Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miten käsittelet tarot-korttejasi? Uskomukset, rituaalit jne.  (Luettu 17640 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
vilmu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 92

~Au skorpioni ~Ac leijona ~Kuu rapu


Profiili
« : 10.11.2005 15:56:08 »

Kuulisin mielelläni tarot-kortteja harrastavilta tavoistanne käsitellä kortteja. Ostin reilu puoli vuotta sitten Crowleyn kortit ja kirjan ja kirjassa neuvottiin kunnioittamaan kortteja ja oli hyvinkin tarkkoja ohjeita, miten kortteja tulisi säilyttää, miten varustautua tulkintatilanteisiin jne.

Uskotteko siis näihin?

Itse otin aluksi ohjeet aika kirjaimellisesti. Metsästin kaupasta kaunista puurasiaa, jossa kortteja jonkin aikaa säilytin. Nyt kortit ovat taas pysyneet omassa pahvisessa laatikossaan, jossa ne tulivat. Lisäksi neuvottiin, että tulkintatilanteessa pitäisi olla joku kaunis kangas, jonka päälle kortit levitetään, kynttilöitä, jotain henkilökohtaisia, itselle tärkeitä esineitä jne. Mutta vähitellen nuo ovat karisseet. Toki kunnioitan korttejani paljon ja hiljennyn aina ennen ensin, ennen kuin alan edes sekoittaa pakkaa.

Minkälaisia rituaaleja, tapoja tai uskomuksia muilla on omien korttiensa kanssa?
tallennettu
Faery
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 86



Profiili
« Vastaus #1 : 11.11.2005 13:08:52 »

Minä säilytän kortteja erityisessä itse valmistamassani laatikossa, koska uskon niistä siten tulevan siten enemmän "omat". Luulenkin, että tarotkorttien kohdalla erityisen tärkeää onkin tehdä niistä omansa ja siirtää niihin omaa energiaana. Ehkä kirjan kirjoittaja oli tähdännyt tuohon antaessaan neuvoja korttien kohtelusta.

Tarotkorttien kunnioittamisen ajatus myöskin varmasti juontuu siitä, että rajaamalla ne tiettyyn käyttöön (esim. vain itselleen), kohtelemalla niitä erityisellä tavalla ja liittämällä tarottejen katsomiseen rituaaleja (liina, kynttilä, esineet) muodostuvat ne ajatuksissa erityiseksi, eivätkä "kulu" merkitykseltään samalla lailla arkisiksi kuin joka päivä käsittelemämme kahvimuki.

Näin saavutamme erityisen mielialan alkaessamma ennustamaan ja ottaessamme erityisesti ennustuskäyttöön varatut kortit, liinat tms. esille. Virittäydymme pois "arkitajunnasta" samalla siirtyen meditatiivisempaan ja hartaampaan tunnelmaan, jolloin olemme myös avoimempia korttien symboleille kuin arkisessa mielentilassa.
tallennettu

Aurinko: Oinas
AC: Leijona
Kuu: Kaksonen
vilmu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 92

~Au skorpioni ~Ac leijona ~Kuu rapu


Profiili
« Vastaus #2 : 11.11.2005 16:14:42 »

Tuo kuulostaa kyllä ihan järkeenkäyvältä, että kun niitä säilyttää itselle tärkeiden esineiden kanssa tai itsetehdyssä laatikossa, niin ne muuttuvat "enemmän omiksi". Ja tuokin on mielenkiintoinen tapa järjestää kortit, puhdistaakseen ne edellisen tulkinnan energioista. Ehkäpä täytyy huolellisemmin niitä säilyttää. Tosin uskoisin, että mielialan saavutan kyllä, sillä jotenkin aina kun haen kortit esille niin keskityn asiaan ihan toisella tavalla kuin muihin asioihin.

Löytyykö muita kokemuksia / käytäntöjä?
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #3 : 11.11.2005 16:48:10 »

Mulla on kanssa crowleyn kortit..ja ihan on siinä paketissa missä ne tulikin Smiley en ole sen kummemmin niitä eritelly tms ja ihan vaan keittiön pöydällä katsonut, tosin olen muistanut pyyhkiä liat pois uglystupid2 mutta aina kun olen katsonut/opastanut jollekkin muulle persoonalle, niin olen ottanut kaikki korut kädestäni ja kyllä on toiminut tulkinnat on mennyt oikeaan ja saanut siitä hyvää palautetta, tosin nyt en ole katsonut edes itselleni mitään smitten
tallennettu
vilmu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 92

~Au skorpioni ~Ac leijona ~Kuu rapu


Profiili
« Vastaus #4 : 11.11.2005 21:55:04 »

Eli siispä välttämättä noilla rituaaleilla ja säilytystavoilla ei ole vaikutusta asiaan. Pölyjen pyyhkimisellä ehkä kuitenkin...  Grin

Onko tuolla korujen poistamisella vaikutusta asiaan? Itse en ole tuollaista tullutkaan ajatelleeksi. Tosin nykyisin en niin kauheasti enää koruja kanna, kuin joskus nuorempana, sormukset nyt tuossa nimettömässä. Joskus kello ranteessa. No, tietty korvikset ja kaulaketju, mutta eikös kyse ollut käsissä olevista koruista??
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #5 : 11.11.2005 23:12:55 »

Itse olen mieltänyt korujen poistamiseen, koska siinä on sinun energiaasi, joka voi vaikuttaa kortteihin valinnassa  tosin olisi hienompaa antaa nostaa ennustettavan itse kortit eli hän luo itselleen sen ohjauksen me ollaan vaan se työkalu siinä opastaessa smitten
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #6 : 11.11.2005 23:16:05 »

Mitään ihme rituaaleja tarvita. Lätkin tarotit pasianssin pelaamisen ohessa.  :Smiley
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #7 : 12.11.2005 01:04:53 »

Grin 2funny no niinpä..mitä suotta..tulos kuitenkin sama?kai?
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2149


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #8 : 12.11.2005 01:37:09 »

Noh, luin ohjeet vilkuilemalla läpi ja kun alan katsomaan kortteja suljen silmäni hetkeksi ja ajattelen asiaa johon kulloinkin haluan opastusta ja hyvin pyyhkii  Smiley
Minun kärsivällisyyteni ei millään piisaisi kaikkiin seremonioihin  laugh
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
selkälokki
Vieras
« Vastaus #9 : 12.11.2005 09:37:43 »

Mie jopa katson kortteja useinkin sängyn päällä makuuhuoneessa.
Useinkin mieheni on kotona ja muualla ei ole omaa rauhaa (vain kaksio).
Kynttilän saatan sytyttää ja useimmiten sytytänkin.
Mie olen itselleni huomannut katsoa korkeintaan kerran viikossa, mulle tulee vähän höhlä olo jos niitä usein vatkaa...Tuntuu, että paremmin toimii, kun ei jatkuvasti kysele.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #10 : 14.11.2005 20:54:25 »

eihän se voima niissä korteissa ole, ne ovat vain väline. voit ennustaa mistä tahansa, se tapahtuu alitajunnassa. siksi rituaaleja ei pahemmin tarvita esim. korttien säilytykseen.  Cheesy  Grin

no, minun mielipide.  :Smiley
tallennettu
Vesimies-kuuleijona
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 24



Profiili
« Vastaus #11 : 14.11.2005 21:07:36 »

Heips Smiley
Olen tulkinnut Taroteilla pari vuotta ja tuli noista koruista mieleen...
Mulla on oltava tietyt korut korvissa sillä hetkellä kun korttejani tutkailen. ;)Tiedä sitten mistä johtuu???
Korttejen säilytyksessä ei ole ainakaan mulla mitään liinaa/rasiaa,,,ihan pöydällä pakka nököttää,,,tosin pölyä ei ehdi kertymään,sen verran ahkeraan käytössä. :Smiley
Kortin nostoon käytän intuitiota ja ihan hyvin on ohjannut tähän asti. angel
tallennettu

Se,mikä on todellista,jää jäljelle.
astrada
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 18


Profiili
« Vastaus #12 : 23.11.2005 19:34:19 »

On tainnut kortit jäädä ihan vain samaan koppaan, jossa ne oli kun ne hankein. Kortit ovat kuitenkin edelleen hyvässä kunnossa. Mutta kyllä mä korttejani kunnioitan. Esim, korit ovat minun, joten en niitä lainaile ympäriinsä. Yleensä rituaaleissa otan ne käyttööni, mutta on niillä tullut katsottua muutenkin. Smiley
tallennettu

"Ole rakkaudessa totinen, jos todeks` tunnet rakkauden"
Sowelu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 23


Profiili
« Vastaus #13 : 23.11.2005 19:46:49 »

Mullakin on crowleyn kortit ja edelleen myös siinä pahvisessa
pakkauksessa jossa ne ostin.. Embarrassed
Tosin kirja ja korttipakka on käärittynä satiiniseen tyynyliinaan
jonka otin siihen tarkoitukseen ostettuani kortit.
En kyllä aina jaksa levittää kortteja sen päälle..
Ja Selkälokki, minäkin katson monesti kortteja sängyllä juuri ennen
nukkumaanmenoa, se on jotenkin helppoa.
Jos katson kortteja toiselle niin annan hänen itse nostaa omat kortit,
mutta en silti tykkää jos joku ilman lupaani "lääppii" korttejani.
Kyllä ne on mulla ainakin toiminut ihan hyvin ilman sen kummempia
rituaaleja.
tallennettu
Nefertari
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 100



Profiili
« Vastaus #14 : 14.12.2005 19:14:37 »

Minulla on Osho Zen tarotit ja ihan puhtaasti itsensä tutkiskeluväline ja vastauksen varmistaja. Mutta tottahan toki rituaaleja on...ei kyse ole mitä pitää tehdä vaan sitä miltä tuntuu. Minä kohtelen korttejani niinkuin koen, kunnioituksellani. Kai se omistajastaan riippuu.

Minulla on tärkeää, ettei ole sähkövaloja lähelläkään heijastamassa, vaan pelkkiä kynttilöitä. Saatan valita taustalle jonkun rauhoittavan musiikin, jota ei jää kuuntelemaan mutta taatusti rauhoittaa. Otan ensin selvää millä kuvioilla aion toimia, koska en ole niin kehittynyt vielä että muistan korttikuviot ulkoa.... Cheesy Yleensä käytän jotain isoa kangasta korttien ja koko kynttilänvalon etäisyydellä. se jotenkin saa vain tuntemaan itsensä yhteen, uuteen tilaan, eikä se ole vaan olohuoneen lattia yms...Itse siis käytän kortteja lattialla. Minä vain otan kortit käteen, hengittelen syvään ja rauhoitun silmät kiinni ennen kuin alan tehdä yhtään mitään. Kun tuntuu siltä, että kaikki muu on poissa mielestä ja kortit alkavat elää....sitten vasta sekoitan kortteja ja sekoitan kunnes tuntuu että se on siinä eikä yhtään enempää. Minulle se vain jotenkin tulee...en tiedä muista, enkä välitä, koska tämähän on minun rituaalini korttieni kanssa.

Korttejani kun ei ole kukaan muu koskenutkaan...se on jotenkin pyhä alue. en ole vielä niin oppinut että osaisin täysin ilman kirjaa, joten lunttaan välillä. Ja korttini on edelleen samassa laatikossa jossa sainkin ne...kunhan ne vain ovat varmassa tallessa. Varmaan ainut asia jota en ole onnistunut kadottamaan... Smiley

Tässäpä näitä. Luulenpa että kannattaa vaan kehittää omat rituaalinsa, joista tuntuu että ne toimivat ja tuntuvat hyvältä. Muullahan ei ole väliä. Smiley
tallennettu

Härkä
Nousumerkki skorppioni
Aurinko härässä
Kuu oinaassa
Merkurius oinaassa
Venus Oinaassa
Mars skorppionissa
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: