Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ärsyttävää olla oikeassa  (Luettu 42487 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Mirjam
Vieras
« Vastaus #15 : 22.11.2005 18:20:25 »

Lainaus
Nythän sinä juuri väität tekeväsi sen... Ei siis kannattaisi noin rehvakkaasti käyttää "kaikki-ei koskaan-aina" -ilmaisuja. Ne tulevat vastaan ja ne joutuu nokkimaan ennemmin tai myöhemmin.

Näkeminen ja tietäminen on kaksi eri asiaa. Ja ensinnäkään en ole kovinkaan kiinnostunut leikkimään 'poliisi ja roisto- leikkejä' mielipiteillä.  Wink
Oletko koskaan ottanut selvää mikä synnyttää ihmiselle tarpeen aina olla oikeassa ja jos kohtaa joskus vahingossa tunteen, ettei niin aina olisikaan, millaisen puolustusmekanismin se saattaa synnyttää?
Tuo on sinun tarpeesi ja mielipiteesi miten ihmisen tulee ilmaista itseään ja minkä noudattamatta jättämisestä  yrität saada muita kiinni kuin 'varkaita konsanaan'. police Siis vain sinun oikeaksi uskomasi tapa ja omista syistäsi pidät sitä oikeana. Älä yritä vaatia muita siihen mukaan. Tai yrittäähän aina saa ja voi...niinhän sitä sanotaan, että kaikkia ovia tulee tempoa...jne...mutta värisevää sielua ei saa tallata! (Tabermann) Wink


Lainaus
Minä puhun elämän ja arkipäivän asioista - en mistään suurista filosofisista ajatelmista ja maailmanparantamisesta. Esimerkkini alainen ei uskaltanut töissään ottaa kantaa edes siihen, siirretäisiinkö hänen pöytänsä tuolle vai toiselle seinälle tai olisiko hän halunnut pitää vapaapäivänsä maanantaina vai perjantaina!!!

Minulle arki on maailman parantamista. (jos maailmaa nyt ylipäätään tarvitsee parantaa) Ei filosofiaa.
No saattaapi herättää levottomuuden ja ärsytyksen tunteita kieltämättä. Mutta miksi?
Rehellisesti sanottuna voin kuvitella kyseisen tilanteen. Molemmin puolin.  Wink


Lainaus
Hiomassa olevaa ei älyllinen ihminen tuokaan esiin "vahvana mielipiteenä", vaan heittää sen ilmaan yhtenä "mahdollisuutena". Ja edelleen toistan tai kolmattan: Mielipiteellä tässä yhteydessä tarkoitan loogisesti ja/tai käytännöllisesti perusteltua näkökantaa, ajatusmallia tai syy-seuraus-selitystä.

Noh, miksi haluat tuota minulle juuri painottaa?
Pitäisikö minun tapani ilmaista mielipiteeni saada jotenkin ruotuun sinun mielestäsi vai yleisesti ottaen tuot vain oman kantasi tähän asiaan julki nyt?  idiot2 Ja miten sitten käy 'mutun'....  Cry



Lainaus
WRONG! Jos menet suoraan noin vain tekemään jonkin asian yhtään mitään kenellekään sanomatta ja kenenkään kanssa neuvottelematta ja perustelematta muutostarvettasi, niin turpiin tulee niin että raikaa! Niinkö sinä teet?

Ehkä me nyt hiukan puhutaan eri asiasta....tai eri suunnasta.
Käsitteillä ja mielipiteillä leikkiminen ja neuvottelu on kaksi eri asiaa. Tai ne syntyy eri lähtökohdista.
Neuvottelussa ei ole valmiina ratkaisua, vaan se syntyy keskustelun tuloksena.
Väittelyssä on jo ratkaisu valmiina jollakulla, kunhan se nyt vain saadaan läpi vietyä keinolla millä hyvänä.
Kyllä minä neuvottelen tarvittaessa ennen yhteisiä tekoja. Omat yksityiset tekoni neuvottelen itseni kanssa.


Lainaus
Onko muuten koskaan tullut mieleen, että kun on perustellut muutoksen tarpeeksi hyvin, joku muu saattaa toteuttaa sen fyysisesti eli konkreettisesti puolestasi.
(=> Et ainakaan ole työnjohdollisissa tehtävissä...)  Grin

Hyvin todennäköistä. Minä en olekkaan nyt puhunut mistään työyhteisön sisällä tapahtuvasta problematiikasta.....
Ei tiedä , ei tiedä...olenko vai enkö.



Lainaus
Mirjam: Niin, tuotahan on jokapuolella/jokaisessa, eikä vain noin kärkevässä muodossa.
Pikkuinen perusjuttu: Jos haluaa käyttää selostuksessaan esimerkkejä, on hyvä ottaa esimerkki, jossa käsiteltävä asia tulee selvästi esiin... Miksi muuten edes esimerkkejä käytettäisiin?
Lainaus

Voi jessös sentään! Romahtaako maailma, jos kaikki ei ole noin valmiiksi pureskeltua ja säännönmukaista ? Jos minulla olisi nyt aikaa ja ennenkaikkea halua, voisin vääntää niitä esimerkkejä, mutta oletan, että itsekin niitä löydät.


Lainaus
Totuudesta et näköjään toisaalla ole lukenut Brotheruksen artikkelia

Sehän on vain mielipide....totuudesta.


Lainaus
Lainaus
Mirjam: ...onneksi minua ei ole kukaan vahtimassa, onko minulla mielipide joka asiaan.
Koko ajanhan minä sitä teen...  2funny

Niin no joo... mutta tässä on niin 'paljon löysää' välissä.... :Smiley

Lainaus
mutta kun nyt sattumalta puhuttiin nimenomaan mielipiteistä ja kannanotoista, niin voitaisiinko kuitenkin rajata aihe siihen..? Tulee muuten liian leveä rönsylilja...
  2funny[/size

Missä se rajattiin?  idiot2 Mutta totta se, että kun ei ole rajattu tiettyyn alueeseen mielipiteiden vaihtoa, tulee siitä käsitteiden 'klimppisoppaa'.

Ja että häsläsin lainauksien kanssa.... tickedoff (siis tätä kirjoittaessani nyt
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #16 : 22.11.2005 18:26:01 »

Mielellekö tehdään tekoja nytkin, kun väittelemme Itsemme kanssa!  smitten
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #17 : 22.11.2005 18:42:41 »

Höh, minä en ainakaan väittele, vaan yritän ymmärtää mitä toinen haluaa kertoa ja kyselen lisää, josko vaikka ymmärtäisin sen jälkeen. Tai sitten en vain ymmärrä.
Ja jäsentelen lisää ajatuksiani, josko toinen ymmärtäisi, jos haluaa ymmärtää.
Ei minua, vaan näitä ajatuksia ja mielipiteitä. Ja myös toiseen suntaan samoin on kysymys vain ajatuksista ja mielipiteistä.
Sellaisen pohjalta voi vaikka keskustella vastavuoroisesti. (keskustelu foorumi)

Keskustelu ei ole asia, jota yritetään kollegtiivisesti poistaa, eikä vastavuoroisuus.

 smitten
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #18 : 22.11.2005 18:56:17 »

Totta on, keskustelufoorumihan tämä onkin eikä väittelyä tarvita kuin sellaisten teoissa, jotka aikovat tohtoriksi!  :Smiley
Eli tuolla edellä olevalla lauseella tarkoitankin Solneskon tekoja olla vain omalle egoilleen kertoillen, ettei kannat olla kuten on!  Cheesy
Sillä niinhän jokainen tekee aina silloin, kun sen aivomme tekoja muokataan uuteen uskoon.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2005 18:59:08 kirjoittanut Keho » tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #19 : 22.11.2005 20:18:03 »

Lainaus
Totta on, keskustelufoorumihan tämä onkin eikä väittelyä tarvita kuin sellaisten teoissa, jotka aikovat tohtoriksi!  :Smiley

Grin Voihan sitä tuntea ainakin itsensä tohtoriksi, jos väittelee loppuun asti perustellusti.  smitten
tallennettu
Keho
Vieras
« Vastaus #20 : 22.11.2005 20:42:55 »

Niinpä, ja vielä paremminhan se sujuukin, jos sattuu olemaan oman väitöstilaisuutensa vastaväittäjänikin niin ei tule turhaa murhetta asioiden oikeellisuudesta - edes niiden pilkunkaan paikkojen takia, sillä itsehän voi sitten laittaa ne ihan mihin huvittaa!  laugh Cool

Eli tästä lähtien oikea tapa suhtautua tuollaisiin vastaväittäjiin, onkin olla vain heitä noteeraamatta niin eivät saa egomme ruokaa!  buck2 Sillä aidoilla keskusteluilla autetaan vain Jumaluuksia tulemaan esiin, todellisen Itsemmekin takaa.  smitten

Ja sehän kait alunperinkin tämän foorumin tarkoitus oli eikä suinkaan tehdä tästä likaivon pesupaikkaa enää sen jälkeen, kun kaivo on ammennettu tyhjiin.  Cheesy
« Viimeksi muokattu: 22.11.2005 20:48:48 kirjoittanut Keho » tallennettu
solnesko
Vieras
« Vastaus #21 : 22.11.2005 22:46:31 »

Eli tästä lähtien oikea tapa suhtautua tuollaisiin vastaväittäjiin, onkin olla vain heitä noteeraamatta niin eivät saa egomme ruokaa! Sillä aidoilla keskusteluilla autetaan vain Jumaluuksia tulemaan esiin, todellisen Itsemmekin takaa.
Hienoja ideoita, mutta miten ihmeessä sinä niihin pystyisit?
Ei ainakaan vielä ole minkäänlaista näyttöä....
 idiot2 2funny[/size]
tallennettu
solnesko
Vieras
« Vastaus #22 : 22.11.2005 22:57:41 »

Ja ensinnäkään en ole kovinkaan kiinnostunut leikkimään 'poliisi ja roisto- leikkejä' mielipiteillä.  Wink
Mikä siis onkaan leikkisi nimi? :Smiley

Lainaus
Minulle arki on maailman parantamista. (jos maailmaa nyt ylipäätään tarvitsee parantaa) Ei filosofiaa. No saattaapi herättää levottomuuden ja ärsytyksen tunteita kieltämättä. .... Pitäisikö minun tapani ilmaista mielipiteeni saada jotenkin ruotuun sinun mielestäsi vai yleisesti ottaen tuot vain oman kantasi tähän asiaan julki nyt?  idiot2 Ja miten sitten käy 'mutun'......
Voi voi sinua hömelöä.... Hirvittävä energiamäärä menee siihen, että puolustaudut jotakin omaa keksimääsi aihetta ja ajatuksia vastaan, kun et suostu hyväksymään sitä faktaa, että puhut melkein joka lauseessasi ihan eri asiasta kuin minä... Rauhoitu ja lue uudestaan. Please. Saatat vaikka löytää villakoiran ytimen.

Lainaus
Ja että häsläsin lainauksien kanssa.... tickedoff (siis tätä kirjoittaessani nyt
Häsläät koko aiheen kanssa ja lujaa.... Hirveä piiperrys ja hosuminen... Ja aivan turhaan... Minä tässä nauran itseni pakahduksiin, kun sieluni silmin näen sinun kiihkeän touhotuksesi...
 2funny 2funny Grin[/size]
tallennettu
solnesko
Vieras
« Vastaus #23 : 22.11.2005 23:07:28 »

Eli tuolla edellä olevalla lauseella tarkoitankin Solneskon tekoja olla vain omalle egoilleen kertoillen, ettei kannat olla kuten on!  Cheesy Sillä niinhän jokainen tekee aina silloin, kun sen aivomme tekoja muokataan uuteen uskoon.
Missäs mallissa ovat Pohjola-Airamin uudet kotisivut ja muhinarunouspalsta? Joko kohta on valmista? Koska ovat avajaiset? Mitä Mannerheimille kuuluu?

Löysin muuten taas niin upean jutun netistä - kuurosokeiden taidenäyttelystä...

"Karhotin-tilataideteos valokuvasarjana oli esillä maailmanlaajuisessa Helen Keller Award-kilpailussa Hollannissa. Ensimmäisen näyttelyn nimi oli ”Sielun palo – pohjolan viiltävä valo”. (Kuurosokeiden näkövammaan liittyy usein hämäräsokeus ja häikäistyminen.)"

Ja toinenkin:

Netlari - Kotiextra:

"Kun Pohjolan valo alkaa tuntua haljulta, voi ripaus eksoottista ja itämaista lämmittää. Foorumissa sijaitseva Indiska on täynnä lasitavaraa, lyhtyjä ja koriste-esineitä. Runsain ornamentein koristellut kankaat ovat liikkeen perustavaraa. Verhoissa ja tyynyliinoissa löytyy ja suitsukkeita ja saippuoita on joka lähtöön."
« Viimeksi muokattu: 22.11.2005 23:12:18 kirjoittanut solnesko » tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #24 : 22.11.2005 23:22:54 »

Lainaus
Mikä siis onkaan leikkisi nimi? :Smiley


Nou name ! Rajoittaa liikaa spontaanisuutta ja elämäniloa!  Mutta jos otetaan 'vertauskohteeksi' nämä ns.poliisi ja roisto leikit, niin siihen verraten se voisi olla vaikka "Kuka pelkää mustaa miestä" tai vaikka "peiliä"....Smiley


Lainaus
Voi voi sinua hömelöä.... Hirvittävä energiamäärä menee siihen, että puolustaudut jotakin omaa keksimääsi aihetta ja ajatuksia vastaan, kun et suostu hyväksymään sitä faktaa, että puhut melkein joka lauseessasi ihan eri asiasta kuin minä... Rauhoitu ja lue uudestaan. Please. Saatat vaikka löytää villakoiran ytimen.

Kyse ei ihan taida olla faktan hyväksymättömyydestä kuitenkaan.  Wink Sinusta voi tuntua, että minulta kuluu energiaa, jos itse koet 'jos en ole skarppina' vastakohdan energiaa vieväksi. Mutta sattuuhan sitä tosiaan, ettei aina 'jaksa' lukea kaikkia vääntöjä ihan sadalla ja huomaa vastanneensa ihan johonkin muuhun. Ehkä hieman ärsyttävä piirre 'säntilliselle' ajatellulle.  Cheesy Mutta voin sanoa, ettei se vie energiaa kovinkaan paljoa... angel
Olen jo kehrännyt lankaa monta kerää, vaikken siitä ole paitaa kutonutkaan. Ainakaan vielä.


Lainaus
Häsläät koko aiheen kanssa ja lujaa.... Hirveä piiperrys ja hosuminen... Ja aivan turhaan... Minä tässä nauran itseni pakahduksiin, kun sieluni silmin näen sinun kiihkeän touhotuksesi...


En muuten ole piipertäjä tyyppiä ollenkaan, vaan suurien linjojen ihminen!  Grin
Miksen saisi sählätä, eihän olisi muuten syntynyt edes mitään 'keskustelua'?! Eihän sinulla olisi silloin mitään virheitä korjattavana......
Ja naurun sanovat pidentävän ikää....

 coolsmiley
« Viimeksi muokattu: 22.11.2005 23:25:04 kirjoittanut Mirjam » tallennettu
Lentsus
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« Vastaus #25 : 22.11.2005 23:24:55 »

Tässä keskustelussa osa vastaajista tulkitsee, että ystävyyden kuuluukin päättyä aika ajoin. Kas vain, olen yllättynyt. Eikö sellainen elämä ole rankkaa ja kuluta ihmistä, jos joutuu jatkuvasti luomaan uusia ystävyyssuhteita sen tähden, että vanhat katkeavat johonkin kärhämään.

Osa ihmisistä jää matkan varrelle, niinhän siinä käy, koska kaikkiin elämänsä varrella tapaamiin ei ole mahdollisuutta pitää yhteyttä, mutta siihen ei liity asioita, joita tässä keskustelussa on ruodittu.
tallennettu
solnesko
Vieras
« Vastaus #26 : 22.11.2005 23:30:08 »

Kyse ei ihan taida olla faktan hyväksymättömyydestä kuitenkaan.  Wink Sinusta voi tuntua, että minulta kuluu energiaa, jos itse koet 'jos en ole skarppina' vastakohdan energiaa vieväksi. Mutta sattuuhan sitä tosiaan, ettei aina 'jaksa' lukea kaikkia vääntöjä ihan sadalla ja huomaa vastanneensa ihan johonkin muuhun. Ehkä hieman ärsyttävä piirre 'säntilliselle' ajatellulle.
"Sattuu... ehkä... joskus..." Just jåå....  2funny

Lainaus
En muuten ole piipertäjä tyyppiä ollenkaan, vaan suurien linjojen ihminen!  Grin
Miksen saisi sählätä, eihän olisi muuten syntynyt edes mitään 'keskustelua'?! Eihän sinulla olisi silloin mitään virheitä korjattavana......
"Suuret linjat" nyt eivät oikein kuvaa tuota edellistä keskustelunaloitusyritystäsi... ihan täysin päinvastaisena minä sen näin.
Kuule kyllä niitä "virheitä" riittää... Onhan täällä noita vapaakävelyllä olevia runoilijoita...  knuppel2
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #27 : 22.11.2005 23:30:17 »

Lainaus
Foorumissa sijaitseva Indiska on täynnä lasitavaraa, lyhtyjä ja koriste-esineitä. Runsain ornamentein koristellut kankaat ovat liikkeen perustavaraa. Verhoissa ja tyynyliinoissa löytyy ja suitsukkeita ja saippuoita on joka lähtöön."

Ihan asiasta toiseen. On muuten aika mukava liike tuo Indiska...joskus on jotain lyhtyä tarttunut matkaan ostosreissulla. Valaisemaan pimeitä hetkiä!  angel Suosittelen !  Wink
tallennettu
solnesko
Vieras
« Vastaus #28 : 23.11.2005 10:16:37 »

Tässä keskustelussa osa vastaajista tulkitsee, että ystävyyden kuuluukin päättyä aika ajoin.
Öh.... "päättyä aika ajoin"? Mikäli tuo on tulkintaa minun tekstiini, niin todella kannattaisi lukea uudelleen ja katsoa, mitä kirjoitin ja mitä en.

Lainaus
Kas vain, olen yllättynyt. Eikö sellainen elämä ole rankkaa ja kuluta ihmistä, jos joutuu jatkuvasti luomaan uusia ystävyyssuhteita sen tähden, että vanhat katkeavat johonkin kärhämään.
Kuka käskee/käski "jatkuvasti kärhämöidä" ja sitten nokka solmussa poistua niskojaan nakellen?
Tässä puhutaan siitä, kuka on tuttava ja kuka ystävä. Ystävien kanssa voi "tapella" ihan niin paljon kuin sielu sietää. He eivät karkaa mihinkään, sillä he ovat ystäviä. Got it? Sellaisia voi saada, kun uskaltaa olla oma itsensä. Kokeilisit...  Grin[/size]
tallennettu
Patty
Vieras
« Vastaus #29 : 23.11.2005 11:04:37 »

Ooookei...onko täällä vähän tunteet kuumentuneet.  :Smiley Nämä kirjoitukset jotka tänne on tullut....ne on pelkkää toisten lainauksia. Eihän noita huvita edes lukea. On niin sekavia.  2funny
Keho, kerro lisää jos sinulla on ollut samankaltaista kuin minulla... Smiley

Patty  angel
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: