Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 12
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: USKOLLISUUS  (Luettu 99483 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6581


Profiili WWW
« Vastaus #15 : 03.11.2006 01:14:58 »

jos on uskollinen velvollisuudesta,
mutta rakastaa toista,
onko silloin uskollinen muulle kuin velvollisuudentunteelleen?
ja ketä se palvelee tai tekee onnelliseksi?
missä kohtaa ihmisen on hyvä olla itsekäs ja ajatella ensin itseään ja sitten vasta muita?
tässä rakkauteen liittyy kärsimys
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #16 : 03.11.2006 01:15:11 »

Jaa-a.. hyviä pohdintoja..
samalla voisi miettiä että miksi jotkut sotkevat rakkauden seksiin..
Siis jos sitä tarkoitit tuolla intiimillä suhteella?


Äh..! tickedoff

En tarkoittanut seksiä, vaan sitä rakkautta,
mitä tunnemme toista/toisia kohtaan ja jonka yksi sivutuote rakastelu on.

En vain osaa kuvailla tuota rakkautta kattavammilla sanoilla,
koska rakkautta on niin monenlaista. uglystupid2

Turhauttavaa, kun ei ole sanoja ja kaikki ymmärretään väärinpäin. buck2
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #17 : 03.11.2006 12:17:55 »

jos on uskollinen velvollisuudesta,
mutta rakastaa toista,
onko silloin uskollinen muulle kuin velvollisuudentunteelleen?
ja ketä se palvelee tai tekee onnelliseksi?
missä kohtaa ihmisen on hyvä olla itsekäs ja ajatella ensin itseään ja sitten vasta muita?
tässä rakkauteen liittyy kärsimys

Niin, tällaistahan tapahtuu usein silloin, kun ollaan vain lasten takia yhdessä. Onko se sitten lasten parhaaksi vai ei, kuka senkin voi määritellä? Jokaisella on oma elämä ja omat valinnat, tuskin niitä toisen saappaita haluaa edes kokeilla.
tallennettu
VE!
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 312


Profiili
« Vastaus #18 : 03.11.2006 13:11:25 »


Kumpi on parempi vaihto-ehto,
tunnustaa pettäminen vai säästää toisen tunteita? (http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/think.gif)

Jos itse pystyy elämään salaisuutensa kanssa,
niin pitääkö se jakaa kumppanin kanssa? idiot2

Voisitteko elää vakituisessa suhteessa ja pitää myös rakastajaa?


Riippuu varmaan vähän kumppanista. Itselläni oli selkeää se, että halusin tietää, sillä halusin ehdottomasti tietää missä ollaan menossa, jotta voin määritellä ja pitää omat rajani.

Menin alun perin tietoisesti yhteen sellaisen miehen kanssa, jolla oli pettäjän maine (tosin omani ei myöskään ollut puhtoinen, vaikka varsinaisesti pettänyt en ole koskaan). Suhde oli aluksi kaukosuhde, ja silloin ei tullut mieleenkään alkaa vaatimaan uskollisuutta. Sitten kun muutettiin yhteen, ja tehtiin päätös todella olla yhdessä, päätettiin myös että nyt ei myöskään sählätä muitten kanssa. Se päätös on pitänyt, eteenkin kun mieheni lopetti juomisen  coolsmiley.

Itse pyrin kanavoimaan pienet ulkopuoliset ihastukset mieheeni, silloin ihastukset eivät myöskään pääse ottamaan minusta valtaa. Olen  huomannut, että ihastuksia tulee, jos kaipaan jännitystä elämääni. Sitä voi kuitenkin hankkia vaikka millä muillakin keinoilla kuin suhteilla.

Mitenkä muuten Asterix suhtautuisit siihen jos miehesi rakastuisi palavasti johonkuhun muuhun. Siis kehollaan, sielullaan sydämmellään ja verellään..? Ja haluaisi suhteen molempien kanssa? Missä menisi raja, entä jos teillä olisi vaikka yhteisiä lapsia? Entä jos miehesi haluaisi vaikkapa lapsen tämän toisen kanssa?
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #19 : 03.11.2006 16:35:55 »

Minulle suurin pettäminen mitä toiselta ihmiseltä voin kokea on valehtelu. Olen niin naivi siinä asiassa että minun on ensinnäkin hankala ajatella että ihmiset valehtelee. Itse en osaa, tein kerran todella typerän teon jonka olisin voinut kieltää siis valehdella sillä tiesin että siitä tulee kammottavat seuraukset. En pystynyt, joten kerroin totuuden ja kärsin seuraukset. Jälkeenpäin pohdiskelin että kuinka paljon helpommin olisin selvinnyt valehtelemalla mutta olisin saanut siitä vaan lisää omantunnontuskia.
Minulle pahinta on valehtelu, eli vaikka totuus satuttaisi niin toivon kuulevani sen. Minua satuttaa enemmän se että minulle rakas ihminen on valehdellut ja pettänyt luottamukseni sillä tavoin.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #20 : 03.11.2006 17:51:49 »


Mitenkä muuten Asterix suhtautuisit siihen jos miehesi rakastuisi palavasti johonkuhun muuhun. Siis kehollaan, sielullaan sydämmellään ja verellään..? Ja haluaisi suhteen molempien kanssa? Missä menisi raja, entä jos teillä olisi vaikka yhteisiä lapsia? Entä jos miehesi haluaisi vaikkapa lapsen tämän toisen kanssa?


Toivottaisin onnea hänelle suhteeseen. Smiley
Mieheni nimittäin on erittäin yksiavioisuuden ja uskollisuuden kannattaja
ja jos hän rakastuisi johonkin toiseen, niin en usko,
että hän tuolloin jatkaisi minun kanssani.

Hän on myös hyvin ehdoton sen suhteen,
että menee naimisiin vain kerran ja eikä sitten aio erota.

Tämä siksi, että hän omistaa pari yhtiötä,
joihin myös minä olen panostanut sekä taloudellisesti että työllisesti,
joten meillä on jo nyt hyvin vahva sitoumus,
melkeinpä vahvempi kuin avioliittosopimus koskaan. Wink

Olen hurjan onnekas sen suhteen, että hän on ollut kaikki nämä
vuodet hyvä ystäväni ja kumppanini ja tietää nämä minun
temppuni ja taipumukseni intohimoon ja kumma kyllä,
on ollut hyvin pitkämielinen ja joustava kanssani,
vaikka ei pidä siitä.

Tosin hän sanoo, että on täysin tietoinen, ettei ole ainoa mies,
joka minua rakastaa ja ei voi syyttää heitä siitä.

Hän sanoo myös, että kukaan ei ole täydellinen
ja hän rakastaa minua sellaisena kuin olen. Smiley

Minulla on töitä tehtävänä itseni kanssa sitoutumisen suhteen,
mutta minulla on ensimmäistä kertaa hyvä motiivi siihen. Wink
tallennettu
VE!
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 312


Profiili
« Vastaus #21 : 03.11.2006 19:31:27 »


Toivottaisin onnea hänelle suhteeseen. Smiley
Mieheni nimittäin on erittäin yksiavioisuuden ja uskollisuuden kannattaja
ja jos hän rakastuisi johonkin toiseen, niin en usko,
että hän tuolloin jatkaisi minun kanssani.




Entäs kuvitteellisessa tilanteessa, jossa tämä sama miehesi olisi yksiaviollisuuden suhteen kanssasi samanlainen? Olisitko valmis suomaan täysin samat oikeudet palavasti rakastamallesi miehelle?
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #22 : 03.11.2006 19:37:39 »

Mitä uskollisuus mielestäsi tarkoittaa?

Uskollisuus itseä kohtaan tarkoittaa sitä, että uskaltaa olla oma itsensä ja siksi on pakko olla rehellinen kaikille vaikka se ei aina helppoa olekaan, mutta ainoastaan sillä tavalla syntyy luottamus.

Onko se sinulle tärkeää, tarvitaanko sitä?

Kyllä se on tärkeää ja sitä tarvitaan Smiley !

Miten se ilmenee elämässäsi, vai ilmeneekö?

Pyrin aina toteuttamaan lupaamani ja en voisi pettää miestäni.Jos sen haluaisin tehdä todella varmasti pitäisi minun kertoa se ensin miehelleni.Luotan myös mieheeni enkä voisi kuvitelle että minun pitäisi epäillä häntä.

Voiko olla uskollinen itselleen, olematta sitä toiselle?

Totta kai voi ! Jos teet mitä itse haluat toisia miettimättä, mutta olet sitten epärehellinen toisille itsestäsi se onnistuu helposti.

Vai voiko olla uskollinen toiselle, olematta sitä itselleen?

Kyllä voi jos kiellät itsesi miellyyttäksesi toista Smiley!

Missä kulkee mielestäsi uskollisuuden "raja"?

Se on häilyväinen ja yksilöstä kiinni, koska jokainen meistä on erilainen ja raja sen mukainen.
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Asterix
Vieras
« Vastaus #23 : 03.11.2006 22:59:34 »


Entäs kuvitteellisessa tilanteessa, jossa tämä sama miehesi olisi yksiaviollisuuden suhteen kanssasi samanlainen? Olisitko valmis suomaan täysin samat oikeudet palavasti rakastamallesi miehelle?

Olen jo suonut samat oikeudet.  smitten
En usko vahtimiseen ja vankeuteen rakkaudessa,
vaan vapaaseen tahtoon. Wink

Hän ei ole käyttänyt oikeuksiaan.
Minä olen ainoa, joka liikkuu esim. yöelämässä (myös siis ilman häntä).
Mies odottaa kotona tietokoneen tai yhtiökumppanien
tai insinöörien tai/ja miespuolisten ystäviensä kanssa.

Mieheni on hyvin flirtti, mutta niin olen minäkin! Grin
Meillä yhdessä hyvin hauskaa yöelämässä,
-muiden kustannuksella.  Grin

Tästä päästäänkin paradoksiin,
jota olen miettinyt ystävieni kanssa.

Kun miehelle antaa kaikki vapaudet tehdä mitä hän haluaa,
niin miksi saa kaikista uskollisimman miehen,
mutta jos pitää kiinni ja vahtii kuin haukka miestänsä koko ajan,
niin aivan varmasti saa uskollisemmastakin luonteesta
oikean naisten kaatajan? idiot2
tallennettu
VE!
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 312


Profiili
« Vastaus #24 : 03.11.2006 23:11:15 »

Niin siis yhäkin tarkoitan tilannetta jonka aiemmin kuvailin, hän siis rakastuisi toiseen sinun lisäksesi, ja haluaisi suhteen molempien (ja vaikkapa lapsen sen toisen naisen) kanssa? Vaikka tämä ei tässä tilanteessa (tämän miehen kanssa) olisikaan todennäköistä?

Kysyn tätä siis siksi että ymmärtääkseni monirakkaus on mielestäsi sinulle sopiva vaihtoehto, ja olen utelias pystyisitkö siihen jos tilanne olisikin päinvastainen, miehelläsi siis olisikin myös toinen palava rakkaus.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #25 : 03.11.2006 23:19:38 »

Olen sivusta seuraillut mahtavaa keskusteluanne. Ehkäpä itsekin jossain vaiheessa kirjoitan tästä aiheesta vielä lisää... Olette antaneet minulle monia uusiakin näkökulmia. Kitos siitä!  smitten Huh... Tämä ei todellakaan ole mikään yksiselitteinen asia ja on niin tilanne/tapauskohtainen...  :Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #26 : 03.11.2006 23:57:00 »

Niin siis yhäkin tarkoitan tilannetta jonka aiemmin kuvailin, hän siis rakastuisi toiseen sinun lisäksesi, ja haluaisi suhteen molempien (ja vaikkapa lapsen sen toisen naisen) kanssa? Vaikka tämä ei tässä tilanteessa (tämän miehen kanssa) olisikaan todennäköistä?

Kysyn tätä siis siksi että ymmärtääkseni monirakkaus on mielestäsi sinulle sopiva vaihtoehto, ja olen utelias pystyisitkö siihen jos tilanne olisikin päinvastainen, miehelläsi siis olisikin myös toinen palava rakkaus.

Hmmm.. voisi olla mielenkiintoinen tilanne.
En ole vielä moisessa elänyt, niin en osaa sanoa,
mutta en usko, että se häiritsisi.
Riippuisi, miten asia järjestetty. Smiley

Miten tilanne eroaisi siitä,
että mies on jo ennestään naimisissa,
mutta haluaa rakastajan? idiot2

Siinä tilanteessa olen ollut, mutta vaimo ei tiennyt asiasta. :Smiley
Mies ei myöskään halunnut erota, mutta ei myöskään luopua minusta.

Suhde loppui, kun vaimo pääsi jäljille 1 ja 1/2 vuoden jälkeen
ja alkoi tehdä elämästä ongelmallista.
Minulla ei ole mitään tarvetta tehdä elämästäni
hankalaa ja epämiellyttävää, joten lopetin suhteen. Smiley
tallennettu
Dinah
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 237



Profiili
« Vastaus #27 : 04.11.2006 00:36:11 »

Eikö juuri rakkaus ole uskomista, ja silloinhan ei pitäisi pelätä uskottomuutta pyrkiäkseen omistamaan toisen... Mietin tuota sanaa uskollisuus, mitä se oikein tarkoittaa. Mielestäni sitä että itse uskoo ja on myös uskon kohteena, tietää olevansa uskottu! Eli jos kumpikin uskoo itseensä ja toisiinsa ja voi rehellisesti toteuttaa itseään niin onko silloin syytä uskottomuuteen? Tai voiko sitä edes olla olemassa, jos jokaisella on vapaus valita ja oma tärkeä totuutensa elettävänä?

Ja toisaalta, eikö yhtä uskotonta kuin teot ole myös jatkuvat uskottomat ajatukset. Se ettei henkisesti ole läsnä suhteessa. Eikö se ole suurempaa uskottomuutta/epärehellisyyttä että on uskoton sekä itselle että toiselle? Vaikka toinen ei koskaan saisi tietää...  Wink idiot2

 
tallennettu

nousuleijona
aurinko, kuu ja merkurius kaloissa
venus härässä ja mars leijonassa
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #28 : 04.11.2006 01:02:16 »

Eikö juuri rakkaus ole uskomista, ja silloinhan ei pitäisi pelätä uskottomuutta pyrkiäkseen omistamaan toisen... Mietin tuota sanaa uskollisuus, mitä se oikein tarkoittaa. Mielestäni sitä että itse uskoo ja on myös uskon kohteena, tietää olevansa uskottu! Eli jos kumpikin uskoo itseensä ja toisiinsa ja voi rehellisesti toteuttaa itseään niin onko silloin syytä uskottomuuteen? Tai voiko sitä edes olla olemassa, jos jokaisella on vapaus valita ja oma tärkeä totuutensa elettävänä?

Ja toisaalta, eikö yhtä uskotonta kuin teot ole myös jatkuvat uskottomat ajatukset. Se ettei henkisesti ole läsnä suhteessa. Eikö se ole suurempaa uskottomuutta/epärehellisyyttä että on uskoton sekä itselle että toiselle? Vaikka toinen ei koskaan saisi tietää...  Wink idiot2

 
[/quo

Järkevästi mietitty Hannuli  coolsmiley
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
härkä-69
Vieras
« Vastaus #29 : 04.11.2006 10:30:11 »

Tähän teemaan sopisi aiheeksi myös mustasukkaisuus. Miten paljon mustasukkaisuutta on sopiva määrä suhteessa?
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 12
  Tulostusversio  
 
Siirry: