Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: E-pillerit ja kehon tasapaino  (Luettu 8448 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
miumiu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73



Profiili
« : 14.11.2005 23:17:34 »

Hei kaikki,

millaisia kokemuksia teillä on e-pillereiden sivuvaikutuksista? Jotenkin arveluttaa sellainen hormonimäärien tunkeminen kehoon...kun seurauksena voi olla seksuaalista haluttomuutta, mielialanvaihteluita ja ties mitä...  Embarrassed Kaiken lisäksi olen kärsinyt hiustenlähdöstä ja pillerit kai saattavat sitä lisätä. En kyllä haluaisi enää menettää ainuttakaan hiusta. Mutta toisaalta haluaisin tietysti mahdollisimman hyvän ehkäisytehon.  Undecided Lääkäri jo tyrkytti Femoden-merkkisiä ja sanoi että ne voisi sopia minulle, mutta en tiedä uskoako...
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #1 : 15.11.2005 00:45:03 »

Aiheesta oli hyvä keskustelu vanhalla forumilla. En jaksa nyt riehaantua, mutta sen verran sanon, etten itse suostuisi niitä enää mistään hinnasta syömään enkä suosittelisi kenellekään muullekaan!  tickedoff  knuppel2

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Aniara
Vieras
« Vastaus #2 : 15.11.2005 10:45:06 »

Sanoisin myös omasta kokemuksesta, etten suosittele.
Femodenista on itsellä kokemuksia, vaikkakaan en usko sen olevan yhtään pahempi kuin ne toisetkaan.
Minulla ei ollut mitään pakkauksen kertomia sivuvaikutuksia,
mutta tunsin etten ole oma itseni, vaan jonkinlaisessa ¨pöhnässä¨ koko ajan - mikään ei tuntunut miltään. buck2
tallennettu
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #3 : 15.11.2005 14:11:07 »

Heippa! Smiley

Minähän tuon keskustelun silloin aloitin vanhalla foorumilla, ja tuli paljon mielipiteitä. Yleisenä linjana oli negatiivinen suhtautuminen e-pillereihin...ja sama suhtautuminen on myös allekirjoittaneella.

Olen elämäni aikana syönyt ainakin viidet eri pillerimerkit läpi, eikä mikään niistä sopinut mulle. Angry Aina oli pinna kireellä, turvonnut olo tai muuten vaan pöhnässä.

Koska kuitenkin itselläni tämänhetkinen elämäntilanne ehkäisytoimia vaatii, olen päätynyt laastareihin. Ne ei sinänsä ole yhtään sen "harmittomampi" keino kun pilleritkään, samaa hormoniahan niissäkin on. Erona on kuiteskin se, että hormonia imeytyy laastarista ihoon tasaisesti. Myös se, että asian voi yksinkertaisesti helpommin unohtaa, eikä joka päivä tarvitse ottaa pilleriä ja ajatella niitä hormonimääriä joita sisuksiinsa nauttii, jollain tapaa auttaa. Voihan tuo asia (sivuoireet yms.) nimittäin osittain olla myös korvien välissä jos jo valmiiksi suhtatuu asiaan negatiivisesti.

Mulla ei ainakaan ole normaalit "pillerioireet" iskeneet pintaan laastareiden kanssa. Vaikkakin ajatus siitä ylimääräisestä aineesta jota kehooni tungen toki inhottaa.

Mutta tällä hetkellä nuo laastarit on ainakin mulle paras vaihtoehto. Cheesy
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Mirjam
Vieras
« Vastaus #4 : 15.11.2005 14:36:25 »

Yksi ihan hyvä vaihtoehto on  ring (muovirinkula), joka luovuttaa hormonia tasaisesti kokoajan ja sen 'hormonipitoisuudet' ovat huomattavasti pienemmät kuin pillereissä, koska niiden ei tarvitse kulkea pitkää reittiä 'paikan päälle'.  Smiley
Ja muutenkin 'huoleton' käyttää.
Mutta hormoneja taas siinäkin...
Ei oikein tunnu terveelliseltä ajatus, että keho on hormonaalisessa tilassa jatkuvasti, ikäänkuin olisi raskaana.

Ehkäpä jonkun olisi hyvä keksiä miehille joku hormoni vaihteeksi, saisi naisetkin nauttia luomuna!
 Grin Smiley
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #5 : 15.11.2005 14:46:52 »

Minä en ainakaan suhtautunut pillereihin etukäteen negatiivisesti, vaan pidin niitä Ihmiskunnan Suurimpana Keksintönä silloin 16-vuotiaana, kun aloin niitä syödä.  :Smiley Niiden negatiivisen vaikutuksen tajusin vasta noin viisi vuotta myöhemmin syömisen lopetettuani.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
obsidian
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #6 : 15.11.2005 15:14:51 »

itsellä ainakin siitä nuva-rinkulasta tuli kaikenlaisia outoja sivuvaikutuksia vatsakramppeja ja liiallista vuotoa tuntuu kun joka päivä pitäisi olla vaipat jalassa  javascript:void(0); mutta jotenkin siihenkin tottui vaikka ei pitäisi.. seuraavaksi ajattelin kokeilla laastareita vaikka niissä onkin enemmän hormooneja kun nuva-ringissä joten saas nähdä mitä siitäkin tulee.. pillereihin en missään nimessä koske enää kaiken jälkeen mitä siitäkin koitui ja onhan ne vähän rasittaviakin muistaa aina joka päivä ottaa.. olisi kyllä niin ihanaa kun pystyisi olemaan murehtimatta näistä asioista ja siitä että mitä myrkkyjä sitä taas tunkee kehoonsa javascript:void(0);
tallennettu
MEMOSA
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #7 : 15.11.2005 16:45:35 »

Hei!
E-pillerit ei minulle aiheuttaneet turvotusta ja mielialan vaihtelua, en ainakaan huomannut. E-pillereiden piikkiin laitoin kyllä sen, että vuoden käytön jälkeen ihon pigmentti muuttui totaalisesti. Enää en kunnolla ruskettunut, vaan rusketus muuttui epätasaiseksi ja pilkkuiseksi (maksaläiskiä) ja vaaleat ihon osat paloi helposti. Sen jälkeen olen kovasti katunut E-pillereiden käyttöä ja muutenkin miettinyt tarkasti mitä pillereitä suuhuni pistän! tickedoff
tallennettu
miumiu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73



Profiili
« Vastaus #8 : 16.11.2005 21:58:57 »

Jep, näissä asioissa tuntuu olevan tarjolla vain huonoja ja vielä huonompia vaihtoehtoja...  Undecided
Epäilen että tuo nuva-ring ei välttämättä ole minun juttu.. vaikka hormonipitoisuudet onkin matalammat, niin käyttö kuulostaa vähän epämukavalta. Vaikka eihän sitä voi tietää ennen kuin on kokeillut. Ja samahan pätee tietysti kaikkiin ehkäisymenetelmiin. Pelottaa vain ottaa riski kun ei koskaan tiedä miten kroppa reagoi...

Olisi kyllä hienoa jos vaihteeksi miehille kehitettäisiin jokin luotettava ehkäisyvalmiste...sitä en kyllä tiedä olisivatko miehet valmiita yhtä nöyrinä kärsimään sivuvaikutuksista kuin naiset...!!  uglystupid2 Cheesy idiot2
tallennettu
nataraja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 104


On matkustettava pitkä matka, syvälle sisimpään.


Profiili
« Vastaus #9 : 17.11.2005 18:43:12 »

Taidan olla niitä harvoja, jolle e-pillerit olivat hyvä valinta. Kuukautiset tulevat säännöllisesti, ei mitään sivuvaikutuksia, eikä kipuja. Käytän Meliane- merkkiä. Ystävälläni, jolle eivät mitkään pillerit sopineet, on nyt ehkäisykapseli, joka laitetaan ihon alle.. Siinäkin kyllä hormoneja. Jos et halua hormonihoitoja, niin onhan sitä kondomi, leikkaukset ja muistaakseni pessaarissakaan ei ole hormoneja, ainakaan paljoa.   

Nythän miehille on keksitty omat e-pillerit, mutta sivuvaikutukset kuulemma aika pahat ja epävarmempi muutenkin.
tallennettu

Elämässä ei ole pahaa, on vain asioita joista meillä on tilaisuus ottaa oppia. Se, että käyttääkö tilaisuuden, on oma valintamme elämämme matkaan...
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: