Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miten käsittelet tarot-korttejasi? Uskomukset, rituaalit jne.  (Luettu 18471 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
vilmu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 92

~Au skorpioni ~Ac leijona ~Kuu rapu


Profiili
« Vastaus #15 : 15.12.2005 22:35:57 »

Aika monella kuitenkin näyttää olevan joku "juttu" omien korttiensa käsittelyyn. Joillakin se juttu on se, ettei ole mitään juttua...  2funny

Itse hommasin ensin puisen rasian ja kauniin kankaan korteilleni, mutta sitten ne on kuitenkin jäänyt käyttämättä. Enemmän sitä tulee keskityttyä siihen rentoutumiseen, rauhoittumiseen ja keskittymiseen ennen kuin alkaa kortteja katsella. Kunpa osaisin ja malttaisin rauhoittua noin perinpohjaisesti kuin sinä, Nefertari, mutta kun olen niin hätähousu luonne.  idiot2
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #16 : 15.12.2005 22:38:49 »

Minulla ei oikeastaan ole kyseiset kortit olleet enää käytössä juurikaan viime vuosina. Mutta aiemminkaan ei niiden käytössä minulla mitään rituaaleja ollut.
Lapset niitä plaraa mielellään ja kortit ovat päässeet jopa joskus 'duel master' korteiksi paremman puutteessa.  Wink
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #17 : 16.12.2005 02:26:41 »

Mullakin on crowleyn kortit ...
Ja Selkälokki, minäkin katson monesti kortteja sängyllä juuri ennen
nukkumaanmenoa, se on jotenkin helppoa.
Jos katson kortteja toiselle niin ..en silti tykkää jos joku ilman lupaani "lääppii" korttejani.


Olen vasta-alkaja Tarot-saralla: olen käyttänyt niitä vasta kuutisen vuotta  Embarrassed

Minulla on siis myöskin Crowleyn pakka - johon en salli muiden koskevan. Tai jos koskee, niin sitten teen puhdistuksen niille.  coolsmiley

Pakan säilytän omassa pussissaan (raaka-silkkiä) ja teen pöydän minne tuntuu sopivalta.  :Smiley

no jaa- tietenkin siunaan tilaanteen, ennen tulkintaa - että siihen eivät sekaantuisi 'väärät' energiat...
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #18 : 16.12.2005 07:50:43 »

Lainaus
Olen vasta-alkaja Tarot-saralla: olen käyttänyt niitä vasta kuutisen vuotta 


Kuulehan Elektra, miusta tuntuu, että olet jo suorastaan vanha kettu noissa hommissa. 2funny

Meitsillä vasta vuoden olleet....Juuri nuo Crowleyt hankin ensikis ja n. kuukausi sitten hankin kosmiset.
Mutta vaikka ovatkin olleet vasta vuoden, niin miulle ne kyllä tosi hyvin tuntuvat "puhuvan".
Tosin en katso muille, jos joku ystäväni on halunnut, olemme katsoneet yhdessä ja ystäväni on saanut itse sekoittaa ja nostaa.... Smiley
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #19 : 16.12.2005 10:02:15 »

Vanha kettu, hih! Näkis vaan...

Minäkin teen yleensä vain itselleni, tai sitten kavereille, jos joku pyytää. On mielenkiintoista, miten niistä näkee usein sen teeman, mikä on meneillään.

Näissä Crowleyssahan on lisäksi laitettu planeetat mukaan, helpottamaan / hankaloittamaan tulkintaa Wink
tallennettu
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #20 : 16.12.2005 20:25:09 »

Säilytän kortteja Portugalista ostamassani puurasiassa liinaan käärittynä... Liina on ihan tavallinen, ei mitään erikoista. Hankin rasian osittain sen vuoksi että saan korit suojaan pölyltä mutta myös siksi että halusin niiden energian säilyvän mahdollisimman hyvin.

Kun katson kortteja, sytytän kynttillän ja hieron käsiä. Ei kummoisempaa mutta auttaa keskittymään. Kortit levitän yleensä lattialle, koska siinä on eniten tilaa ja kissaani kiinostaa mitä teen... En halua karvaisen kaverini istuskelevan ruokapöydälläni.

Ennustan silloin tällöin itselleni, mutta yleensä pyrin että joku muu katsoo minulle minä muille.
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
maallikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 377



Profiili
« Vastaus #21 : 25.12.2005 09:23:19 »

Joulupäivää!

Itselläni on Rider - Waite kortit. Säilytän niitä alkuperäisessä pahvirasiassaan. Käsittelen pakkaa aina niin, että en näe kuvapuolia. Tämä siksi, etten pääsisi jonkin tietyn kortin jäljille. Sen kummallisempia rituaaleja minulla ei ole kuin se, että hiljaista pitää olla, kun katson kortteja.
    Aiemmin kokeilin kelttiläisiä ristejä ja muitakin pöytiä, mutta ne tuntuivat jotenkin vierailta. Asia vaivasi pitkään kunnes mieleeni putkahti oma viiden kortin pöytä. Kovin laaja se ei tietenkään ole, mutta säännöllisesti ( kerta viikossa ) tehtynä toimii. Kortit sekoitan ennen ja jälkeen istunnon ja erityistä huomiota kiinnitän siihen jos sattuu käymään niin, että jokin yksittäinen kortti lennähtää pakasta sekoitusvaiheessa. Tulkitsen sen arvokkaaksi lisätiedoksi tai -vihjeeksi. Jos mieltäni vaivaa jokin yksittäinen asia, nostan yhden kortin ja kuulostelen sitten sitä.
tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
siala
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 65


Profiili
« Vastaus #22 : 08.09.2009 16:40:49 »

mulla on kans jonkinlainen ritulaali.
Olen olen tehny mustasta silkistä tai jostain vastaavasta neliön muotoisen liinan. johon käärin pakan aina kun en sitä käytä ja jonka päällä sit teen pöydän.
fortune telling cads on mulle, tosin ne taitaa olla aika normaalit kortit, ei ole mitenkään ihmeellisä kuvioita jne.
yleensä aina kynttilän valossa teen, mutten aina. itselle jos katson niin yritän olla kasvot itään päin ja sit jos teen toiselle niin itse olen pohjoispäässä ja ennustetava vastapäätä..
tallennettu
Posti
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 141


Toivo elää ja niin minäkin!


Profiili
« Vastaus #23 : 08.09.2009 17:14:03 »

Minä en usko rituaaleihin, joten minulle kortit ovat vain työväline. Jos haluan neuvoja korteilta, niin keskityn vain itse eli kortit hoitavat kyllä tehtävänsä, jos itse olen asiassa mukana. Uskon että rituaalit onkin kehitetty vain siksi, että se helpottaa joitakin ihmisiä keskittymisessä.  Ne eivät siis ole vääriä, koska ne auttavat ihmisiä, mutta ne eivät ole myöskään välttämättömiä, jos läsnä oleminen onnistuu ajatuksen voimalla. Rituaalit ovat myös sellainen tykkäämisjuttu kuten se, että joku tykkää rokista ja joku klassisesta ja joku ei tykkää musiikista lainkaan vaan on teatterin kannalla. Kulttuureista metaforana voisi olla puhuessa elehtimisen erot eri maissa. Myös rituaalit ovat tapoja, tottumuksia, apukeinoja tai joku vaan tykkää niistä ihan muuten vaan.  Smiley
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #24 : 19.09.2009 13:35:40 »

Minä otan pakan esiin vain kun olen yksin kotona.  En ole tehnyt tulkintoja kenellekään, olen vasta opettelija.

Mun pakka on vielä siinä pahvisessa kotelossa, missä se oli ostettaessakin.  Kotelon olen käärinyt Egyptistä tuomaani huiviin, ja huivin päälle teen pöydät.  Katselen aina huivissa olevia, muinaisista ajoista kopioituja kuvioita, ja mulla menee iholla jonkinlaisia väristyksiä.  Mua aina vähän pelottaa koko pakka.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Norna
Vieras
« Vastaus #25 : 19.09.2009 14:47:32 »

 En tee korteille pesiä, minulla ne ovat pahvilaatikossaan tai kuten nyt, levällään yöpöydän laatikossa  Smiley. Ei ole liinaa, vaan teen pöydän mihin milloinkin.
 Varsinaisessa hetkessä on tärkeintä oma rauha ja keskittymisvalmius, usein väännän omia pöytiä, joskus myös valmiita malleja. Itselleni lähinnä, toisinaan myös kavereille huvikseni.

 Nykyisen pakan kanssa tulen parhaiten toimeen, nämä ovat lempeät. Aikeisempien kanssa menivät energiat ristiin.
tallennettu
Oikkulinsa
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 4



Profiili
« Vastaus #26 : 29.01.2011 11:25:10 »

Omat kortit ovat irrallaan ja päällä pidän pientä painoa.
Tarkka olen aina
ollut siitä ettei kortteihin muut koske, paitsi kun katson muille..  Smiley

Hyvin useasti laitan kynttilän palamaan kun luen korteista,auttaa keskittymään.
Myöskin hiljennän tilan ja itseni ennen korttien sekoittamista.
Lopuksi kiitän.

Ajattelen että kunnioitus on paras tapa käsitellä Tarot-kortteja Smiley
tallennettu
tari73
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 285



Profiili
« Vastaus #27 : 29.01.2011 13:16:28 »

Minulla tarotkortit kulkevat mukana laukussa ja keräävät sillälailla energiaa itseensä.Ja ennen katsontoa minulla on kanssa omanlaiseni rituaalit, ja minä oikein tunnen, kun otan pakan käteen kuinka energiaa virtaa niistä minuun,ja joku oikein ohjaa minun kädet oikeille korteille.
Olen huomannut olevani jonkinlaisessa sanoisinko transissa hetkellä jolloin valitsen kortit, ne tuntuvat oikein ohjailevan minua välillä.
Näin uutena tarot katsojana ,en tiedä kuuluko se asiaan.Mutta silloin kun nään ilman kortteja olen vähän samanlaisessa tilassa.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2011 21:16:22 kirjoittanut T.K-73 » tallennettu
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: