Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Hassut pienet stressinhoitokeinot  (Luettu 7379 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
metsätonttu
Vieras
« : 24.09.2006 15:40:32 »

Nämä ovat varmaankin niitä vaihtoehtohoitoja parhaimmillaan.

Nimittäin...

Miten te löysäätte takaisin sen hetken, kun tulette töistä aivan kuin tyhjennetty ilmapallo tai kiivaasti menevä hamsteri juoksurullalla. Miten te pystyttä hidastamaan ja palautumaan? Se hetki, kun ei siedä syventyä mihinkään muuhun saada olla hetken itsensä kanssa. Onnistuuko se teiltä? Riittääkö siihen torkut?

Minä olen löytänyt siihen 'japanilaisen siluettiristikon'. Pöhölönä tuijotan siihen, enkä halua kuunnella ketään enkä mitään. Jokin aivoissa ikäänkuin suttaa takaisin ja palautuu. Voou, voou, vou ...vou...v
tallennettu
Hurme
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 198


Hurmaan!


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 24.09.2006 15:56:16 »

Liikunnalla, joogaa ja pilatesta, meditoimalla, mutta siihen tarvitaan yleensä se liikunta alustukseksi. Tai sitten aloitan stressaantuneena meditaation purkamalla sitä stressiä (hakkaan tyynyä yms) tai sitten joskus sopii se hengitykseen keskittyminen.
Ruoan laittaminen rentouttaa myös ja siivoaminen, kissan kanssa oleminen.

Yleensä hengitykseen keskittyminen rentouttaa missä tahansa tilanteessa.
tallennettu

(http://avatars.jurko.net/uploads/avatar_3440.gif)

http://www.phpbbserver.com/idanfoorumi/
 askendentti  kaksoset  aurinko  kuu  merkurius  neitsyt
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #2 : 24.09.2006 17:13:13 »

Hakata tyynyä kuulostaa tosi hyvältä!  Grin
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #3 : 24.09.2006 17:50:41 »

Voi... Jos minä käyn ylikierroksilla, pyrin ottamaan siitä kaiken hyödyn irti ja teen hirveästi kaikkea. En ikinä nuku päiväunia ja yöunetkin ovat viime aikoina olleet 4-6-tuntisia...

En kai vaan osaa rauhoittua, olisko kaksoselle tyypillistä.  buck2

Eilen kyllä menin aikaisin nukkumaan ja nukuin kahteentoista asti. Pitää myöntää, että teki tosi hyvää. Nyt aion tosissani keskittyä vähän aikaa itseni hoitamiseen ja miettiä mikä on tärkeää ja mikä ei. Jokin tolkku tähän rytmiin on nyt saatava.

Metsis, sinä olet ihana.  smitten Kuin tilauksesta tämän topicin tänne heitit.
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #4 : 24.09.2006 18:10:25 »

Poikani on kaksonen myös, aina vauhti päällä, kuin joka suuntaan vedettävänä.

Mutta tuon hän osaa: nukkua aamulla pitkään! Minäkin kannatan pitkiä aamu-unia!  smitten
tallennettu
täysikuu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1591


Elämä on seikkailu


Profiili
« Vastaus #5 : 24.09.2006 19:04:00 »


Täällä tulikin hyviä neuvoja; tyynyyn hakkaus on todella tehokas kamalissatilanteissa. Pitkään nukkuminen tai päiväunet.
Enkelikortin nyppäys - mitä se kertoo, on aika hyvä pysäytys.
Rentouttavan tai hevin kuuntelu,ja taas riippuu stressin tasosta.
Valitettavasti syöminen, hmmm....jotain pientä. 
tallennettu
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #6 : 25.09.2006 10:48:20 »

Mulla on kanssa se ongelma, että kun käyn ylikierroksilla, niin silloin ei kyllä nukuta.  Shocked Vaikka kuinka olisi väsynyt, niin tahtia ei vaan pysty hidastamaan, vaikka haluaisi. Välillä se on oikeasti ongelmallista, kun teen aika paljon keikkahommia ja festarijuttuja, jotka nopesti vie niin täysillä mukaansa, että hengähtäminen on vaikeaa.

Joskus on niin ylivirittynyt olo, että esim. meditointi tuntuu lähes mahdottomalta. Tuo tyynyn hakkaaminen on oikeasti hyvä idea.

Mun pelastus on usein lasi punkkua, ja joku hömppä tv-ohjelma tai elokuva johon voi uppoutua ja jättää aivot narikkaan vähäksi aikaa..
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Asterix
Vieras
« Vastaus #7 : 25.09.2006 14:47:06 »

Sama vika rahikaisella!

Jos olen ylikierroksilla, niin ei uni tule silmään,
vaikka väsyttäisikin.

Teen silloin megarääkki-rentoutuslenkin, vähintään 2 tuntia patikoiden vaikka metsässä, vuorilla tai meren rannassa
tai joen vartta pitkin tai ihan missä vain hiljaisessa paikassa.

Megarääkki keholle, mutta rentoutusta mielelle ja ajatuksille.
Toimii hyvänä nukuttajana ja stressin deletoijana. Wink

Jos mieli väsyy, rasita kehoa.
Jos keho väsyy, rasita mieltä.


Minulla on tuollainen kokovartalo-stressipallo,
jonka päällä "pallojoogaan" joka päivä.
Laitan läppärin lattialle ja kirjoitan mielettömiä ajatuksia
tasapainoillen vatsallani pallon päältä. Cheesy Grin

Toki treenaan pallolla muutoinkin. Wink
tallennettu
poNpula
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 112


Nauti elämästä ja sen tarjoamista pienistä iloista


Profiili
« Vastaus #8 : 25.09.2006 15:15:32 »

No stressi jos iskee niin mie teen niin kuin Valonkantaja, käytän siis kaiken energian hyödyksi.

Joskus taasen tuon vastapainoksi vain olen ihan rauhassa tekemättä mitään ja tuijotan vain tyhjyyteen tai sitten lähden metsään pitkälle lenkille, jolloin kaikki koulu/koti asiat unohtuvat. Kun saapuu takas kotiin, niin jaksaa uudella innolla jatkaa niitä asioita ilman stressiä.

tallennettu

Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään fantasiaan
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #9 : 25.09.2006 15:26:50 »

Mulla on ainakin se, että siinä vaiheessa kun "tulee hulluksi" niin ei parane jäädä istumaan ja miettimään, että mikähän nyt on vialla. Pitää hyödyntää se hullunvoima, mennä vaikka pilkkomaan moneksi tunniksi niin että hiki lentää. Siitä seuraa se että voima loppuu --> hulluus loppuu.

Jos sellaisessa mielentilassa alkaa nyhjäämään jossain nurkassa hokien "mä sekoon, mä sekoon, mä sekoon, nyt pitää rauhottua" niin ei siitä lasta tule eikä paskaakaan... Tongue Siinä alkaa tulemaan sitten niitä perimmäisiä ja pimeimpiä synkkyysfantasiota mieleen, joissa vedetään salaa seuraavassa työvuorossa huumekaapista morkkua 5ml ruisku täyteen ja pistetään se omaan suoneen...

Ah, taas mä kohennan tätä hyvää kuvaa itsestäni hoitsuna... crazy2

En minä ole mikään hullu ja itsetuhoinen! Uskokaa nyt.
  angel angel
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #10 : 25.09.2006 20:01:42 »

Ihania vaihtoehtohoitoja ylikierroksiin ja tyhjiin puhallettuihin oloihin:

Kerään niitä vähän tähän. Ja varmasti löytyy vielä lisääkin vinkkejä!

- Nurkassa nyhjääminen: mä sekoon, mä sekoon, nyt pitää rauhoittua!  uglystupid2

- Käyttää ylienergia siis hyödyksi, varmaan siivota...(asioita vai huoneita?) tickedoff

- megarääkkirentoutuslenkki, siis vähintään 2 kilometriä!  Wink

- kokovartalostressipallolla mahallaan ja läppäri nokan alla+mielettömien ajatusten purku  crazy2

- nukkua pitkään aamulla, ainakin kahteentoista saakka!  buck2

- enkelikortin nyppäys  angel

- tyynyä hakkaamalla  knuppel2

- hömppä tv-ohjelma ja lasi punkkua  Cheesy

- tuijottaa tyhjyyteen  Shocked
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #11 : 07.10.2006 00:12:52 »

Jaaha, silloin kun tein 13 tuntisia paivia  tai joskus enemmankin ja ajoin silmat ristissa kotiin niin vain nauraa hekotin ja istuin tyhmana.Jos olisin ollut viisas olisin mennyt lenkille, tehnyt kuuman kylvyn ja meditoinut. mutta kun en ollut viisas niin lahdin toiseen tyopaikkaan  Cheesy
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #12 : 07.10.2006 00:44:01 »

Voi toki yhdyn tuohon, Diamond!

Paras tapa hoitaa stressiä, on usein työpaikan vaihdos!

Arvaa vain kuinka monta kertaa olen vaihtanut työpaikkaa! Joskus se on ollut määräaikainen, mutta usein sanonut kauniisti 'kiitos, haluan oppia jotakin muutakin'.

Elämäni pisin työpaikka on tämä talo, 27 vuotta! Mutt kun tässä on tilaa oppia aina vain jotain lisää.  smitten

Mutta nauraa hekottaminen tekee sitten vietävän hyvää! Näin kävi tänään töissä, sellaista hysteeristä akkojen räklätystä... 2funny
tallennettu
Oikku67
Vieras
« Vastaus #13 : 07.10.2006 09:13:21 »

Minulla on kämmeneen sopiva puinen pallo.. jonka sisälle on vuoltu(?) pienempi pallo,
sitä pienempää pyörittelen vuorotellen kummallakin kädellä.
Rauhoittaa ja samalla saa kämmenet hierontaa ja veri kiertää.
pallo on tosi vanha, äitini ja isoäitinikin käyttänyt sitä aikanaan.. smitten

Joskus kun oikein kiristää, niin keitän teetä sammutan valot, teen pesän sohvan nurkkaan
ja yksin (joskus myös pojun Smiley) kanssa käperryn pesään ihan vaan nauttimaan hiljaisuudesta ja "ajattelemattomuudesta"..
Aina hämmästyn kuinka stressi helpottaa pienillä jutuilla.. Huh
tallennettu
helen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 419



Profiili
« Vastaus #14 : 07.10.2006 10:46:19 »

Minä otan torkut
Mietiskelen
ja kynttilöitä polttelen se rauhoittaa angel
saunominen on hyvä keino ja laventelia siihen pyöreeseen
kippoon siinä kiukaan keskellä  smitten smitten
tallennettu

Aurinko Rapu
Nousu Leijona
Kuu Oinas
Näillä mennään
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: