Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Romantiikka!  (Luettu 53126 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #30 : 06.01.2007 13:54:34 »

Mustalaisleiri muuttaa taivaaseen
KIITOS mustutuksesta - TUON elokuvan haluaisin niin nähdä vielä uudestaan smitten
*lähtee googlettamaan k.o. elokuvaa* Cheesy
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #31 : 06.01.2007 15:15:11 »

Mustalaisleiri muuttaa taivaaseen
KIITOS mustutuksesta - TUON elokuvan haluaisin niin nähdä vielä uudestaan smitten
*lähtee googlettamaan k.o. elokuvaa* Cheesy

Voisitko kertoa miten sen teet?
Teinpä silleen, että laitoin http://www.google.fi/ hakusanaksi Mustalaisleiri muuttaa taivaaseen ja painoin enteriä. Tuloksia tuli monta sivua, joista klikkailin valintojen mukaan -> Päädyinpä erääseen nettikauppaan, josta ostin sen DVDn  Cheesy
Maksoin suoraan nettipankissa ja nyt vain oottelen sitä DVD'tä postiluukusta  smitten

Se ON ehkäpä romanttisin näkemäni elokuva  smiley6600
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:

Sideerisesti:

Tony
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #32 : 06.01.2007 15:48:21 »

Hei Saqirlat
Minun mielestä askeettisuus ei ole yhtäkuin kylmä tunteettomuus, mutta näitäkin varmasti löytyy.
Askeettisuus on romanttisuuden vastakohta joissain minun mielikuvissa, mutta taas riipuu paljon siitä mihin tilanteeseen sen mielikuvan sijoitan. Ja minun mielikuvista löytyy myös sopukoita , missä se askeettisuus on yhtäkuin romanttisuus.

En ole näissä asioissa ehdoton, vaan käännän takkia tarvittaessa kuten Paavo Väyrynen aikanaan. Terveisiä vaan Paavolle ja tsemppiä.

Aiheeseen jälleen....Askeettisella ihmisellä tarkoitin lainaamassasi lauseessa jotain ihan muuta kuin kaupallisuuden inhoamista. Eli jos sinä et pidä shoppailusta, niin se ei tarkoita että sinä olet askeettinen ja tunteeton ihminen. Itseäni en pidä missään tapauksessa askeettisena vaikka omalla tavalla inhoankin materialismia.

Hedonismistä wikipediaa lainaten:
Hedonismi on elämänfilosofian oppi, joka asettaa mielihyvän keskeiseen rooliin tai tavoiteltavaksi. Yksinkertaisimman eettisen hedonismin mukaan "mikä tahansa mikä aiheuttaa mielihyvää on hyväksi".

Epikurolaisuus on antiikin filosofioista lähinnä hedonismia. Epikuros painotti rauhallista mielihyvää ja "halun vähentämistä".

Tätä punaista tekstiä tarkoitin sillä elokuvaesimerkillä ja yleensäkin pohdiskelulla siitä liiallisuuksiin menemisestä. Mielihyvän tunne ei ole sama asia kuin irtipäässeet halut, mitkä helposti hukuttaa näkemästä puut sieltä kuuluisasta metsästä.

tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #33 : 06.01.2007 16:29:55 »

Hm. Taidetaanpa omata vähän tuota traagista romaaniromantiikkaa?

Satutko pitämään myös vanhasta mustavalkoisesta 'Kultaiset korvarenkaat'?

Eli sinä siis OSTIT sen googlen kautta. Mikähän oli hinta?
Taidetaanpa hyvinkin  Wink Smiley

"Kultaiset korvarenkaat" - siis vanha kotimainen elokuva? Joskus lapsena muistan nähneeni sentapaisen, lieneekö ollut sama -> vaikutuin jo silloin.
Kaikki romaniromantiikka vetoaa smitten

Juu, ostin se samantien, lähetyskuluineen oli 20,30.
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:

Sideerisesti:

Tony
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #34 : 06.01.2007 17:04:06 »

Hei Saqirlat

Kyllä minä voin pelata mieliksesi näillä käsitteillä, jos se sinulle on tärkeä asia kun kerran aloititkin sen alunperin.
Ihan noin heittona, mikä ei kuulu tähän, mutta tulipahan mieleen eräästä tuntemastani henkilöstä. Käytätkö paljon sanontaa elävässä elämässä että "puhutaan asioista oikealla nimellä"?

Mutta kysymyksiisi jotka vaativat vastauksia minulta;
Onko sitten suuresti materiaan ja haluihin sitoutunut ihminen romanttisempi kuin askeettinen? ja Mielihyvähakuinen/hedonistinen tunteellisempi kuin muut?

Kyllä voi olla tai sitten voi olla ettei ole ollenkaan, riippuu tilanteesta ja asiayhteydesta ja henkilön suhteesta vastapuoleen, henkilön asenteesta ja niin edelleen.
Jos yrität minulta saada mustavalkoisia vastauksia kysymyksiin mihin ei ole minun mielestäni yhtä ns. oikeaa vastausta niin ei tule onnistumaan.
Jos haet hyväksyntää omalle oikeassa olollesi ja haluaisit että kantasi on se "oikea" totuus, niin niihinkin minä olen melko varmasti väärä keskustelukumppani.

Älä kuitenkaan käsitä väärin, minusta on ihan mukava jutella asioista täällä virtuaalielämässä. Smiley Smiley Smiley
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #35 : 06.01.2007 17:27:20 »

Hmm. Mielestäni romantiikkaan ei tarvita estetiikkaa.
Estetiikka on juuri se osa-alue, joka ei onnistu säväyttämään minua millään tavalla.
Kun puhuttiin romanttisista elokuvista,
niin minulle ainakin
Kaurismäen Kauas pilvet karkaavat
aiheutti romanttisia kokemuksia.
Kaiken sen kurjuuden,
ja ei-niin-esteettisen keskellä
ihmiset välittävät toisistaan
aidosti.
Sitä aitoutta en osaa löytää niistä "ihanista" nyyhkyleffoista,
jotka leijuvat jossain normaalin elämän ulottumattomissa.
tallennettu
Tony
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #36 : 06.01.2007 17:35:04 »

Hei Esmiralda

Jos olet kiinnostunut historiasta, niin olet varmasti huomannut, että ihmiset ovat täsmälleen samanlaisia paheineen aikakausista riippumatta. Eli minun mielestä et voi vedota nykypäivän alennusmyynteihin.
Toki ihmisten jotkut arvot ovat liikkuneet eri tasoilla, mutta se ylitsevuotava halujen etsintä on ollut sitä samaa antiikissa kuin tänään H&M:lla tai ruualla mässäilyssä tai orgioissa rypemisessä.

Minun mielestä antiikissa on ollut selvempi ero nykypäivään siinä, että Epikuros ja kumppanit ovat todella eläneet askeettisesti niin halutessaan, mutta tänäpäivänä Epikuroksen askeettisuus voi olla hieman vaikeampaa toteuttaa koska, Epin täytyy maksaa esimerkiksi sähkölasku ja siksi käytävä töissä. Eli on "pakko" liittyä mukaan kaupallisuuteen jossain määrin vaikka ei haluaisikaan.

Jos ajatellaan esimerkiksi Pentti Linkolaa, niin ei hänkään asu missään pienessä mökissä vaan 80 neliön omakotitalossa ja vaikka kalastaja onkin niin joku hänelle niistä kaloista rahaa maksaa ja näin hän voi ostaa itselleen tarvitsemiaan asioita.
tallennettu
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #37 : 06.01.2007 18:20:23 »

..........
Laitathan siitä jonkun kauniin kuvan tähän. Jotenkin sopisi.
Siitäkö DVD:stä?
 :Smiley
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:

Sideerisesti:

Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #38 : 06.01.2007 18:39:02 »

No vaikka, tai ihan mistä vain mustalaisuusromantiikasta. Minulla on asetukset sillä mallilla, etten voi. öh.
No juu, sitten jos/kun löydän sopivaa. Ja kuka vaan löytää ...  smiley6600

Tässä kerrontaa elokuvan sisällöstä dvd kannen kera: http://smackthejack.net/dvd.phtml?id=289

"Lohtua ankeuteen tuovat laulu, soitto ja tanssi. Ne taitaa loistavasti ihana, eläväinen ja vapautta rakastava mustalaisprinsessa Rada, johon hevosvarkauksilla itsensä elättävä Zobar kuolettavasti rakastuu. Vaan mitä rakkaudesta hirttoköyden varjossa voi tulla?"
 Kiss
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:

Sideerisesti:

Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #39 : 06.01.2007 19:07:37 »

Vinkki romaniromantiikan ystäville  Wink En tiedä, miten kaukana asutte, mutta iki-ihanaa tarinaa "Mustalaisleiri muuttaa taivaaseen" pääsee tällä hetkellä katsomaan myös näytelmänä Hämeenlinnan kaupungin teatterissa. On kuulemma aivan ihana!
http://www.hameenlinnankaupunginteatteri.fi/kuvapankki/kuvapankki_mustalaisleiri.html

(http://www.uta.fi/festnews/fn2006/sunnuntai/kuvat/mustalaishurmaajavaihtoehto.jpg)
"Mustalaishurmaaja" (Valentin Vaala 1929)
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Irish
Vieras
« Vastaus #40 : 06.01.2007 19:14:25 »

Minä laitoin just 20 eri kokosta ja eri väristä kynttilää tähän pöydälle palamaan.. En tiedä meneekö tää vähän överiksi, miten vieraani tulkitsee tämän..  Grin
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #41 : 06.01.2007 19:14:50 »

Minerva76, tässä myös national Galleryn sivut mikäli kiinnostaa.
http://www.nationalgallery.org.uk/

Kiitos myös tästä linkistä, Tony!! Taide kiinnostaa AINA  smitten
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Ippuska
Astroholisti

4ever

Profiili
« Vastaus #42 : 06.01.2007 19:16:35 »

Lainaus käyttäjältä: Minerva76
Vinkki  romaniromantiikan ystäville   Wink En tiedä, miten kaukana asutte, mutta iki-ihanaa tarinaa "Mustalaisleiri muuttaa taivaaseen" pääsee tällä hetkellä katsomaan myös näytelmänä Hämeenlinnan kaupungin teatterissa. On kuulemma aivan ihana!
http://www.hameenlinnankaupunginteatteri.fi/kuvapankki/kuvapankki_mustalaisleiri.html

No tästä nyt taitaa tulla tällainen piilomainoskampanja Hämeenlinnalle, mutta minä ainakin menisin katsomaan jos ei se olisi niiiiiin kaukana  Wink Lips Sealed

Vau miten hyviä kuvia tuossa heidän linkissä  Cheesy
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:

Sideerisesti:

the_planet
Vieras
« Vastaus #43 : 06.01.2007 23:15:40 »

Täytyy sanoa, ettei romantiikka ole yhtään mun juttu. Ei tuu kuin öklötys, kun näkee esimerkiksi leffoissa jotain yltiöromanttisia huokailuja tms. En itse edes osaa olla romanttinen, enkä edes kaipaa romantiikkaa, koska se alkaa lähinnä etomaan.

Noh, olenkin hieman prutaali ja toiminnan nainen  2funny
tallennettu
Tony
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #44 : 07.01.2007 10:50:34 »

Hei The_Planet

Romantiikka on aika moniulotteinen sana ja sitä voi soveltaa hieman "kovallakin" tavalla tarvittaessa.
Nyt olisi kiva saada "erilaisten" naisten näkemyksiä siitä minkälaista heidän "romantiikkansa" on. Jos liian "lällyt" jutut lähinnä öklöttää niin miten koet tarpeidesi täyttyvän? Mitä kaipaat? Kurkkiiko venus sieltä oinaasta? coolsmiley

Tulipas paljon heittomerkkejä.....älkäätten takertuko sanoihin vaan antakaa ajatuksen tulla esiin...... angel
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  

Siirry: