Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mielenrauha  (Luettu 11790 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
härkä-69
Vieras
« : 17.09.2006 13:06:50 »

Oletko saavuttanut mielenrauhan vai jatkuuko etsintäsi?

Minusta tuntuu, että välillä saavutan sen ja välillä taas levottomuus ajaa eteenpäin ja etsimään uusia asioita. Erittäin voimakkaana se levottomuus on tullut varsinkin tämän vuoden aikana, enkä voi enää palata entiseen elämääni, jota elin suhteellisen välinpitämättömänä henkisistä asioista, jotka kuitenkin koen voimakkaasti omikseni. Tuntuu, että en voi pysähtyä ennenkuin olen saavuttanut jonkin tai jotain, enkä ole ihan varma mitä se jokin on.

Onko kellään vastaavia tuntemuksia?
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #1 : 17.09.2006 13:34:09 »

Jonkin uuden tilan nälkä on aika yllättävää ja repivääkin.

Repivää sen vuoksi, että täytyy karsia sellaista, minkä kokee häiritsevänä kun hamuaa sitä mielenrauhaa. Täytyy karsia sellaisia asioita, joita vaan velvollisuudesta ja tottumuksesta usein raahaa mukanaan.

Mukana on ehkä myös ylpeys, joka ei anna periksi, ei salli irtaantua jostakin, josta jo osa itseä hokee: 'hellitä'. Tuo 'hellitä' sanan olenkin kuullut hyvin monen henkisellä tiellä jo pitkään kulkevan huulilla. Minä kuulin sen tuhannen tuhatta kertaa, ennenkuin osasin 'hellittää'.

Ja kun 'hellitin', voi mikä ihana rauha laskeutui, uusi tila löytyi.

Ja uskon, että olen matkalla avarampaan tilaan, tasapainoon.

Tuolla karpalosuolla kun hengitän suon uumenista nousevia eterisiä öljyjä, tuoksuja, olen siinä tilassa. Mielenrauhassa. Jotakin minusta ei ole läsnä, vain se oleellinen.
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #2 : 17.09.2006 13:52:40 »

Olen nyt varmaan viikon ollut jossakin ihme rauhallisessa pumpulifiiliksessä. Varmaankin johtuu ssitä, että olen joka päivä meditoinut ja rukoillut ja juttelen tavallaan läpi päivän henkimaalman kanssa.

Tuntuu, että kasvatan ja vahvistan nyt itseäni johonkin uuteen. Mutta en pelkää - tiedän että ei tarvitse enää kasvaa kärsimyksen kautta.
tallennettu
astronaatti
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5

Kun ajattelen, en ole


Profiili
« Vastaus #3 : 17.09.2006 18:34:34 »

Kyllä vain

Viime viikkoina olen lukenut vain "meditatiivista" kirjallisuutta, katsellut sisälleni ja ollut tässä hetkessä ja palannut tähän hetkeen, kun olen huomannut olevani siitä poissa tai yrittänyt hyväksyä sen, että en tavoita sitä...siis tätä hetkeä...ihan kuin minulla olisi valinnan varaa...



 
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #4 : 17.09.2006 20:50:23 »

Nyt se mielenrauha katosi taas jonnekin... Missä minä olen ja mitä ihmettä minä teen... idiot2 idiot2 idiot2
tallennettu
Dinah
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 237



Profiili
« Vastaus #5 : 17.09.2006 21:53:56 »

Jonkin uuden tilan nälkä on aika yllättävää ja repivääkin.

Repivää sen vuoksi, että täytyy karsia sellaista, minkä kokee häiritsevänä kun hamuaa sitä mielenrauhaa. Täytyy karsia sellaisia asioita, joita vaan velvollisuudesta ja tottumuksesta usein raahaa mukanaan.

Mukana on ehkä myös ylpeys, joka ei anna periksi, ei salli irtaantua jostakin, josta jo osa itseä hokee: 'hellitä'. Tuo 'hellitä' sanan olenkin kuullut hyvin monen henkisellä tiellä jo pitkään kulkevan huulilla. Minä kuulin sen tuhannen tuhatta kertaa, ennenkuin osasin 'hellittää'.

Haluaisin toden teolla, vihdoin ja viimein oppia avoimin mielin ottamaan vastaan mitä annetaan ja hyväksymään sen että elämä on jatkuvaa muutosta. Jotenkin on myös "turvallisempaa" kantaa niitä vanhoja taakkoja kuin jättää ne taakseen. Kai niistä on tullut niin tuttuja ettei uskalla kuvitella mitä tapahtuu jos hellittää. Tulisiko tyhjä olo vaiko vain ihanan kevyt! Hassua...  Huh Mutta jos edes hetkeksi silloin tällöin löytää mielenrauhan niin onhan se parempi kuin ei koskaan. Siihen olotilaan voi aina palata, ja toivottavasti siitä joskus tulee pysyvää.  smitten
tallennettu

nousuleijona
aurinko, kuu ja merkurius kaloissa
venus härässä ja mars leijonassa
härkä-69
Vieras
« Vastaus #6 : 18.09.2006 08:13:30 »


Haluaisin toden teolla, vihdoin ja viimein oppia avoimin mielin ottamaan vastaan mitä annetaan ja hyväksymään sen että elämä on jatkuvaa muutosta. Jotenkin on myös "turvallisempaa" kantaa niitä vanhoja taakkoja kuin jättää ne taakseen. Kai niistä on tullut niin tuttuja ettei uskalla kuvitella mitä tapahtuu jos hellittää. Tulisiko tyhjä olo vaiko vain ihanan kevyt! Hassua...  Huh 

Ne taakat, joita kantaa ovat kuin ylimääräinen roina kodissamme. Vasta muuton yhteydessä tajuaa miten paljon sitä turhaa roinaa onkaan kerääntynyt nurkkiin. Luopuminen on aina rankkaa, ainakin minulle. Olen sellainen keräilijäluonne, rakastan kaikenlaisia pikkukoriste-esineitä, mutta onneksi olen saanut pidettyä keräilyvimmani jotenkin kurissa.
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #7 : 18.09.2006 09:32:57 »

Elämä on Lintsiä  Cheesy
Vuoristorataa, törmäilyautoja, peilitaloa, painekattilaa, karusellia, peliluolia, teatteria, kummitusjunaa, maailmanpyörää, spaceshotteja, hattaraa...
Mielenrauhaa on havainnoiden nauttia kaikkien pyörritysten ja ravistelujen olotilavaikutuksista. smitten smitten
tallennettu
monikakson
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 259


Look thru' the light


Profiili
« Vastaus #8 : 18.09.2006 11:14:25 »

Mielenrauha tulee ja menee täälläkin.  :Smiley Tosin luen tenttiin juuri Aristoteleen Politiikkaa ja se saa välillä karvat pystyyn, että "näillä ajatuksillako on länsimainen yhteiskunta rakennettu, EIII!!".  2funny

Viime vuosi on ollut kyllä aika koitos. Jos taroteista puhutaan, niin kasvukorttina oli aluksi Tasapaino, jota hain todenteolla. Sitten olenkin viettänyt toukokuusta asti Erakon vuotta, mikä välillä tuntuu ahdistavalta. Onneksi oon tämmönen erakkoluonne muutenkin, niin tämä "yksinolo" ei oo niin kauheaa. Ja yksinollessa sitä mielenrauhaa yleensä virtaa.  Smiley Sitten on myös toisenlaista yksinoloa syntynyt, kun tuntuu, että välillä selitän ihmisille vähän liian korkealentoista juttua. Aivan kuin ajatukset ois noussu uudelle tasolle...  :Smiley

Mutta mielenrauhaa... Kun tässä vielä hetken parantelen terveydellistä tilaani, niin aloitan (taas) joogan. Sen aloittaminen tarvitsee jo häiriöttömän tilan, mikä voi olla pieni haaste.

Mua on jo hetken aikaa kotona ahdistaneet kaiken maailman tilipehööri eli siellä on hirveästi sellaista, mitä vois heittää pois tai laittaa johonkin pois silmistä. Itselläni ei olisikaan niin paljon tavaraa, mutta asun nyt kotikotitalossani, niin siellä on kymmenien vuosien muistot nurkissa.

Toivotaan, että se mielenrauha taas kohta palaa. Saattaahan se olla niinkin, että se on vain hetki päivässä, kun tuntee suurta tyytyväisyyttä kaikkeen olevaiseen. Onko onnellisuus ja mielenrauha sitten sama vai eri asia? Onko onnellisuus enemmän euforinen tila ja mielenrauha tyyntä yhteenkuuluvuutta? Wink
tallennettu

Feel the life in you and you want to live
twin peak
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 143



Profiili
« Vastaus #9 : 18.09.2006 11:36:41 »

Elämä on Lintsiä  Cheesy

eilen oli mahtava ilotulitus Lintsillä!   Cool
tallennettu

valkoinen solaarinen peili
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #10 : 18.09.2006 12:30:10 »

Vaikka joskus hetkellisesti hermostunkin, en silti menetä jatkuvaa ja pysyvää mielenrauhaani.


(http://www.mandalas.com/images/Lrg_image_Pages/Naturems/Peace_of_mind_8.jpg)
tallennettu
Perhonen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 366



Profiili
« Vastaus #11 : 19.09.2006 11:35:27 »

Ihana kuva Rakkauden enkeli  smitten

Mielenrauha...   Tulee ja menee  Smiley Täytyy sanoa että olen sen jollain tapaa saavuttanut. Mutta silti etsin vielä että saisin paremman rauhan. Väliin on aikoja jolloin ahmin kaikkea tietoa, henkistä etenkin. Mutta sitten tulee stoppi ja täytyy vaan olla ja elää.

Ne taakat, joita kantaa ovat kuin ylimääräinen roina kodissamme. Vasta muuton yhteydessä tajuaa miten paljon sitä turhaa roinaa onkaan kerääntynyt nurkkiin. Luopuminen on aina rankkaa

Näin se on. Itselläni on sellainen vaihe menossa "kaiken roinan" kanssa että pitäis kodistakin saada kaikki ylimääräinen pois kaapista. Tavallaan siivota elämää.

Koen että olen muuttunut viimeisen puolen vuoden aikana aika radikaalisti, sisäisesti, henkisesti. Menneeseen ei ole enää paluuta kun on tälle tielle lähtenyt.
Mutta sen koen erittäin positiivisena   smitten smitten
tallennettu

Nousumerkki Jousimies.
Aurinko ja Venus Kaloissa, Kuu ja Merkurius Vesimiehessä, Mars Oinaassa.
taria
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 495


Valoa ja rakkautta elämään.. ja haleja höpöset ;)


Profiili
« Vastaus #12 : 19.09.2006 11:46:26 »

Tasapaino on helppo saavuttaa.. mutta sen ylläpito vaati taituruutta..  Grin

 smitten  smitten  smitten
tallennettu

Aurinko Kaksoset
Nouseva Kauris

Punainen Galaktinen Taivaanvaeltaja
(http://www.myspacedev.com/img/dividers/divider14.gif)
Irish
Vieras
« Vastaus #13 : 10.01.2007 23:20:47 »

Olen levoton, tahdon nähdä tulen jonka savua jo haistelen.. Levoton tuhkimo tekee itsestään marttyyrin.. Kun aika on, tai muuten vaan, tulee levottomat tuulet noutamaan ja ne vie minut mukanaan, en onneton oo kokonaan, mut ne tuulet viheltää taas kutsuaan, enää hetken luonas olla saan... Levoton prinssi täällä odottaa... Diudiu.. crazy2

Niin monta laulua levottomuudesta.. Jotka soivat minun levottomassa päässäni.
Mielenrauha, mitä se on?
tallennettu
cancer
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 76



Profiili
« Vastaus #14 : 07.05.2007 20:48:50 »

Mielenrauha.....sen kun löytäisi. Se on ikuinen etsintäni ( ja monen muunkin etsinnän ) kohde. Ken sen löytää, on perillä. Miten tässä sekamelskaisessa maailmassa sen voisi löytää?
Aina tulee uusia vaatimuksia ja must-juttuja. ( Lienee sama asia. ) Kamala kiire eteenpäin. Aika on rahaa jne. Pitää olla jotain tai jokin.

Löytyneekö kuolemassakaan?
tallennettu

Aurinko-Rapu
Nousu-Kaksonen
Keltainen galaktinen siemen
Tulihevonen
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: