Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Atmakaraka  (Luettu 376 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
meryem
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« : 01.05.2026 11:05:24 »

Törmäsin jo aiemmin Instassa mielenkiintoiseen ajatukseen, että se planeetta, jolla kartalla on isoin asteluku on merkittävä, mutta nyt sain sille myös nimen: Atmakaraka.

Atmakaraka (sielun merkitsijä) on vedalaisessa astrologiassa (Jyotisha) syntymäkartan korkeimman asteen (0–30°) planeetta, joka edustaa sielun syvimpiä toiveita, karman suunnitelmaa ja elämän tarkoitusta. Se osoittaa oppitunnit, jotka sielun on opittava, ja haasteet, jotka on voitettava tässä elämässä.

Tätä pidetään hyvin merkittävänä. No minulla tuo planeetta on tietysti  saturnus ja korkeimmassa asteessa 29.  Lips Sealed Se tietää aika kovia oppitunteja ja varmaan tuon takia myös  saturnus transiitit, varsinkin neliöt kartalleni ovat aivan erityisen raskaita! Ihan lähipiirissä ei ole ketään toista  saturnus ihmistä, mutta laajemmin perhepiirissä löytyy yksi!

Tuo 29 asteen planeetta on jo väsynyt, minulla siinä vielä  pluto aivan vieressä 28 asteessa. Niin ja  saturnus vaaka on ylennyksessä. Toivon, että tuo ylennys auttaa jonkin verran. Niin ja se, että kartallani on  jousimies voimakkaana, se toivottavasti tuo valoa kaikkeen toivottomuuteen, jota tuo  saturnus edustaa.

Oletteko koskaan törmänneet tähän ja mikä teillä on Atmakaraka?
tallennettu

"Tomorrow never knows what it doesn't know too soon" (Morning glory - Oasis)
ikiviuh
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #1 : 10.05.2026 15:40:26 »

mulla atmakarakana  kuu
luin miten sitä on tulkittu ja aina kun vedan puolelle mennään niin minusta alkaa tuntumaan että jalat irtoaa kuin huomaamatta maasta jos tiedätte mitä tarkoitan Tongue
tunneälyn kautta yhteys muihin ihmisiin vaikutti olevan kantava teema, ja ymmärrän asian, olen kääntynyt jo kerran takaisin muiden ihmisten vuoksi. kuulen usein että mun läsnäolo lohduttaa ja sitä atmakaraka kuu kai voi parhaimmillaan olla, turvallinen tila jonka ihminen luo toiselle, yhteys ihmisyyttä pitkin.
toisaalla se henkinen romahdus taannoin eräässä muistotilaisuudessa, kaikki se läheisten suru kerralla oli liikaa ja olen toipumassa siitä yhä. tänäänkin oli vaikea nousta vuoteesta ylös kun oli vapaata. on paikkoja jonne minun ei yksinkertaisesti pidä menemän ja hautajaiset on niistä yksi.
tehtävän menestykselliseen hoitamiseen vaadittaneen terapeutin opinnot, joten työkaluja tässä uupuu vain.
eilen viimein kevätsade tuli vetenä maahan ja se helpotti, atmakaraka-kuun tulisi kuulemma hakeutua vesistöjen lähelle ja vehreyteen, minä olen niin samaa mieltä Smiley
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #2 : 11.05.2026 22:27:34 »

Ikiviuh, tunnen yhden atmakaraka kuun ja hän on hyvin rauhoittava. Jotenkin sellainen rauhallisen vakuuttava. Hienosti kyllä kuvailtu. Voin myös kuvitella miten raskasta on, kun imee kaikki energiat. Jotain siitä  kuu kalat askendentti rapu tiedänkin...  Lips Sealed

mistä löysit noita kuvauksia minkälainen ympäristö sopii atmakaraka kuulle? Vesistö ja vihreä kuulostaa niin ihanalta!

Mitenkähän minun atmakaraka saturnus, ei taida olla mikään kovin kiva ympäristö se...  Undecided
tallennettu

ikiviuh
Kohtuuastroilija
**

Profiili
« Vastaus #3 : 12.05.2026 20:20:06 »

astrobix, siellä oli pitkästi kuvailtu atmakaraka kuuta, mutta näköjään ei niin pitkästi saturnusta. onpa vain melko synkkiä kuvauksia sille annettu.
tallennettu
meryem
Moderaattori
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #4 : 13.05.2026 11:41:02 »

Olipa kyllä lyhyt, mutta synkkä kuvaus saturnus atmakarasta.  Shocked Puhutaan ihan itsemurhariskistä  Lips Sealed

Joo, en kaunistele tuo sijainti oli varsinkin nuorempana todella raskas. Kyllä sitä saa olla tyytyväinen jo siihen, että olen edelleen elossa, en ole tappanut itseäni tai ketään muuta. Välillä on ollut todella vaikeita tilanteita. Mutta aina niistä on jotenkin selvitty.

Löysin myös sellaisen positiivisemman kuvauksen tuosta, että ne  saturnus rajoitukset voi nähdä myös rakenteena ja selkeytenä. Kurin voi nähdä itsekunnioituksena rangaistuksen sijaan. Yritän muistaa tuon, kun yritän vieroittaa itseäni limsoista ja karkeista.

Tunnistan hyvin tuon yksinäisyyden, joka  saturnus atmakarakaan liitetään. Jostain muuten jäi mieleen Satu Rämön haastattelusta, että hän tuntee aina tietyllä tavalla olevansa yksinäinen. Vaikka hänellä on perhe ja en tiedä, mutta voisi kuvitella, että paljon ystäviä, mutta hän kokee aina yksinäisyyttä. Tuon takia piti tarkistaa ja kyllä, hänellä on myös  saturnus atmakaraka. Sopii hyvin siihen, että kirjoitti monen monta kirjaa ja teki vuosikymmeniä töitä ennen kuin tuli Hildur jättipotti. Ja nyt kun tiedän tuon hänen atmakarakan niin uskon, että on todellakin tehnyt töitä menestyksensä eteen. Hattu päästä sille. Hänellä tuo  saturnus on vielä perääntyvä ja  neitsyt, mutta ei ole kriittisessä 29 asteessa kuten minulla.

Mutta on tämä aika mielenkiintoista. Nyt selvisi sekin miksi en vaan jotenkin ikinä ole jaksanut lukea vaikka romanttista viihdekirjallisuutta. Olen yrittänyt, miettinyt, että jotain kevyempää välillä, mutta joku siinä tökkii aina niin pahasti. No ehkä se, että en voi samaistua sellaiseen ajatusmaailmaan ollenkaan. En sitten yhtään. Minulle asiat ovat vaikeita ja sellaiset dramaattisemmat tarinat koskettaa enemmän. Voisi sanoa, että samaistun niihin enemmän. Kiva, jos joku on valinnut päästä helpolla. Joskus toivoo, että itsekin olisi tehnyt niin, mutta minkä sille mahtaa.

Ehkä siksi, koska minulla on ollut raskas elämä niin olen aina kokenut, että minulla on jotenkin ekstra paljon suojelusta matkassa  angel
tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  

Siirry: