Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Keliakia  (Luettu 9568 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Maisu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« : 22.11.2005 21:37:53 »

Hei,

ystävälläni on keliakia ollut jo pidemmän aikaa, pysynyt kurissa, mutta nyt viimeisin tutkimus osoitti, että suolisto on nyt tosi huonossa kunnossa, vereslihalla, lisäksi hänellä on crohnin tauti. Ainoa asia, mistä hän itse huomasi tuon suoliston heikkouden oli, että niveliin alkoi koskea (reumaa..) Onko jotain luontaislääkitystä sen järkyttävän kortisoni ym. lääkityksen oheen? Tai jotain muita vaihtoehtoisia hoitoja, mihin hänen kannattaisi ottaa yhteyttä?
tallennettu
Lake
Vieras
« Vastaus #1 : 23.11.2005 11:08:44 »

Hei,

ystävälläni on keliakia ollut jo pidemmän aikaa, pysynyt kurissa, mutta nyt viimeisin tutkimus osoitti, että suolisto on nyt tosi huonossa kunnossa, vereslihalla, lisäksi hänellä on crohnin tauti. Ainoa asia, mistä hän itse huomasi tuon suoliston heikkouden oli, että niveliin alkoi koskea (reumaa..) Onko jotain luontaislääkitystä sen järkyttävän kortisoni ym. lääkityksen oheen? Tai jotain muita vaihtoehtoisia hoitoja, mihin hänen kannattaisi ottaa yhteyttä?

Pystyykö keliaakikko syömään elävän ravinnon leipää, idätettyä vehnää jne?
Olisi mielenkiintoista tietää.
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #2 : 23.11.2005 11:24:24 »

Moikka  Smiley

Minulle tuli mieleen vyöhyketerapia, saattaisi helpottaa oloa  Smiley
tallennettu
Elia_
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 11


Profiili
« Vastaus #3 : 23.11.2005 13:10:00 »

Onko hän luontaisesti gluteenittomalla dietiillä? Koska joe i ole voi syy johtua siitä, että hänestä on yllättäen tullut herkempi gluteiinille.
Ja yksi keino joka mieleeni tuli oli puhtaista kaurahiutaleista vedellä liotettu kauralima. Eli kaurahiutaleita ja vettä likoaa parituntia, jonka jälkeen syödään. Rauhoittaa vatsaa ja tekee sille suojaavan kalvon.
Tietenkin täytyy olla varma,että kyseessä on täysin puhdas kaura, eli tuotettu paikoissa, joissa ei käsitellä muiots kotimaisia viljoja.

Toivottavasti helpottaa. Olen itse sairastanut kahdeksantoista vuotta keliakiia ja viimeiset pari vuotaa luontaisesti gluteiinittomalla olo poisti ne vähäiset vatsakivut, joita aiemin oli.
tallennettu
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #4 : 23.11.2005 22:55:48 »

Moi Maisu!
Sairastan keliakiaa itse, ja olen luontaisesti gluteenittomalla dietillä.En kestä sitä pientäkään määrää vehnää, ja kauraa olen kestänyt nyt vuoden verran (hyvin pieniä määriä kuitenkin).
Olen käyttänyt aloegeeli-juomaa kohta vuoden ja voinut vatsastani ja muutenkin paljon paremmin. Veriarvoni ym. alkoivat nousta aloen käytön jälkeen.
Myös kaikki mahdollinen stressi POIS.   tickedoff   Smiley
Helpommin sanottu, kuin tehty....mutta stressi syö sitä suolistoa lisää,croonin taudin myötä.
Lepoa tarpeeksi, rautaa ja vitamiineja sekä kivennäis-ja hivenaineita tarpeeksi, mielellään ruoasta eikä purkista!

Käske ystäväsi olla hellä itselleen, ylimääräiset pakko-tehdä-tämä-ja-tuo, pois kalenterista. Halauksia paljon, paljon puhdasta vettä ja liikuntaa sopivasti.
Aloeta aaamulla ja iltapäivällä.

Toivon parempaa vointia ja ilonaiheita!  smitten    smitten    smitten
tallennettu
Maisu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #5 : 24.11.2005 12:34:06 »

Kiitokset vastauksista! Mielestäni hän ei kestä edes kauraa... Mitä tuo luontaisesti gluteeniton dieetti tarkoittaa?

Tuo aloegeeli-juoma voisi olla yksi hyvä juttu kokeilla, ostan sitä hänelle joululahjaksi, niin saan ainakin kokeilemaan Wink
tallennettu
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #6 : 24.11.2005 13:38:43 »

Luontaisesti gluteeniton tarkoittaa sitä, ettei tuotteissa joita syödään ole yhtään vehnää tai muita kotimaisia viljoja. Aika monet gluteenittomat tuotteet sisältävät vähän (niin vähän että normaalisti siedetään) vehnää. Luontaisesti gluteeniton tuote on täysin vehnätön ja varmasti turvallinen.
Kaupoissa näissä tuotteissa lukee luontaisesti gluteeniton!

Aloeta saat varmasti jostakin, se on pitkälti verkostomarkkinointi tuote.

 Cheesy Kyllä kaikki hyväksi muuttuu
tallennettu
Elia_
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 11


Profiili
« Vastaus #7 : 24.11.2005 17:42:17 »

Mielestäni luontaisesti gluteiiniton tarkoittaa viljoja, joissa ei luontaisesti ole gluteiinia. Eli ei esim. vehnätärkkelystä tai proteiinia. Taas täysin varmasti vehnättömästä , ohtrattomasta ja rukiittomasta viljatuotteesta, joka on luontaisesti gluteiiniton käytetään nimitystä puhdas.

Puhdasta kauraa kannattaa kokeilla kaikki keliaakikot pystyvät sitä syömään totuttuaan kuitumäärään, kunhan pitää huolta, että siinä ei ole minkäänlaisia epäpuhtaisuuksia. Puuppolan Aitokaura on ainakin varmasti puhdas kauratuete. Kannattaa kokeilla.

Ja luontaisesti gluteiinittomia lajeja ovat mm.:
hirssi
maissi
tattari
durra
riisi
peruna
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #8 : 26.11.2005 12:29:52 »

Voiko keliaakikko (taipuuko se noin?) syödä pellavansiemenrouhetta? Pellavalimahan tekee hyvää vatsalle... Eli rouhe veteen likoamaan esim. yön ylitse ja sit napaan...
tallennettu
Elia_
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 11


Profiili
« Vastaus #9 : 27.11.2005 11:26:30 »

Voi hyvin. tai senkin kanssa kannataa tarkistaa, edtei sitä olla valmistettu samoissa paikoiss kuin gluteiinipitoisia tuotteita. Esim. samassa myllyssä. Muuten pellava on luontaisesti gluteiinitonta.
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #10 : 28.11.2005 16:41:29 »

Aloe vois olla ihan hyvä, tunnen yhden crohnin tautia sairastavan, joka kokee aloen juomisen hyödyllisenä. Keliakian paranemisesta en tiiä, mulla ittellä ollut maidon kanssa ongelmia, nyt vajaan vuoden aloen juonnin jälkeen uskalsin kokeilla taas oikeaa maitoa murojen kanssa, eikä oireita tullut.
tallennettu
Vesimies-kuuleijona
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 24



Profiili
« Vastaus #11 : 28.11.2005 18:40:09 »

Heips Smiley

Minulla aloe ollut käytössä puolisen vuotta ja huomasin,että auttoi vatsan kanssa kun söin vielä viljatuotteita mutta nyt olen ollut kaksi kuukautta luontaisesti gluteiinittomalla ruokavaliolla ja olo on aivan mahtava. Wink
Oli älyttömän vaikeaa luopua ruisleivästä ja aamupuurosta. Cry
Nyt jo tottunut olemaan ilman mutta kyllä välillä tekee hirvittävästi mieli ja kerran sorruin yhteen ruisleipään ja voi sitä vatsasärkyä. Sad
En ole sietänyt kauraakaan laisinkaan.
tallennettu

Se,mikä on todellista,jää jäljelle.
Dorian
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 155


ylämäkialamäkiylämäkialamäki


Profiili
« Vastaus #12 : 28.11.2005 21:05:11 »

Näitä myllytetty vehnämyllyssä -juttuja voi kiertää, kun ostaa sen viljan, mitä käyttää, kokonaisina jyvinä ja myllyttää itse. Sekä turvautuu oikein kunnon vanhankansan parannusasioihin. Nettiin mars. Etsimään viljamylly ja paikkoja, jossa myydään hirssiä, tattaria, pellavansiementä jne. kokonaisena ja peli hyrskämään. Niin paljon itsestään pitää välittää, että kroppa kondikseen.

Ja vielä kun eläisin, kuten saarnaan ...  Embarrassed
tallennettu

aurinkokalat kuuneitsyt askendenttijousimies venusoinas marskalat merkuriuskalat jupitervesimies saturnusvesimies uranusleijona neptunusskorpioni plutoneitsyt
Keltainen Planetaarinen Aurinko,Vesitiikeri, Hirvi,Lehmus,
Sekopää uglystupid2
David Brown
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: