Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Oinaat ja touhottaminen sekä kärsimättömyys  (Luettu 11946 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« : 15.11.2005 18:21:30 »

Hei kaikki oinaat ja muutkin joilla oinasta kartalla  Smiley
Oletteko huomanneet toimivanne ennenkuin edes ajattelette kunnolla? Tämä asia vaivaa minua sillä tänään taas tuli toimittua niin vauhdikkaasti että olisi kannattanut ajatella edes vähän ennen sitä.. Itselläni on keskittymiskyky kuin lapsella, koko ajan pitää olla puuhaamassa jotain uutta ja kyllästyn pian. Rasittava piirre!
Voisiko keskittymiskykyä jotenkin kehittää, samoin kuin kärsivällisyyttäkin?
Työssä nämä asiat ovat todella hankaloittaneet kaikkea sillä touhotan ja touhotan ja saan kyllä aikaankin mutta usein jää yksityiskohtia huomaamatta. Ja työssäni olisi tärkeä huomata pikkuasiatkin. Mistä löytää kyky keskittyä?
Onko minulla kohtalotovereita ja ideoita mikä ala mahtaisi minulle sopia? Pienten asioiden näprääminen tuntuu välillä ylivoimaiselta...
tallennettu
Mosquito
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 45


no guts, no glory


Profiili
« Vastaus #1 : 15.11.2005 18:35:55 »

No olen nouseva oinas ja olen kyllä aika energinen! Cheesy Cheesy Cheesy

Olen kärsimätön ja tempperamenttinen ja kyllä, joihinkin asioihin kyllästyn todella nopeasti! Inhoan joutenoloa, koko ajan pitää olla jotain aktiviteettia tai minulta palaa pinna! tickedoff

Onneksi  :aurinko:kauris kuitenkin tuo jotain järkeä päähän ja vähän pitkäjänteisyyttäkin... Grin
tallennettu

Au,Mars,MC Kauris (stellium)
Pluto DC
AC Oinas
Kuu Aquarius
"You can't just sit there and wait for people to give you that golden dream. You've got to get out there and make it happen for yourself."
-- Diana Ross
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #2 : 15.11.2005 19:06:03 »

Mosquito, kiva kuulla että on muitakin "rauhattomia"  Smiley
Tunnen erään nousevan oinaan ja hän on myös ihan mielettömän energinen tyyppi. Aina menossa
tallennettu
Mosquito
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 45


no guts, no glory


Profiili
« Vastaus #3 : 15.11.2005 19:31:21 »

Mulla on onneksi sillä tavalla, että pitkän tähtäimen jutuissa olen kärsivällinen, siis esim. uraan liittyvissä asioissa (kunnianhimoinen kauris jaksaa ja jaksaa ja jaksaa... Wink) . Mutta annas vaan, jos pitäisi kaupan kassalla JONOTTAA Shocked never!!! ylipäätänsä pikku asioissa hermo pettää! en jaksa odottaa! Samoin hermostun herkästi, jos joku ei ole yhtä "nopea" kuin minä... Haluan aina vastaukset kysymyksiini HETI, mieluiten NYT.

Olen myös aika pomottaja-tyyppiä enkä jaksa yhtään, jos käskyjäni ei noudateta heti. Totta kai sitten joku harkitseva härkä esittää jonkun harkitun mielipiteen, että esittämäni asia on kyllä aika ajattelematon ja epäkäytännöllinen, ja on vielä mahdollisesti ihan oikeassa. Sekös ärsyttää. Angry
tallennettu

Au,Mars,MC Kauris (stellium)
Pluto DC
AC Oinas
Kuu Aquarius
"You can't just sit there and wait for people to give you that golden dream. You've got to get out there and make it happen for yourself."
-- Diana Ross
Sun73
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382



Profiili
« Vastaus #4 : 15.11.2005 20:45:10 »

Moi Artemis  Grin

Mä oon ihan samanlainen kun säkin  smitten
Tuntuu että mitä enempi ikää on tullut sitä kärsimättömämmäksi olen tullut  knuppel2  Embarrassed
Kyllästyn kanssa tosi äkkiä jos ei elämässä tapahdu mitään jännää  Cry
Elämä on seikkailu  smitten

                            Cheesy -Oinas73-
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #5 : 15.11.2005 21:19:00 »

Olen Oinas ja nousumerkiltäni Leijona, Kuu Kauriissa ja pakko sanoa että levoton sielu mikä levoton Cheesy
Ikää myöten olen kyllä hiukan rauhoittunut, mutta aina pitää löytää jotain uutta mukavaa elämään  Cheesy Cheesy
Harrastuksia (Kaikki luovia) tulee uusia tiheään tahtiin ja niissä kyllä kärsivällisyyttä löytyy, mutta pikkuasioissa tuntuu joskus että savu nousee korvista.Käskeäkkin osaan ja vaikka kuvittelen tekeväni sen fiksusti niin ei se näy aina onnistuvan   coolsmiley
Nyt on juuri meneillään yksi levottomimmista päivistä enkä tiedä mihin levottomuuteni purkaisin, kun kuitenkaan mikään ei huvita  knuppel2
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Sun73
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382



Profiili
« Vastaus #6 : 15.11.2005 21:30:53 »

Sun viimenen lause ol ihan kun mun suusta , Taiska  Grin
Pikkasen alkaa välillä ärsyttään kun ei saa aikaseks mitään vaikka pitäis ja
jos olis hiekkalattiat kämpässä, olis varmaan samanlaiset kuopat kun
Roope-Ankalla  2funny

              Cheesy      -Oinas73-
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #7 : 15.11.2005 21:47:29 »

Sun viimenen lause ol ihan kun mun suusta , Taiska  Grin
Pikkasen alkaa välillä ärsyttään kun ei saa aikaseks mitään vaikka pitäis ja
jos olis hiekkalattiat kämpässä, olis varmaan samanlaiset kuopat kun
Roope-Ankalla  2funny

              Cheesy      -Oinas73-

Tehdäänkö historiaa ja yritetään miten ne kuopat sais betonilattiaan  Grin
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Kirali
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #8 : 15.11.2005 22:04:35 »

Hei Artemis!

Tuommoistahan se Oinaan elämä saattaa olla! Grin
Minulla on Oinas-poika, joka on perusolemukseltaan rauhallinen ja hiljainen, mutta ellei ole mitään mielenkiintoista puuhaa tai kun hän esimerkiksi puhuu puhelimessa, hän kiertää kotona huoneita ympäri niin, että kaikki muut kotona olijat hermostuvat - ja hän on sentään jo täysi-ikäinen!

Kun Oinas-poikani saa jonkun idean, se pitäisi toteuttaa HETI siinä paikassa. Tai kun hän innostuu jostain asiasta, puhetta siitä tulee ihan pulppuamalla, vaikka hän muuten on aika vähäpuheinen. Usein käy juuri ennen nukkumaan menoa niin, että hän saa jonkun mielenkiintoisen ajatuksen ja palaa kerta toisensa jälkeen herättämään minut, kun ajatukset täytyy voida kertoa HETI.

Oinashan on vähän sellainen oman tiensä kulkija, joka ei kauheasti välitä ympäristön vastustuksesta.  laugh  Hänellä on myös kyky keskittyä täydellisesti siihen, mikä kulloinkin häntä innostaa, mutta ilman omaa kiinnostusta asiaan, ei Oinas pysty keskittymään mihinkään. Eli sinulla on siis kaksi vaihtoehtoa: tee vain sitä, mistä olet aidosti kiinnostunut tai opettele innostumaan siitä, mitä joudut tekemään - en kyllä ole ollenkaan varma, onko jälkimmäinen vaihtoehto edes mahdollinen kaikille Oinaille, niin vaikeaa itsensä innostaminen taitaa olla ihan kaikille merkeille, jos joku asia ei aidosti kiinnosta. Mutta Oinaille sellaisen asian tekeminen saattaa olla täysi mahdottomuus, kun taas useimmat muut merkit sinnittelevät sitkeästi ikävämpienkin tehtävien parissa.

Oinas on varmaankin parhaimmillaan erilaisissa itsenäisissä, joko luovissa tai liikunnallisissa (seikkailullisissakin) tehtävissä tai sitten itsenäisen päätösvallan sallivissa johtotehtävissä. Myös myyntityössä Oinas on omimmillaan, sillä hän on karismaattinen ja puoleensa vetävä, mutta vie aina sinnikkäästi oman tahtonsa läpi - omalla viehättävällä tyylillään. Hän on niin taitava muiden taivuttelussa, että ei voi kuin ihailla ja nauraa!

Keskittymisvaikeuksiin suosittelisin niin Oinaille kuin muillekin Joogan tai meditoinnin harrastamista reippaan liikunnan ohella. Erilaisista rentoutus- ja itsesuggestiolevyistäkin voisi olla apua. Erityisesti Ashtanga-jooga ja monet itämaiset taistelu- ja itsepuolustuslajit yhdistävät kehon ja mielen harjoittamisen ja antavat apua rauhoittumiseen ja keskittymiseen myös normaalissa arjessa.

Astro-Seppo varmaan neuvoisi, että juo päivittäin Aloe vera geeliä, niin keskittyminenkin paranee - vai mitä, Seppo?  Cheesy
tallennettu
Sun73
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 382



Profiili
« Vastaus #9 : 15.11.2005 22:34:51 »

taiska  Grin  Tehään vaan historiaa  2funny

Kiralin kirjotukseen voisin sen verran sanoa ,että mun pitää olla tosi kiinnostunu jostain asiasta ,että pystyn täydellisesti keskittymään.
Elokuvateatteri on varmaan ainut paikka missä pysyn sen pari tuntia paikallaan  smitten  Muualla en kyllä jaksa 15 minsaa kauempaa olla paikallaan...

                       Cheesy     -Oinas73-
tallennettu
Gimmy
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #10 : 15.11.2005 23:19:48 »

Tere!

Täällä yksi (trooppinen) aurinko-oinas!

Takana on 12 tunnin duunipäivä ja heti kotio tultua piti alkaa taas tämä koneen kanssa räppäämään.

Nykyään olen yksityisyrittäjänä ja se sopii mulle todella hyvin! Saan innostua just niistä asioista mistä haluan, ja jos kyseessä on mulle tärkeä asia, jaksan kyllä viilata pilkkuja... Mua ei kukaan pomota, töissä... kotona on kolme pientä poitsua ja ne kyllä yrittää hyppyyttää mammaa...

Olen (omasta mielestäni) loistava organisoija, teen tuhat asiaa yhtäaikaa, sählään ja saan paljon aikaa, ja sitten välillä vedän kertakaikkiaan vaihteen vapaalle ja asiat rullailee kummasti, kun on tullut aktiivikausina viriteltyä tarpeeksi verkkoja...

Tällä hetkellä olen aloittelemassa kauan haaveilemaani bisnestä, opiskelen vähän audiovisuaalista viestintää ja ajelen ympäri maakuntaa kouluttamassa.
Olen aina ollut tällainen enkä osaisi oikein muunlaista elämää itselleni kuvitella!

Sideerisesti olen kalat, ja siksi olen hyväksynyt myös tietynlaisen ailahtelevaisuuden (esim. sen, että on oikeasti ihan tervettä vetäytyä omiin oloihin ja olla tekemättä mitään, jos ei huvita). En koe olevani lainkaan aggressiivinen enkä yli-itsekäs, ennemminkin mun on pitänyt opetella pitämään puoliani, jotta en kiltteydessäni revi itseäni liikaa.

Mulla on kuu-kaloissa, eli sideerinen horoskooppi tulee sitä!
Trooppisesti olen nousu-skorppari, mutta sideerisesti nouseva vaaka!

Oinaaksi olen itseni identifioinut koko ikäni, mutta nyt kyllä olen alkanut tutustumaan paremmin tuohon kala-puoleeni. Oinasta mulla on sideerisessä kartassa kyllä riittämiin: merkurius, venus, mars...
tallennettu
solnesko
Vieras
« Vastaus #11 : 15.11.2005 23:43:43 »

Oletteko huomanneet toimivanne ennenkuin edes ajattelette kunnolla?
Minä ajattelen kyllä ennen toimintaa, mutta se on oman rankan historian ja iän mukanaan tuomaa oppia - oletan. Emäntäni sanoo, että minä touhotan "joskus", mutta joskus-touhottaminen on kaiketi ihan tavallista kaikilla - silloin, kun innostuu totally.

Lainaus
Itselläni on keskittymiskyky kuin lapsella, koko ajan pitää olla puuhaamassa jotain uutta ja kyllästyn pian. Rasittava piirre!
Varsinaisia keskittymisvaikeuksia en muista minulla olleen koskaan. Muutaman vuodenkin projektit sujuvat, mutta sanotaan, että viidessä vuodessa jokin asia alkaa menettää hohtonsa...  Tongue

Lainaus
... touhotan ja touhotan ja saan kyllä aikaankin mutta usein jää yksityiskohtia huomaamatta. Ja työssäni olisi tärkeä huomata pikkuasiatkin. Mistä löytää kyky keskittyä? ... Pienten asioiden näprääminen tuntuu välillä ylivoimaiselta...
Minulla taas keskittyminen kohdistuu nimenomaan pieniin asioihin... Suurten kokonaisuuksien hahmottaminen on paljon vaikeampaa. Eräs ystäväni sanookin minua aina näprääjäksi ja jos jossakin tarvitaan välimerkkien lempimista, hiontaa ja viimeistelyä tai muuta todella tarkkuutta ja keskittymiskykyä vaativaa, minut kutsutaan paikalle...
Ja oinasta siis on kartallani reilusti....
Aurinko  13° 10'  Oinas 1. huone
Kuu  27° 12'  Oinas 1. huone
Merkurius  22° 6'  Oinas 1. huone
Venus  10° 51'  Oinas 1. huone
Vesta  29° 21'  Oinas 1. huone[/size]
tallennettu
apache
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 180



Profiili
« Vastaus #12 : 16.11.2005 01:39:57 »

Tunnen tytön, jolla on oinaassa  aurinko kuu merkurius venus ja tulta ja tappuraa riittää. Varmaankin kärsimättömin tuntemani ihminen.
tallennettu

puhuessas mua katselet, oltais kuin metsäneläimet, öisin tuijoteltais hiljaa taivaalle

Life is a process of becoming, a combination of states we have to go through. Where people fail is that they wish to elect a state and remain in it. This is a kind of death.
solnesko
Vieras
« Vastaus #13 : 16.11.2005 02:23:51 »

Tunnen tytön, jolla on oinaassa  aurinko kuu merkurius venus ja tulta ja tappuraa riittää. Varmaankin kärsimättömin tuntemani ihminen.
Mielenkiintoista, sillä minun tuttavapiirini hämmästelee juuri minun sitkeyttäni ja kärsivällisyyttäni... Sitä riittää joskus liiankin kanssa, eikä sekään toki ole aina hyvä...  Shocked
tallennettu
Faery
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 86



Profiili
« Vastaus #14 : 16.11.2005 11:08:31 »

Jo keskustelussa mainitut ikä ja mielekkään ammatin löytäminen lisäsivät ainakin minulla keskittymiskykyä ja pitkäjännitteisyttä. En voi silti olla kertomatta, että pienen tytön äitinä se mikä on venyttänyt pinnaani käsittämättömän pitkälle oli vastuun ottaminen omasta lapsesta. Oma lapsi kun ei sattunut olemaan kaikista rauhallisin vauva ( aurinko neitsytkuu jousimies ja  askendentti jousimies) Valitettavasti pikkuvauvaa ei voinut jättää parvekkeelle huutamaan jos se ei nukahtanut 10 minuutissa, joka jo sekin oli aiemmin minulle ikuisuus odottamista. Olen jo oinaan mittapuulla saavuttanut lähes zen-budhalaisen tyyneyden kun jaksan istua pimeässä huonessa iltaisin 1,5h ilman rähjätämistä Wink Joten listaan tähän kolmannen tehokaan tavan kehittää Oinaalle pitkäjännitteisyyttä=pakon edessä! Niin ja tietenkin sellainen leikkimieleinen kilpailuasenne lastenhoidossa (ja muissakin pitkää pinnaa vaativissa tehtävissä) on aina hyväksi: todistan joka kerta maailmalle ja itselleni, että pystyn siihen, enkä annan olosuhteiden voittaa minua "Hah, vasta tunti pimeässä huoneessa. Pystyisin helposti istumaan tässä ainakin neljä.. 2funny. Mitä puolituntia virastossa! Kestämätöntä! Mutta minä kun en lähde täältä ensimmäisenä.."
 aurinko oinaskuu kaksoset ja  askendentti leijona
tallennettu

Aurinko: Oinas
AC: Leijona
Kuu: Kaksonen
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: