Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Etiäisiä??  (Luettu 22121 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Jello
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7


Profiili
« : 02.11.2005 00:20:18 »

Voisiko joku kertoa etiäisistä?
Minulle on sanottu että minulla on monenlaisia etiäisiä...
Mutta tahtoisin kuulla niistä enemmän.
tallennettu

Aurinko Leijona, Kuu Härkä, Nouseva Vaaka
Enki
Vieras
« Vastaus #1 : 02.11.2005 09:55:44 »

Hei Jello!
Käsittääkseni etiäiset ovat humanoideja tms. "muualta" tulevia olentoja, mutten ole aivan varma.

Minuakin on tuo sana hieman askarruttanut, kun en ole sitä nähnyt käytettävän kovin yleisesti. Isäni on joskus käyttänyt tuota sanaa ihan leikillään, eikä minulle ole koskaan selvinnyt, tarkoittiko hän sillä jotain - hän kun ei ole ollenkaan sitä tyyppiä joka uskoo ufoihin.
tallennettu
Lake
Vieras
« Vastaus #2 : 02.11.2005 10:00:33 »

Määrittelystä:

http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/etiainen.html

(engl. false arrival). Etiäisellä tarkoitetaan epätavallista, ”paranormaalia” ennakkoaavistusta.
tallennettu
Aniara
Vieras
« Vastaus #3 : 02.11.2005 10:45:01 »

Etiäisiä voi tulla esim. unessa  kun näkee ennakolta tärkeitä tapahtumia.

Vanha kansa on nimittänyt etiäisiksi sitä kun on ennalta jo kuultu tulijan kolistelut eteisessä ja hän tulee vasta esim. 10 . minuutin kuluttua.

Itsekin olen tuolla tavalla joskus kuullut mieheni kotiintulon. Wink

Etiäinen voi olla myös ihan intuitiivinen tieto tai aavistus siitä miten asiat tulevat menemään. Tämä voi tuntua sillä hetkellä järjettömältä, mutta myöhemmin kun se toteutuu, saa itse vahvistuksen.

Tuollainen tunne voi tulla myös päiväunen kaltaisessa, rentoutuneessa puolihorroksessa jolloin rationaalisen järjen ääni on vaimentunut estämästä informaation virtaa.

Etiäiset ovat siis yksi selvänäön/intuition osa-alue.
Intuitiostahan on tuolla toinenkin keskustelu meneillään. Smiley
tallennettu
Enki
Vieras
« Vastaus #4 : 02.11.2005 11:06:07 »

Jaaha, oppia ikä kaikki. Kiitos Lake ja Aniara valaistuksesta! Smiley

Noita etiäisiä on sitten minullakin silloin tällöin, esim. puhelinsoitoista työpaikalla.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #5 : 02.11.2005 12:50:02 »

Etiäinen on todellakin asia, jonka näkee/kuulee ennalta. Esimerkiksi kerran kotona ollessamme kuulimme siskoni ja veljeni kanssa kuinka automme ajoi pihaan ja isä ja äiti astuivat ulos, koska auton ulko-ovet pamahtivat kiinni. Aloimme ihmetellä, minne vanhemmat jäivät, kun heitä ei kuulunut sisään. Katsoimme ulos eikä pihalla ollut mitään autoa - vanhemmat tulivat kotiin myöhemmin (ja perheeni asuu niin korvessa ettei sinne joku ihan tuosta vain eksy - lähimmälle päätiellekin ja naapuriin on kilometrin matka)

Useimmiten etiäinen liittyy kännykkään. Olen ihan varma kuulleeni puhelimen soivan tai viestin piipaavan. Menen katsomaan, muttei puhelin sano mitään. Hetken kuluttua kuitenkin se puhelu/viesti tulee. Usein olen pidellyt etiäisen jälkeen puhelinta kädessäni, kun se oikea puhelu/viesti saapuu.

Etiäinen on suomalaisen kulttuurin/mytologian nimitys tällaisille ennakkonäylle/-kuulolle.
tallennettu
Jello
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7


Profiili
« Vastaus #6 : 02.11.2005 15:10:00 »

Kaunis Kiitos kaikille vastaajille! Smiley
Olen noin aatellutkin sen tarkoittavan,mutta tahdoin vahvistusta asiaan.
ennakoin monella tavalla asioita ja tiedän myös kaikenlaista asiaoita ihmisistä...vaikka en tunnekkaan heitä...
Mutta kaikki on vielä niin uutta ja ihmeellistä!?
tallennettu

Aurinko Leijona, Kuu Härkä, Nouseva Vaaka
Keho
Vieras
« Vastaus #7 : 02.11.2005 18:19:05 »

Minulle tulee jo sellaisiakin "etiäisiä", että tiedän aina ennakolta seuraavan "työni" tai vieläpä vastauksia kyselyihin, jotka vasta seuraavan kerran, kun tulen tänne foorumille, ovat jo näkyvissä. Eli vastaukset tulevat päähäni ikään kuin nauhalle, jonka sitten vain tallennan tänne foorumille, kun joku sen asian haluaa tietää!  Cool
tallennettu
Filipendula
Vieras
« Vastaus #8 : 02.11.2005 20:23:47 »

Minulla on vahva intuitio puhelimen soimisesta ja toisten ajatuksista. Ennen näin paljon enneunia, mutta kun sain lääkityksen, nukun niin sikeästi, etten näe unia melkein ollenkaan. Se on toisaalta niin suuri harmi, unet ovat ihania, ja ainakin minulle todella tärkeitä.

Mutta valveilla ollessani intuitioni on todella vahva- jossain sitä on kai otettava takaisin päin!  Smiley
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #9 : 03.11.2005 21:57:23 »

Toi puhelin juttu taitaa olla aika yleinen....
Miulla tiettyjen ihmisten kanssa toimiii. Tosin en älyä, että kohta puhelin soi, vaan tulee se ihminen ajatuksiin ja ajattelen häntä muuten ja sittenpä se heti jo soittaa.
Tänäänkin töistä tultuani rupesin yks kaks puhumaan syödessäni eräästä työtoveristani, niin samassa soitti... laugh

Se on metkaa.
tallennettu
meiju
Vieras
« Vastaus #10 : 06.11.2005 23:45:39 »

Eräänä aamuna, näin enteen, jossa oli käsi. Se oli kuin silmän räpäys toisessa paikassa. Havahdui siitä ja lähdin sitten kouluun. Poikaystäväni tuli hieman myöhässä paikalle ja alkoi kertoa, että häntä oli purrut koira kädestä. Siinä vaiheessa loksahti suu auki  Shocked.
Tämä tapahtui noin vuosi sitten.

Ovatko kaikki enteet etiäisiä vai ovatko etiäiset vain niitä joissa näkyy tumma hahmo? Mitä eroa on selvännäöllä ja etiäisellä  Huh ?
tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #11 : 07.11.2005 01:04:34 »

Varsinainen etiäinen on. Kuulo tai näköhavainto jota ei ole tapahtunut vielä, mutta tapahtuu, noin 5 minutin sisällä.

Selvänäkö on, Täydellinen ymmärrys asioiden tulevasta kulusta. Esimerkiksi näet ennalta mitä mailmassa tulee tapahtumaan. Tai keskustelet jonkun henkilön kanssa, saat tajunnan ja näet mitä hänelle tapahtuu. Asian voi myös kääntää menneeseen. coolsmiley coolsmiley coolsmiley

Etiäisessä on näköhavainto aivan selvä, esimerkiksi: näkee ikkunasta että jonkun auto tulee pihaan, ja menee ovelle vastaan, eikä siellä olekkaan ketään eikä mitään autoakaan. Mutta sitten tämä asia tapahtuu 1 - 10 min. sisällä todellisuudessa. Etiäinen on kuulo, näkö havainto, AIVAN NORMAALISTA ASIASTA; jota ei vielä ole tapahtunut. tickedoff

Haamut ja hahmot jotka vilahtelevat näkökentässä ovat aivan toinen juttu, joilla ei ole etiäisten kanssa mitään tekemistä. uglystupid2 uglystupid2 uglystupid2
« Viimeksi muokattu: 12.11.2005 20:11:00 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #12 : 08.11.2005 14:37:28 »

...Selvänäkö on, Täydellinen ymmärrys asioiden tulevasta kulusta. ...

Kaksi selvänäkijää kohtasi kadulla, tervehtivät, ja toinen totesi:

"Sinulle kuuluu näköjään hyvää. Entäs minulle?"

 angel
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #13 : 08.11.2005 14:42:13 »

Ja hieman vähemmän tarkkavaistoinen oli se selvänäkijä, joka eräässä TV-sketsissä istui kristallipallonsa kera pöytänsä ääressä kun oveen koputettiin.
"Kuka siellä?", kyseli selvänäkijä.  Grin
tallennettu

Mirjam
Vieras
« Vastaus #14 : 08.11.2005 15:17:28 »

Lainaus
Kaksi selvänäkijää kohtasi kadulla, tervehtivät, ja toinen totesi:

"Sinulle kuuluu näköjään hyvää. Entäs minulle?"
angel

 2funny
Vaikkapa ovatkin niinkuin 'vitsejä' ehkäpä niissä voi piillä pieni totuuden siemen... Wink
Siellä missä on todellinen NÄKIJÄ, ei ole ajan luomaa harhaa....
Jos se sidotaan aikaan, eteen tai taaksepäin, luo mieli omia kuvia toiveiden, odotusten ja mahdollisuuksien muodossa.

Näin karrikoiden.
 smitten
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: