Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: sideerinen nousuneitsyt?  (Luettu 8353 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
CorvusLeonis
Vieras
« : 21.11.2005 21:23:57 »

Heittäkää tähän jotain kehiin, melkoinen osa trooppisia nousuvaakoja kuuluu tähän osastoon joten mikä on sideerinen totuus miellyttämishalun takana?  Wink
tallennettu
Harschi
Vieras
« Vastaus #1 : 22.11.2005 15:09:31 »

Heittäkää tähän jotain kehiin, melkoinen osa trooppisia nousuvaakoja kuuluu tähän osastoon joten mikä on sideerinen totuus miellyttämishalun takana?  Wink

Tää oli niin hyvä kysymys, että kiireestä huolimatta täytyy kaivaa Ramanit esiin. BV Raman: How to Judge a Horoscope, vol I:

Sideerinen nousuneitsyt (Kanya)
Sielulliset taipumukset: Neitsyen merkissä syntyneet ovat impulsiivisia, tunneperäisiä ja opiskelevat mielellään. He pitävät kovasti musiikista ja kaunotaiteista. Heiltä puuttuu itseluottamusta. He ovat järjestelmällisiä ja kekseliäitä ja heillä on aktiivinen mieli.
Yleiset taipumukset: He tuovat älykkyytensä esiin jo melko nuorina. He ovat valikoivia ja tunneperäisiä ja seuraavat helposti mielijohteitaan. He varovat paljastamasta pyrkimyksiään ja ovat ujoja, säästäväisiä, diplomaattisia ja terävä-älyisiä. Kirjoittajina he edistävät fysiikan ja kemian tieteitä. He saavuttavat suuren vaikutusvallan muiden yli. Heillä on taipumusta kärsiä hermoromahduksista ja halvaantumisesta, jos merkki on ahdistettu (siis jos mars, saturnus tai kuunsolmut aspektoivat sitä). He ovat luonteeltaan pelureita.


Tässä kuvauksessa on merkillepantavaa juuri tuo ailahtelevaisuus ja emotionaalisuus, jota taas sideeriseen vaakaan ei liitetä. On myös kiinnostavaa verrata tätä tekstiä sideerisen leijonan kuvaukseen sikäli, että leijonat kuvattiin luonteeltaan hyvin vakaiksi ja sellaisiksi, jotka eivät heilu joka tuulen mukana. Neitsyen merkki puolestaan on tässä aivan vastakohtainen ja seuraa helposti mielihalujaan. Tässä on tietenkin helppo nähdä kiinteän (leijona), muuttuvan (neitsyt) ja johtavan (vaaka) merkin ero. Vaaka johtavana merkkinä ei mielistele, koska sillä ei ole siihen tarvetta, koska se on tilanteen ruorissa. Sen sijaan neitsyt... kyseessä ei ehkä ole mielistely "venusmaisessa" mielessä (jos mielistelyssä ylipäätään oikeasti on mitään venusmaista), vaan merkuriuksen kyky vaihtaa ulkokuorta, olla taikurina, vaihtaa olomuotoa, tehdä silmänkääntötemppuja, muuttaa taktiikkaa salamannopeasti tilanteen mukaan...

Olen itse tehnyt sen havainnon, että sideeriset nousuneitsyt-miehet saattavat olla melkoisia naistenmiehiä / naisten suosikkeja. Ehkä kuuluisin esimerkki tästä on Bill Clinton. Myös Jon Bon Jovi on sideerinen nousuneitsyt.
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #2 : 22.11.2005 15:53:06 »

Neitsyen merkissä syntyneet ovat impulsiivisia, tunneperäisiä ja opiskelevat mielellään. He pitävät kovasti musiikista ja kaunotaiteista. Heiltä puuttuu itseluottamusta. He ovat järjestelmällisiä ja kekseliäitä ja heillä on aktiivinen mieli.
Yleiset taipumukset: He tuovat älykkyytensä esiin jo melko nuorina. He ovat valikoivia ja tunneperäisiä ja seuraavat helposti mielijohteitaan. He varovat paljastamasta pyrkimyksiään ja ovat ujoja, säästäväisiä, diplomaattisia ja terävä-älyisiä. Kirjoittajina he edistävät fysiikan ja kemian tieteitä. He saavuttavat suuren vaikutusvallan muiden yli. Heillä on taipumusta kärsiä hermoromahduksista ja halvaantumisesta, jos merkki on ahdistettu (siis jos mars, saturnus tai kuunsolmut aspektoivat sitä). He ovat luonteeltaan pelureita.

Olen itse tehnyt sen havainnon, että sideeriset nousuneitsyt-miehet saattavat olla melkoisia naistenmiehiä / naisten suosikkeja. Ehkä kuuluisin esimerkki tästä on Bill Clinton. Myös Jon Bon Jovi on sideerinen nousuneitsyt.

Johan on markkinat! Pelimies saa kokonaan uuden merkityksen. Smiley
tallennettu
Harschi
Vieras
« Vastaus #3 : 26.11.2005 10:25:05 »

Jepulis. Ruben Oskar Auervaarakin oli sideerinen nousu-Neitsyt.
tallennettu
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1058


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 26.11.2005 15:07:44 »

Toi pisti silmään kun mainitsit
tavan vaihtaa ulkokuorta neitsyeillä.
Tunnen erään aurinko-neitsyen, en ole varma
onko hän nousuneitsyt. Joka tapauksessa
hän on maininnut että olo on välillä kuin kameleontilla
kun joutuu muuttumaan tilanteiden mukaan.
Ehkä se voisi tuoda eräänlaista hukkaan joutumista
itsetuntemuksessa. Vetää niin paljon eri rooleja
että unohtaa kuka todella on niistä?  Huh
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Harschi
Vieras
« Vastaus #5 : 27.11.2005 12:11:13 »

Aika jännä havainto. Voiskohan tää liittyä laajemminkin (sideerisiin) muuttuviin merkkeihin vai vain niihin kahteen, joita Merkurius hallitsee (Kaksoset, Neitsyt)? Kallistuisin ehkä jälkimmäiseen vaihtoehtoon. Olen itse (sideerinen) nousu-Kaksonen ja nuorempana ja kypsymättömämpänä tuli aika paljon huomaamattakin tehtyä näitä "muuttumisleikkejä", puhui eri tavalla eri ihmisten seurassa jne. Silloinen poikaystävä siitä sitten huomautti aika negatiiviseen sävyyn ja aloin itsekin kiinnittää asiaan huomiota.  Embarrassed Toisaalta tuntui ovelalta vetää eri rooleja eri ihmisille.
tallennettu
Vajra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1058


om tare tuttare ture soha


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 27.11.2005 13:14:07 »

Mutta sittenhän se oli posiitivinen asia vaikkakin
negatiivisesti ilmaistuna.

Aurinko Jousimiehissäkin olen huomannut sellaista että voivat
helposti vaihtaa kasvojaan tilanteiden mukaan. Kaksinaamaisuutta.
Ehkä sen voisi liittää muuttuviin merkkeihin. Hmm.
tallennettu

Some are tortured with initiation rites,
others say 'hum', 'phat' and always count their rosary,
others eat shit, piss, blood, semen and meat,
others meditate the yoga of channels and winds,
but all are deluded

- Virupa
Mamie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 416



Profiili
« Vastaus #7 : 07.12.2005 12:06:42 »

Olen itse tehnyt sen havainnon, että sideeriset nousuneitsyt-miehet saattavat olla melkoisia naistenmiehiä / naisten suosikkeja. Ehkä kuuluisin esimerkki tästä on Bill Clinton. Myös Jon Bon Jovi on sideerinen nousuneitsyt.

Naulan kantaan  laugh Myös trooppiset neitsyet ovat naistenmiehiä ja miestennaisia  Cheesy
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: