Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kauris ja Härkä?  (Luettu 6432 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Jaana
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 38


Profiili
« : 16.11.2005 22:58:38 »

Miten on tämän yhdistelmän laita? Onko toivoa parisuhteelle? Olen härkämiehen vaimo. Kaikki meni hyvin niin kauan, kun en itse vaatinut/ jaksanut vaatia omaa näkemystä esille. Nyt olen päässyt jaloilleni henkisesti ja haluan sanoa oman mielipiteen asioista...härkämies ei oikein tahdo syttyä..tai on oltava taitava manipuloimaan sen ajatuksia. Kertokaa viisaammat miten kohdella härkää...ja miten muutan itseäni?

Jane  idiot2
tallennettu
Enki
Vieras
« Vastaus #1 : 17.11.2005 12:14:36 »

Hei! Itse olen härkämies, (en tosin elä parisuhteessa), mutta Sepon kuvaukset härkämerkistä pätevät ainakin minuun todella hyvin. Härkä on passiivinen merkki, vastahakoinen. Kärjistetysti sanottuna ainoa tapa saada asioitasi eteenpäin, on tehdä päätökset itse, lupaa kysymättä ja hyväksyntää odottamatta. Jos härkäsi rakastaa sinua hän seuraa kyllä perässä, vaikka saattaakin aluksi niskuroida ihan tavan vuoksi.

Itse en pitäisi manipuloinnista, koska sellainen on rinnastettavissa epärehellisyyteen. Mieluummin tarttua härkää sarvista ihan suoraan, ja sanoa että kaapin paikka on tässä, piste. Mutta ei vihamielisesti, mieluummin aistillisesti (herkut ja hyväilyt), niin viestin pitäisi mennä perille. Smiley
tallennettu
Jaana
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 38


Profiili
« Vastaus #2 : 17.11.2005 23:33:07 »

Kiitos Enki!

Olen kyllä kokeillut herkut ja kaapinpaikat..se kaapinpaikan näyttäminen on kai paras tapa, mutta niskurointia kyllä riittää aikansa. Kysymys on kai siitä jaksaako itse vetää sitä härkäänsä perässä. Onhan härkämies luotettava, koti-ihminen..jota ei kotoa kyllä saakaan tuulettumaan aivan helposti.  :-\Manipulointi oli varmaan liian raju ilmaisu jota käytin..tarkoitin härän ajatusten lukemista..tai jotain siihen suuntaan.

Jane
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #3 : 18.11.2005 08:51:47 »

Moikka  Smiley

Itse olen leijona/nousu neitsyt ja mieheni härkä/skorpiooni nousu  Cheesy

Enki kerroit aika hyvin tuon tilanteen jonka kanssa itselläni meni aika kauan ymmärtää  2funny

Mieheni oli suhteemme alussa aika ehdoton kaikissa asioissa, "my way or the highway", kun yritimme löytää ja sovittaa yhteen ne omat tavat nähdä ja tehdä asioita  crazy2

Nyt 13 v jälkeen olen oppinut sen että näinhän se menee  Grin

Härkämiehet ovat ihanan lempeitä ja ymmärtäväisiä ja suhteen ylläpitämiseen olen huomannut että härkämiehet ovat aika vaatimattomia, hellyyttä, mukava koti ja lämmin syli  smitten
Härkä ei lähde heti mukaan ns "uhkarohkeille" matkoille, eli pysyy siellä missä on niin kauan kunnes "turvallinen" satama on näköpiirissä, ei mikään suuri seikkailija elämän perusasioissa.

Härkämies on aika ehdoton tietyissä asioissa ja lähtee liikkeelle joskus hieman liian hitaasti ja usein kun tilanne on jo sen verran pitkällä, niin suuri NYT auttaa, silloin härkämies tulee mukaan ja auttaa innokkaasti ja viisaasti.

Minustakin usein tuntui, että kannan hänet mukanani ja että tuo vastuunotto on hieman liian löysällä tietyissä asioissa, että saa todella pitkään keskustella asioista jotka koskettavat koko perhettä.

Toisaalta näen sen hyvin täydentävänä asiana.

Leijonana tykkään organiosoida ja suunitella asioita ja härkämiehet ovat aika "maadoittavia" suhteessa jossa toinen on liian "tulinen" ja kiireinen.

Härkämiehen kanssa saa vahvan ja turvallisen pohjan elämään, mutta liian useita ja suuria muutoksia härkä ei välttämättä innosta, heti, mutta ajan kuluessa ja sen NYT jälkeen, härkä on luotettava ja ahkera, ja sitten levähdetään  smitten
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #4 : 22.11.2005 16:08:32 »

Meillä sama kauris-härkä -asetelma, mutta minä sitä kaappia hallinnoin Wink
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: