Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lapsi "tähtilapsi" kouluun?  (Luettu 21141 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hurme
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 198


Hurmaan!


Profiili WWW
« Vastaus #15 : 19.09.2006 12:27:31 »

Mulla on tosi huono kokemus steinerkoulusta, mitään siellä ei oppinut, paitsi oli pakko mielistellä opettajia.
Mua myös kiusattiin tosi pahasti siellä, koska olin erilainen. Äidin ottaessa yhteyttä kouluun ja kysyessä minkä takia mun kiusaamisen (joka meni tosi raaksi siellä) ei puututtu, vastaus oli opettajien taholta, että se on ns "viidakon laki", heikompia kuuluu kiusata, se on kuulemma luonnollista.
Sen jälkeen äitini otti onneksi mut pois sieltä, ja pääsin tavalliseen. Olin huimasti jäljessä, mutta tukiopetuksella sain taas koulunkäynnistä kiinni.
Kiusaamistraumoista en ole oikein vieläkään selvinnyt  Cry
Siellä koulussa, kun ei oppilaat ole edes ainoita kiusaajia, jos joku erilainen otetaan silmätikuksi.

Äitini laittoi mut alunperin steineriin, koska olen hyvin herkkä.
tallennettu

(http://avatars.jurko.net/uploads/avatar_3440.gif)

http://www.phpbbserver.com/idanfoorumi/
 askendentti  kaksoset  aurinko  kuu  merkurius  neitsyt
Hurme
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 198


Hurmaan!


Profiili WWW
« Vastaus #16 : 19.09.2006 12:29:24 »

Entä Feeniks-koulut?
Katsoin dokumentin joskus niistä ja se vaikuttit tosi hyvältä idealta.

Mitä mieltä muut ovat Feeniks systeemistä?
http://www.feeniks-koulu.fi/
tallennettu

(http://avatars.jurko.net/uploads/avatar_3440.gif)

http://www.phpbbserver.com/idanfoorumi/
 askendentti  kaksoset  aurinko  kuu  merkurius  neitsyt
Kaarina Niro
Vieras
« Vastaus #17 : 19.09.2006 12:47:44 »

Vaikka uusi Aika onkin jo ovella niin se ei omasta näkökulmastani suinkaan sitä tarkoita, etteivätkö lapset pysy lapsina niissä asioissa, joissa kuuluisikin. Eli ei ole oikein lykätä aikuisen vastuuta elämänsä aloituksesta sille, joka ei saa siihen oikealla tavoin ohjausta muuten kuin sellaisilta vanhemmilta, jotka näkevät vähänkin pidemmälle tulevaisuuteen. Joten aloitetaankohan turhan aikaisin tuo koulu!  Wink Smiley
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #18 : 19.09.2006 15:34:44 »

Mulla on tosi huono kokemus steinerkoulusta, mitään siellä ei oppinut, ...
Mua myös kiusattiin tosi pahasti siellä, koska olin erilainen.
Hei "Hurma"

Montako luokkaa suoritit Steiner-koulua?
- kaikki koulut eivät sovi kaikille
- tämän olen itsekin kokenut poikani kanssa

(http://www.kilosweg.de/images/smilies/neu/spit_ball.gif)

Loppuiko koulukiusaamisesi koulun vaihdon myötä


(http://www.vsguntramsdorf.ac.at/haupt/images/giffies/5fix/geschichtsbuch_gros.gif)


 smitten   Elämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Hurme
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 198


Hurmaan!


Profiili WWW
« Vastaus #19 : 19.09.2006 15:37:00 »

Suoritin yhden luokan siellä, onneksi vain sen yhden.

Tavallisessa koulussa muut yrittivät kiusata, mutta opettajat puuttuivat siihen ja sain sitten käydä rauhassa koulua.
Steinerkoulussa opettajat eivät puuttuneet, vaan olivat mukana kiusaamisessa.
tallennettu

(http://avatars.jurko.net/uploads/avatar_3440.gif)

http://www.phpbbserver.com/idanfoorumi/
 askendentti  kaksoset  aurinko  kuu  merkurius  neitsyt
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #20 : 19.09.2006 15:42:47 »

Suoritin yhden luokan siellä, onneksi vain sen yhden. ....
Steinerkoulussa opettajat eivät puuttuneet, vaan olivat mukana kiusaamisessa.

Hei "Hurma"

Ensimmäinen kouluvuosi Steiner-koulussa
on varmasti vilkkain kouluvuosi.

Kyllä toi kiusaamisjuttu
on myös opettajien "kemia-kohtaista"
- tästäkin on omakohtainen kokemus

Joillekin Steiner-koulu on hyvä
opiskelupaikka, toisille joku muu
- siksi kouluun menijöiden
vanhempia haastatellaankin
ennen koulun aloittamista



 smitten   Elämänilo    smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Hurme
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 198


Hurmaan!


Profiili WWW
« Vastaus #21 : 19.09.2006 15:49:09 »

No kyllä jotain on vialla, jos opettajat yhdessä tuumaavat, että kiusaaminen on luonnon laki sen takia oikein  Sad
Mutta ne olivatkin näitä omasta mielestään "henkistä newage-eliittiä", joten siinä mielessä ei jälkikäteen ihmetytä tuo.

Oma äitinikin on sellainen new age hippi, ja sen takia se mut sinne kouluun laittoinkin  Cry
Mä olisin vain halunnut ihan tavallisen perheen ja koulun  Cry
Äitikin aina kiusasi karmajutuilla ja energiajutuilla meitä lapsia.

No mutta se niistä muistoista  Smiley
tallennettu

(http://avatars.jurko.net/uploads/avatar_3440.gif)

http://www.phpbbserver.com/idanfoorumi/
 askendentti  kaksoset  aurinko  kuu  merkurius  neitsyt
Oikku67
Vieras
« Vastaus #22 : 19.09.2006 16:39:44 »

Ensimmäinen kouluvuosi Steiner-koulussa
on varmasti vilkkain kouluvuosi.
Kuten myös muissa kouluissa.. uskoisin..?
Steinerissä varmasti paljon hyviä puolia, joidenkin ystävieni lapset ovat siellä,
siksipä tiedän, että putteitakin on (kuin myös muissa kouluissa).
Steiner on kuitenkin yksi vaihtoehto meillä..

No kyllä jotain on vialla, jos opettajat yhdessä tuumaavat, että kiusaaminen on luonnon laki sen takia oikein  Sad
Totta, jos oman poikani kohdalle sattuisi samanlaista.. HUH, enpä tiedä mitä tekisin.. Lips Sealed
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #23 : 19.09.2006 22:00:56 »

No kyllä jotain on vialla, jos opettajat yhdessä tuumaavat, että kiusaaminen on luonnon laki sen takia oikein  Sad
Mutta ne olivatkin näitä omasta mielestään "henkistä newage-eliittiä", joten siinä mielessä ei jälkikäteen ihmetytä tuo.

Oma äitinikin on sellainen new age hippi, ja sen takia se mut sinne kouluun laittoinkin  Cry
Mä olisin vain halunnut ihan tavallisen perheen ja koulun  Cry
Äitikin aina kiusasi karmajutuilla ja energiajutuilla meitä lapsia.

No mutta se niistä muistoista  Smiley


Voi sinua Hurma, olet käynyt koulua kovemman kautta. Toivon, että et koe sitä pelkästään negatiivisena, vaan että se on myös sitkistänyt ja antanut toisenlaista ymmärrystä, ymmärtää erilaisia ihmisiä paremmin.

En usko kuitenkaan, että tuota tapaustasi voisi ihan yleistäkään Steinerkoulujen nimiin. Se on aika jännä, miten törmätään: opettaja ja oppilas. Kaikki eivät sovi kaikille, ja 'kemiat ovat hyvin erilaisia'.
tallennettu
kooky
Vieras
« Vastaus #24 : 19.09.2006 23:20:25 »

Tuo "luonnonlaki" juttu on se tyypillinen typerä puolustelu kiusaamiselle. Tongue

Aikuisten kääntyminen muiden lasten ohella yhtä lasta vastaan on kyllä törkeää...oli se sitten missä tahansa koulussa. Vallan väärinkäyttöä knuppel2
tallennettu
Avuerdayes
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 15


Profiili
« Vastaus #25 : 20.09.2006 07:12:02 »

Palatakseni tuohon alkuperäiseen aiheeseen niin heittäisin ihan kommenttina mausteita joukkoon. Kuinkakohan moni oppilas ko. koulussa on kuitenkin käynyt tässä meidän valtakoneiston pyörittämässä "vankilassa" oppimassa luku- ja kirjoitustaidon? Kuinka tärkeää on osata tälläiset asiat ennen vapaaseen oppimismuotoon siirtymistä? Kykeneekö kyseinen järjestelmä riittävästi paneutumaan myös juuri kouluaan aloittavien lasten opetukseen? Onko viisasta antaa lapsen vapaasti valita luku- ja/tai kirjoitustaidottomuus?
Kun tahtoo näin vanhan järjestelmän läpikäyneelläkin aina silloin tällöin tuo ulosanti oikeassa muodossaan tökkiä.

Päivän jatkoja
« Viimeksi muokattu: 20.09.2006 07:13:33 kirjoittanut Avuerdayes » tallennettu

au kauris ac skorppari kuu vesimies
lohikäärme
sininen rytminen yö kin 123
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #26 : 20.09.2006 07:43:14 »

Niimpä.
Katsoin eilen 4D:n (niitä totuudenmukaisia dokumentteja  Grin )
Jossa oli juttua "maailman älykkäimmäistä pojasta", joka teki ensimmäisen kirurgisen leikkauksensa 7-vuotiaana ja kehitteli (päässään) nyt 12-vuotiaana syövän parannuslääkettä jne.
Omassa synnyinmaassaan Intiassa hänet oli nostettu jo hyvin pienenä 'jalustalle' nopean oppimis- ja oivalluskykynsä myötä. Häntä verrattiin Krishnaan yms. Hänen äitinsä palvoi häntä ja nosti jalustalle. Hän oli lopettanut tavallisen koulunkäynnin.
Poika pääsi Lontooseen, jossa jotkut "syöpä-tutkijat/lääkärit" haastattelivat häntä ja huomasivat toki, että hän oli tutkinut ja oivaltanut paljon asioita, mutta laajan testin jälkeen todettiin, että vaikka tämä poika oli ikäluokkansa älykkäimpiä, oli hänen käytännöntaitonsa todella alhaiset.

Liittyneekö tämä nyt aiheeseen, ehkä tavallaan.
Kouluissa tuskin on ainoita asioita nämä tietyt asiat, mitä korostetaan, kun verrattaan tavallista koulua ja jotain 'uuden ajatuksen' koulua.
Joskus silläkin on tarkoitus, että tietyt lapsen ominaisuudet eivät ole niitä jotka heti alusta nostetaan 'jalustalle' muiden kustannuksella.
Jos kehityksen portaissa, jättää pari porrasta väliin, kun se ei tunnu niin kivalle, voi se kostautua myöhemmin..
Ja lapsi siitä kärsii, jos joku.  Smiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #27 : 20.09.2006 08:52:11 »

Tuosta koulukiusauksesta tuli vielä mieleen... Minuakin kiusattiin koulussa ja ihan tavallisessa, opettajien puuttumatta asiaan. No, mutta menneet ovat todellakin menneitä ja olen oppinut ja saanut siitä kuitenkin tietynlaista vahvuutta. Siksi ymmärrän myös hyvin kiusattuja ja asetun heidän puolelleen, enkä toista tuota kiusaamisen kehää kiusaamalla itse toisia. Sitäkin nimittäin valitettavasti tapahtuu...  Huh Sori, ohi aiheen.  Lips Sealed
« Viimeksi muokattu: 20.09.2006 08:55:31 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #28 : 20.09.2006 09:01:55 »

Oletko saanut selvää siitä, miksi sinua kiusattiin? Oletko kohdannut kiusaajiasi myöhemmin? Itse en ole kokenut kiusaamista lapsena, aikuisena sitäkin enemmän. Ehkä sitten yritin lapsena sopeutua niin paljon siihen massaan ja olin mitä minulta odotettiin. Myöhemmällä iällä onkin tarvinnut sitten murtaa ja muuttaa näitä vanhoja käyttäytymismalleja, minkä olen kokenut hankalaksi.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #29 : 20.09.2006 09:12:05 »

Oletko saanut selvää siitä, miksi sinua kiusattiin? Oletko kohdannut kiusaajiasi myöhemmin?

No ehkäpä olin jotenkin erilainen... Olin ujo ja herkkä ja kaiken lisäksi minulla on punaiset hiukset, joista sain "lisänimen". En myöskään pukeutunut viimeisen muodin mukaan, vaan kuljin enimmäkseen siskoiltani perityissä "vanhoissa" vaatteissa.  :Smiley Kaikki kiusaajani olivat poikia.

Olen ohimennen kohdannut heistä muutamia. Keskustelemaan en kyllä sen kummemmin ole jäänyt... En ole kuitenkaan katkera, (enää) ollut pitkään aikaan, vaan olen antanut täydellisesti anteeksi ja ymmärrän nyt myös kiusaajiani. Kaikella on tarkoituksensa... Rehellisesti sanottuna, tänä päivänä voisin jopa kiittää heitä ilman minkäänlaista "sarkasmia".  angel
« Viimeksi muokattu: 20.09.2006 09:15:23 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: