Sivuja: [1] 2 3 ... 16
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Joulu ahdistaa  (Luettu 105727 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« : 25.11.2006 01:52:11 »

 Smiley

Olen havainnut,etten ole ainoa,joka ei niin joulusta perusta.
Jos olisin perheetön,niin ratkaisisin sen sillä,että harppaisin vaan yli koko kauppiaitten juhlan.
Muistaakseni viime vuonna nuo hymiötkin muuttui hiippalakkisiksi. Undecided

Yrität sitten miten tahansa päästä sitä karkuun,ei onnistu.Se ampaisee silmille joka puolelta.Hyvänmielen juhla,,,
Ilman kaikkea kaupallisuutta,olisikin ehkä sitä,en tiedä.
Mutta koska nyt en halua ainakaan tyttäreni mieltä pahoittaa,niin vietettävä sitä vaan on lahjoineen.Yritin kyllä sanoa,että siirryttäisiin vain yhteen lahjaan,jos pakko on hankkia.

Ja ne ruuat.Kystä kyllä joo ja loput roskiin,kun ei niitä jaksa päivästä toiseen syödä,samoja laatikoita sun muuta.

Miten te,jotka ette myöskään siitä perusta,ratkaisette asian,vai vietättekö myös pakkojoulua?
tallennettu

taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #1 : 25.11.2006 04:02:12 »

Chandra, kun heität stressaamasta itseäsi asioilla joilla ei ole oleellista merkitystä, niin kyllä se Joulukin mukavalta tuntuu  smitten Tunnelma on tärkein ja se mistä itse nautit ...ei muu ...Rakastan Joulua  smitten
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #2 : 25.11.2006 10:28:10 »

Samaa mieltä Taiskan kanssa. Kun katsoo kaiken tuon kaupallisuuden ym. ikävien "lieveilmiöiden" "yli", voi nähdä sen todellisen ja ihanan joulun.  angel Toki ymmärrän, etteivät kaikki pidä silti joulusta, eikä tarvitsekaan. En minäkään pidä niistä "lieveilmiöistä".

Ja minulla myös tulee aina ne jouluruoat "korvistakin ulos", kun niitä kaikkialla tuputetaan. Tänä jouluna en tosin enää kasvissyöjänä kinkkua syö.  smitten
tallennettu
Risama
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 217



Profiili
« Vastaus #3 : 25.11.2006 11:08:50 »

En myöskään pidä joulusta!
Tai se on sillälailla moniselitteinen juttu...
Liittyy lapsuuteeni ja kun joulun aika tulee ja joulu...Olen kaikki aistit valppaina ja jännittynyt, vaikkei enää tarvitsisi kun ei ole mitään pelättävää.
Olen siis perheestä jossa oli alkoholisti-isä,ja kun joulu tuli, niin isä veti muutaman päivän ryyppyputken päälle, örisi ja haisi.
Kun äidin kanssa yritimme laittaa joulua, isä veti kaiken tuusan nuuskaksi, joten joulu oli kuin arkipäivät.
Ollessani 15 vuotias, isä veti viinaa ja lääkkeitä jouluaattona, henki meinasi mennä...Mikä häpeän paikka kun pienellä paikkakunnalla kaikki tuntee toisensa ja ambulanssin väki näki meidän kamalan joulun.
Olen yrittänyt opetella pitämään joulusta, mutta ei, ei se onnistu.
Lapsuuden joulut ovat liian suurena möykkynä.
Jos voisin, niin nukkuisin joulun ja joulunpyhät.
Toki lastani varten laitan joulua ja sitä tunnelmaa, mutta...Ja nautin itse siitä hiljaisuudesta ja rauhasta mikä jouluun liittyy,kun vain uskallan rentoutua.
tallennettu

Anna minulle rohkeutta muuttaa ne asiat, jotka voi ja täytyy muuttaa; anna minulle voimaa myöntää ne asiat, joita ei voi muuttaa; ja anna minulle viisautta erottaakseni, mikä kumpaankin on.
- Franciscus Assislainen -
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #4 : 25.11.2006 11:15:17 »

Joulu on ihan jees, meillä on jo pieni kuusi kun lapsi niin toivoi, mutta heti aaton jälkeen olis tilauksessa etelänmatka. Ja ei siellä haittaa käydä joulukirkossa ja katsoa koristeita.  Kiss
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #5 : 25.11.2006 11:29:59 »

 Smiley

Niin,olen kyllä myös kanssanne samaa mieltä,mutta minun jouluni olisi niin erilainen.

Nuorimmaisella ei ole kuin minä.Isäänsä ei ole tavannut enää vuosiin,ohimennen nähnyt autossa.
Ja hän haluaa perinteisemmän.Ei itsekkäistä syistä,vaan rakastaa joulua.En henno sitä häneltä viedä.

Vaikea selittää.Olen ennen rakastanut myös jouluja,mutta jostain syystä suvussamme on jo useiden vuosien ajan kuollut joku,sairastanut vakavasti ja isäni hautaj.jouluaatonaattona.Kaksi vuotta sitten kuoli veljeni poika yllättäen.

Minä viettäisin joulua pienin koristein,enkeleitä ja kynttilöitä paljon.Tosin niitä minulla on joka päivä.Kuuntelisin jonkun kauniin kuoron laulamana näitä kauneimpia joululauluja.CD:ltä ehdottomasti Pentti Hietasen esittämänä laulun Oi jouluyö ja sitten hautausmaalle pimeällä.Ja mielellään silloin,kun muut ovat jo käyneet.Aina muutama siellä meitä kuljeksii. Smiley

Tunnelma on tärkein,mutta siinäpä se.Miten voin olla ottamatta tyttäreltäni tunnelmaa pois?Hänen tunnelmaansa,kun tiedän miten paljon se hänelle merkitsee.

Ja tuo aika ennen sitä!Huh,tuntuu kuin ihmiset olisivat tulleet hulluiksi!jonoja ja hälinää.
Joulumusiikille laki!Ei saa soittaa kuin kaksi vk;a ennen joulua.Mielellään viikko! Wink

Nyt sairastan itse ja jostain syystä eilen mietin,että jospas olisinkin tänä vuonna joulun sairaalassa!Joku vain kuskaisi hautuumaalle,niin siinä se menisi.MUTTA SE TYTÄR!!!! Cry
tallennettu

mateve
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 700



Profiili
« Vastaus #6 : 25.11.2006 12:14:36 »

Chandra  smitten

Tuttua kirjoitit, lapselle sinä voit antaa erillaisen jouluntunnelman.
Kertoa miten haluat joulua viettää, kyllä hän ymmärtää ehkä vielä paremmin kun kerrot, kuin että aistisi vastenmielisyytesi jouluun.
Ei tarvitse mennä jouluhysteriaan mitä markkinat hyödyntävät, sanomalla ettei joulu ole oikeaa jos et osta sitä ja tätä.
Ei tavarat tuo joulua kyllä se on hiljentyminen, kynttilät, lintujen ruokinta ja yhdessä oleminen, tekemällä omanlaisensa joulun.
Itse laitan vain sen verran ruokaa kun päivässä syön, ruoanlaitto on rakkautta itselle ja perheenjäsenille, tehkää yhdessä.
Itsestä se joulumieli kehittyy sieltä sydämen sopukoista, rakkaudella

 Wink  Mateve
tallennettu

mateve
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #7 : 25.11.2006 12:30:58 »


Oikeassa olet mateve smitten

Olen ajatellutkin,miten sen sanoisin.Onhan hän jo kotoa muuttanut,pesän pohjimmainen silti ja minulle se aurinko. smitten

Ymmärrän sinua Risama!Meillä jo lapsuudenkodissa se,että jouluun ei alkoholi kuulu.Tätä perinnettä olen ilolla jatkanut.Mutta syvällä on nuo muistot.Niistä kun irti pääsisit.Minulla ei mitään neuvoa,kun itse käyn samaa läpi,eri asioista vain.Ajan kanssa kai ikävät muistot haalistuvat.Ja nythän sinun ei todellakaan tarvitse enää pelätä.
Mutta kuten sanoin,ymmärrän.Tietyt asiat iskostuvat syvään ja lapsen mieleen varmaan varmaan vaikuttaa läpi elämän.

Tuollaisia kuvailemiasi jouluja varmaan satoja,vai liekö tuhansia yhä edelleen.Saisipa ne lapset yhteen viettämään rauhallista joulua ilman aikuisten örvellystä. Cry

 
tallennettu

enska
Vieras
« Vastaus #8 : 25.11.2006 14:31:50 »

Niin joulupeeveli soikoon..
En ole vielä mitään tehnyt tuonkaan hommelin eteen crazy2 crazy2

..Silloin kun olen elellyt yksikseni olen kehittänyt oikein taitolajin ko. meiningin välttelyssä. Viime jouluna, kun lapsi oli vuorostaan isänsä luona, duunailin kotosalla. Ainoa jouluun viittava juttu oli toivottelu-soittelu lähimmille..

tallennettu
Kjell
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #9 : 25.11.2006 15:15:32 »

Joulu, ahdistaa mutta siinä on ollut puolensakin. Koko kaupallista hälinää ja yli vilehltävää hysteriaa en tietenkään voi mitenkään sietää, ja joululauluja vihaan yli kaiken. Mutta ihan yleinen joulun ns. vietto alkaa saada ahdistavia piirteitä. Tänä vuonna tilanne on taas erilainen kuin aiemmin jolloin on ollut jotain perinteitä asian suhteen. Onneksi olen sinkku, joskus siitäkin jotain hyötyä. Aiemmin on aina jouluksi tullut ajeltua kotiseudulle poikki Suomen, mutta nyt tulen jättämään väliin. Olen liian rikki ja väsynyt koko touhuun että pystyisin leikkimään joulua tai muutenkaan näkemään sukulaisia, tämä on heille pettymys ja varsin ikävää mutta on henkisen kokonaistaloudellisuuden puolelta kevyempää. Onneksi tuo joulun varsinainen kesto ei ole kuin pari päivää ja sitten jatketaan taas arkea, eiköhän sen ajan jaksa yksinään pimeässäkin.
tallennettu
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #10 : 25.11.2006 15:17:24 »

Joulu on mulle kirosana..herättää liikaa muistoja täälläkin lapsuudesta..tai sitten on tapahtunut jotain muuta ikävää Cry.
Mutta tänä jouluna on kaikki toisin, kämppis poissa, yksin kotona Smiley. Porkkanalaatikkoa,herneitä,suklaata ja monta hyvää kirjaa + kynttilöitä. Ja puhelin pois päältä-en ole tavoitettavissa-ihanaa.
Ei tarvi tonttuilla eikä kattella ketään tonttua Grin ja samalla leikkiä että kaikki on hienosti koska on joulu idiot2
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
Jasca
Vieras
« Vastaus #11 : 25.11.2006 17:11:57 »

En ole minäkään mikään jouluihminen ja tympi koko juttu monta vuotta. Sitten keksin joulun syvimmän olemuksen. Ne on vuoden ainoat Suuret Todelliset Pyjamapartyt. Muina pyjamapäivinä on sellanen olo, että tekemättömät työt ahistaa tai puhelimet soi yms. Aina on jotain häiriötekijöitä .... paitsi jouluna. Silloin saa löhötä ihan rauhassa. IIIHANAAA!   Cheesy
tallennettu
~Kata~
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 46


Kärlek är inte kärlek förrän du ger den till någon


Profiili
« Vastaus #12 : 25.11.2006 17:27:23 »

Täällä yksi kellä ei ole tänä vuonna oikein mitään syytä juhlistaa joulua. Eikä odottaa sitä... tämä syksy on vain ollut niin raskas, että ei ole minkäänlaista joulu fiilistä. Tahtoisinkin matkustaa jonnekin missä pippuri kasvaa ja koko joulua ei tunneta.
Olen toki muina jouluina nauttinut siitä ja on ollut ihanaa odottaa joulua ja tehdä valmisteluja..
Tänä vuonna kaikki vain on niin toisin...  Sad
Voi vain toivoa, että ensi joulu on parempi ja tästä joulusta selviää kunnialla..
tallennettu
kultainen sulka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 570



Profiili
« Vastaus #13 : 25.11.2006 17:48:01 »


Samanlaiset fiilarit kuin Katalla.

Silti teen lasten vuoksi tänäkin vuonna Joulun.

Ehkä jonakin vuonna oikeasti taas nautin siitä kaisesta, mutta tämä Joulu tulee olemaan " pakkopullaa rusinoineen kaikkineen ".

Silti lapset ovat tärkeitä ja se millaiset muistot heille Joulusta jäävät.
Ei se tarvitse olla mitään suurellista ja kaupallista.
 Tunnelma ja rauha on tärkeintä ja sen saa pienellä vaivalla jos jaksaa vähän paneutua.

Jo viime vuonna teimme esim. lahjojen kanssa niin, että annoin molemmille lapsille tietyn arvoisen "shekin" alennusmyynteihin, jotka alkavat heti Joulun jälkeen. Menimme sitten yhdessä ostamaan kullekkin sitä mitä halusivat ja puoleen hintaan, lopuksi kunnon ruokailu. Olivat mielissään ja pitivät siitä, että jaksoin heidän kanssaan olla kaupungilla koko päivän.

Relatkaa ja antakaa pyhien tulla ja mennä.
Jonakin toisena Jouluna voi panostaa enemmän, sitten kun jaksaa ja on voimissaan.

 angel angel angel

tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
             ***
* Sininen lunaarinen yö  *
Asterix
Vieras
« Vastaus #14 : 25.11.2006 19:20:00 »

Minun puolestani joulun saisi poistaa juhlapyhien
joukosta tai sitten siirtää sitä jollekin toiselle
päivämäärälle.
Mielestäni se tulee aina väärään aikaan
ja katkaisee ikävästi kaiken juuri meneillään olevan
todella mielenkiintoisen projectin. Embarrassed

Inhoan kulkea kaupungilla ja kaupoissa joulun aikaan. buck2

Minusta on mukavempaa, kun kaupoissa ja kaduilla on tilaa
ikävistä ja kireistä ihmisistä,
jotka yrittävät epätoivon vimmalla löytää lahjoja.

Minusta tuolla saadaan aikaan jokin raskas energia lahjoihin,
kun niitä hankkii vihaisena, kiireisenä ja stressattuna. idiot2
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 16
  Tulostusversio  
 
Siirry: