Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: kehon viestit ja niiden tulkinnat  (Luettu 14862 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« : 09.02.2007 16:30:32 »

Ystäväni sanoi tänään, että olen vaikuttanut pidempään jo hyvin surulliselta  Huh  keskustelimme miksi ja syyksi hän kertoi syrjäänvetäytymiseni, joka on totta outoa käytöstä minulta  coolsmiley Pistin valkoista väliin, koska en tohdi hänelle nyt olla rehellinen   :Smiley kaikki aikanaa... Hän tulkitsi suuren ärsyyntymisen ja sisäisen kiehunnan suruksi  Shocked Tilanne onneksi saa laueta lähiaikoina... hekumoin jo etukäteen sillä asialla  angel

Kuinka paljon ihmiset tulkitsevat toisiaan väärin? Elekieli taitaa olla sittenkin vierasta meille...? Itse mm. seuraan murkkujen kanssa silmien harhailevia liikkeitä tai kädellä kasvojen peittämistä, luen nämä valheiksi ja vältän itse tekemästä niitä silloin kun tarvitsen valkoisia valheita  Wink
Ovatko kehonkieli kaikilla vielä hieman erilaista vai huomaavatko toiset enemmän ja/tai tuottavat sitä?
Kokemuksia tai hyviä tarinoita?
tallennettu
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 09.02.2007 17:37:17 »

minä luulen että kehonkieltä on montaa erilaista ja jotkut osaavat tulkita sitä paremmin kuin toiset.

joillain on mielestäni jopa kyky peittää tunteensa kehonkielellisesti niin ettei niistä ota itse pirukaan selvää.

tai sitten heidän kehonkielensä voi viestittää asioiden olevan hyvin vaikka tosiasiassa elämäsi sillä hetkellä syystä tai toisesta olisi todella isossa alamäessä.kai tämä toimii päinvastoinkin.
tallennettu

Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #2 : 15.02.2007 00:22:14 »

Myös minä aistin herkästi mitä ihmiset oikeasti ajattelevat, jos esim. puhuvat toista kuin ajattelevat. En sitten tiedä mistä tuo herkkyys johtuu, osaanko tulkita jotenkin alitajuisesti kehonkieltä niin hyvin, vai onko se vain se vahva intuitio, vai kaikki nämä yhdessä.  :Smiley Itse olen nousu  neitsyt
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #3 : 15.02.2007 11:18:34 »

Minusta on ihanaa tulkita ihmisten kehon kieltä.

Elekieli voi paljastaa kiinnostuksen ja orastavan rakkauden. Smiley
Joskus ihmiset yrittävät peitellä suuria rakkauden tunteitaan,
mutta elekieli paljastaa sen.. :Smiley
tallennettu
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #4 : 15.02.2007 11:30:22 »

Elekieli voi paljastaa kiinnostuksen ja orastavan rakkauden.
Joskus ihmiset yrittävät peitellä suuria rakkauden tunteitaan,
mutta elekieli paljastaa sen..(lainaus asterixilta)

nimeenomaan huvittaa se kun et oikein satu onnistumaan tunteiden peittämisessä.
tallennettu

Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #5 : 15.02.2007 13:36:38 »

Olen ehkä ennenkin mainostanut tätä, mutta jos teillä on joskus tilaisuus, niin menkää ihmeessä kuuntelemaan näyttelijä Tuija Piepposen mainioita esityksiä kehon kielestä. Smiley Häntä katsellessa ja kuunnellessa viimeistään tajuaa, miten hyvin ne omatkin ajatukset kehon kielellä näkyvät ulospäin, jos osaa katsoa. Tai oikeastaan olisin taipuvainen sille kannalle, että jollakin "metatasolla" ymmärrämme toistemme kehonkieltä automaattisesti, mutta koska kommunikaatio tapahtuu yleensä sanojen tasolla, se saattaa sekoittaa viestiä. Kroppa kyllä kertoo, mistä on kyse. On myös olemassa erilaisia eleitä todellisen viestin peittelyyn, mutta nämäkin ovat tunnistettavissa. Ja jos sanallinen viesti ja kehon kieli ovat keskenään ristiriidassa, ihminen uskoo enemmän jälkimmäistä.

Gmusic ja mondo toivat esiin hyvän pointin, nimittäin sen, että onhan ihmisille annettava oikeus myös salata asioita jos he niin haluavat. Aina ei ole hyvä hetki tai tilanne käsitellä asiaa niin syvällisesti, kuin ehkä voisi. Varmasti monetkin jollain tasolla "tietävät että toinen tietää", mutta myös arvostavat sitä, ettei asiaa aleta kaivella heille itselleen sopimattomalla hetkellä. Kuitenkin on ihan hyvä tiedostaa, että kyllä ne kaikenlaiset asiat todellakin meistä näkyvät, vaikkemme aina haluaisi.

Inkivääri mainitsi, että harva ihminen on rooliton. Väittäisin kuitenkin, että kukaan meistä ei ole rooliton, jollei sitten satu olemaan maailmasta eristäytynyt erakko. Ja sittenkin voi olla se "erakon rooli" harteilla. Smiley Opiskelun puitteissa olen juuri perehtynyt mielenkiintoiseen heppuu nimeltä Erving Goffman, joka näkee kaiken sosiaalisen toiminnan esittämisenä. Hänelle maailma on suuri näyttämö ja hän kuvaa hauskasti ja mielenkiintoisesti eri tilanteita, joissa ihmiset esittävät roolejaan, esimerkiksi vaikka juuri asiakaspalvelutilanteissa. Kaupan kassasta kun oli puhe, niin tarkkailkaapa seuraavan kerran kaupassa ollessanne sitä, miten myyjä käsittelee ostamaanne tuotetta. Jo tapa, miten hän sen tekee (heittääkö tiskille kuin rätin, vai kantaako esinettä kuin arvokasta kultakimpaletta) kertoo hänen suhtautumisestaan tuotetta ja siinä samalla tuotteen ostanutta asiakasta kohtaan.

Täällä juttu Piepposkasta: http://www.pam.fi/viestinta/pam-lehti/artikkeli/?ARTIKKELI_NUM=18969

Ja täällä lisää asiaa kehon kielestä: http://wwwedu.oulu.fi/sampo/00-01/appro/puhe/sosiaalipsyka.html
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #6 : 15.02.2007 16:19:01 »

Silloin työskentelin lähellä mielenterveyskuntoutujia ja se ilme oli niin musertavan tuttu. Se satutti sydämeen.

Näyttelijät kyllä osaavat eläytyä. Itse asiassa yhdellä Piepposkan luennolla (tai oikeastaan show'ssa, luennoiksi niitä ei oikein voi kutsua Wink) hän mainitsi lääkärituttavansa, joka pystyy kuulemma tunnistamaan sairaudenkin (muistaakseni esimerkkinä oli juuri masennus) jo ennen kuin se on edes varsinaisesti diagnosoitu. Ihan vain kehon kielestä.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #7 : 15.02.2007 19:05:10 »

Ei ihmistä ilman roolia....

Tuo kyllä pitää paikkaansa. Keholle ilmentyy vaatteineen ja kimpsuineen aina jokin kuva, jota toiset sitten höystävät omilla mielikuvillaan. Hauskaa olisikin, jos tietäisimme oman roolimme, minkä usein tiedostamatta tai ihan tiedostaen luomme...ja tietäisimme, minkä roolin toiset meissä näkevät. Onhan olemassa kaksi kuvaa, oma ja toisten. Harvoin ne kolahtavat samanlaiseksi kuvaksi.

Enkä varmaankaan tee itselleni vain yhtä roolia, vaan kymmeniä ja toiset kymmenet, joita emme tiedosta. Ego ravitsee sillä itseään, suojaa, kohottaa, piilottaa.

En ymmärrä, miksi jotkut ihmiset ovat vihaisia sille, kun puhumme 'sisäisestä lapsestä'. Eikö se ole totta?  Mitä 'sen' eleet ovat silloin kun livahtelevat roolivaatteiden alta?

Eleetönkin ihminen kertoo itsestään.

Kaikista mielenkiintoisinta minusta on katsella lavoilla tanssivaa ihmistä. Useinkaan siinä musiikin ja toisen ihmisen läsnäolossa hän ei pysyt kokoomaan itselleen roolia vaan on aika 'rento'. Joskus lueskelen, varsinkin miehiä, pelkästä jalan asennosta. Siis miten jalka liikkuu lattialla. Se kertoo hyvin paljon.

Elettä voi vaikkapa nyt paritanssissa esim. tuntea/tunnustella paljon. Nautinkin usein tanssiessa hiljaisuudesta, kuuntelen vain toisen kehoa tai sitten vajoan...
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
E.T
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 13



Profiili
« Vastaus #8 : 20.02.2007 19:55:55 »

Olen kanssa oppinut tulkitsemaan erään henkilön eleitä ja katseita.
Minulle ne tulee jotenkin vaistonvaraisesti tietoon.
Ja se että välillämme on telepatiaa.. Lips Sealed
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: