Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Viideshuone, mitä siellä onkaan?  (Luettu 23896 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« : 08.11.2006 21:03:06 »

Miten koette oman viidennen huoneenne? Mitä sieltä löytyy?

Itselläni viideshuone sisältää Uranuksen, Vertexin ja Junon skorpionissa ja Pluton vaa´assa.

Eikös viideshuone kerro lapsista, luovuudesta (?), jotenkin taisi parisuhdekin olla siinä ja perhe?
Miten viidennen huoneen teemat ihmissuhteiden kannalta eroaa seiska huoneesta? Onko seiska enemmänkin avioliiton jne.. ja viides enemmänkin perheen huone?
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #1 : 08.11.2006 21:09:39 »

Minulla tuo 5.huone ammottaa tyhjyyttään. (huoneen kärki kaksosissa)
Samoin seiska tyhjä (huoneen kärki kaksosissa)

Mutta mitä merkitsee ne, että kartan ne ihan ulommaiset planeetat siellä (ympyrässä)esim 5.huoneeni on kaksosten kohdalla ja seiska huoneeni on kaksosten, ravun, leijonan ja neitsyen 'alueella'... Onko niillä jokin merkitys/vaikutus, vaikka huoneet on tyhjinä muuten?
*kyselee tyhmiä*  Embarrassed
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #2 : 08.11.2006 21:18:09 »

Raimo A. Nikulan mukaan 5. huone on nimenomaan LUOVUUDEN huone."Esiintymisen, sisäisten ja ulkoisten arvojen julkinen näyttely tai taiteellisten lahjojen näyttäminen ovat siten huoneen perusmerkityksiä" . "Viidennen huoneen ilmiöihin kuuluu usein riski.Ihminen tekee sellaista, mistä voi seurata suuria voittoja tai suuria menetyksiä." "Traditio liitti lapset viidenteen huoneeseen, mutta tämä on kohdallaan vain silloin kun lapset ovat ikään kuin näyttö ihmisen ( traditiossa usein vain mies) vitaaliduudesta."
"...."  lainauksia Nikulan kirjasta  Wink
7. huone taas Nikula mukaan on "Yksilöiden väliset ihmissuhteet hallitsevat huonetta, mutta laajemmin kuin mitä tradition "avioliiton" huone lupaa.Läheiset ihmissuhteet, liikesuhteet, ammattisuhteet toisiin ihmisiin tai suureen yleisöön ovat huoneen perusmerkitys ."

Minulla 5. huoneessa on  neptunus skorpioonissa,  vertex Jousimiehessä,  juno Jousimiehessä ja Jupiter Kauriissa.
7. huoneessa on  ceres vesimiehessä

 Wink
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
kultainen sulka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 570



Profiili
« Vastaus #3 : 08.11.2006 21:20:00 »



Täällä myös viides huone tyhjä, kärki kaloissa...Seiska huone tyhjä, kärki oinaassa idiot2
Eikö neljäs huone ollutkaan kodin ja perheen huone? idiot2

tallennettu

ASC Vaaka
Aurinko &  Merkurius Skorpionissa
Kuu Vaa * assa
Venus & Mars Jousimiehessä
             ***
* Sininen lunaarinen yö  *
blockOut
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 32


Profiili
« Vastaus #4 : 08.11.2006 21:33:46 »

Mulla on 5.huoneessa  neptunus ja  jupiter Kauriissa. kauris
Hmm mitäs toi vois tarkoittaa...
tallennettu
MetalLady
Vieras
« Vastaus #5 : 08.11.2006 21:56:55 »

HUONE 5 kalat

 vesta 15°  chiron 14°
 kalat         kalat

Kun taas, joka kuuluu kaloille on jo
4 huoneessa eli vesimiehessä.

 saturnus
 kalat
tallennettu
helen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 419



Profiili
« Vastaus #6 : 08.11.2006 21:57:37 »

 ceres jousimies
tallennettu

Aurinko Rapu
Nousu Leijona
Kuu Oinas
Näillä mennään
Nomadi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 241



Profiili
« Vastaus #7 : 08.11.2006 21:59:28 »

Mulla on ihan pikkiriikkinen 5. huone 0,4-15,5 astetta ravussa eikä siellä ole yhtään palenttaa tai muuta murikkaa. No, eipähän ainakaan ole luovuutta estäviäkään tekijöitä siellä Smiley

Määrittilesin nimittäin itseni kuuluvan nkts. luovan tahi taiteellisen työn tekijäksi, joten ei se siitä vitoshuoneesta taida kiinni olla.
tallennettu

Aurinko - Skorpioni // Kuu - Jousimies // AC - Vesimies
"Sit on my face and tell me that you love me."
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #8 : 08.11.2006 22:07:47 »


Mulla löytyy 5;ssa  vesta ja  chiron kaksosissa.

Seiskassa tyhjyys

Niin mites nuo "luovat" vesta ja chiron, pitäiskö olla näkyvillä jotenkin?
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #9 : 08.11.2006 22:26:36 »

Aurinko ja Merkkari..huonejärjestelmästä riippuen myös  kuunsolmu

Luovuuteen ja lapsiteemoihin olen monesti elämässäni törmännyt
..enimmäkseen välillisesti..

Ja muoks..kärki veskarissa, planeetat kaloissa..
« Viimeksi muokattu: 08.11.2006 22:33:23 kirjoittanut Lemniskata » tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #10 : 08.11.2006 23:55:16 »

Minua kiinnostaa Lemniskata ..  miten "välillisesti" olet törmännyt luovuuteen ja lapsiteemoihin ? Itse olen varsinainen ikuinen "luovuus" ja nautin siitä sydämeni pohjasta nyt kun olen uskaltanut toteuttaa itseäni ja viis veisaan "ujoudesta"    Smiley
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
enska
Vieras
« Vastaus #11 : 09.11.2006 00:20:21 »

Minua kiinnostaa Lemniskata ..  miten "välillisesti" olet törmännyt luovuuteen ja lapsiteemoihin ? Itse olen varsinainen ikuinen "luovuus" ja nautin siitä sydämeni pohjasta nyt kun olen uskaltanut toteuttaa itseäni ja viis veisaan "ujoudesta"    Smiley

Välillisesti tarkoittaen työelämässä. Esim. lasten kulttuurin, vaikuttamismahdollisuuksien ja hyvinvoinnin suhteen olen ollut kaikenlaisessa mukana, ja tulevaisuudessa haluaisin olla enemmänkin..Kenties jokin erityisryhmä, itse asiassa tätä asiaa  olen näinä aikoina hieman makustellut ja harkinnut muutenkin, mutta tuo ajatus ei ole vielä täysin kristallisoitunut..
Siis olenhan myös äiti, mutta se ei ole törmäämistä.. Wink

Ja luovuus joo jos taidemielessä ajatellaan..kulttuurityötä tehdessäni paljonkin olin tekemisissä luovien ihmisten kanssa, mutta myös yksityiselämässäni tunnen taiteilijoita eri aloilta..Sitä paitsi rakastan luovan työn jälkeä vaikkei sitä taiteeksi määriteltäisikään, sehän voi olla melkein mitä vain.. Wink

Oma luovuus on enemmänkin elämässä luovimista  crazy2.. tai sitten tuo itsekritiikki on aika megalomaanista..rustaamista, töhertämistä ja uusimpina innostuksina erinäiset diy-projektit ja eräänlainen impro-teatteri..

Taiska, oletko jossain vaiheessa siis kärsinyt ujoudesta vai mitä tarkoitit? Ja jos näin, kuinka voitit sen?
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #12 : 09.11.2006 00:59:59 »

Hei Lemniskata :)1 Olen oikeastaan aina ollut ujo ( ei sitä varmaan monet ole edes huomannut ....Kuu Kauris ??!!) , mutta sitten vain pari vuotta sitten,yks kaks se ei enää häirinnyt  Smiley.Sen jälkeen kun opin tuntemaan itseni ja hyväksymään itseni sellaisena kuin olen  Smiley. Olen aina vaatinut itseltäni mahdottomia ( ehkä se Kuu Kauris ? ), mutta elämä opettaa ja täytyy sanoa, että nykyään olen tyytyväisempi elämääni kuin koskaan ( vaikkei ehkä järkevää syytä löydykkään   Grin ), mutta tärkeintähän se on, että on onnellinen   smitten .Vai mitä olet mieltä ? ?  Cool
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #13 : 09.11.2006 13:22:00 »

Raimo A. Nikulan mukaan 5. huone on nimenomaan LUOVUUDEN huone."Esiintymisen, sisäisten ja ulkoisten arvojen julkinen näyttely tai taiteellisten lahjojen näyttäminen ovat siten huoneen perusmerkityksiä" . "Viidennen huoneen ilmiöihin kuuluu usein riski.Ihminen tekee sellaista, mistä voi seurata suuria voittoja tai suuria menetyksiä." "Traditio liitti lapset viidenteen huoneeseen, mutta tämä on kohdallaan vain silloin kun lapset ovat ikään kuin näyttö ihmisen ( traditiossa usein vain mies) vitaaliduudesta."
"...."  lainauksia Nikulan kirjasta  Wink
7. huone taas Nikula mukaan on "Yksilöiden väliset ihmissuhteet hallitsevat huonetta, mutta laajemmin kuin mitä tradition "avioliiton" huone lupaa.Läheiset ihmissuhteet, liikesuhteet, ammattisuhteet toisiin ihmisiin tai suureen yleisöön ovat huoneen perusmerkitys ."

Minulla 5. huoneessa on  neptunus skorpioonissa,  vertex Jousimiehessä,  juno Jousimiehessä ja Jupiter Kauriissa.
7. huoneessa on  ceres vesimiehessä

 Wink

Onkohan minulla taipumsuta riskinottoon, ehkä jotenkin jossain tapauksissa... Luovana en itseäni pidä, toivoisin olevani luovempi..
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #14 : 09.11.2006 16:56:25 »

  kuunsolmu 28ast.  jousimies 22ast
 pallas 25ast  jousimies 16ast.
 ceres 25ast  kauris 41ast.
5 huone kauriissa
« Viimeksi muokattu: 09.11.2006 21:22:50 kirjoittanut diamond » tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: