Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Alkoholi (+ muut päihteet) ja henkisyys  (Luettu 49237 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Palance
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 107



Profiili
« Vastaus #30 : 10.01.2013 11:12:39 »

Ensinnäkin kiitos pikkarille ja Yepille osanotoista  smitten

Tappelemaan tänne en kyllä ole tullut mutta keskustelen mielellään vaikeistakin asioista, se jos mikä on rakentavaa ja ajatuksia herättävää.
Tunnustan että voin tehdä välillä liiankin jyrkkiä päätöksiä mitä huumeisiin ja sekakäyttöön tulee koska olen sitä p*sk** joutunut näkemään ja kuulemaan ihan tarpeeksi, onneksi en ole niihin sekaantunut vaan pysytellyt "kaukana", koska olen nähnyt mitä ne tekee.

Tunnen myös ihmisiä jotka käyttävät juuri vain silloin tällöin ja eivät pidä sitä pahana mutta kyllä se vaan pitkällä aikavälillä vaikuttaa sekin eikä mitenkään imartelevalla tavalla.
esim. kannabiksen vaikutukset:Heikentynyt oppimiskyky, häiriöitä ajan ja paikan ja etäisyyksien tajussa, persoonallisuuden muutos,paniikkihäiriöitä, hallusinaatioita ja juuri näiden takia on vaikea uskoa sellaisten puheita..omin silmin nähnyt..

ja pikkari..pienikin viljelmä on rikos! Nykyään taitaa vaan nappikauppa olla suositumpaa ja huh niin surullista sekin,koska siinäkään ei pelkästään itseä tuhota vaan läheisetkin kärsii.  Cry

Olutta otan välillä mutta vain niin että pienessä sievässä olen,nuorempana tuli juotua että välillä muistikin pois mutta annan sen anteeksi itselleni koska kerranhan sitä nuorena ollaan..  Grin Minuun oluen otto vaikuttaa niin että "näen" asioita enemmän,lähipiirini kutsuukin nätisti nimellä noita-akka  2funny ulkopuolisille en asioista juurikaan puhu, (vain muutamalle olen sanonut kun tuli pakottava tunne kertoa heille ja onneksi ottivat asian hyvin vastaan ja kertomani auttoi heitä Smiley )  koska monet leimaisivat hulluksi ja sitä en halua.  uglystupid2


Olen kokenut niin suuren surun etten todellakaan kenellekkään mitään pahaa halua,mutta niinkuin sanoin tuossa aiemmin, ajatuksia haluan herättää kyllä  smitten  smitten  smitten


tallennettu

Punainen,Oranssi,Musta
Gisella
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 205



Profiili
« Vastaus #31 : 10.01.2013 12:56:16 »

Jos se, että kiinnittää huomiota huumemyönteisyyteen "henkisellä" foorumilla ja kertoo esimerkin tosielämästä on tuomitsemista, niin olkoon sitten niin. Tai jos koet keskustelun tappeluna, niin sillekkään ei voi mitään.

Ööö... Kirjoitin, että "näistä asioista on mielenkiintoista keskustella ilman tuomitsemista, kun ei se mitään auta kuitenkaan". Ja "ei vedetä tätä ketjua ihan tappeluksi" = pyyntö, että pliis ei jatketa tuolla linjalla, mihin ketju näytti mielestäni olevan menossa. Tuolla tuomitsemisella en viitannut mitenkään erityisesti sinuun.

Mutta, se ketjun pointti. Olisi mielenkiintoista tietää juurikin noista psykedeeleistä ja niiden vaikutuksesta mieleen, kun tosiaan olen ymmärtänyt, että niitä käytetään joissain piireissä tietoisuuden avaajana. Onhan se hurjaa, jos periaatteessa pystyy saavuttamaan samankaltaisia kokemuksia meditaatiolla ja huumeilla. Smiley Eikös shamaanit ja muut luonnonkansat (?) ole myös poltelleet jotain saadakseen hieman nostetta?
tallennettu

"Ihminen voi syyttää maailmaa läpi elämän, mutta hänen onnistumisensa tai epäonnistumisensa ovat yksin hänen vastuullaan. Ihminen voi yrittää pysäyttää ajan, mutta se on vain energian tuhlaamista."
epona
Vieras
« Vastaus #32 : 10.01.2013 13:06:17 »

Niin siis jos jotakuta vielä kiinnostaa se, että mikä vaikutus alkoholilla ja päihteillä on esim. energiakehoon...

Olen joskus kuullut kokeneilta energia hoitajilta (Barbara Brennan-healers), että alkoholi (Esim.) jollain tavalla repäisee auraan tai energiakehoon reiän. Se voi pitkällä aikavälillä aiheuttaa energiavuotoa eri chakrakeskuksiin, jonka seurauksena energia menee tai vuotaa ikään kuin hukkaan ja saattaa pitkällä aikavälillä aiheuttaa sairauksia. Näin siis yleensä kolmannen chakran kohdalla ja onhan se loogista, sillä useimmat alkoholin liikakulutuksesta johtuvat sairaudet lienee keskittyy tuohon keskikehon elinten kohdalle..

Huomaan itse kyllä sen, että energian kohottamiseen kunnon känni-illan jälkeen menee aina vähintään se 3-4 päivää. Se on todella turhauttavaa välillä.


Alkoholi aiheuttaa minulle mielenvilkkkautta, joskus pakkoajatuksia tai pakkomielteistä ajattelua..... (Siis näitä osittain myös siksi, että minulla on, ainakin menneisyydessä ollut, perus-sairautena psyykkisiä sairauksia.)
Jokatapauksessa. Kiinalaisen lääketieteen mukaan tällaiset asiat  (Eli pakkomielteet tai ajatukset) johtuvat pernan ja mahalaukun energiakanavien epäbalanssista. Mahaanhan se viina tosiaan ensimmäisenä kaadetaan ja näin..

Summa summarum, kokemukseni ja käsitykseni mukaan alkoholi ja päihteet vaikuttavat ensisijaisesti kolmanteen chakraan (johon siis esim. addiktiot yhdistetään: Oman voima on kadotettu ja olet jonkun aineen orja.) Psykoosit tai kruunuchakran väkivaltainen avautuminen lienee sivuvaikutus niissä tapauksissa, jotka ovat voimakkaasti epämaadottuneita. Luulen, että huumekokeilutkin voivat olla hyvin valaisevia tai jopa henkiselle polulle ohjaavia kauniissa mielessä silloin kun yksilö on kunnolla maadoittunut.

Siinä kohtaa kun maadoitus on riittämätön, eli peruschakra ei ole tasapainossa tai heikko,  on sitten helpompi luisua muihin ulottovuuksiin. Sitä näkee/ kuulee / kokee, että ympärillä on henkiä, pystyykin lukemaan toisen ihmisen varjopuolen (huom!) ajatuksia tai esim. oivaltaa yhtäkkiä, että perkele - koko yhteiskuntaa tai maailmaa ohjaa sellainen harmaa avaruusolio-rotu, joka "syö" tai käyttää ihmisiä energialähteenä. Onhan se äärimmäisen hämmentävää kun kadulla kulkee vastaan ihminen, jonka ydin on harmaa, silmät mustat, taivaalla leijuu avaruusaluksia ja alat päässäsi kuulemaan enkelin opastuksia /ääniä....


Olen joskus lukenut erään budhalaisen munkin ajatuksia psyykkisistä sairauksista. Mielestäni se oli erittäin kaunis. Hänen mukaansa esim. skitsofreniassakin on yksinkertaisesti kyse siitä, että yksilölle avautuu useampi ulottovuus tai rinnakkaistodellisuus tässä hetkessä ja siksi menee hieman sekaisin.
Myös kiinlaiasen lääketieteen näkökulma tukee tätä ajatusta. Henk. kohtaisesta kokemuksesta voisin myös sanoa, että näin se on.


Alkoholista edelleen. Lasillinen punaviiniä on ihan todella ihana asia. Se, että miten sitä oppii pelkästään lasillisen ottamaan niin se on toinen tarina. Minun kohdallani siihen meni vuosia. On paljon heitä, jotka väittävät, ettei ns. ongelmakäyttäjä koskaan voi oppia kohtuukäyttäjäksi...

Toisaalta on myös niitä, jotka väittää, että kuoleman jälkeen heitetään multaa päälle ja that's it - kaikki loppuu siihen. Smiley


Ei henkisyys milestäni pois-lue alkoholin käyttöä tai päinvastoin.


Ihimisen kapeakatseisuus sen sijaan tekee niin.


/A
tallennettu
pikkari
Astroholisti
*****
Viestejä: 1724

I`m hot when I`m not as cold as ice


Profiili
« Vastaus #33 : 10.01.2013 13:30:46 »

Se on koukku jos milloin vaan kelpaa tai tekee mieli. En mä polta joka viikko enkä selvinpäin ikinä. Pari siideriä kun on alla, paukut maistuu  Smiley
Kerran kokeilin ekstasia ja tuli niin kaamee ahdistus että lähdin kesken illan kotiin. Siihen jäi kiinnostus.
Sieniä poltin eikä ne toiminu yhtään. Ikinä enää en koskis mihinkään jauhoon. Hyi!
Mut kun on pitänyt olla aikoinaan ylivilli, vallaton ja liian kokeilunhaluinen niin näitä testejäin tein ja vetelin mutta enää on myssss ja alkoholi. Rauhoittavan olen tänään ottanut koska aamulla ahdisti niin paljon.
Mikä olis joku luomutroppi tai keino helpottaa ahdistusta?
Enkä tarkoita mitään joogaa vaikka kyllä sekin varmasti auttaa. Luontaistuotekaupassa on varmaan jotain. En haluu koukuttautuu bentsoihin vaikka mietoja noi mun on.
tallennettu
epona
Vieras
« Vastaus #34 : 10.01.2013 13:49:28 »

Lainaus
Jos ei nimittäin ole tutustunut omaan pimeään puoleen tai sinne piilotajuntaan on piilotettu omia pelkoja tmv kielteistä, voi huumekokeilut aiheuttaa negatiivisia kokemuksia. Näin tämä homma etenee.

Hei jos sinulta liukenee aikaa niin tarkennatko, Mikä tuo varjopuoli oikeastaan on?

Asia kiinnostaa minua. Kävin kurssin, jossa paneudettiin ihmisen tietoisuuden eri tasoille (eng: higher self, mask self, lower self) mutta jätimme tuon varjo minän täsyin käsittelemättä. Ihmettelin aina, että miksi.


/A
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #35 : 10.01.2013 13:51:46 »

Tässä vähän kommentteja moniinkin asiohin ja vähän tiedepuolta mukaan tähän keskusteluun:

Jos ajatellaan, että fyysinen ja henkinen ovat erottamattomasti yhteenkietoutuneita ihmisessä, vaikuttavat päihteiden fyysiset vaikutukset myös siihen henkiseen/energeettiseen puoleen. Alkoholi sotkee aivojen dopamiinijärjestelmän kolmeksi viikoksi. Jos otat kännin (tai edes huppelin) useammin kuin 3 viikon välein, eivät aivosi ole koskaan normaalissa tilassa. Ja sillä on melko varmasti vaikutusta henkisiin/energeettisiin toimintoihin...


Alkoholi, tinneri, butaani ja muut liuottimet ovat ainoat päihteet, joille ei ole reseptoreja kehossa, vaan jotka päihdyttävät ihan vain myrkkyvaikutuksensa vuoksi. Kaikiille muille päihteille on ihmiskehossa reseptoreja, eli ne muistuttavat aineita joita ihmiskeho on itsekin tottunut käyttämään. Tämä ei tarkoita sitä, että muut päihteet kuin alkoholi + liuottimet olisivat mitenkään alkoholia 'parempia', mutta se selittää melko hyvin sen minkä vuoksi alkoholi tuottaa niin ikäviä tuloksia kehossa ja dopamiinijärjestelmässä verrattuna moniin muihin päihteisiin. Alkoholi on tavallaan vain lievempi versio tinnerin imppaamisesta, jos asiaa katsellaan tästä myrkky vs. reseptorit näkökulmasta.  Grin

MIkä tahansa päihde pistää sekaisin ihmisen, jolla on käsittelemättömiä ihan maallisia traumoja. Mikään päihde ei ole turvallinen, jos rankkaa tavaraa on alitajunnassa itseltä piilotettuna. Mitään päihteitä voi siis oikeastaan 'suositella' - ei ihan hyvä sana, mutta kuitenkin - vain niille ihmisille, jotka ovat jo ns. avanneet solmunsa ja saattaneet itsensä takaisin kohtuulliseen tasapainoon.

Suurin osa luonnonkansojen käyttämistä aineista on sellaisia, että ei niitä kukaan huvikseen päihtymistarkoituksessa nauttisi: Esim ayahuasca aiheuttaa ensin puolen vuorokauden karmean olon ja hirveästi yrjöilyä, eikä se niitä seuraava trippikään kuulemma mitenkään hauska ole. Siksi nämä luonnonkansat eivät yleensä vedäkään omilla perinnepäihteillään mitään 'perjantaikännejä' vaan niitä nautitaan hyvin harvoin tiettyjen rituaalien yhteydessä. Päihtymistarkoituksiin noin hupimielessä luonnonkansatkin taitavat käyttää ihan eri aineita kuin rituaaleihin ja erilaiset paikalliset ponut, kiljut ja muut käymistuotteet taitavat olla enemmän kuvioissa silloin kun juhlitaan.

Ekstaasi ei ole mitään muuta kuin glorifioitua amfetamiinia! Se on molekyylirakenteeltaan ja vaikutuksiltaan kaikkein lähinnä piriä, joka on hyvin hyvin hyvin ikävä aine, joskaan ei yhtä paha kuin metamfetamiini, jota siis sota-ajan Pervitiini oli. Pervitiinin kanssa kävi nimittäin niin, että saksalaiset kehittivät sen, mutta huomasivat hyvin pian että hitsi, tästähän piristymisen lisäksi menee aivan liian sekaisin. Niinpä kehittivät sitten paremman tavaran, amfetamiinin ja taisivat ihan peräti lahjoittaa jäljellä olevat Pervitiinit suomalaisille.  Wink

 Ekstaasista kun puhutaan, on syytä aina muistuttaa siitä, ettei se ole mikään peace-and-love-psykedeeli, vaan ainoastaan hieman tuunattua piriä.

Skitsofrenia on suurelta osin aivojen kieltä käsittelevien keskusten häiriö: Kuurot skitsofreenikot NÄKEVÄT harhaviittomia, kun kuulevat skitsofreenikot kuulevat harhapuhetta. Eräs mielenkiintoinen teoria on se, että skitsofrenia on se hinta, jonka osa ihmisistä maksaa siitä että me kaikki ihmiset osaamme puhua.  (Jakautunut persoonallisuus, monipersoonallisuus, on aivan eri asia kuin skitsofrenia ja myös tavattoman harvinainen.)

Mutta toinen mielenkiintoinen asia: Skitsofreenikoissa on 4 kertaa enemmän keliaakikkoja kuin normaaliväestössä ja gluteenittomalla ruokavaliolla on saatu hyviäkin tuloksia skitsofreenikoiden hoidossa. Kyseessä saattaa siis lopulta kuitenkin olla vain yksi niistä lukuisista sairauksista, jotka ovat suoraa seurausta maanviljelyksestä.

Ahdistusta helpottava paras luomutroppi on aminohappo L-teaniini. Se on melkoisen kallis, mutta myös tehokas.
« Viimeksi muokattu: 10.01.2013 13:53:37 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Nefarian
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 327



Profiili
« Vastaus #36 : 10.01.2013 14:03:35 »

En kyllä kans lähtis ihan sokkona kokeilemaan mitä tahansa ja missä tahansa seurassa.. Eikä missään nimessä ainakaan yksinään.. Muutenkaan ja jos meinaa jotain henkisiä juttuja kokeilla.. Mistä sitä tietää mille tielle joutuu ja pääseekö sieltä enää ns. normaalina takaisin.. Omasta kokemuksesta myssyn kanssa, on ollut tosi vaihtelevaa.. Välillä kauheet pelkotilat ja välillä on hyvinki hauskaa.. Ja noi suurkuluttajat kun ei sitä tajua, että sillontällön käyttäjä ei kykene samoihin määriin ja lajikkeisiin mihin he on tottunu.. siinä yleensä piilee se vika, että jos muussa seurassa on kokeillu tai käyttää, niin helposti lipsuu övereitten puolelle.. siksi onkin ihan jees pienissä määrin kikkailla kotona niin tietää missä mennään.. Mulla ei kyllä edes mitään hinkua oo kokeilla henkisyyden avaamiseen noita juttuja.. ihan vaan juuri siinä pelossa, että siinä olossa kun ei välttämättä pysty hallitsemaan itseään, niin ei tiädä yhtään mitä seuraa.. Onko sitä lopun elämää psykoosissa vai mistä itsensä löytää..
Ja Eklektikko tuohon jo vastasikin kun mietein tossa, että eikös ne shamaanit ja muut poppamiehet oo käyttäny vain nimenomaan henkisillä matkoillaan tiettyjä aineita ja ei välttämättä edes koko kansan käyttöön vaan ovat olleet tietoisia niiden käytöstä ja vaikutuksesta..
tallennettu

..just go with the flow..
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #37 : 10.01.2013 14:31:45 »

Lainaus
Jos ei nimittäin ole tutustunut omaan pimeään puoleen tai sinne piilotajuntaan on piilotettu omia pelkoja tmv kielteistä, voi huumekokeilut aiheuttaa negatiivisia kokemuksia. Näin tämä homma etenee.

Hei jos sinulta liukenee aikaa niin tarkennatko, Mikä tuo varjopuoli oikeastaan on?

Asia kiinnostaa minua. Kävin kurssin, jossa paneudettiin ihmisen tietoisuuden eri tasoille (eng: higher self, mask self, lower self) mutta jätimme tuon varjo minän täsyin käsittelemättä. Ihmettelin aina, että miksi.


/A

Monesti henkisissä piireissä, jossa pyritään selvänäköön, henkimatkailuun ja kanavointiin tai huippukokemuksiin, unohdetaan psykologiset perusasiat ja näin kun käy, niin ei aina hyvä seuraa. Pimeä puoli syntyy enemmän tai vähemmän nuorena riippuen hieman lapsuudenkokemuksista ja sen perusenergia on pelko. Ihminen voi olla harmiton, vaikka hänellä olisikin pimeä puoli, mutta hän voi oireilla monin tavoin: masennuksella, ahdistuksella, neuroottisuudella, epäluottamuksella, tyhjyyden tunteilla, rakkauden vaikeudella, latistuneena tunne-elämänä jne. Kaikki nämä asiat syntyvät käsittelemättömistä tunteista ja ainakin Suomessa on ollut hyvin tavallista kasvattaa lapsia melko kylmään tyyliin, jossa erityisesti negatiiviset tunteet on pitänyt vain nielaista ja leikkiä, ettei niitä olekaan. Valitettavasti tunteet eivät katoa, ennen kuin ne on tunnettu pois ja mitä kauemmin tässä menee, sitä enemmän harmia siitä elämän aikana kannetusta tunnekuonalastista koituu. Joillekin tulee addiktioita, joillekin fyysisiä sairauksia, jotkut ajautuvat epäterveestä ihmissuhteesta toiseen tai käyttäytyvät muutoin itsetuhoisesti. Aggressiivisemmat tyypit ovat hyvin itsekkäitä ja rakastavat valtaa ja muiden manipuolointia.

Minulla itsellänihän henkinen kasvu on sisältänyt melko ankaran vihatyöskentelyn. Oli melkoinen järkytys itsellekin, kun sopivassa tilanteessa huomaa olevansa murhanhimoisen vihainen. Eihän sellaiset tunteet etenkään naiselle sovi! Mutta tunnemönjän läpikäynti oli kuitenkin täysin välttämätöntä kasvun kannalta, enkä usko, että ilman oman pimeän puolen kohtaamista saavutetaan henkisessä kehityksessä pysyviä tuloksia. Pitää vielä mainita, että ei minusta ole kasvusta huolimatta tullut immuunia negatiivisille tunteille, vaikka tunnen niitä nykyään harvemmin kuin nuorena. Ero on lähinnä siinä, että tunnen ne heti tai mahdollisimman nopeasti alta pois, enkä anna niiden kertyä energiakehoni painolastiksi.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Palance
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 107



Profiili
« Vastaus #38 : 10.01.2013 15:01:45 »


Avicii täysin samaa mieltä että älkää nyt missään nimessä menkö kokeilemaan mitään mömmöjä! esimerkkinä annan pojan josta ei olisi kukaan uskonut mitään sellaista mitä teki..Linnassa istuu miehen taposta kun meni kokeilemaan huumeita. ja sille ei kyllä mikään henkimaailma auennut vaan pää meni yksinkertaisesti niin sekaisin niistä!

Kaikille ei koskaan avaudu henkimaailma vaikka kuin haluaisi, minullekkaan tämä "lahja" ei ole tullut noin vain vaan perintönä..en tiedä miten pitkään suvussa ollut mutta ainakin mummoni näki asioita, sen tiedän varmaksi.

Se tulee jos on tullakseen.  smitten
« Viimeksi muokattu: 10.01.2013 15:13:53 kirjoittanut Palance » tallennettu

Punainen,Oranssi,Musta
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #39 : 10.01.2013 15:33:10 »

Ehkä voisi sanoa myös, että kaikille ei kuulukaan avautua henkimaailma aivan samalla tavalla jokaiselle.

MInä esimerkiksi en edes halua nähdä tai kuulla yhtään mitään henkimaailman juttuja. Selvätuntoinen olen jonkin verran ja kaikelle muulle sanonkin ehdottoman EI:n. Samoin kanavoimisesta olen sanonut opassopalleni, että ei nyt kyllä erityisesti innosta kanavoida yhtään mitään muuta kuin omaa korkeampaa minää (se voi tapahtua ihan jokaiselle parhaimmillaan ja ilman mitään temppuja tai kommervenkkejä), että jos mikään ulkopuolinen yrittää tulla minun kauttani kanavoiduksi, niin opassoppa on sitten vaan hyvä ja toimi portsareina, eikä päästä mitään läpi, ellei ole ihan ehdottoman kriittisen välttämätöntä. Ja niinpä olenkin säästynyt myös kanavoimiselta, meidän vapaata tahtoamme tosiaan kunnioitetaan.

Tulee siis mieleen, että ihmiset ehkä turhaan odottavat hengellisen kehityksensä oheen kaiken maailman näkemistä, kuulemista ja kanavointia vain sen vuoksi että muut kertovat sellaista kokeneensa tai koska ajattelevat että se olisi 'jännää'. 'kivaa' tai osoitus erityisestä henkisestä kehittyneisyydestä. Kun kuitenkin ihmisillä on omat sielunsuunnitelmansa ja taipumuksensa, niin eiväthän ne kaikilla voi olla samanlaiset.

Ja sitten näissä koettavissa ilmiöissä (näyt, kuulemiset, kanavoinnit, ihan mitkä vaan) on sellainen vaara, että ne muuttuvat pääasiaksi ja hommasta tuleekin vain erikoisten kokemusten ja huippukokemusten etsimistä niin, että se oma henkinen/hengellinen kehittyminen jää sivuosaan, tai kokonaan laiminlyödyksi.

Intialainen meditaatio- yms. perinne varoittaakin juuri tästä: Meditaation yhteydessä kun harjoitellaan pajon ja pitkään, voi monilla ihmisillä sivutuotteena aueta kaikenlaisia 'maagisia' kykyjä ja he voivat kokea monenlaisiakin mielenkiintoisia kokemuksia. Opettajat sielläpäin sanovatkin, että nämä sivutuote-ilmiöt ovat oikeastaan vähän huono juttu eivätkä tavoiteltava asia: Vaikka ne tavallaan osoittavat sitä energeettistä/henkistä kehittymistä, niissä on juurikin se vaara että huomio kiintyy niihin vaikka ne ovat satunnainen sivutuote, ja todellinen kasvu/kehitttyminen jää sivuosaan.

Minulle tulee tätä ketjua lukiessa juurikin sellainen tunne, että monasti päihteiden käyttö erikoisten/henkisten kokemusten etsimisessä voi olla nimenomaan tällaista vilpitöntä harhautumista: Ei ymmärretä, että nämä ilmiöt ovat sivutuote tai seuraus, eivät se itse tavoittelun kohde tai pääasia henkisessä kehittymisessä. Ja sitten yritetään väkisin saada niitä joko harjoitteilla (niitäkin voi tehdä vahingollisella tavalla väärin tai liikaa) tai erilaisilla kemikaaleilla.

Sitä voisi verrata eräänlaiseen henkiseen dopingiin, paitsi että dopingilla sentään saadaan joskus niitä ennätystuloksiakin...

Värähtelyt ovat nyt sitäpaitsi niin korkealla (ja edelleen noususuunnassa), että tavalliset pulliaiset voivat ihan puolivahingossa tehdä asioita, joihin ennen matalampien värähtelyjen aikaan tarvittiin vuosikausien selibaatti, meditaatio, askeesi jne. ja  lisäksi vielä psykedeli tai pari.

Nykyään ei ole enää oikeastaan tarvetta millekään yllämainituista: Ainoa millä on merkitystä on se, että ihminen tasapainottaa itsensä muistaen myös maallisen puolen eli tämän elämän traumoista toipumisen ja antaa vapaalla tahdollaan itselleen luvan tehdä henkisiä/energeettisiä asioita.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Palance
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 107



Profiili
« Vastaus #40 : 10.01.2013 17:00:59 »

Unelmassa..
Joo kirjoitin lahja sanan sulkuihin koska aina se ei ole siltä tuntunut varsinkaan nuorenpana,lapsena nukuin aina täysin peiton alla kun pelotti niin paljon   Huh

ja Eklektikko..
Samaa ollut minullakin..olen halunnut kieltää henkimaailman..
Ihmeellistä miten olenkaan osannut kieltää jo varsin nuorena etten halua nähdä mitään hahmoja tai muitakaan vaikka silloin ei ollut mitään nettiä mistä olisi voinut ohjeita katsoa. Kun muutin ensimmäiseen omaan kotiin suojasin sen kun siellä henki ilmoitti olemassaolostaan ja sen jälkeen sainkin olla rauhassa.

Edelleenkään en halua nähdä mitään konkreettisesti ainoastaan mielessäni,koska tiedän pelon ottavan silloin vallan,koska henkimaailmassa on myös niitä pahoja joihin en halua törmätä en sitten millään.Joidenkin henkien kanssa olen kuitenkin keskustellut.

Näen asioita kun ihminen on vieressäni,sen mennyttä elämää,nykyistä tai tulevaa ja näkemiset tulee miten sattuun,todellakaan kaikista en näe, luojan kiitos, olisi hirveää käydä kaupassa jos kaikista näkisi jotain,sekaisinhan siinä menisi   uglystupid2  2funny

En ole harjoittanut tätä millään lailla se vaan on ollut enkä ymmärrä kaikkia hienoja sanoja täällä mitä kirjoitellaan  2funny ,eikä tarvitsekkaan ymmärtää.Jokainen jolla on henkisyyttä on todellakin eri vaiheissa ja eikä kaikkien tarvitse kaikkea tietää.

Voihan olla että joskus innostun harjoittamaan tätä enemmänkin mutta nyt on ihan hyvä näin  smitten
Koskaan en ole väärää tietoa näkemisistäni ainakaan tähän mennessä saanut ja ihan kaikista en ole kellekkään edes puhunut,koska katsonut paremmaksi olla hiljaa.  Smiley

Se oluen otto välillä todellakin herkistää tai avaa entistä enemmän kanavia omalla kohdalla eikä ole ollut ollenkaan epämiellyttävän tuntuista tai että sitä olisi tullut liikaa,voi olla suojausten ansiota, en tiedä,mutta kuitenkin mieluummin koen kaiken täysissä sielun ja ruumiin voimissa  angel









tallennettu

Punainen,Oranssi,Musta
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #41 : 10.01.2013 17:27:06 »

Meillä on kyllä Palance asiat ihan eri tavoin, tämän osalta siis:

Lainaus
ja Eklektikko.. Samaa ollut minullakin..olen halunnut kieltää henkimaailman..

Minä en ollenkaan kiellä henkimaailmaa, olen jatkuvassa yhteydessä joka päivä omaan opassoppaani joka on osa Jumalaa kuten minäkin. Lähetän päivittäin energiahoitoja ja valoa maailmaan, toteutan hengellisyyttäin päivittäin arkipäivän elämässäni.

Minä vain olen ihan hirveän nirso siitä, millä tavoin sitä hengellisyyttäni toteutan ja tiedän intuitiivisesti että minulle ei sovi minkäänlainen näkeminen, kuuleminen tai kanavointi ja sen vuoksi olen antanut vapaan tahdon ilmaukseni siitä, että ei kiitos niille. Ei kiinnosta pätkääkään nähdä ja kuulla mitään henkimaailmasta, koska kun tämän häviävän lyhyen hetken olen tähän ihmiskehoon inkarnoituneena, koen että menee hukkaan inkarnaatio jos huomio ei ole täällä fyysisellä tasolla. Siellä henkimaailmassa oma sieluni on kuitenkin ikuisuuden, joten on siellä aikaa palloilla sitten kun ei ole ihmiseksi inkarnoituneena. Itse asiassa kun se ihmisen sielunenergia on liian iso  mahtuakseen kerralla kehoon, osa sielustani onkin siellä tällä hetkellä toimittelemassa ihan muita asioita.

Eipä minua ole toisaalta tahtomattani ikinä henkimaailman taholta häiriköitykään, ainoa energeettinen hyökkäys koko elämäni aikana oli peräisin ihan tavalliselta elossa olevalta ihmiseltä. Tämä johtuu luultavasti siitä, että kun en usko että ilman minun lupaani minua voi häiriköidä, tuo uskomus itsessään toimii jonkinlaisena automaattisena 'supersuojauksena.'
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
epona
Vieras
« Vastaus #42 : 10.01.2013 17:28:33 »

Kiitos Lillille ja Aviciille vastauksista.
Ymmärrän toki, miksei kursiilla jolla olin haluttu paneutua varjominän tutkiskeluun - kai heillä oli päätavoitteena tiivistää myös psykologian näkökulmasta asioita ja ehkä toisaalta tämänluonteisille asioille ei ollut aikaa.


Mielenkiintoista, mitä tuo Elektrikko kertoi 3 viikon dopamiini-epätasapainosta aivoissa kännin jälkeen.. En tiennyt sitä.

Lähinnä heräsi tässä kysymys, että kuka sen täällä kaksinaisuuden tasolla määrää, että mikä on hyvä ja mikä on houono asia? Joku toissa mainitsi, että meditaation ikävä sivuvaikutus saatta olla sellaisten maagisten kykyjen avautuminen ja olenkin joskus miettinyt, että onhan sekin yksi addiktio. Smiley

Mitä vanhemmaksi tulen, mitä kokeneemmaksi niin ajattelen yksinkertaisesti niin, että minun kohdallani on ollut tärkeintä vain hyväksyä täällä olo ja työstän edelleen sellaista omassa kehossa olemista. Miettii minunkin kokemuksia lapsuudessa ja nuoruudessa, niin ei ihme, että päädyin käyttämään päihteitä väärin tietyn aikaa.

Omalla kohdallani olen hyväksynyt sen, että minun tulee olla täällä, se on täysin turvallista  - ja mitä maallisempia ja yksinkertaisimpia tavoitteita minulla on sen henkisempi koen myös toisaalta olevani. Joskus nuoruusvuosina kuvittelin, että meditoinnin avulla sitä lähtee jonain päivänä lentoon ja lentää takaisin sinne mistä ikinä tulikin.

Ei se aivan niin mene. Ei.

Juon itse kännin ajoittain (2-4/kk) ja se on minun mielestäni ihan okei. En hirveästi nauti siitä enää ja eiköhän se jää pois jo ihan siitäkin syystä, että minulla on tarve ryhtyä huolehtimaan itsestäni enemmän. Olen kohta jo 3tta vuotta ollit ilman teini-iässä lääkärin määräämiä vahvoja myrkkyjä ja koen, että minulla on mahdollisuus tasapainoineen ja aivan hyvään itsenäiseen elämään. En tiedä kuinka paljon halla tälle keholle on näistä kaiken maailman aineista aiheutunut, mutta on oltava ottamatta asiaa raskaasti.

Loppujen lopuksi tämäkin on vain kokemus.

Omalta osaltani en kadu pätkääkään, että on tullut kokeiltua kaikkea. Kauheetahan se olis jos ei tietäis.


/A
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #43 : 10.01.2013 19:02:58 »

Ilveksen tyttärelle vielä: Avicii suositteli sinulle Jungia luettavaksi ja suosittelen minäkin. Lisäksi José Stevensin "Kesytä Lohikäärmeesi" on oivallinen teos omien mörköjensä tunnistamiseen ja käsittelyyn. Eli Jungin Varjo ja Stevensin Lohikäärme ovat jokseenkin sama asia. Oma pimeä puoli ottaa yleensä jonkin piintyneen käytösmallin tai asenteen muodon, joita ovat kirjan mukaan:

-ylpeys
-itsensä aliarviointi
-kärsimättömyys
-marttyyrius
-ahneus
-itsetuhoisuus
-itsepäisyys

Eli hieman samansuuntainen lista kuin raamatullisessa seitsemässä kuolemansynnissä.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Yep
Vieras
« Vastaus #44 : 10.01.2013 19:44:31 »


Lähinnä heräsi tässä kysymys, että kuka sen täällä kaksinaisuuden tasolla määrää, että mikä on hyvä ja mikä on houono asia? Joku toissa mainitsi, että meditaation ikävä sivuvaikutus saatta olla sellaisten maagisten kykyjen avautuminen ja olenkin joskus miettinyt, että onhan sekin yksi addiktio. Smiley


Tuosta tulikin mieleeni lehtijuttu muutaman vuoden takaa. Valitettavasti en muista lehteä, enkä naisen nimeä.
Hän kertoi saaneensa meditaaiossa todella voimakkaan kokemuksen. Siitä innostuneena hän lisäsi meditaatioita. Hän kertoi tulleensa riippuvaiseksi niistä kikseistä. Lopulta hän meditoi vain ja ainoastaan saadakseen kiksin. Se kuullosti siltä, kuin meditaatiosta olisi tullut päihteitä kaltainen riippuvuus.

Sattuiskohan joku muistamaan tuon jutun paremmin?
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: