Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Työtä ja uraa  (Luettu 4706 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
RayOfLight
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« : 05.04.2011 18:01:07 »

Tilanteeni on se, että olen aivan täysin ulkona siitä, mitä miun tulisi tässä elämässä oikein tehdä- joten jos joku näkijä voisi antaa asiasta jonkinlaista osviittaa, että mihinkä päin tässä tulisi lähteä? Opiskelu on yksi vastaus, jonka olen useasta paikasta saanut, mutta yksikään ei ole tähdentänyt, että mitä minun pitäisi opiskella... Alan olla asian suhteen hieman (enkä vaan hieman, vaan oikeastaan aika paljon...  Undecided )epätoivoinen, joten kaikki apu on tervetullutta. Kiitän jo etukäteen, jos jollakulla on tähän jotakin sanottavaa  smitten
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #1 : 05.04.2011 19:31:35 »

Jos olet saanut jo näkijöiltä vastaukseksi opiskelun, mutta ala ei ole tarkentunut, on mahdollista, ettet saakaan sen tarkempaa vastausta. Itse kortteja käyttävänä olen huomannut, että jos samaa kysymystä jankkaa uudelleen ja uudelleen, henkimaailma lakkaa vastaamasta siihen. Vähän periaatteella "no me olemme jo vastanneet sinulle, toimi sen mukaan"  coolsmiley

Opiskelulinjaa miettiessä kannattaa pohtia ennen kaikkea sitä, mitä SINÄ haluaisit tehdä? Mistä alasta nauttisit? Tie ilon kautta on aina oikea tie eli jos seuraa unelmiaan, niiden on pakko toteutua. Mielestäni opiskelu vain periaatteella "no kun on pakko tehdä jotain" tai "no en oikeasti haluaisi opiskella tätä, mutta pelkään, etten voi elättää itseäni haaveammatillani" ovat oman energian tuhlaamista. Pitää olla toki fiksu, mutta seurata samalla unelmiaan Smiley

Astrologiselta kartalta voisi tutkia vahvuuksiasi, joiden avulla opintoalakin voisi selvitä. Parhaiten asiat selviävät seuraamalla sydäntä.

Lisäksi kannattaa muistaa, että asiat tapahtuvat aina ajallaan - juuri oikeaan aikaan. Jos mikään suunta ei ota tuulta siipiensä alle on oltava kärsivällinen. Asiat ovat ottamassa silloin vielä muotoaan.

Tsemppiä!
tallennettu
RayOfLight
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili
« Vastaus #2 : 06.04.2011 07:51:34 »

Jos olet saanut jo näkijöiltä vastaukseksi opiskelun, mutta ala ei ole tarkentunut, on mahdollista, ettet saakaan sen tarkempaa vastausta. Itse kortteja käyttävänä olen huomannut, että jos samaa kysymystä jankkaa uudelleen ja uudelleen, henkimaailma lakkaa vastaamasta siihen. Vähän periaatteella "no me olemme jo vastanneet sinulle, toimi sen mukaan"  coolsmiley

Opiskelulinjaa miettiessä kannattaa pohtia ennen kaikkea sitä, mitä SINÄ haluaisit tehdä? Mistä alasta nauttisit? Tie ilon kautta on aina oikea tie eli jos seuraa unelmiaan, niiden on pakko toteutua. Mielestäni opiskelu vain periaatteella "no kun on pakko tehdä jotain" tai "no en oikeasti haluaisi opiskella tätä, mutta pelkään, etten voi elättää itseäni haaveammatillani" ovat oman energian tuhlaamista. Pitää olla toki fiksu, mutta seurata samalla unelmiaan Smiley

Astrologiselta kartalta voisi tutkia vahvuuksiasi, joiden avulla opintoalakin voisi selvitä. Parhaiten asiat selviävät seuraamalla sydäntä.

Noh, miulle on nostettu ja mie itse olen omasta pakastani nostanut tuon opiskelukortin- henkisiä asioita siinä kehotettiin opiskelemaan (eli en siis tämän asian tiimoilta ole vielä näkijällä käynyt). Sattumoisin sekä minulla että tällä toisella kortinkatsojalla oli sama pakka ja hän katsoi omastaan ensin, samana iltana nostin itselleni omasta pakastani saman kortin. Sitten jokin aika sen jälkeen meediotilaisuudessa edesmennyt mummoni tuli kertomaan että minun pitäisi opiskella. Tuo nostamani kortti kertoi sen verran, että henkisistä asioista olisi kysymys. Ja juuri eilen nostin kortin "Kärsivällisyys" ja sen olin jo tiennytkin, että pitää jaksaa odottaa, mutta kun tuntuu, että näitä asioita on odottanut jo niiiiiin kauan. Tilannetta ei yhtään helpota se, kun tuntuu että kaikilla saman ikäisillä on jo selvillä mitä elämältä haluavat ja on selvät vahvuudet olemassa, joiden mukaan lähteä sitten uraa luomaan tai on se kuuluisa kutsumusammatti. Kaikenlaisia ideoita ja innostuksen puuskia on itsellänikin ollut, mutta ne ovat sitten lopahtaneet syystä tai toisesta alkuunsa. Kaikista pisimmälle tähän asti viety asia on ollut oman antikvariaatin/kirjakirppiksen perustaminen, mutta sekin lopahti sitten starttirahan puutteeseen.

Astrologisella kartalla tuntuu olevan vähän vaikka mitä vaihtoehtoja; kartta löytyy tästä ketjusta jos haluat käydä katsomassa http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=41298.0. Joten sekään ei juuri minua auta päättämään  :Smiley

Kiitos sinulle AthaMaarit vastauksesta, tuossa oli paljon hyviä pointteja. Jäin vielä miettimään sit sitäkin, että entä jos ei tiedä unelmaansa? Sittenhän sitä on ihan hukassa  Huh
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #3 : 06.04.2011 10:38:09 »

Unelmaansa on helppo seurata! Sen ei tarvitse olla mikään elämää suurempi kutsumus, kuten yleensä ajatellaan. Riittää, että tekee sitä, mistä tulee onnelliseksi ja joka antaa täyttymyksen tunnetta elämäänsä, olipa se sitten auton rassaamisesta kukkapenkissä mönkimiseen tai vuorikiipeilystä aivokirurgiaan Smiley Sen ihmeempi se unelmien seuraamisen ohje ei ole. Elämähän on tosi simppeli, me ihmiset teemme siitä vain niin vaikean, juuri esimerkiksi tuolla kärsimättömyydellä.

Jos mummosikin on käynyt sinua patistelemassa opiskelemaan on opiskelu hyvä asia. Se tietysti voi tarkoittaa tässä yhteydessä myös sitä, että alat opiskella henkisiä asioita - tutustut henkimaailmaan, karmaan, sielunkehitykseen jne. Sekin on opiskelua, ei ainoastaan se, että istututaan oppilaitoksen penkillä coolsmiley Tällaiseen opiskeluun saattaa tarvita aikaa ihan kunnolla.

Minä itse olen kohta 30v enkä tiedä vieläkään mikä minusta tulee isona. Tein 6 vuotta erinäisiä töitä lukion jälkeen ennen kuin menin kouluun. Hankin ammatin juuri siltä alalta josta nautin, vaikken voisi tehdä sitä päivääkään työkseni.

Itsensä vertaaminen muihin on pahin virhe, mitä ihminen voi tehdä. Itseään voi verrata muihin jos sen tekee positiivisesti esimerkiksi "Hän on saavuttanut sitä ja tätä. Se inspiroi minua, teenpä itsekin niin!" tai "Hän on tällainen ja tuollainen. Se on hienoa! Pyrin itse samaan!" Kaikki muunlainen vertaaminen on enemmän tai vähemmän haitallista itsensä mollaamista. Ihmisillä kun jokaisella on oma elämäntiensä, joka vetää puoleensa ja menee omalla painollaan. Elämäntie on aina yksilöllinen, joten ei voi sanoa, että kun toisella menee elämäntie näin nopeasti vaikka sen opiskelun merkeissä, että olen nyt itse epäonnistunut, kun en menekään samaa tahtia. Vähän jos alkaisi vertailla, että kyllä tämä Suomi on ihan epäonnistunut, kun täällä on kesällä yöttömät yöt ja talvella päivättömät päivät, kun Keski-Euroopassa päivät ja yöt pysyvät läpi vuoden suhteellisen samanlaisina pituuksiltaan, niinku "normaalisti" kuuluukin  coolsmiley Grin
tallennettu
m.magia
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 453



Profiili
« Vastaus #4 : 06.04.2011 21:36:58 »

^ Hyvä kirjoitus!

Etenkin tuosta tekstistä minua kosketti tuo kohta unelmien seuraamisesta, että pitää tehdä sitä, mikä tekee onnelliseksi, niin yksinkertaista se on. Siis kyllähän tuota ajatusta tarjotaan joka puolelta ja varmasti jokainen osaa "hauki on kala"-tyylillä hokea sitä itsekin (minäminä!). Ja sitten se unelma on pakosti tosiaan jokin elämää suurempi asia, jota kohti ei edes viitsitä lähteä "koska sehän on vain unelma ja ei musta oo, ku mää oon vaan tämmönen ja se ja sekin sano että ei kannata, se on niin vaikeeta.." Osui ja upposi.

Olen tätä unelma-asiaa miettinyt ja tulin siihen tulokseen, etten taida tietää mikä on mun unelma.  Shocked Tai että missä kohtaa se kuviteltu oma unelma onkin ulkoa tullutta sanelua siitä mitä pitäisi tehdä ja muiden ihmisten mielikuvaa minusta ja kyvyistä ja taipumuksista, eikä oikeasti sitä, mikä tekee minut onnelliseksi. Seuraava askel onkin alkaa katselemaan, mikä voisi olla sellaista tekemistä, mistä oikeasti nauttii.  Smiley
tallennettu

aurinko merkurius kauris - kuu mars vaaka - askendentti rapu - venus saturnus pluto skorpioni - neptunus uranus jupiter jousimies - keskitaivas vesimies
sandee
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 68


Profiili
« Vastaus #5 : 07.04.2011 15:00:18 »

Kiitoksia tästä keskustelusta! Sen kannustava ja rauhoittava henki on tarpeen itsellenikin ja olipa mahtavaa, että silmäni osuivat tähän topiikkiin. Oma tilanne on samalla tavalla todella haastava, kun haluaa muutosta, mutta ei tiedä tavoitetta / unelmaa tarkasti ja täytyy joka päivä kasvaa ja kehittyä ja jotenkin kulkea johonkin kohti. Voi sitä opettelun määrää, mitä tarvitaan pysyäkseen rauhallisena ja luottavaisena vaikka jalat vipattaisivat ja haluaisivat jo mennä, mutta minne. Mutta joka päivä tulee esille joku palanen tai oivallus, mitä tosissaan tarvitsee itsensä tuntemiseksi. Ehkä tämä aika ja matka on kaiken arvoista! Mukavaa kevättä kaikille!
tallennettu

Aurinko Kauris
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
Valkoinen Galaktinen Peili
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #6 : 07.04.2011 16:12:16 »

Netissä on kyllä ammatinvalinta- ja soveltuvuustestejä sellaisille, jotka eivät itse vielä hahmota, mitä haluaisivat töikseen tehdä. Tässä yksi, työkkärin sivuilta poimittu.

http://www.mol.fi/avo/

Suosittelen myös ammatinvalinnanpsykologin puoleen kääntymistä.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
m.magia
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 453



Profiili
« Vastaus #7 : 07.04.2011 18:31:45 »

Ja tässä topicissa on myös sivuttu aihetta.  Smiley
tallennettu

aurinko merkurius kauris - kuu mars vaaka - askendentti rapu - venus saturnus pluto skorpioni - neptunus uranus jupiter jousimies - keskitaivas vesimies
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: