Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mielenterveys  (Luettu 13934 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Captain Leela
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #15 : 12.04.2006 22:27:34 »

Mikä mielestänne aiheuttaa ihmisen mielenterveyden horjumisen? Miten mielenterveysongelmista voi parantua, tai miten niitä voi estää? Vai vaiko niitä estää? Undecided Toisethan ovat näille hieman herkempiä, ja itse valitettavasti kuulun heihin. Olisi siltäkin kannalta mukava tietää miten voin vältellä sitä että päänupissa sekoaa lopullisesti? Wink

Otetaan yksi terve, hyvin fiksu, mutta herkkä ihminen.
Lisätään päähän kohdistunut voimakas isku, kannabiksen ynnä muiden mietojen huumeiden kokeiluja, "valaistuneen gurun" henkistä johdatusta ja valaistumisharjoituksia ja sekoitetaan.
Odotetaan kunnes alkaa kuplia ja laitetaan suljetulle osastolle pariksi kuukaudeksi hautumaan. Näin saadaan kiva mielenterveysongelmainen yksilö loppuelämämme päiviä piristämään.

Ei auta ravinto-opit ei. Valaistunu gurukin tais olla hieman liian ylivaloittunut omasta kirkkaudestaan. Jep. Mutta always look at the bright side of life  Smiley
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #16 : 13.04.2006 10:31:11 »

Missä ihmisen hulluus asuu? (uusi näkökulma mielenterveydestä)

TV1 tänään klo 17.10.

Onko masennus/mielentervsyongelmat sietämätön tunnetila?
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #17 : 15.04.2006 18:58:05 »

Itse olen työssäni nähnyt vaikka minkälaista elämäntarinaa ja suvussani kulkee kanssa mielenterveys ongelmia :Smiley itse jotenkin koen, että suurin osa niistä ongelmista on perinnöllistä ja monestikkin ne laukaisee erilaiset kriisitekijät elämässä ja ne miten tiukalle ne psyykkeen vetää, mielenterveys ongelmat on tosi monipiippunen juttu, siihen vaikuttaa kasvuympäristö, teini-iän kokemukset, ensimmäiset rakkaus kokemukset ja isot päätöksen teot ja epäonnistumiset otetaan tosi raskaasti Cry ehkä hyvä on tietää onko omassa suvussa mahdollisesti perintötekijöissä mielenterveysongelmia ja kysellä miten niitä on esiintynyt samalla osaa ehkä varoa itsekkin niitä tilanteita miten ne on laukaisseet mielenhorjumisen, tavallaan on opittava osaamaan luovuttamaan, johon ei omat voimavarat kykene enää smitten ja toiseksi paras on tiedostaa se että on riskialtis sairastumiseen ja ei vähätellä yhtään ongelmaa, vaan hakeutua hoitoon pelkäämättä leimaantumiseksi tulemista, mielestäni vahvan ihmisen merkki on myöntää oma heikkoutensa smitten
tallennettu
valpas73
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4


Profiili
« Vastaus #18 : 20.04.2006 16:40:35 »

kiireinen mieli on sairas. monien mielen ongelmien taustalla on pelko. ennen kaikkea kyvyttömyys käsitellä pelkoja.taustalla voi olla monenlaisia traumoja tai tapahtumia, mutta pelko ajaa hulluuteen.
tallennettu
mollamaija
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #19 : 28.04.2006 10:26:52 »

Ravinnon merkitys on todella suuri mielenterveyteen, valmisruuista saamme lisäaineita ja virvoitusjuomista lisää. Näin eilen noin kaksi vuotiaan pikkupojan tuttipullo kädessä, pullossa oli jaffaa. Nuorelle tupakoivalle äidille se ilmeisesti oli ok. Sad Sain pidellä itseäni, etten mennyt sanomaan, että järjen käyttö on sallittua. Ilman saasteilla on myös merkitystä, tällä hetkellä esim. pääkaupunkiseudulla ilman laatu on huono. Matti Tolonen on kirjoittanut kirjan Voita masennus luonnollisesti, suosittelen!!! Lyhyesti sanottuna vältä valkoista viljaa, sokeria ja valmisruokia. Itse kartan myös Espanjalaisia ja Hollantilaisia hedelmiä ja vihanneksia, niiden suurten myrkkypitoisuuksien vuoksi.Nyt on kiva mennä ulos luontoon haistelemaan kevättä ja kesän tuloa ja vaikka halia puita, niistä saa hyvää energiaa. smitten
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #20 : 28.04.2006 12:37:23 »

Eilen minulle tuli tällainen lauseoivallus mieleeni:

Entäpä jos "hulluus" onkin vain sitä ettei "hullu" ole kestänyt omaa "nerouttaan".  :Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: