Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mediaaliset kyvyt  (Luettu 25709 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lilim*
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 268



Profiili
« Vastaus #30 : 17.04.2013 10:05:54 »

Ei ole kokemuksia eikä tule, ei ole olemassa mitään yliluonnollista "pahaa", demoneita, riivaajia, pirun kätyreitä. On toki negatiivisempia olentoja kuten maan päälläkin, kiusankappaleita, surumielisiä, eksyneitä, kiukkuisia, katkeria henkiolentoja mutta ei mitään pahaa. Usko, pyydä ja luota enkeleittesi ja oppaittesi sekä oman positiivisen, rakkaudellisen asententeesi ja olemuksesi voimaan. Meilläkin on kiusankappale käynyt aikanaan kolistelemassa nurkkia (taisi olla entinen talon isäntä joka ei tykännyt remontoinnista..) mutta näitä kutsumattomia kaiffareita voit käskeä jämäkästi poistumaan. Omat sisäiset "demonit", pelot ja traumat tekevät kyllä helposti kärpäsestä härkäsen. Täällä on paljonkin käyty keskustelua ja virkistävää väittelyäkin aiheesta pahuus.. Lue ajan kanssa  Smiley
(ja edelleen kirjavinkkinä Michael Newtonin kirjat)
[/url]http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=63435.0
http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=63562.0
tallennettu

“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.”
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #31 : 17.04.2013 10:06:58 »

Amonra, ne 'negatiiviset energiat ja pahan ilmentymät' ovat vain heijastuksia sinussa itsessäsi olevista pimeistä puolista. Mitään yliluonnollista pahaa, tai demoneja ei ole olemassa. Dualismi, eli hyvä/paha, oikein/väärin jne on vain tämän fyysisen tason harha, verhon toisella puolella ei ole dualismia ja siten hyvälle valon energialle ei tarvita vastakappaleeksi pahaa/pimeyttä.

Vain täällä fyysisellä tasolla ja vain elävissä ihmisissä on potentiaali tehdä ei-rakkaudellisia tekoja tms. Jos negatiiviset energiat ja ne asiat jotka itse käsität pahan ilmentymiksi askarruttavat, sitä voi helpottaa se että tunnistat ja hyväksyt omat varjosi, niiden tukahduttaminen/piilottaminen/kieltäminen johtaa juurikin siihen, että alkaa nähdä niistä heijastuksia itsensä ulkopuolella. Ja heijastukset ovat vaarattomia.

Hyvä opus tästä asiasta on tämä:
Debbie Ford; Tunnista Varjosi, Tunne Itsesi (löytyypi kirjastosta)
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Amonra
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 48


Profiili
« Vastaus #32 : 17.04.2013 10:28:46 »

 Kiss Suuret kiitokset hienoista vastauksista! Olen itsekin törmännyt lukiessani tähän dualismin tuottamaan harhaan hyvästä ja pahasta, mutta sitten eräs selvännäkijä puhui toista...ja minä olen sen ikäinen, että minua on kasvatettu pelottelemalla oikeastaan kaikesta  Sad ja niin ollen pelot varmasti pysyvät sitkeässä ja sitten vielä ne omat varjot. Mutta mieleni kyllä rauhoittui, koska olen todella todella herkkä kaikelle.  smitten
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #33 : 17.04.2013 12:17:04 »

Vain täällä fyysisellä tasolla ja vain elävissä ihmisissä on potentiaali tehdä ei-rakkaudellisia tekoja tms.

Eräs ominaisuus mitä minä kaipaisin itselleni olisi kyky nähdä milloin ihmisen sanat ja käsitykset kuvastavat uskomuksia ja milloin faktoja. Siitä olisi mainosti hyötyä.

Astraalimatkoja tekevät ihmiset ovat kertoilleet kohtaamisista myös negatiivisten henki- tai astraaliolentojen kanssa. Robert Bruce on jopa kirjoittanut kirjan siitä miten näitä vastaan tarvittaessa suojaudutaan. Toistaiseksi minä ajattelen järkeväksi uskoa myös  negatiivien olemassasoloon.

Ihan puhdas logiikka riittää erottamaan milloin sanat ja käsitykset kuvaavat uskomuksia ja milloin faktoja:
Jos asiasta on tieteellistä dataa - esim. painovoima - siitä voi olla olemassa faktoja.
Jos asiasta ei ole olemassa  tieteellistä dataa - kaikki rajatieto - siitä on olemassa vain ja ainoastaan uskomuksia ja uskonkäsityksiä.  Wink

Astraalimatkoja tekevät ihmiset saattavat kohdata matkoillaan nimenomaan niitä omia pimeitä puoliaan,  jotka sitten näkevät ikään kuin ne olisivat negatiivisia henki- tai astraaliolentoja. Se, että astraalimatkailijat kokevat tällaisia on minulle osoitus siitä että kyseisillä matkailijoilla on osa omista varjopuolistaan piilotettuna/tukahdutettuna/kiellettynä, ei sunkaan siitä että jotain negatiivisia henkiolentoja olisi olemassa.

Ihmisen dualismin harhassa oleva mieli vain haluaa löytää sitä dualismia joka paikasta - myös sieltä verhon toiselta puolelta jossa sitä ei ole edes olemassa.

Uskomalla negatiivien olemassaoloon annat omalla vapaalla tahdollasi esimerkiksi toisille eläville ihmisille - ainoat tahot joiden minä uskon voivan tehdä energeettisiä hyökkäyksiä  - ikään kuin luvan sössiä omia energioitasi, lasket suojauksesi jos uskot että vapaata tahtoasi ei kunnioiteta.

Se on nimittäin minun tyyneyteni perusta näissä asioissa: KAIKKI ihmisten vapaaseeen tahtoon puuttuminen on sallittua vain toisille eläville ihmisille, mikään ns. astraaliolento tai taho verhon toiselta puolelta ei voi tehdä yhtään mitään meille ellemme erikseen ihan joka asiaan anna lupaa. Tämän vuoksi omille oppaillekin on annettava erikseen lupa jokaikiseen yksittäiseen auttamiseen, eikä voi vain antaa 'saatte auttaa aina kun on tarpeellista'- tyyppistä yleisvaltuutusta.

Ne toiset ihmiset saattavat kyllä sitten ihan fyysisen maailman toimien lisäksi koettaa puuttua energeettisellä tasolla toisten vapaaseen tahtoon ja se on aivan sallittua. Jos siis koet astraalimatkalla jotain pahantahtoista, se on todennäköisesti heijastus omasta pimeästä puolestasi ja jos sinun energioitasi sössitään, sössijä on todennäköisesti ihan tavallinen elävä ihminen.

Ja ko. Brucen sivuillakin suurin osa siitä 'Psychic Self-Defens' osiosta käsitteli ihan vain elävien ihmisten negatiivisuuden tms. vastustamista. Ja siinä ainokaisessa demoni-artikkelissakin (jonka sisällöstä ole muuten eri mieltä) sanotaan nimenomaisesti että esim. tullakseen jonkin riivaamaksi, on itse annettava jollain tasolla lupa siihen! Ja muuten: Olen itse sitä mieltä, että ihmisen psyykessä oleva paha käsittelemätön trauma tai voimakkaasti tukahdutettu negatiivinen puoli tms. voi aivan hyvin tuottaa riivauksen kaltaisen ilmiön. Riivaajat ovat siis oman psyykemme solmuja, tukahdutettu/piilotettu osa itsestä voi olla se riivaaja.
« Viimeksi muokattu: 17.04.2013 12:20:18 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #34 : 17.04.2013 12:37:00 »

Todellisen pahan voiman olen kerran aistinut ympärilläni ja unessa kohdannut mutta en koskaan pelännyt. Unessakin vain lisäsin sisäistä valoani ja paha katosi. Olen samaa mieltä siitä että meidän sisäiset energiat heijastaa meille meidän mielentilat, tunteet, uskomukset jne. Joten se ikään kun herää henkiin meissä jos siihen haluaa tutustua. Jotenkin olen tullut siihen tulokseen että toi kristinusko ja demonit jne. on meidän kollektiivisessa tietoisuudessa ja psyykkeessä, joten sieltä voi kumpua niitä pelkoja jos ei ole koskaan oikein tutustunut omaan pimeään puoleen. Mutta itse olen vielä harjoittelumatkalla mutta ketään riivaustapausta en ole tavannut enkä kaipaa sellaista kokemusta. Olen viereltä nähnyt miten psyykosissa oleva henkilö manaa demoneita ja pahoja henkiä. Itse asiassa, koen että esim raamattu on aika selkeä ilmaisu jonkun yksittäisen ihmisen psyykkisestä prosessista.
Mutta kaikkea on kivaa tutkia.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: