Sivuja: 1 ... 4 5 [6]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Painonhallinta vai kokonaisuuden hallinta jne.  (Luettu 47093 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1563



Profiili
« Vastaus #75 : 25.11.2005 11:23:26 »

Lisäys: niin toivottavasti kukaan ei pidä kommenttiani kylmänä ja kalseana. Se on aina helpompi puuttua ja nähdä toisten ongelmat ja löytää niihin "helppo" ratkaisu kuin omiin kipeisiin pisteisiinsä  Undecided

Kommenttisi olivat aivan oivalliset.  Smiley

Tähän usein törmätään, että kuinka helppo on nähdä toisten ongelmat ja löytää niihin ratkaisu jne. Pitää paikkaansa. Se johtuu siitä, että inkarnaatioittemme ketjussa olemme jo kokeneet niitä asioita ja selvittäneet ja ratkaisseet ne omalta osaltamme.  angel

Tässä elämässä meillä on aivan uudet kasvunpaikat, nämä ns. kipeät pisteemme. Olemme valinneet ne itsellemme ettemme aivan tylsistyisi täällä 'koulunpenkillä' vaan ratkoisimme pulmapähkinät kokeaksemme onnistumisen iloa. smitten

Selkälokki, tunnustan, että olen aina ihaillut kauniita rakennuksia, upeita maisemia, auringon kiloa veden pinnalla, hyvännäköisiä kehon muotoja ja kaaria, sekä miesten peppuja että naisten leuan kaaria - kaikkia näitä samalla tavalla kuin esim. taiteilijat nauttivat ympärillään olevasta kauneudesta. Tyttäreni lupailivat ostaa minulle poikakalenterin, kun akupistekartat seinällä eivät ole heistä niin esteettisen näköisiä  Grin  2funny
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5328



Profiili
« Vastaus #76 : 25.11.2005 11:25:57 »

Lainaus
Ja jotain poikakalenteria en ostaisi ikinä

Vähän off-topic, mutta noin minäkin sanoin, kunnes sain viime synttärilahjaksi aivan mahtavan mieskalenterin!  Grin Parasta siinä on se, että se on erään metallialaliikkeen ilmaiskalenteri ja ne kuvat ovat NIIN laatua että! On keltaisia hampaita, rohtuneita huulia, salamavalosta jäänyttä punasilmää, rumia rajauksia jne. Se on aivan huippu, olen nauranut joka kuukaudelle vatsani kipeäksi kun miehet ovat olevinaan niin komeita ja sitten onkin huulet ihan ruvella tai muuta vastaavaa  2funny

Onhan siitä ollut oikeasti hyötyäkin enemmän kuin uskoin. Piirrän miehiä, joten joudun pakostakin tutustumaan miesanatomiaan (miehissä on paljon enemmän yksityiskohtia piirrettävänä kuin naisissa, tämä miellyttää). Lihaksikkaat Hunksit ja muut Chip ´n´ Dalet ovat yliuberlihaksillaan parhaita malleja, koska näen kaikki pienempienkin lihasten yksityiskohdat, jota helpottavat piirtämistä. En silti tosielämässä ikinä pitäisi tuollaisista vartaloista ja yleensä ihmiset ymmärtävätkin asian ihan väärin  :Smiley Turhapa siinä on selittää, että ne miehet seinällä eivät ole märkiä päiväunia varten vaan taideharrastuksen tueksi. Luojalle kiitos, miehenpuolikas ymmärtää asian oikein eikä vedä hernettä nenäänsä asiasta vaan nauraa kanssani  Grin

Eräänlainen viha-rakkaussuhde siis. Elektra sen tuossa ilmaisikin hyvin taiteellisen kauneuden ihannoimisena.  angel
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1563



Profiili
« Vastaus #77 : 25.11.2005 11:56:35 »

Turhapa siinä on selittää, että ne miehet seinällä eivät ole märkiä päiväunia varten vaan taideharrastuksen tueksi. Luojalle kiitos, miehenpuolikas ymmärtää asian oikein eikä vedä hernettä nenäänsä asiasta vaan nauraa kanssani  Grin

Eräänlainen viha-rakkaussuhde siis. Elektra sen tuossa ilmaisikin hyvin taiteellisen kauneuden ihannoimisena.  angel

Oi AthaMaarit - näin kalenterisi sieluni silmin  Grin

Hih - pikku tarina elävästä elämästä: mieheni tuli kotiin Prahasta ja kyselimme heti, mitä hän siellä näki ja koki - ja hän kuvaili linja-autopysäkillä seisoneen naisen reiden kaarta pitkään ja hartaudella.  Taiteilijat - kuka teille voisi tuollaisesta vetää hernettä nenään  smitten  smitten  smitten
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #78 : 25.11.2005 12:18:13 »

Noh täytyy myöntää, että en todellakaan ole taiteilija tyyppi ollenkaan.
Kynä ei piirtämistarkoituksessa pysy kädessa, joten siksi se ei varmasti minulle luontaiselta tunnukaan.
Tosin tykkään kyllä siitä, että mies huolehtii itsestää. Hieltä haiseva, tukka rasvaisena kulkeva "tosi mies" ei hänkään minua kyllä sytytä.
Mutta sanotaan, ett taitaa ne silmät olla se juttu.
Ja kerran nuorempana ihastuin erääseen tyyppiin sen perusteella, miten hän ajoi autoa.
Sillai pehmeän hyväillen. Jalat oli alta kertaheitolla. smitten
Noh, nyt mäni kyllä sivuraiteelle tää stoori. Grin
tallennettu
Miisu67
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 85


Voimariimu: Fehu


Profiili
« Vastaus #79 : 25.11.2005 13:46:52 »

Moi,

kerrassaan hienoja mielipiteitä ja kirjoituksia! Eikä pienet sivuraiteet haittaa.  Cheesy

Itse olen kamppaillut painon kanssa kauan, varmaankin täysi-ikäisestä asti. Syitä on varmasti monia. Itse pidän ylipainoani henkisen puolen kysymyksenä. Ja arvatenkin miljoona kertaa olen muokannut tätä tekstiä, kun on TODELLA vaikeaa pukea sanoiksi tuntojaan...

Nuoruuden pienet kiusat ulkonäöstä (ei painosta), tunteiden peilaaminen syömällä ja herkkyys (joskus "yliherkkyys") ovat kai vaikuttaneet siihen, että olen rakentanut rasvamuurin suojaamaan kolhuilta. Vaan eipä se suojaa minua itseltäni ja tuntemuksiltani.  Undecided

Tietoa minulla on. Mitä tehdä ja kuinka, päästäkseni "pienempään sarjaan". salomi sanoi oivallisesti: "kyllä paino-ongelmiin vaikuttaa henkinen puoli, sillä ei lihavat ole laiskoja ja itsekurittomia vaan heiltä puuttuu se henkinen oivallus mikä minä todellisuudessa olen"  Olenkin huomannut, että olen luullut tietäväni ja ymmärtäväni itseni, mutta vielä on paaaaaaaaljon tehtävää (*etsii samalla itsestä sitä nappia, jossa lukee START*)

Mutta ettei ihan synkistelyksi mene - ei elämäni suinkaan ole pelkkää painosta murehtimista! Elämässäni on runsain mitoin ihania asioita ja ihmisiä, enkä mittaa itseäni ihmisenä ulkonäköni mukaan. Kuten en muitakaan. Ja suurkiitos teille, tästäkin keskustelusta olen saanut taas uutta voimaa!
 smitten
tallennettu

Aurinko kalat ,  AC vesimies , Kuu ja MC jousimies , Venus oinas , Mars skorpioni
Punainen Kristalli Kuu
Tuli-Vuohi
puntari
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Sininen rytminen myrsky


Profiili
« Vastaus #80 : 25.11.2005 15:29:02 »

Kaurisenergialle edelleen.... Sellaista päätä on todella vaikea kääntää. Juuri se että on jumittunut siihen "rakkauteen" jonka ainoastaan kykenee saavuttamaan tai uskoo kykenevänsä. Jos ei siis lapsuudessakaan ole ollut kenellekään kaikkein rakkain, tyytyy siihen mitä jää ja muokkaa vaikka itsestään sellaista mitä kuvittelee toisen toivovan tai vaativan - unohtaa itsensä.

Lääkkeeksi en tietäisi muuta kuin saada runsaasti sitä mitä puuttuu eli niiden henkilön ihan omien mielenkiintoisten piirteiden ja "rakastettavuuden" esille tuomista ja houkuttelemista.

Ei kukaan - eikä varsinkaan todellisen rakkauden puutteessa elävä uskalla lähteä ennenkuin vakuuttuu siitä että on saamassa parempaa ja ansaitsemaansa.

Kyllä sinä keksit keinon eikä varmasti tarvitse kertaakaan moittia nykyistä puolisoa. Minä lähetän täältä telepaattisesti  :Smiley  Wink paljon ajatusvoimaa ja luovuutta omasi lisäksi. smitten smitten
tallennettu

Kaikki aika käytössäsi - tämä hetki
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #81 : 25.11.2005 16:02:32 »

Kiitos puntari. Minäkin toivon että heidän tilanteensa paranee, toinen heistä on todella läheinen ystäväni ja on ikävää katsella sivusta ystävän kärsimistä.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #82 : 25.11.2005 16:07:43 »

Elektra, todella mielenkiintoinen ajatus, että jos toisen ongelmat tuntuvat helpoilta nähdä ja ratkaista niin on itse ne jo edellisessä elämässään kohdannut ja ratkaissut.

Olen muuten monta kertaa huomannut, että kun tajuan ja tiedostan syvästi miksi ja miten, tajuan jotenkin välähdyksen omaisesti koko elämäntilanteeni, mitä se minulle opettaa niin yllättäen sen jälkeen tulee aina suuria muutoksia. Ikään kuin jokin tiedostamaton voima veisi eteenpäin kun on edellisen läksynsä oppinut  Shocked

Niin hyviä kommentteja teillä! Se on huomattu, että kenenkään päätä ei todella väkisin käännetä...
tallennettu
salomi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 320



Profiili WWW
« Vastaus #83 : 08.12.2005 23:24:51 »

Moi,

Gebardille terveisiä, että kyllä asia todellakin on niin, kun katsotte lapsuudesta asti valokuvia niin jossain kohtaan huomaatte traumojen ja paino-ongelmien alkaneen kasaantua. Nuoruuden pienet kiusat ja tunteiden peilaaminen syömällä ovat johtaneet rasvamuurin rakentamiseen suojaamaan kolhuilta. Ei ne muiden sanomiset ja teot ole niitä pahimpia henkisiä kuormittajia, vaan jaakopin paini itsensä kanssa, joka on pirun vaikeaa, koska totuus on se pallo, joka sisältä kasvaa, mutta kun ei sitä uskalla räjäyttää.

Monille on vaikeaa ottaa itseänsä niskasta kiinni ja lopettaa lihoaminen, mutta onneksi on esim. tämä foorumi, erillaisia hoitoja, joista saa kipinän ja vinkkejä lähtemään seikkailulle tavoittelemaan todellista sisäistä minäänsä ja löytää sille sopiva koti oikeanlaisesta kropasta.  smitten

Laihduttamisesta ei saa tehdä itselleen liian suurta numeroa, vaan pitää elää normaalia hyvää elämää ja samalla laihtua. Mihinkä maailma on menossa, kun enää ei puhuta ruuista niiden omilla nimillä, vaan yleensä suurella on ohjeissa painonvartioiden pisteet tai kalorit ym. Miksi ei sanota esim. että tämä on kevyttä, hyvää ja maukasta lohikeittoa.
Elämä ei saisi pyöriä pelkän paino-ongelman ympärillä, vaan se olisi oltava osa elämää, josta on päästävä eroon. Harmi vain, että nykyään media aivopesee ihmisiä paino-ongelmalla ja sitä kautta rahastaa herkkiä ihmisiä ja pettyminen lihottaa, kun ei pääsekkään "pienempään sarjaan".

Maailmassa on runsain mitoin paino-ongelmaisia ihmisiä, jotka ei mittaa itseään  ulkonäön mukaan. Kyllä paino-ongelma näin ollen lähtee ensimmäisenä korvien välistä eli traumat henkiseltä puolelta kuntoon ja oppii rakastamaan itseään sellaisena kuin on. Paino-ongelma on silloin todellista ja vakavaa, jos se aiheuttaa terveydellisiä ongelmia tai fyysisiä kipuja.  knuppel2
tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 [6]
  Tulostusversio  
 
Siirry: