Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kuume-flunssa-kurkkukipu-lihassärky lääkettä?  (Luettu 25850 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #15 : 12.02.2006 00:51:32 »

Hei May !

Varmasti kaiken aikaa ajankohtainen aihe aina jollekin.
Olen kuullut sarvikuonosta hyvää palautetta.

Oletko kokeillut Carmolis-yrttitippoja? Se on ollut pitkään meidän perheen yksi
parhaista flussalääkkeistä.Sopii höyryhengitykseen ja juotavaksi.
Lisäksi sillä voi voidella kipeitä paikkoja.

Tietysti lepoa ja lämmintä juotavaa paljon.

Paranemista sinulle, May!

            smitten   maarita           smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #16 : 12.02.2006 01:21:53 »

Hei Ystäväin

Tuommoisesta savikuonosta en ole kuullutkaan   coolsmiley

http://personal.fimnet.fi/laaketiede/sarvikuono/kohje.html

(http://personal.fimnet.fi/laaketiede/sarvikuono/images/sol_graa.jpg)

Täällä yksi juuri flunssaan sairastumassa oleva "matomatala"    :Smiley
- mieli ollut maassa --> silloin se tautikin iskee
  - saanpahan luvan kanssa olla levossa   angel
   - flunssa on kehon tapa pyytää lepoa

Auringonhattu-uute loppui
Homeopatattisia valmisteita täytyy käydä kurkkaamassa  coolsmiley


Hyvää yötä ja kauniita unia



 smitten  Elämänilo   smitten
« Viimeksi muokattu: 14.02.2006 15:32:09 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #17 : 12.02.2006 11:43:32 »

Heips kaikki flunssaiset! Cry

Tuosta "sarvikuonosta" sen verran, etten omista sitä itse.Mutta ystävättäreni, jolla tapasi olla poskiontelotulehduksia usein nuhan jälkioireena on ssanut siitä apua.
Hänelle oli korvalääkäri suositellut sitä.

Se on kai sellainen keraaminen pieni nokkakannu.
Täytetään haalealla suolaliuoksella, jota valutetaan sieraimesta toiseen lavuaarin päällä.
Helpottaa kuulema myös tavallisen nuhan tukkoisuudessa.

Kaikkea ne "kiinalaiset" keksii. Ihmettelenkin miksi tästäkin puhutaan niin vähän.
Pelkääkö lääketehtaat, että flunssalääkkeiden myynti laskee.


Itse hoidan kuumeet ja flunssat homeopaattisilla aineilla.
Samoin tyttäreni neljän lapsensa sairaudet.Lisäksi jotain yrttilääkkeitä ym.

Minulla on lisäksi käytössä KUUSENKERKKÄSIIRAPPI, jota olen keväisin itse keitellyt. Täytyy antaa keväämmällä ohje halukkaille.

Paranemista kaikille! Toivoopi  smitten maarita      smitten
« Viimeksi muokattu: 12.02.2006 11:50:59 kirjoittanut maarita » tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #18 : 12.02.2006 12:48:58 »

Maarita,
kiitos vinkistä! Painelen ostamaan Carmolis-tippoja heti huomenna ja toivon niiden avulla toipuvani lopultakin tästä sitkeästä taudista, joka pistää jo pinnankin kireälle - ja transiittina vielä tr. Mars yhtymä natal-Merkurius.  crazy2 Kyllä on lähimmäisillä kestämistä.

Elämänilo! Google ei välttämättä tunne sarvikuono-nimeä, mutta käytäpä hakusanana nenähuuhtelukannua, niin löydät rutkasti uutta tietoa. Vuorokauden sarvikuonon omistaneen kokemuksella voin jo nyt sanoa, että sarvikuono on tullut ainakin tähän huusholliin jäädäkseen.  Wink
tallennettu

kosmos
Vieras
« Vastaus #19 : 14.02.2006 05:09:54 »

Heippa!

Olen huomannut, että parhaiten kyseisestä vaivasta paranee paaston avulla. Elimistökin kaipaa välillä pudistumista ja voi ilmoittaa sen juuri flunssan kautta. Tätä puhdistumista voi edesauttaa juomalla yrttiteetä ja syömällä pelkästään tuoretta kasvisraakaravintoa ja kotimaisia marjoja tuoreena. Mutta varsinkin valkokaalella ja idätetyllä sinimailasella on voimakas limaa irrottava vaikutus.
Tehokkaita yrttejä flunssan hoidossa kokemukseni mukaan ovat voikukka (puhdistaa maksaa), nokkonen ja kultapiisku (munuaiset tykkäävät), koivunlehti, ratamo ja apila (irrottavat limaa). Myös Ruotsintipat ovat erinomaisia ja niillä saa esim. ihoon uutta hehkua. Muitakin yrttejä varmaan on, jotka toimivat, mutta kirjoitin siitä mitä itse olen kokeillut.

Olen ollut aina taipuvainen kaikenlaisiin nielun ja korvien tulehduksiin. Huomasin kuitenkin jo 15 vuotiaana, että kun jätin valkoisen sokerin syömisen kokonaan pois ja siirryin runsaasti tuoreita kasviksia sisältävään ruokavalioon, tulehdukset loppuivat. Vaivat ovat heti palanneet, kun olen välillä siirtynyt entiseen takaisin. Maitotuotteita en käytä enää ollenkaan, koska niillä on elimistöön limaa keräävä vaikutus ja saan niistä muutenkin "helvetilliset" oireet eli hiukset lähtevät päästä, iho hilseilee, finnit kukkivat ja suolisto oirehtii.

Muutenkin olen vihdoin siirtynyt elimistön luonnollista rytmiä tukeviin ruokailutottumuksiin.(Fitonics - elämäsi kuntoon, Marilyn Diamond ja Tri Donald Burton Schnell) Eli aamulla, kun elimistö puhdistuu, juon nokkosteetä ja syön marjoja. Päivällä valkuaispitoista ravintoa, yhdessä tuoreiden juuresten ja kasvisten kera. Vasta illalla on hiilihydraattipitoisen ruuan vuoro ja pyrin silloinkin syömään mahdollisemman paljon tuoreruokaa. Illalla juon myös esim. kultapiiskuteetä. Jos juon nokkosteetä, en saa nukuttua, koska sillä on piristävä vaikutus. Tärkeintä on kuitenkin se, että ei sekoita vääriä ruoka-aineita yhteen ja että syö tarpeeksi tuoretta ruokaa. Olen näin päässyt eroon väsymyksetä ja migreenistä ja muistakin iän tuomista vaivoista. Iho pudistuu kuin itsestään ja väsymyksen merkit katoavat kasvoilta. Oma osansa migreenin hoidossa on ollut myös tiibetiläisillä riiteillä, joita olen tehnyt vuodsta -98 sekä kasvojumpalla. (Viisi tiibetiläistä riittiä - nuoruuden lähde, Peter Kelder).
 
Puolitoistavuotta sitten löysin Maria Trebenin kirjan "Luonnon omat lääkkeet" ja ymmärsin lopulta, mistä jatkuvissa korvatulehduksissa ja flunssissa sekä astmassa on kyse. Samaan sarjaan voidaan mielestäni laittaa myös poskiontelotulehdukset)

Mutta, en olisi ikinä itse ajatellut, että ne heijastuvat maksan toiminnan häiriöstä, joka puolestaan vaikuttaa keuhkoihin ja sitä kautta kilpirauhaseen. Mutta kun asian järjellä ajattelee, niin valkoinen sokerihan on voimakas myrkky, joka rasittaa juuri haimaa ja maksaa ja saa sen "turpoamaan". En tiedä voiko tuota määrettä käyttää, mutta vaikuttaisi osuvalta. Tuossa kirjassa esitellään psoriaaksen hoidon yhteydessä erityinen maksadietti, jossa ei kylläkään mainita sokerin pois jättämistä. Ja omasta mielestäni myös maitotuotteet ovat pois jätettävien joukossa, vaikka Trebenin mukaan ne ovat sallittuja.

Sellainen sepustus taas. Meni ehkä vähän asian vierestäkin, mutta olen huomannut, että ihminen todellakin on sitä mitä hän syö. Ja kokemukseen nojaten: mun kolmella lapsella ei ole ollut esim. korvatulehduksia pienenä ja katson sen johtuneen siitä, etten antanut heidän syödä valkoista sokeria enkä mitään, missä sitä oli mukana. Ja se, että syötin heille mahdollisemman paljon tuoretta, kuumentamantonta ravintoa.
tallennettu
sitruunamelissa
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14


Profiili
« Vastaus #20 : 14.02.2006 10:58:23 »

hei kosmos ja muut  Smiley

Itselläni samanmoinen diagnoosi, sokeri pois ja limat sekä tulehdukset helpottaa. Vehnä on pahis, sehän on elimistölle samaa kuin sokeri, tukkii nenäni oitis.
Tuo nenäkannu on tosiaan ihan aarre, itämailla ollut käytössä kautta aikain, aina hampaiden ja kielen pesun yhteydessä.
Tietenkin on aina hyvä kysellä itseltään mistä ne mitkäkin vaivat johtuvat, onhan ihan selvää ettei vahvaan ja terveeseen mikään tartu, mutta kun heikko kohta löytyy... Itse olen oppinut kuulostelemaan jo se pienen ensimmäisen oireen kun joku pöpö yrittää tarttua, pysähdys ja lepoa, lepoa, lepoa..
Tuohan on elimistön tapa ilmoittaa ettei kaikki ole kunnossa ja mikään ei sen paremmin auta kuin pysähdys ja tauko.
Valkosipuli voittaa kaikki - tappaa bakteerit ! Luonnonantibiootti. Kuten myös hunaja. C-vitamiinia runsaasti - marjoista, hedelmistä...
Ja jokaiseen yksittäiseen vaivaan helpotukseksi yrtti jos toinenkin. Timjami esimerkiksi yskään (käytetään myös teollisissa yskänlääkkeissä) timjamista myös rohkeutta - vaikka kohtaamaan sen heikon kohdan. Meillä isohirvenjuuri joka on mielestäni tehokkain yskään, mutta aina pitää kuunnella ne syyt ensin.
Sitruunamelissaa tietenkin mieluiten myös ennalta ehkäisyyn, mintut ovat avuksi, eukalyptus höyrynä, kipuiluun luonnon salisyylejä (samaa mitä aspiriini) mesiangervoa ja pajun kuorta.
Itse olen selvinnyt jo vuosikaudet tällä reseptillä, eli kuulostelu ja luonnonlääkintä. Samaa suosittelisin muille, luonto on meille järjestänyt joka vaivaan avun. Ja jos niin käy ettei se apu sieltä heltiä niin sitten vasta teolliset lääkkeet avuksi.

sitruunamelissa- sydämen ilo  smitten

Ja aurinko oinas, kuu, venus, chiron ja saturnus myös oinaassa, eli opettelemista on ollut tuon pysähtämisen kanssa
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #21 : 14.02.2006 15:38:08 »

Hei Ystäväin

Paaston olen minäkin parhaaksi hoitokeinoksi katsonut sekä tietysti lepo.
- hedelmiä, marjoja ja runsaasti nestettä


Löysin tietoa ja kuvan tuosta savikuonosta


(http://personal.fimnet.fi/laaketiede/sarvikuono/images/sol_graa.jpg)

http://personal.fimnet.fi/laaketiede/sarvikuono/kohje.htm



(http://mansetori.uta.fi/dynamo-data/pic/sarvikuonojaesite.jpg)

http://mansetori.uta.fi/media/juttu/?id=1876


Homeopaattinen
Gelsemium C5 on lievittänyt nuha-flunssaani
sekä
Bryonia C5 kuivaa yskääni; estää yskää painumasta keuhkoihin



 
smitten  Elämänilo   smitten
« Viimeksi muokattu: 14.02.2006 19:39:50 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #22 : 16.02.2006 19:49:12 »

Kiitos Elämänilo siitä että esittelit sarvikuonon kaikessa komeudessaan meille!  Cheesy Kauhistuneita käyttäjäkokelaita on kyllä nyt ihan pakko lohduttaa, että laite ei tunnu ollenkaan niin kauhealta kuin miltä se näyttää!  Smiley
tallennettu

Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #23 : 16.02.2006 20:28:23 »

Hei Ystäväin

Flunssa on iskenyt Keski-Suomeen.    buck2

Flunssaa olen potenut ilman kuumetta;   Embarrassed
kurkkukipua, "räkätauti", valtava väsymys, jäsensärkyä.
 
Eilen vihdoin tajusin ottaa homeopaattisen   coolsmiley
Influenzium AB C200:n ja heti alkoi olo kohenemaan.
- homeopatiahan parantaa siten, että hetkellisesti olo saattaa huonontua ja
  sitten tauti alkaa laantumaan, jos oikea lääke löytyy
- valmiste on tehty Influenssa A ja B:n viruksista ja niistä potensoimalla eli
  laimentamalla 1:100 kahteen kertaan
  - laboratoriossa tutkittaessa valmistetta, siitä ei löydy mitään
  coolsmiley

- Homeopaattisia tuotteita myyvissä apteekeissa saattaa olla = ?
  - Käynti / soitto Homeopaatille on varmin tapa saada em. valmistetta
  - 1 rae liotetaan 1 dl vettä,
     josta 1-3 tlk n. puolen tunnin välein TEHON MUKAAN
      - jos oireesi pahenevat - pidetään taukoa - jatketaan vasta sitten kun oireet ovat 
        tasaantuneet


 smitten  Elämänilo   smitten
« Viimeksi muokattu: 10.01.2007 14:20:58 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #24 : 04.01.2007 17:54:15 »

Hei kaikki nuhanenät!

Tuli ajankohtaiseksi kaivaa esiin tämä topic.

Olen muutaman päivän potenut kunnon nuhakuumetta.
Nenä on kipeä niistämisestä.

Sitten muistin tuon 'sarvikuonon'.
Ja eikun kumppani apteekkiin sitä ostamaan.

Nyt olen huuhtonut kipeää nenääni pari kertaa, ja kyllä olo tosiaan helpottaa. Ei ole tukkoinen enää ollenkaan.


 smitten    maarita        smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #25 : 10.01.2007 14:42:47 »

Hei Ystäväin

Tämän vuoden flunssa-aalto on nyt Jyväskylässä
- vein äitini 76 v su-ma yönä sairaalaan
- voimakas limainen yskä, hengenahdistusta, lihaskipua, kuumeilua (38-39,1)
     - antibiottia suoraan suoneen; ei auta
     - tänään otetaan toinen keuhko-kuva (thorax)


(http://ze-forum.org/Smileys/default/malade.gif) (http://i16.photobucket.com/albums/b33/EricGoedkoop/Smilies/xray.gif)

Flunssa on yrittänyt takertua myös minuun
- laitoin just Homeopaattisen Influenzium AB C200 rakeen veteen,
josta alan nauttimaan 1 tlk / tunti tehon mukaan
- jos oireeni pahenevat, pidän taukoa,
  kunnes huononemis oireet helpottavat tai ovat siedettäviä
  - jatkan oireiden laannuttua valmisteen ottoa

 
- otan myös Homeopaattista Bryonia C5:sta
yskään irroittamaan limaa
- sitkeään venyvään limaan sopii hyvin Kalium Bichromicum Lm6
  - liota 1/2 dl vettä ja nauti 1 tlk 1-2 tunnin välein tehon mukaan
    - oireiden pahentuessa, pidetään taukoa
      - valmisteen ottoa jatketaan vasta sitten,
        kun huononemis oireet laantuvat tai ovat siedettäviä


Käytän myös Echinachea-uutetta;
otan kulauksen silloin tällöin suoraan pullosta
- kurlaan kurkkuani samalla

"maaritan"
vinkistä muistin tuon suolapiippuni
- sitä käytän nyt myös

Lämmintä juomaa (ei kuumaa) ja runsaasti lepoa

Tautia vastaan taistelen

- täytynee lähteä sairaalaan äitiäni hoitamaan
- en ole nähnyt kahteen päivään,
vain puhelin yhteys


(http://ramsat.net/forum/smilies/smilies_05/033.gif)


 smittenElämänilo    smitten
« Viimeksi muokattu: 10.01.2007 14:52:34 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Jasca
Vieras
« Vastaus #26 : 10.01.2007 18:08:40 »

Yksinkertainen on kaunista - minä pysyn sinnikkäästi hyvässä valkosipulissa peiton alla.   Wink
(http://www.kilosweg.de/images/smilies/183.gif)
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #27 : 10.01.2007 18:59:02 »

Nyt on muuten hirveästi tauteja liikkeellä. Lienee syy lauhassa säässäkin, pöpöt elää hyvin.
Tuntuu että kaikki tutut ovat koko ajan kipeänä ja itsekin olen ollut rajun yskän kourissa kuukauden jo ja nyt mieheni sairastui kuume-flunssaan. Nyt on vielä vatsatautiakin liikkeellä .
Inhottavaa  Tongue
tallennettu
Irish
Vieras
« Vastaus #28 : 10.01.2007 19:01:53 »

Paras lääke on kiinnittää huomiota elintapoihinsa ja vähentää stressiä ENNEN KUIN sairastuu.  Wink
Painottaisin myös hyvää käsihygeniaa!
Eikä saa pussailla sairaita ihmisiä.. 2funny
tallennettu
V.W.
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #29 : 26.03.2011 23:11:01 »

Reckeweg R6 homeopaattiset tipat.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: