Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Paikka työelämässä  (Luettu 8457 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
saturn
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« : 19.01.2011 16:10:34 »

Mistä olette löytäneet mielenkiintoisia työpaikkoja? Jotain sellaista mistä rahaakin saisi, mutta voisi työskennellä kiinnostusten parissa. Ja oli kiva jos ei tarvitsisi hirveästi kokemusta..
tallennettu
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #1 : 19.01.2011 21:38:15 »

avoimilla hakemuksilla niihin paikkoihin jotka kiinnostaa. ei kaikki yritykset ilmota vapaista paikoista työkkärissä
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
saturn
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #2 : 30.01.2011 22:39:01 »

Kiinnostuksia kyllä monenlaisia, mutta joku ihmisläheinen työ ehkä olisi kiinnostavin. Mutta en niin nirso nyt ole vielä tässä vaiheessa. Siksi juuri kaipaisin listauksia mistä löytyisi helposti esim kesätyöpaikkoja eri aloilta. Ja pitää kyllä varmasti paikkansa että työkkärin kautta ei todellakaan pääse kaikkiin paikkoihin käsiksi.

No ehkä niitä hakemuksia vain pitää ruveta lähettelemään Smiley
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #3 : 31.01.2011 18:55:25 »

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2011/01/1265152/puhelinfirma-revittelee-tyonhakuilmoituksessaan-epapatevat-ja-taloutensa-ryssineet-tulkaa-meille

 Grin Grin vihdoin
tallennettu
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #4 : 04.03.2011 18:36:01 »

täällä yksi,joka pohtii paikkaansa työelämässä.toi ilmoitus oli hauska.
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #5 : 04.03.2011 18:42:44 »

Minulla kesti periaatteessa 10 vuotta löytää oma ala. Olisihan se löytynyt jo heti lukion jälkeen suoraan, jos olisin luottanut omiin vaistoihini. Nyt sitten kierroksen tehtyäni tuolla maailman turuilla ja toreilla, päädyin hoitoalalle, mille pakkohaussa jo lukion jälkeen hain.

On tälläkin alalla ollut vaikeaa löytää sitä omaa paikkaa, mutta alkaa jo hahmottua.

Nuoriso-ohjaaja tai lähihoitaja työskentelee ihmisten parissa. 3v koulu peruskoulupapereilla ja yo-pohjalta 2v. Hoitoalalla piisaa kyllä duunia. Mutta enempi se on nyt lähäreillä tuolla vanhusten puolella.

Työkkärin kautta voi päästä työmarkkinatuella työharjoitteluun, jos siis on alle 25-vuotias nuori työtön. Ite käytin tämän hyväkseni ja olin päiväkodissa puolisen vuotta. Sen jälkeen kävin työvoimapoliittista koulutusta kansainvälisten lasten ja nuorten leiriohjaajaksi.

Aina kannattaa yrittää.  Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
m.magia
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 453



Profiili
« Vastaus #6 : 04.03.2011 19:48:13 »

Työelämävalmennusta minäkin suosittelen, jos sellaiseen on mahdollista päästä. Näyttää paremmalta cv:ssä kuin pelkkä kotona makoilu ja saa sitä kokemusta, sekä mahdollisesti jalkaa oven väliin.

Musta tuntuu, että oon ihan painekattilassa näitten työ/ura/opiskeluasioiden kanssa. Lips Sealed Mietin, että jonnekin on pakko suunnata, mutta en vain tiedä että minne. Ammatinvalintapsykologillakin olen käynyt, mutta siellä paneuduttiin miettimään enemmän sitä, mitä omia vahvuuksia pystyisin hyödyntämään koulutusta vastaavissa sekä nykyisessä työssäni (josta haluan pois!), kuin että mille alalle kannattaisi lähteä kouluttautumaan. Muutenkin tuntui että se psykologi meinasi jo vähän turhautua mun valitukseen.

Hyvä kun nämä kiinnostuksen kohteet vielä vaihtelee suuresti; yhtenä viikkona kiinnostaa lääketiede ja terveydenhuolto, seuraavana mietin, että olisikohan kivaa olla vaikka maalari tai maatalouslomittaja. Miten tässä osaa löytää oman paikkansa?  Tongue
tallennettu

aurinko merkurius kauris - kuu mars vaaka - askendentti rapu - venus saturnus pluto skorpioni - neptunus uranus jupiter jousimies - keskitaivas vesimies
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #7 : 05.03.2011 11:39:36 »

Tuohon en voi muuta sanoa kuin, että kokeilemalla. Ei sitä muuten voi tietää mikä on se "oma juttu". Onhan sevähän kurjaa, kun joutuu aloittamaan ja lopettamaan asioita tiuhaan tahtiin, mutta miten muuten selvyys tulisi?
Minä olen käynyt ammatinvalinta psykologilla ja tehnyt mol.fi:n sivuilla avo-testin useampaan kertaan ja niiden molempien mukaan musta pitäis tulla askartelunohjaaja tai artdirector, graafikko tms. Olen kokeillut taidealaa, mutta joka kerta karahtaa kiville. En osaa olla luova kahdeksasta neljään, eli mieluummin harrastan taidejuttuja ja käsien töitä, koska silloin luovuus tulee luonnostaan, eikä pakolla.

Ja huomasin muuten sen, että se avo-testi reagoi liikaa sen hetkiseen mielialaan. Eli se ei ole kovin pätevä. Testien/kyselyiden pitäisi antaa sama tulos, oli mielentila mikä tahansa. Ja oman paikan hakemista hankaloittaa se, jos on monilahjakas, eikä vaan yhdessä asiassa. Tai jos mielenkiinnon kohteita on useampi.
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
m.magia
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 453



Profiili
« Vastaus #8 : 05.03.2011 18:30:52 »

Ja huomasin muuten sen, että se avo-testi reagoi liikaa sen hetkiseen mielialaan. Eli se ei ole kovin pätevä. Testien/kyselyiden pitäisi antaa sama tulos, oli mielentila mikä tahansa. Ja oman paikan hakemista hankaloittaa se, jos on monilahjakas, eikä vaan yhdessä asiassa. Tai jos mielenkiinnon kohteita on useampi.

Huomasin saman, antaa joka kerta vähän eri tuloksen.
tallennettu

aurinko merkurius kauris - kuu mars vaaka - askendentti rapu - venus saturnus pluto skorpioni - neptunus uranus jupiter jousimies - keskitaivas vesimies
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #9 : 26.03.2011 20:19:50 »

Anteeksi offaus,mutta nyt on pakko purkaa mieltä jonnekkin.Olen juuri saanut kuukausi sitten töitä pitkän työttömyysjakson jälkeen ja taas alkaa ne pelot epäonnistumisesta.Koko ajan kauhulla odotan,että milloin mokaan ja mitä kaikki minusta ajattelevat.

Myönnetään,että alku uudessa työssä ja uudella paikkakunnalla ole lähtenyt ihan niin hyvin käyntiin, kun luulin.En haluaisi irtisanoa itseäni,kun juuri olen töitä löytänyt eikä paluu työkkärin jonoon kiinnosta.Miksi olen näin epävarma ja herkkä?AARHG!!
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #10 : 26.03.2011 22:35:12 »

Anteeksi offaus,mutta nyt on pakko purkaa mieltä jonnekkin.Olen juuri saanut kuukausi sitten töitä pitkän työttömyysjakson jälkeen ja taas alkaa ne pelot epäonnistumisesta.Koko ajan kauhulla odotan,että milloin mokaan ja mitä kaikki minusta ajattelevat.

Myönnetään,että alku uudessa työssä ja uudella paikkakunnalla ole lähtenyt ihan niin hyvin käyntiin, kun luulin.En haluaisi irtisanoa itseäni,kun juuri olen töitä löytänyt eikä paluu työkkärin jonoon kiinnosta.Miksi olen näin epävarma ja herkkä?AARHG!!

Tämähän on ihan selkeä henkilökohtainen haaste, josta ei valitettavasti pääse yli eikä ympäri. Se on vain kohdattava ja opeteltava arvostamaan itseään, luottamaan itseensä, odottamaan menestystä ja pysymään positiivisena.

Henkilökohtaisen haasteen tai oppiläksyn karkuun juokseminen ja sen kohtaamisen kieltäminen johtavat siihen, että sama ongelma tulee eteen uudestaan ja uudestaan. Sitä kun ei saa taikasauvan näpäytyksellä pois eikä sitä kukaan muukaan voi tulla suorittamaan puolestasi.

Tsemppiä! Suosittelen, että alat ihan tietoisesti treenata positiivista ajattelua ja alat lueskella alan kirjallisuutta. Esimerkiksi Neale Donald Walschilla on hyviä kirjoja, samoin Annastiina Vesthammarin kirja "Ajattele elämäsi hyväksi" on ihana. Josep Murphyn teos "Alitajuntasi voima" on jo itsessään klassikko. Noin muutaman mainitakseni.

Avasin sinulle tsemppauskohdan tuosta Murphyn kirjasta:

"Et ole muuta velkaa kenellekään kuin rakkautta ja rakkaus merkitsee sitä, että toivot kaikille sitä, mitä toivot itsellesikin - terveyttä, onnea ja kaikkia elämän hyviä asioita".
tallennettu
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #11 : 26.03.2011 23:03:02 »


Tämähän on ihan selkeä henkilökohtainen haaste, josta ei valitettavasti pääse yli eikä ympäri. Se on vain kohdattava ja opeteltava arvostamaan itseään, luottamaan itseensä, odottamaan menestystä ja pysymään positiivisena.

Henkilökohtaisen haasteen tai oppiläksyn karkuun juokseminen ja sen kohtaamisen kieltäminen johtavat siihen, että sama ongelma tulee eteen uudestaan ja uudestaan. Sitä kun ei saa taikasauvan näpäytyksellä pois eikä sitä kukaan muukaan voi tulla suorittamaan puolestasi.

Tsemppiä! Suosittelen, että alat ihan tietoisesti treenata positiivista ajattelua ja alat lueskella alan kirjallisuutta. Esimerkiksi Neale Donald Walschilla on hyviä kirjoja, samoin Annastiina Vesthammarin kirja "Ajattele elämäsi hyväksi" on ihana. Josep Murphyn teos "Alitajuntasi voima" on jo itsessään klassikko. Noin muutaman mainitakseni.

Avasin sinulle tsemppauskohdan tuosta Murphyn kirjasta:

"Et ole muuta velkaa kenellekään kuin rakkautta ja rakkaus merkitsee sitä, että toivot kaikille sitä, mitä toivot itsellesikin - terveyttä, onnea ja kaikkia elämän hyviä asioita".

Kiitos Athamaarit kannustuksesta! smitten
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #12 : 29.03.2011 19:48:38 »

Heh mun nykyinen ammatti tulee neljäntenä ton testin mukaan.Kaikki muut ammatit tulivat yllätyksenä!
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
m.magia
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 453



Profiili
« Vastaus #13 : 29.03.2011 20:30:56 »

Jee testejä, minä ainakin teen näitä mielelläni! Tämmöisiä tuloksia tuli:

Sija    Osuma%         Nimi
1.    73.03       Kokki
2.    70.30       Eläintenhoitaja
3.    70.00       Kelloseppä
4.    69.73       Laborantti
5.    67.21       Kielenkääntäjä

Hmm, ensimmäisenä kokki. Nojaa, on sekin käynyt joskus mielessä, mutta en koe olevani kovinkaan kaksinen ruoanlaittaja. Loput on ihan hyviä vaihtoehtoja (itseasiassa noista löytyy kaksi lapsuuden haaveammattia  Cheesy).
tallennettu

aurinko merkurius kauris - kuu mars vaaka - askendentti rapu - venus saturnus pluto skorpioni - neptunus uranus jupiter jousimies - keskitaivas vesimies
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #14 : 02.04.2011 17:06:32 »

Sija        Osuma%            Nimi
1.            85.93         Fysioterapeutti (naprapaatiksi joskus hain opiskelemaan, nivelet ei kestä)
2.            81.90         Mainostoimiston projektikoordinaattori (luovuuteni ei kulje virka-aikojen   
                               mukaan)
3.            81.61         Viittomakielen tulkki (tulee kroonisia hermopinteitä, työasennot staattisia)
4.            80.81         Eläintenhoitaja (olen jo harkinnut)
5.            79.38         Matkaopas (ei kiitos)

Luulenpa, että tuleva ammattini antaa minulle laajemmat mahdollisuudet toimia, kuin esim. fyssarin ammatti. Voin siis toimia niin sairaanhoidollisella puolella kuin sosiaalisellakin puolella.  Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: