näkökykyyn, mutta olisi mukava tietää muitakin vaihtoehtoja, sillä ne mustikatkin alkavat tympimään pitkän päälle... Wink

Muistaakseni Ajankohtainen Kakkonen hankki muutama vuosi
sitten vapaaehtoisia kokeilemaan suurehkoja seleeniannoksia
(n. milligramma/vrk?). En muista mikä kokeen varsinainen
tarkoitus oli, mutta yksi koehenkilöistä ilmoitti "sivuvaikutuksena"
näkökyvyn selvän terävöitymisen.
tallennettu
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #11 : 26.05.2006 23:43:52 »

En kyllä itse uskaltais seleeniä ryhtyä suurina annoksina syömään, se kun on eräänlainen myrkky sitten, olen kuullu.

Muistan muuten että eräässä ajankohtaisohjelmassa oli naissilmälääkäri joka on vuosia puhunu sen puolesta et näkökykyä saa parannettua kun ostaa lähinäkölasit ja harjottelee säännöllisesti joitakuita aikoja niillä katsomaan KAUAS, siis ei lukemaan. Tän pitäs kuulemma terävöittää likinäköä. Olenki ajatellu ostaa vaikka Tiimarista lukulasit.
tallennettu

.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #12 : 27.05.2006 10:32:15 »

En kyllä itse uskaltais seleeniä ryhtyä suurina annoksina syömään, se kun on eräänlainen myrkky sitten, olen kuullu.

Muistan muuten että eräässä ajankohtaisohjelmassa oli naissilmälääkäri joka on vuosia puhunu sen puolesta et näkökykyä saa parannettua kun ostaa lähinäkölasit ja harjottelee säännöllisesti joitakuita aikoja niillä katsomaan KAUAS, siis ei lukemaan. Tän pitäs kuulemma terävöittää likinäköä. Olenki ajatellu ostaa vaikka Tiimarista lukulasit.

Wikin mukaan alkuaineinen seleeni ei ole kovin myrkyllistä,
koska se imeytyy huonosti, mutta jotkin yhdisteet sitävastoin
saattavat olla sitä sangen suuressa määrin. Elohopeakaan
ei ole sinällään kovin myrkyllistä samasta syystä, mutta
koska se alkaa höyrystyä kai jo normaalissa huoneenlämmössä
ja voi näin joutua hengitysteiden kautta elimistöön ja ehkä
jopa aivoihin, se on huomattavasti myrkyllisempää kuin
seleeni. Siitä huolimatta kai vielä nykyäänkin tehdään
hammaspaikkoja elohopea-amalgaamista, josta sitä ajan
mittaan ehkä joutuu höyrystyneenä elimistöön.
tallennettu
Lake
Vieras
« Vastaus #13 : 01.06.2006 17:41:07 »

Silmäjoogalla:
http://www.indiaparenting.com/alternativehealing/yoga/0010.shtml

Heittämällä UV:ta blokkaavilla silmälaseilla vesilintua ja ottamalla aurinkoa:
http://www.shirleys-wellness-cafe.com/vision.htm

"Eyeglasses and contact lenses rob you of energy by blocking some of the ultra violet rays that travel through the eyes to the pineal gland, wrote Patricia McCormac. After discontinuing wearing his eyeglasses, Dr. John Ott wrote that he exposed his eyes to sunlight without lenses and his vision was much improved. He recommended similar therapy to his friends and they gained similar improvement in their vision. Ott wrote that nothing should block out the full spectrum of sunlight, no glasses of any kind should block the ultra violet rays, and especially no dark glasses."

No ehkä ei kannata suoraan aurinkoa tuijottaa kuitenkaan..
tallennettu
body electric
Astroholisti
*****
Viestejä: 1090



Profiili
« Vastaus #14 : 06.01.2012 23:36:57 »

En oikein usko tohon intialaiseen silmäjoogaan - käsitykseni mukaan siinä lievästä likinäkösyydestä "kärsivät" skarppaavat näköään mutta jos likinäkösyys on -3 ja -4:n välillä ja myös hajataittoa, niin.....

Tollaseen juttuun en ryhdy että lopetan aurinkolasien käytön ja otan sen riskin että siitä sitte näkö sokeentuu, kun nimenomaan on todettu että voimakkaampi ultraviolettivalo talvella ja keväällä, myös kesällä, aiheuttanee sokeutta ja nykyään jo suositellaan lapsillekin aurinkolaseja.
Jos nyt yks rohvessoori sihteereineen on jossain Kaliforniassa jossain eufooriassa syystä taikka toisesta niin ei se todista mitään.
tallennettu

.
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: