Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sipulit sukkiin  (Luettu 29097 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« : 19.10.2005 22:50:22 »

Ehtoota kaikille!

Lievät flunssaoireet painaa päälle. Etsiessäni netistä kotikonsteja oireiden lievittämiseksi löysin seuraavan ohjeen:

"Silppua valkosipulia pieneksi silpuksi. Hyvä määrä on n. 8-12 kynttä. Sen jälkeen silppu sukkiin ja sukat jalkaan. Jalat on hyvä pestä ennen operaatiota ja käytäpä tähän tavallista (puuvilla)sukkaa. Kun sukka on jalassa ja valkkarit sukassa ollaan jo melkein terveitä. Sipulit on hyvä asetella mahd. tasaisesti koko jalkapohjan alueelle, EI jalkapöydälle. Päällimäiseksi ehkä vielä villasukka. Anna vaikuttaa tunti pari, hyvä jos löhöilet ja syöt samalla valkosipulia, juot herukkamehua, inkivääri teetä tms. ihmelääkkeitä.
Että ensihätään."

Ohjeen innoittamana istun nyt tässä läppärilläni valkosipulimurska villasukissa.
Jos jotakuta kiinnostaa, voin kertoa aamulla, onko sipuli tehonnut. Tai sitten olo on entinen, mutta haisen vain äärettömän pahalta.  Grin
tallennettu

Tirriäinen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 54


Valkoinen Kosminen Peili


Profiili
« Vastaus #1 : 19.10.2005 23:08:05 »

Odottelen innolla huomisia kuulumisia Wink
tallennettu

Aurinko, Saturnus - Kaksoset
AC, Neptunus, Ceres, Juno - Jousimies
Kuu, Pluto, Pallas - Vaaka
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 20.10.2005 08:25:44 »

Huomenta Enkeliini!

Valkosipulinkäryisestä makuuhuoneesta huolimatta olemme edelleen elävien kirjoissa koko perhe. Smiley

Oma nuhanenäni on tosiaankin avautunut yön aikana eikä kurkkua kivistä. Toisaalta näin käy monesti muutenkin, ilman sipuleita, yön aikana jo pelkän levon takia. Pitää testailla valkosipulia vielä uudelleen, ei tosin tänään, jolloin ihana Astroristeily odottaa. Kyllähän valkosipulilla on omat ansionsa, sitähän kutsutaan sisäisesti nautittuna luonnon omaksi antibiootiksi. Jo muinaiset egyptiläiset tunsivat valkosipulin vahvistavan voiman. Oheisena linkki tosi hyvälle sivulle, jossa kerrotaan laajasti valkosipulin käytöstä terveydenhoidossa ennen ja nyt. http://www.terveydenhoitouutiset.fi/thu0602/4.htm

Terveiset kaikille (muille) nuhanenille!  smitten
tallennettu

KHoo
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #3 : 20.10.2005 10:35:46 »

Hih,

Mulle tulee ihan lapsuus mieleen. Meidän äiti oli kamalan innostunut tuosta sipulihommasta ja välillä tuntui, että olin yhtä sipulikäärettä koko lapsi...

Enpä tuota muistanut ennenkuin nämä viestit luin.

 Cheesy
tallennettu
Tirriäinen
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 54


Valkoinen Kosminen Peili


Profiili
« Vastaus #4 : 20.10.2005 12:21:19 »

Huomenta Enkeliini!

Valkosipulinkäryisestä makuuhuoneesta huolimatta olemme edelleen elävien kirjoissa koko perhe. Smiley

Oma nuhanenäni on tosiaankin avautunut yön aikana eikä kurkkua kivistä. Toisaalta näin käy monesti muutenkin, ilman sipuleita, yön aikana jo pelkän levon takia. Pitää testailla valkosipulia vielä uudelleen, ei tosin tänään, jolloin ihana Astroristeily odottaa. Kyllähän valkosipulilla on omat ansionsa, sitähän kutsutaan sisäisesti nautittuna luonnon omaksi antibiootiksi. Jo muinaiset egyptiläiset tunsivat valkosipulin vahvistavan voiman. Oheisena linkki tosi hyvälle sivulle, jossa kerrotaan laajasti valkosipulin käytöstä terveydenhoidossa ennen ja nyt. http://www.terveydenhoitouutiset.fi/thu0602/4.htm

Terveiset kaikille (muille) nuhanenille!  smitten

Keskipäivää Cheesy
Hienoa, että sait avun tuosta, toisten mielestä haisevasta, upeasta luonnonlääkkeestä (siksi sanon toisten mielestä, koska omasta mielestäni siinä ei ole mitään epämiellyttävää hajua).
Ja varsinkin näin juuri tuon upean risteilyn alla, olisin myös lähtenyt sinne, mutta ei sitten huvittanut kun Seppo ilmoitti olevansa pois sieltä. Tosin onhan siellä muitakin astrologeja, minä vaan olen päässyt itse sinuiksi Sepon tekemien tulkintojen kanssa Wink (Anteeksi Shocked nyt meni aivan sivuun varsinaisesta aiheesta(http://www.cosgan.de/images/smilie/konfus/d040.gif) )

Siis takaisin valkosipuliin, tuohon upeaan luonnonantibioottiin... Itse olen koittanut kyseistä kasvia kun vielä joskus näin aikuisiällä olen joutunut korvasäryn kohteeksi. Laitoin palan valkosipulin kynnestä korvaan ja annoin olla yön yli, kyllä vaan oli särky seuraavana päivänä poissa, eikä synteettistä antibioottikuuria tarvittu (välikorvassakaan ei tuntunut märkää).
Kerran taas kävi tavallaan vahingossa todistettua valkosipulin teho. Olin sairastanut flunssan ja mielestäni siitä jo pahin oli parisen viikkoa ollut ohi, mutta.. Korvani ja onteloni tuntuivat tukkoisilta. Olimme ystäväni kanssa paikallisessa kippolassa tikkaa heittämässä ja tietenkin siinä sitten nälkä yllätti, joten tilasimme pitsan runsaalla valkosipulilla (hajusta viis, me tykkäämme siitä) Cheesy
Valkosipuli (7 kynttä) puristettiin uunista tulleen pitsan päälle ja me aloimme syömään tuota ihanalta tuoksuvaa pitsaamme.
Jo kahden palasen jälkeen huomasin kuinka tehot löytyivä: ensin alkoi rutina vasemmassa korvassa, sitten höyry tunkeutui poski- ja otsaonteloihin ja vielä höyry kiersi keuhkoni ja viimeksi kutitteli ruokatorveani ja vatsalaukkuani.
Ja kyllä todella puhdisti kaikki onteloni, aloin jopa pitkästä aikaa taas kuulemaan paremmin Smiley

Joten, ei muuta kuin jokaiselle valkosipulia kaappiin odottamaan pahan päivän varalle Smiley
tallennettu

Aurinko, Saturnus - Kaksoset
AC, Neptunus, Ceres, Juno - Jousimies
Kuu, Pluto, Pallas - Vaaka
åska
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4


Profiili
« Vastaus #5 : 22.10.2005 22:28:57 »

Itsekin vannon tämän sipuli-jutun voimaan. Nenä tukossa ja/tai yskää, niin olen pilkkonut yhden tavallisen sipulin silpuksi ja laittanut vanhoista sukkahousuista leikkaamaani pieneen pussiin. Ja pussi sänkyyn flunssapotilaan kasvojen lähelle. Kummasti rauhoittaa yönaikaista yskimistä ja avaa tukkoisutta. Ei ole perheessä tarvittu antibioottikuureja:)
tallennettu
Fish
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Profiili
« Vastaus #6 : 22.10.2005 22:49:15 »

Vannoutunut sipulin käyttäjä ilmottautuu myös mukaan.  Cry Cheesy Olen myös huomannut että kaikki muutkin "vanhan ajan" konstit ovat tekemässä suurta paluuta. Lasten ja muidenkin läheisteni mielestä saisin kyllä hukata koko vanhan konsti kirjan ja turvatua mukavammilta tuoksuviin juttuihin. Tongue Mutta en anna periksi!! angel
tallennettu

Aurinko  Kalat 
Kuu  Härkä 
Nousu Vaaka
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #7 : 24.10.2005 20:20:24 »

Kiitokset mielenkiintoisista vinkeistä! Kyllä on ihanaa, että ihmiset on taas kiinnostuneet vanhoista hyvistä konsteista keinotekoisten lääkkeiden sijasta. Sanoohan vanha sanontakin: "vanha konsti on parempi kuin pussillinen uusia".
 Wink
tallennettu

Fish
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Profiili
« Vastaus #8 : 24.10.2005 22:08:04 »

Kiitos vaan kannustuksesta Elektra! smitten Johan nuo vanhat "lääkkeet" ovat myös kehollekkin parempia kuin synteettiset. Koitetaan kaivella sitä pussia ja etitään kunnon tropit Grin
tallennettu

Aurinko  Kalat 
Kuu  Härkä 
Nousu Vaaka
Keho
Vieras
« Vastaus #9 : 25.10.2005 11:53:54 »

En millään osannut kuvitella sinua tuossa "asussa", joten voisitko ystävällisesti laittaa vaikkapa kuvan niin voisimme sitten päätellä, että kumpi on seksikkäämpi sinä vaiko sen kumppanisi?  coolsmiley
Sais jotain piristystä tähän aamuun.  Kiss
tallennettu
Fish
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28


Profiili
« Vastaus #10 : 25.10.2005 19:32:12 »

Grin Grin Grin 2funny 2funny 2funny Pelastitte päiväni (nauraa maha kippurassa)! 2funny Tosin en pystynyt minäkään kuvittelemaan Sinua noissa vermeissä, mutta rakas ystävä anna sen kuvan olla ja jätä tilaa mielikuvitukselle!! Grin Grin
tallennettu

Aurinko  Kalat 
Kuu  Härkä 
Nousu Vaaka
boboo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 166


Keltainen Resonoiva Soturi


Profiili
« Vastaus #11 : 28.10.2005 19:25:39 »

hahhaa  2funny
vedit vertoja jopa minulle, ja minä olen meidän suvun naurunaihe mitä pikku sairauksiin tulee. Itse olen kokeillut myös kossulla kostutettuja villasukkia, siinä meni miehen viimeiset perjantai viinat  knuppel2  angel. eikä ne tuntunut edes auttavan  Embarrassed

Nuo valkosipuliset kääreet jalkoihin on kätsyt, mutta niiden kanssa kannattaa olla varovainen, eritoten ensimäisellä kerralla, sillä ne ovat niin tehokkaita, että jalka voi palaa rakoille !!.  Embarrassed  Wink
tallennettu

hopeatähti
Vieras
« Vastaus #12 : 28.10.2005 19:32:35 »

Shocked

Muistan kuinka äitini laittoi minut pienenä juomaan sipulimaitoa ...  crazy2
Kyllä oli monta kyyneltä silmissä .... ennenkuin näin mukinpohjan buck2

KIITOS IHANISTA VINKEISTÄ...  Grin Grin Grin

AI JESTAS, TARVII KOKEILLA KOTONA  angel
« Viimeksi muokattu: 28.10.2005 19:35:18 kirjoittanut hopeatähti » tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #13 : 28.10.2005 21:43:38 »

Lainaus
Ajatelkaas meikäläistä flunssaisena: päässä vanhat sukkahousut pitelemässä kiinni kaalinlehtiä, jotka auttavat päänsärkyyn, jaloissa vanhat sukkahousut, joissa on valkosipulinkynsiä ja sipulisilppua, mitkä päästävät upeat hajahdukset joka askelella... rinnalle ja alaselkään on vanhoilla sukkahousuilla sidottu lämpöisessä merisuolavedessä lioteltu villasukka, joka lämmittää rintakehää sekä munuaisten seutua. Sitten kuumaa munkkitippa/kamomillateetä hörppäillen rakkaan viereen sohvalle...

 2funny 2funny 2funny 2funny 2funny
Oi Elektra, löit juuri äitini laudalta kuin tyhjää vaan, noissa konsteissasi!
Kylläpä oli ihana juttu!
Miekin kyllä valkosipulia ,c-vitamiinia ja kuumaa rommijuomaa nappaan flunssassa.
Ehkä uskon sen viinan vaikuttavan paremmin sisäisesti nautittuna, kuin sukkiin lioteltuna... Wink
Ai niin, ja aina jos oli vatsatautia liikkeellä, äiti antoi ruokalusikallisen punaviiniä,
mikä lie taika siinä ollut Shocked
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2149


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #14 : 05.11.2005 01:25:08 »

[Heh, olet kuin minun äiti ja terve on vieläkin 75 vuotiaana Smiley!
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: