Ippuska
|
|
« Vastaus #180 : 26.11.2006 20:53:01 » |
|
...
Tuossa illemmalla vois väsätä ne loput falafel-jugurtti-leivät, ...
Kaipaan niin kovasti hyviä falafel-pyöryköitä, joita en ole saanut sitten Israelin. Onko sulla Lemniskata hyvää reseptiä? t. Ippuska
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Irish
Vieras
|
|
« Vastaus #181 : 26.11.2006 20:59:47 » |
|
Minä olen syönyt tänään 3 helokkiöljykapselia, sinkki+seleeni tabletin ja monivitamiini tabletin 2dl mysliä+ 3dl asidofilus bifidus-piimää kokonainen levy minttu-krokantti-suklaata : kuppi kahvia kolme lasillista vettä Hyvä ruokavalio ja silleen.. Muuta en tänään syö.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
enska
Vieras
|
|
« Vastaus #182 : 26.11.2006 21:24:13 » |
|
...
Tuossa illemmalla vois väsätä ne loput falafel-jugurtti-leivät, ...
Kaipaan niin kovasti hyviä falafel-pyöryköitä, joita en ole saanut sitten Israelin. Onko sulla Lemniskata hyvää reseptiä? t. Ippuska 1 tlk (265g) kikherneitä 3 rkl tahinia sipulia silputtuna sitruunamehua suolaa 1-2 rkl vehnäjauhoja 1 rkl öljyä korppujauhoja Jos haluaa, valkosipulia.. Valuta kikhernepurkista suurin osa nesteistä ja murskaa ne yhteen tahinin kanssa. Jätä karkeaksi massaksi. Lisää silputtu sipuli ja valkosipuli, persilja ja sitruunamehu. Mausta suolalla ja mausteilla jos haluat. Öljyä vähän, ettei tule liian vetelää. Lisää sitten jauhoja sen verran, että tulee sopivan kiinteätä ja taikinamaista. Pyörittele pallukoita korppujauhossa ja paista öljyssä. Sitten toi jugurtti oli sellaista ruokajugurttia, johon lisäsin pussista tilliä ja sitten jotain ruohosipulidippi-ainesta, annoin vetäytä jääkaapissa. Sitten silpaisin jugurtin leivän päälle voin asemasta, puolikkaat pullat per leipä ja sitten pirskotin suoraan sitruunasta mehut päälle..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
enska
Vieras
|
|
« Vastaus #185 : 26.11.2006 23:04:06 » |
|
Kiitti Lemniskata!
Kysynpä kauniisti tuolta keittiömestarilta, jos hän vaikka joku päivä kokeilisi pyöräyttää parit falafelit.
Käännän reseptin hänelle, mutta.. ..koska minä olen täysi keittiönjuttujen todellinen idioottilapsi, niin tuo öljyssä paistaminen.. ..tarkoittaako se uunissa ja öljyssä, microssa ja öljyssä, öljyssä samalla tavalla kuin ranskalaiset kastetaan vai sillä metallisella tennismailaa muistuttavassa jutussa, jonka nimeä en muista millään kielellä? (http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/doh3.gif) Itse paistan hellalla paistinpannulla ts. frying pan.. vähemmän onnettomuusalttiit ihmiset voi kokeilla sitä upporasvahommelia, jos sellaisen omistaa.. Mutta ei sen öljyn kanssa tarvitse hirveämmin lotrata.. Ni..ja vaikka menee ehkä pervoksi tuo kansainvälisten keittiöiden sotkeminen keskenään, niin blinien kanssa vois mennä aika hyvin.. (Nekin vaatii paremman kokin kuin tällaisen, jolla kotsasta kutonen..)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
metsätonttu
Vieras
|
|
« Vastaus #186 : 26.11.2006 23:29:25 » |
|
Minäkin löysin tuollaisen kikhernepihvien reseptin ja melkein konttasin maustehyllyjen välit löytääkseni tahiinia tai edes juustokuminaa. MUTTA EI!!!
Joten tyydyin tekemään vain muhennosta kikherneistä, savoijinkaalista, porkkanasta, sipuli + valkosipuli, timjami, persilja, pippuri ja suola. Lorautin kyllä sitten yhden purkillisen laktoositonta kermaa mukaan. Hyvältä sekin maustui.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #187 : 27.11.2006 00:10:17 » |
|
Itse paistan hellalla paistinpannulla ts. frying pan.. vähemmän onnettomuusalttiit ihmiset voi kokeilla sitä upporasvahommelia, jos sellaisen omistaa.. Mutta ei sen öljyn kanssa tarvitse hirveämmin lotrata..
Ni..ja vaikka menee ehkä pervoksi tuo kansainvälisten keittiöiden sotkeminen keskenään, niin blinien kanssa vois mennä aika hyvin.. (Nekin vaatii paremman kokin kuin tällaisen, jolla kotsasta kutonen..)
Juuri se keittiövempele! Hittolainen, miten olen! Minusta olisi oikein hauskaa tehdä kaikkea keittiöjuttuja, mutta paitsi mieheni, niin myös ystävieni ja perheeni mielestä siihen liittyy niin paljon stressiä ja suoranaista pelkoa, että minun kannattaa keskittyä vain pelkästään syömiseen.
Onneksi itseironiaa riittää!
Viimeksi kun kokkasin aamiasita 4 vuotta sitten niin leikkasin leipää ja samalla etusormeeni niin, että viipaloin myös nahan irti siitä ja siitä vaurioitui hermot ja se piti liimata ja ommella kiinni ja se oli paketissa kuukauden!
Sain uuden expresso keittimen, jota tarvitsee painaa napista (en saa koskea mihinkään muuhun) ja se tekee kaiken, kun ajattelin valmistaa cafe latten sellaisessa perkeleellisessä pirun keksimässä keittiöhirviössä, jossa voi tehdä esim. pirtelöä, kun siihen helevaton maitoon piti saada vaahtoa ja minähän en ole mikään avuton ihminen, vaan varsin kekseliäs kirjekurssi-insinööri, niin ajattelin laittaa sitten kätevästi laittaa kuumaa maitoa, vettä, kahvijauhetta ja hunajaa (en käytä sokeria) siihen masiinaan ja pyöräyttää pari kertaa, niin se lennätti kaikki ainekset pitkin seiniä, kattoa, tasoja, pöytiä, tuoleja ja lattioita!
Hitto mikä sotku! Edes siivoja ei suostunut auttamaan siivouksessa ilman erillistä lisäkorvausta!
No.. : Mieheni lupasi tehdä ne falafelit.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Oikku67
Vieras
|
|
« Vastaus #188 : 27.11.2006 09:22:42 » |
|
Kiitos Asterix, sain mahtavan päivän aloituksen kunnon naurulla..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Artemis
|
|
« Vastaus #190 : 27.11.2006 15:45:37 » |
|
Tyhmähän minä olen kun painan työtä kuin eläin, mutta jotenkin kun se oma luonne on sellainen ettei oikein kehtaa myöntää ettei jaksaisi kaikkea itse.. Sairaslomakin on siinä ja siinä että kehtaanko jäädä pois töistä Ja pitäisi ehdottomasti sairaana olla pois ettei tartuta esim. muita.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
enska
Vieras
|
|
« Vastaus #191 : 27.11.2006 16:05:47 » |
|
Tänään.. Aamiainen: perusstartti kahvilla+omegoilla Lounas: Kurkkusämpylä, kofeiini-ginseng-juoma Päivälliseksi ehkä nuudeleita ja leipää.. Ja varmaan illalla jugurttia tai kaakaota.. Huomaan, että kun selailen tätä "päiväkirjaa" syömisteni osalta, niin nyt on taas pari päivää ollut tuo maitotuote-vaihe.. Jugurttia jugurttia pittää saaha..
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #192 : 27.11.2006 16:06:07 » |
|
Voimia sinulle työhösi Artemis!
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
|
« Vastaus #193 : 27.11.2006 16:13:53 » |
|
Tänään.. Aamiainen: perusstartti kahvilla+omegoilla Lounas: Kurkkusämpylä, kofeiini-ginseng-juoma Päivälliseksi ehkä nuudeleita ja leipää.. Ja varmaan illalla jugurttia tai kaakaota.. Huomaan, että kun selailen tätä "päiväkirjaa" syömisteni osalta, niin nyt on taas pari päivää ollut tuo maitotuote-vaihe.. Jugurttia jugurttia pittää saaha.. Miten muuten koet tuon ginsenin vaikutuksen? Otan itse tabua aamuisin, jossa on ginseniä ja soijalesitiiniä ja olen kuin duracell-pupu.
Jos en ottaisi omega3:sta ja GLA:ta, eli helokkia, niin kaiketi olisi joku aikuistyypin AHDH?
Yleensä niin kylmät jalkani ja käteni ovat lämpimämmät ja iho on napakoitunut ja näyttää terveemmän väriseltä, kun pintaverenkierto rullaa.
Ups..! Pitää juosta nyt. Lupasin treffata mieheni kaupungilla, kun menemme ostoksille.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
enska
Vieras
|
|
« Vastaus #194 : 27.11.2006 16:51:36 » |
|
Miten muuten koet tuon ginsenin vaikutuksen? Otan itse tabua aamuisin, jossa on ginseniä ja soijalesitiiniä ja olen kuin duracell-pupu.
Yleensä niin kylmät jalkani ja käteni ovat lämpimämmät ja iho on napakoitunut ja näyttää terveemmän väriseltä, kun pintaverenkierto rullaa.
No..juon tuota kofeiini-ginseng-juomaa lähinnä "varmuuden vuoksi", jos en ole varma saanko kahvikiintiötä päivän aikana täyteen. Se menee siis lähinnä ruokajuomana, jossa on joku funktio mukana..Ts. kofeiinille annan tässä kohtaa enemmän sitä painoarvoa kuin ginsengille..Se gee tulee ns.oheistuotteena Hmmm...kärsitkö siis huonosta ääreisverenkierrosta..? Mulla se lienee selitettävissä tuolla tupakoinnilla, aina on näpit ja varpaat kuin milläkin kalmolla.. Ja sitten kun tuolle nenällenikin on tuota kokoa siunaantunut, niin sehän se helottaa punaisena pienestäkin viimasta..(En tiedä lasketaanko ääreisverenkierto-ongelmaksi, jos tämä valtava kolvikin on jäässä suurimman osan vuotta ) Omegaa vedän lähinnä aivojani varten, muisti+keskittyminen pätkii välillä Mutta jos omegasta saa myös terveemmän värisen ihon, niin aina paremp. Terv. ikuinen olmi
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|