Mariska
Kohtuuastroilija
|
|
« : 03.08.2006 23:01:34 » |
|
Moi! Olen tässä jo miettinyt näitä "villityksiä" (30villitys, 50 villitys)ja haluaisinkin kysäistä täällä kävijöiltä asiasta mieli pidettä: Onko niitä... oikeasti? ja jos on näkyyköhän se jotenkin esim. tähtikartalla? Asia mietityttää siksi että minulla alkoi jonkinmoinen kapina kausi jo tuossa 29-vuoden iässä , hirveä hinku muutokseen ja tuntuu että se vain pahenee... Aina kun vuosia tulee lisää tulee hinku tehdä jotain tosi radikaalia... Mun muutoksia on nyt olleet: uuteen ammattiin opiskelu, paikkakunnan vaihto ja viimeisin... kävin sit parturissa ja leikkuutin IROKEESIN . Mitään järkevää syytä ei ollut, tuli vaan hinku tehdä jotain radikaalia.... M
|
|
|
tallennettu
|
Synnyin tahtomattani, kuolen tahtomattani, antakaa minun edes elää niinkuin itse tahdon.
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #1 : 03.08.2006 23:28:02 » |
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 04.08.2006 15:25:39 kirjoittanut Elämänilo »
|
tallennettu
|
|
|
|
Lilli
|
|
« Vastaus #2 : 03.08.2006 23:47:18 » |
|
Eivät nämä ikäkriisit/villitykset ole pelkkää urbaanilegendaa.
Astrologisesti ajatellen n. 29-vuotiaana koetaan Saturnuksen paluu, joka on monelle rankka paikka. Tavallisimmin silloin koetaan parisuhdekriisi tai jopa ero, tai aletaan miettiä perheenlisäystä, jos sellaista ei vielä ole. Usein on kyse myös urapuolen asioista. Toiset vaihtavat tässä vaiheessa ammattia tai lähtevät opiskelemaan uutta alaa, toiset taas etenevät uralla entistä määrätietoisemmin ja kunnianhimoisemmin. Vastuuseen kykenevä ihminen kahmii ja saa vastuuta.
Itse katselen parhaillaan tuoreen ex-miehen sekoilua, jota on kestänyt nyt hieman yli vuoden. Hän on tällä hetkellä 48-vuotias, ja epäilen, että viidenkympin villitys on iskenyt oikein kunnolla. Kaikki hänen luonteensa hankalat puolet ovat muuttuneet entistä hankalammiksi, ettenkö sanoisi sietämättömiksi. Edellisen kerran hän kriiseili ankarasti n. 42-vuotiaana, joten tiuhaan tahtiin näitä näyttää tulevan ainakin tällä henkilöllä.
Itsellä pahin ikäkriisi kaiken maailman villityksineen on ollut 32-36 vuotiaana. Tällöin Saturnuksen paluu oli jo ohitse, mutta astrologisesti ajatellen päälle iski peräkanaa raskaita Pluton, Neptunuksen ja Uranuksen transiitteja. Silläpä tuo kriisi sitten kestikin 4 vuotta tehden minusta täysin uuden ihmisen.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Synapsi
|
|
« Vastaus #3 : 04.08.2006 10:56:08 » |
|
kävin sit parturissa ja leikkuutin IROKEESIN . Mitään järkevää syytä ei ollut, tuli vaan hinku tehdä jotain radikaalia.... Aivan loistava veto Mariska! Minäkin vetäsin kaljun joskus kolmikymppisenä ja se teko avasi silmäni monin osin. Ihan vaan oli PAKKO tehdä se, poistaa yksi tärkein ulkoinen naiseuden merkki. Heh hee, se kampaajaan kauhistunut ilme naurattaa vieläkin
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Hiisitär
|
|
« Vastaus #4 : 04.08.2006 11:36:33 » |
|
haha, onkohan minulla sitten joku kolmenkympin kriisi jo näin alkuvaiheessa, sillä tekisi mieleni vetää piilokalju pitkän tukan alle! Valitettavasti hiukseni ovat niin ohuet, että piilokalju vaatisi hiuslisäkkeitä ja moinen operaatio on ainakin vielä aivan liian kallis kukkarolleni. Ehkäpä tulevaisuudessa...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mariska
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #5 : 04.08.2006 12:28:28 » |
|
No on se hyvä tietää etten ole ainoa joka sekoilee! (Nyt mä muuten värjäsin "keesini" vielä vaaleaksikin.... on hyvän näköinen vaikka itse sanonkin.)
|
|
|
tallennettu
|
Synnyin tahtomattani, kuolen tahtomattani, antakaa minun edes elää niinkuin itse tahdon.
|
|
|
Ajatus
|
|
« Vastaus #6 : 04.08.2006 12:59:46 » |
|
Synapsi ja Mariska, missäs teillä on Uranukset? Tuli mieleen ihan Saturnuksen paluun aiheuttama kapina "Uranus vastaan Saturnus"... Oinas-nousuinen kaverini laittoi Saturnuksen paluussa rastat. Hänelläkin on ollut joskus "millin siili", tosin en nyt muista tarkkaa ajankohtaa että voisin tarkistaa transiitit. Rastanlaittoaikaan taisi olla tr Uranus oppositiossa Venukseen.
|
|
|
tallennettu
|
Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone) Asc Kauris Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
|
|
|
Stareyes
Kanta-astroilija
Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin
|
|
« Vastaus #7 : 04.08.2006 14:42:24 » |
|
Heippa
Aloin tosissani miettimään tuota 10 vuoden takaista 30 rajapyykkiä hmmm... Olin tullut pari vuotta aiemmin juuri äidiksi ja itselläni tuli 'uusi murrosikä' äitiäni kohtaan, kapinoin aivan kaikkea vastaan mitä hän sanoi, oloni yleisesti oli vähän holtiton. Käytin runsaanlaisesti riipuuvuutta aiheuttavia nautintoaineita, etsin jollain tapaa kadonnutta itsenäisyyttäni. Halusin olla vapaa aivan kaikista rajoitteista, jotka estivät minua elämästä sitä elämää, jotan niin kiihkeästi halusin. Siippa oli tiellä, lapsi oli tiellä, se siitä äitiyden ihanuudesta, jota yleisesti ihannoidaan.
'Kaaos' jatkui hyvin pitkälle elämässämme, minun valintojen seurausten vuoksi. Olimme vähällä myös erota, siinä kriisiä tarpeeksi. Käyttäydyin toisinaan kuin pieni uhmaikäinen lapsi, vaikka aikuisuuden vastuu olisi ollut parempi ottaa käyttöön, kuin järjetön sekoilu. Radixkartallanihan on ja , joka kodinhuoneessa, keittiössä. Ts. koen ajoittain oman lähipiirini uhkaksi omalle vapaudelle
|
|
|
tallennettu
|
"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
|
|
|
Artemis
|
|
« Vastaus #8 : 04.08.2006 16:41:13 » |
|
Lillin kertoma 29-vuotiaana koettava saturnuksen paluu on ihan totta, monella tutulla on elämässä tapahtunut paljon tuolloin. Mieheni ollessa 29-vuotias oli rankkaa ja siitä pari vuotta eteenpäin, onneksi sekin aika on takana Ja siitä opimme paljon.
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Elämänilo
|
|
« Vastaus #9 : 04.08.2006 20:58:43 » |
|
Ihmisen elämänkaari planeettojen kiertoaikojen mukaan
Niin mystiseltä kuin astrologia joskus kuulostaakin, on hyvä muistaa, että se perustuu pitkälle aurinkokunnan jäsenten luonnonmukaisiin liikkeisiin. Voi sanoa, että astrologia on eräiltä osin kiertojaksojen tutkimista ja soveltamista ihmisen elämään.
Planeettojen kiertoajat on hyvä muistaa: PLUTO 247 vuotta NEPTUNUS 165 vuotta URANUS 84 vuotta SATURNUS 29,5 vuotta JUPITER 12 vuotta MARS 1,8 vuotta VENUS 225 vrk MERKURIUS 84 vrk AURINKO 365 vrk KUU 29,5 vrk
Ikä Planeettatransiitti 6 JUPITER OPPOSITIO JUPITER 7 SATURNUS +NELIÖ SATURNUS 10 SATURNUS +KOLMIO SATURNUS 12 JUPITER YHTYMÄ JUPITER (JUPITERIN PALUU) 14 URANUS +KUUTIO URANUS, SATURNUS OPPOSITIO SATURNUS 18 JUPITER OPPOSITIO JUPITER 20 SATURNUS -KOLMIO SATURNUS 21 URANUS +NELIÖ URANUS 22 SATURNUS -NELIÖ SATURNUS 24 JUPITER YHTYMÄ JUPITER (JUPITERIN II PALUU) 28 URANUS +KOLMIO URANUS, NEPTUNUS +KUUTIO NEPTUNUS 29 SATURNUS YHTYMÄ SATURNUS (SATURNUKSEN PALUU) 30 JUPITER OPPOSITIO JUPITER 36 JUPITER YHTYMÄ JUPITER (JUPITERIN III PALUU) 37 SATURNUS +NELIÖ SATURNUS 40 SATURNUS +KOLMIO SATURNUS 42 URANUS OPPOSITIO URANUS, JUPITER OPPOSITIO JUPITER 44 NEPTUNUS +NELIÖ NEPTUNUS 45 SATURNUS OPPOSITIO SATURNUS 47 JUPITER YHTYMÄ JUPITER (JUPITERIN IV PALUU) 49 SATURNUS -KOLMIO SATURNUS 51 SATURNUS -NELIÖ SATURNUS 53 JUPITER OPPOSITIO JUPITER 56 NEPTUNUS +KOLMIO NEPTUNUS, URANUS -KOLMIO URANUS 59 JUPITER YHTYMÄ JUPITER (JUPITERIN V PALUU) 59 SATURNUS YHTYMÄ SATURNUS (SATURNUKSEN II PALUU) 63 URANUS -NELIÖ URANUS 65 JUPITER OPPOSITIO JUPITER 66 SATURNUS +NELIÖ SATURNUS 69 SATURNUS +KOLMIO SATURNUS 70 URANUS -KUUTIO URANUS 71 JUPITER YHTYMÄ JUPITER (JUPITERIN VI PALUU) 74 SATURNUS OPPOSITIO SATURNUS 77 JUPITER OPPOSITIO JUPITER 79 SATURNUS -KOLMIO SATURNUS 81 SATURNUS -NELIÖ SATURNUS 82 NEPTUNUS OPPOSITIO NEPTUNUS 83 JUPITER YHTYMÄ JUPITER (JUPITERIN VII PALUU) 84 URANUS YHTYMÄ URANUS (URANUKSEN PALUU) 88 SATURNUS YHTYMÄ SATURNUS (SATURNUKSEN III PALUU) 89 JUPITER OPPOSITIO JUPITERhttp://www.horoskooppi.com/muut/ast2.htmlIhmisen elämänkaari planeettojen kiertoaikojen mukaan Elämänilo
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Synapsi
|
|
« Vastaus #10 : 06.08.2006 16:30:02 » |
|
Synapsi ja Mariska, missäs teillä on Uranukset? Syntymäkartan Uranus möllöttää neljän asteen päässä MC:ltä neitsyessä. Aina kun jotain muutosta elämässäni tapahtuu, hiukset menee uusiksi. (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/64/Edward_S._Curtis_Collection_People_043.jpg/180px-Edward_S._Curtis_Collection_People_043.jpg)
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Synapsi
|
|
« Vastaus #11 : 06.08.2006 16:37:40 » |
|
Nyt mä muuten värjäsin "keesini" vielä vaaleaksikin.... on hyvän näköinen vaikka itse sanonkin. Hei Mariska, miten ympäristö on suhtautunut näyttävään kampaukseesi? Minusta keesi on hulppean hieno ja seksikäs niin miehellä kuin naisellakin. Minulla kaljukokemukset meni jännästi niin, että naiset tykkäs mutta miehet ei, heiltä sain kuulla lesbovitseja jatkuvasti...
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Mariska
Kohtuuastroilija
|
|
« Vastaus #12 : 06.08.2006 17:10:06 » |
|
Moi! Kyllähän nuo immeiset vähän vinoon osa katsoo, mut eipä mua kauheasti hetkauta. Miehet on kyselleet oonko nyt sit punkkari, mut naiset kattoo muuten kieroon tai sit ne tykkää. Opiskelen toisella paikkakunnalla, joten nyt kun koulut alkaa jännään reaktioita siellä... lähinna opettajien. Me en kuulu luokan "nuorisoon", joilta tällästä vois odottaakkin... M
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
Satu
|
|
« Vastaus #13 : 07.08.2006 14:17:35 » |
|
Itsellä pahin ikäkriisi kaiken maailman villityksineen on ollut 32-36 vuotiaana. Tällöin Saturnuksen paluu oli jo ohitse, mutta astrologisesti ajatellen päälle iski peräkanaa raskaita Pluton, Neptunuksen ja Uranuksen transiitteja. Silläpä tuo kriisi sitten kestikin 4 vuotta tehden minusta täysin uuden ihmisen. No sitten en ihmettele enää yhtään, kun itelläni on kanssa elämä ollut jo monta vuotta semmosta helkkarin hullunmyllyä. Moni asia on jo muuttunut peruuttamattomasti, mutta jotenkin tuntuu, että ihan kaikkea ei ole vielä nähty - ja suoraan sanottuna mua kyllä hirvittää... nimim. alkava keski-iän kriisikö, kohta rva 36-v.
|
|
|
tallennettu
|
Jokainen päivä on lahja... käytä ne hyvin!
|
|
|
|