Sivuja: 1 ... 259 260 [261] 262 263 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2084273 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #3900 : 08.06.2017 08:16:13 »

Jos tähän saisi avausta, kiitos  smitten

Olin unessa kotonani kaupungissa ja ulkona oli jo pimeä syksyinen ilta. Kaihtimet olivat kuitenkin auki ja jostain pimeyden keskeltä näin pienen valon tuikkivan, neljä lyhyttä väläystä kaksi kertaa ja kun jäin odottamaan seuraavaa, sitä ei kuulunut. Seuraavaksi havahduin sohvalta hirveään helikopterin meluun, jonka yli kuului joku radio-ohjelma, jossa valmistuneille tarjottiin palkintona helikopteri lennätystä. Nousin sulkemaan kaihtimet, kopteri oli aivan parvekkeemme vieressä ja valokeilat pyyhki rakennusta. Menin takaisin sohvalle, kun muistin, että parvekkeen ovi ei ollut lukossa ja loikkasin sen vielä lukitsemaan.
tallennettu
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1263


Starchild


Profiili
« Vastaus #3901 : 03.08.2017 09:03:48 »

Jouduin taas vanhaan kämppääni epämääräiseksi ajaksi. Kämppää oli kumminkin purettu niin eteisestä kuin kylppäristäkin ja siellä hohti jonkinlainen sininen valo jota ei ollut olemassa. Myös naapuritontilla sijainnut talo oli poissa perustuksiaan myöten, vain aidat ympärillä kertoivat sen siinä olleen.
Jäin kamoimeni kämppään haahuilemaan ja tutkimaan sen aavemaista tunnelmaa yhä uudestaan.
Kämppään ilmestyi kaverini, jota halasin, mutta joka ei sanonut asioihin juuta tai jaata.
Kämpässä ollut komeron ovi avautui toisen maailman voimasta ja sen näki kaverinkin.
Sitten ovelle koputettiin ja vanhempani tulivat hakemaan minua. Sillä hetkellä oloni oli vastenhakoinen lähtemään ( olin levitellyt kamani kaaokselliesti ympäriinsä).

Ymmärtäisikö joku jotakin tästä?  smitten
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1263


Starchild


Profiili
« Vastaus #3902 : 07.08.2017 18:20:07 »

Toistuvat unet siitä, että vieraat lapset ja aikuiset tulee mun kämppään / mun tontille omin luvin eikä niitä saa enää pois. Pihassa on aita ja ne vie senkin.

Mitäs tämä voisi olla? Vieras valta mun tontilla suojauksista huolimatta?
tallennettu

Kuuntele tuulta.
hamamin
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« Vastaus #3903 : 12.08.2017 15:03:27 »

mä yleensä osaan tulkita uneni aika hyvin, mutta viimeöinen uni oli ensimmäinen laatuaan niin nyt on hieman hakusessa. Kun kaivelee noita hakusanoja unille niin joo vastauksia löytyy noin 30 erillaista.

Unessa matkustin linja-autossa. Istuin penkillä heti kuskin takana. Matka sujui normaalisti kunnes rysähti. Olimme jonkun sillan alla. Kyseessä oli suuri onnettomuus. Näin kuinka metallinen seinämä vyöryi kohti vetäydyin niin taakse ja niin pieneksi kuin voin ja kas tämä metallinen ja vääntynyt seinämä pysähtyi juuri eteeni. Olin nostanut toisen käden eteeni suojaksi ja käden ja seinän väliin jäi vain pari senttiä eroa. Seinämä oli kyllä jotenkin hassun värinen myös koska vaihteli metallisesta harmaasta metalliseen pinkkii.
Minut pelastuslaitoksen toimesta autettiin ulos bussinhylystä ja silloin vasta näin millaista tuhoa onnettomuus oli saanut aikaan. Bussissa ei enää ollut kattoa vaan se oli leikkaantunut pois. Oli vääntynyttä metallia ja lasinsirua. Semmoista kuin pahalla onnettomuuspaikalla näkymä yleensä on. Bussin rauniosta autettiin pahasti loukkantuneita ulos ja jopa pari kuolonuhriakin oli. En tiedä mikä onnettomuuden aiheutti , koska mitään selkeää aiheuttajaa ei missään vaiheessa näkynyt.
Itse kuitenkin selvisin parilla naarmulla ulos. Vaikka millään järjellä sen ei olisi pitänyt olla mahdollista.  Siinä vieressä mä seisoin ja asiaa ihmettelin . Lopulta mut laitettiin johonkin ambulanssin tapaiseen istumaan josta sitten uni vaihtui.

Ennen en siis ole onnettomuuksista nähnyt unta, ainakaan niin että sen muistaisin ja että tuntisin että sillä joku merkitys saattaa olla. Onnettouudella ja sillä varsinkin että selviän siitä ehjänä vaikka sen ei pitäisi olla mahdollista.
tallennettu
Ratsuri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 131


Suora puhe, epäsuora tie, ratsu alla vie


Profiili
« Vastaus #3904 : 13.08.2017 00:04:56 »

Marmoritaivas tuosta unestasi vanhassa kämpässä tulee tunne, että sinulla on käsittelemättä jokin asia menneisyydessäsi. Kun luin tekstiäsi, minulle tuli melko voimakas pelon tunne. Onko olemassa jotakin asiaa, mitä olet vältellyt käsittelemästä? Tiedät, että voisit jatkaa elämääsi eteenpäin, mutta tämä asia pidättelee sinua. Ohjat ovat kuitenkin sinulla ja siksi muut voivat vain seurata tilannetta sivusta.
tallennettu
Ratsuri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 131


Suora puhe, epäsuora tie, ratsu alla vie


Profiili
« Vastaus #3905 : 13.08.2017 01:03:23 »

Kyllikki6 koitin päästä helikopteriuneesi "sisälle", mutta se oli aika haastavaa. Ainoa potenttiaalinen kuva joka tuosta muodostui, oli se että olisit sisäisen maailmasi/periaatteittesi kanssa ristiriidassa muiden/valtavirran kanssa. Voi olla ettei tämä pidä paikkaansa, mutta joka tapauksessa tästä nousee esiin kontrastit, eroavaisuudet jossakin muodossa. Voi olla, että esimerkiksi tekemäsi päätökset ovat ristiriidassa keskenään tai että joudut koko ajan syystä tai toisesta aloittamaan alusta - "..eiku..".
Minulle esiin pomppasivat pimeys-valot, odottamattomuus-odottaminen, lähellä-kaukana, kaihtimet auki-kiinni, parvekkeen ovi auki-kiinni. Vastakohtaisuuden teema. Lähellä-kaukana viittaa siihen, että aivan asunnon vieressä pyyhältää (ehkä häiristevänkin lähellä..) helikopteri. Kun taas toisaalta samaan aikaan jossain jotkut (valmistuneet) saavat menestyksestään palkintona helikopterilennon.
Lisäksi valojen välähdykset 4+4 = 2+2 + 2+2 (nro 4:n pohjana oleva nro 2 on duaalisuuden numero). Tai jos haluaa ajatella tavallisena yhteenlaskuna 4+4 = 8, niin kasi viittaa kaiken olevan kiertokulkuun, syntymään ja kuolemaan, alkuun ja loppuun. Ja kun kahdeksikkoa kirjoittaa (yhden kosketuksen taktiikalla  Wink  Grin) niin ensin kuljetaan vastapäivään ja sen jälkeen myötäpäivään ja niin edelleen. Ympyrät sulkeutuu ja sitä rataa. Ehkä tämä viittaisi myös tasapainon hakuun polaarien välillä.

Odottamattomuus ja odottaminen viittaavat näkemiisi valomerkkeihin ja siihen, että jäät odottamaan niitä lisää. Koen että nämä valomerkit ovat joltakin, joka haluaa auttaa sinua tai kertoa jonkin asian sinulle, minkä jälkeen osaat tehdä omat siirtosi saamasi tiedon pohjalta.

Tässä hiukan hapuilua, jos antaisi jotakin ideaa idiot2
tallennettu
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1263


Starchild


Profiili
« Vastaus #3906 : 13.08.2017 09:53:29 »

Marmoritaivas tuosta unestasi vanhassa kämpässä tulee tunne, että sinulla on käsittelemättä jokin asia menneisyydessäsi. Kun luin tekstiäsi, minulle tuli melko voimakas pelon tunne. Onko olemassa jotakin asiaa, mitä olet vältellyt käsittelemästä?

En ainakaan itse osaa yhdistää mitään käsittelemätöntä asiaa tähän. Enkä ymmärrä pelkoakaan, mitä minä pelkäisin?
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Ratsuri
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 131


Suora puhe, epäsuora tie, ratsu alla vie


Profiili
« Vastaus #3907 : 13.08.2017 10:22:16 »

En ainakaan itse osaa yhdistää mitään käsittelemätöntä asiaa tähän. Enkä ymmärrä pelkoakaan, mitä minä pelkäisin?

Okei. No sitten pari kysymystä. Millainen unen tunnelma oli? Ja miltä sinusta tuntui olla siellä talossa? Haluaisitko palata takaisin sinne? Entä jäikö jokin huone erityisesti sieltä mieleen? Tai oletko jäänyt miettimään että "kumpa olisin siellä (vanhassa kämpässä) enkä täällä"?
tallennettu
siru24
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 59



Profiili
« Vastaus #3908 : 13.08.2017 16:56:07 »

Näin unta, että etuhampaani lohkesi. Ei sillai perinteisesti vaan siitä lähti 4 sellasta laattaa, kuin pihalaatta tms. yksi isompi ja muut pienempiä. Ne oli irtoamassa ja painoin sormella niitä kiinni, ettei ne putoais ennenkuin kerkeen hammaslääkäriin ja sit heräsin, joten en tiedä miten kävi. Mitähän tuo mahtanee tarkoittaa?
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1311



Profiili
« Vastaus #3909 : 14.08.2017 12:28:09 »

Jos tähän saisi avausta, kiitos  smitten

Olin unessa kotonani kaupungissa ja ulkona oli jo pimeä syksyinen ilta. Kaihtimet olivat kuitenkin auki ja jostain pimeyden keskeltä näin pienen valon tuikkivan, neljä lyhyttä väläystä kaksi kertaa ja kun jäin odottamaan seuraavaa, sitä ei kuulunut. Seuraavaksi havahduin sohvalta hirveään helikopterin meluun, jonka yli kuului joku radio-ohjelma, jossa valmistuneille tarjottiin palkintona helikopteri lennätystä. Nousin sulkemaan kaihtimet, kopteri oli aivan parvekkeemme vieressä ja valokeilat pyyhki rakennusta. Menin takaisin sohvalle, kun muistin, että parvekkeen ovi ei ollut lukossa ja loikkasin sen vielä lukitsemaan.

Tervehdys pitkästä aikaa, Kyllikki!

Nousee mielikuva, että joko olet tarkkailun alla tai koet niin.
Kuitenkin lopputulemaa kun hiukan mietin, vahvempi oletus on,
että vain koet niin.
Tahdot vahvasti valvoa elämääsi, jolloin sisimmässäsi on ehkä
toinen puoli, joka tahtoo elää rauhassa, toinen puoli taas val-
voo joskus jopa muita.

tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #3910 : 14.08.2017 13:36:04 »

Kiitos ratsuri ja t.touhula  smitten

Mulle nousi jossain vaiheessa mieleen morsetus ja katsoin, mitä tarkoittaa neljä lyhyttä välähdystä. Se oli kirjain H ja siis HH, olisko liikaa hiilareita ruokavaliossa, tosin dr.google puhui jostain hunajahuulesta  Kiss  Mut joo, jotenkin tuosta nyt nousee tuo ulkopuolisuuden tunne, koska eilen koin hyvin vahvasti kuuluvani johonkin.. sattumaltako Huh 8 on mun elämänpolun numero, että tasapainoa ollaan haettu koko ikä  angel

Nousee vaan tähän tällainen ajatus, kun elämä on lievästi sanottuna kaoottista juuri nyt, että on vähän kuin helikopterin nostattamassa pölyssä, tekee mielä laittaa silmät kiinni ja kädet korville, mitätöidä se mitä kokee, mutta samalla tietää, ettei voi jäädä tuleen makaamaan, on pakko mennä eteenpäin, vaikka se tarkoittaa hyvin suuria muutoksia. Et ehkä ne tuikahdukset oli juuri ne, mitä kohden haluan mennä...  smitten
tallennettu
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #3911 : 16.08.2017 08:56:36 »

Tämän unen näin joskus tässä, kuukauden parin sisään..

Asuimme talossa, jossa oli ovi talon päädyssä (eli talo oli suorakaiteen muotoinen) ja ovelta kuului koputus, minun etsiessä vaatteita päälleni samalla kun huikkasin koputtajalle, että olen tulossa kyllä.. ovella tai paremminkin pihalla oli enoni vaimo kahden ajokoiran kanssa ja totesi, että ootte sitten muuttaneet tänne (eli heidän kotikylälleen). Unesta jäi mieleen vain taimikkoa, jossa kasvoi pituisiani mäntyjä ja soraharjua.

Ja mitä tapahtui elävässä elämässä (tähän mennessä):
Menin eilen katsomaan tuolle kyseiselle kylälle erästä taloa, kun ajoin sen nurkalla enoni vaimon ohi, joka ulkoilutti koiraansa (pieni karvapallo, ei ajokoira). Maastokin on juuri tuollaista sen talon läheisyydessä. Hieman haastetta tuo nämä peilikuvina nähdyt unet, ettei oo aina ihan heti kartalla  :Smiley Mutta utelias kun on, miettii oliko se enneuni.. toivoisin niin, ainakin tuon talon suhteen.. ajokoirista en niin piittaa  Grin
tallennettu
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1263


Starchild


Profiili
« Vastaus #3912 : 17.08.2017 07:19:58 »

Taas uni siitä vanhasta asunnosta. Keittiö oli laitettu kokonaan uusiksi ja siivouksen viimeistlyä vaille. Samoin keittin paikka oli kokonaan vaihdettu toiselle puolelle asuntoa. Myös vessa ja kylpyhuone olivat uusittuja.

Lähinnä ihmetyttää, mitä helkkaria tuo vanha asunto kummittelee? Eihän sinne takasiin joutumine olis edes millään mahdollista.
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1263


Starchild


Profiili
« Vastaus #3913 : 17.08.2017 07:22:12 »


Okei. No sitten pari kysymystä. Millainen unen tunnelma oli? Ja miltä sinusta tuntui olla siellä talossa? Haluaisitko palata takaisin sinne? Entä jäikö jokin huone erityisesti sieltä mieleen? Tai oletko jäänyt miettimään että "kumpa olisin siellä (vanhassa kämpässä) enkä täällä"?

Se kämppä on kirottu, varmaan puoli taloakin. En viihtynyt siellä koskaan, vaan paremmasta tietämättä ei ollut vaihtoehtojakaan.
En ole ikinä tykännyt siellä asua, talo oli vain ulkoa kaunis, kun oli vanha. Oli todella suuri onni sieltä vihdoin päästä pois, etenkin erittäin kusipään vuokraisännän alta.
Unissa on helvettiä aina joutua tuonne takaisin.
tallennettu

Kuuntele tuulta.
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #3914 : 17.08.2017 07:48:16 »

Taas uni siitä vanhasta asunnosta. Keittiö oli laitettu kokonaan uusiksi ja siivouksen viimeistlyä vaille. Samoin keittin paikka oli kokonaan vaihdettu toiselle puolelle asuntoa. Myös vessa ja kylpyhuone olivat uusittuja.

Lähinnä ihmetyttää, mitä helkkaria tuo vanha asunto kummittelee? Eihän sinne takasiin joutumine olis edes millään mahdollista.

Mulla on kanssa just tuollaisia unia, että yksi ja sama asunto palaa aina uniin  Shocked Ja just tollein, et se on rempattu ja huoneetkin jotenkin erilailla ja mitä kaikkea.. Tietty tätä vois analysoida syvemminkin, millaisilla ajatuksilla muutin aikoinaan sinne, mitä odotin/toivoin, mitä jäi käteen.. mutta omassa kokemuksessa oon huomannut sen, että mitä enemmän yritän löytää selityksiä, sitä kauemmaksi menen ja olen yrittänyt ottaa nämä unet vinkkinä siitä, että vielä on jotain kesken (katkeruutta vuokraisäntää kohtaan tai asiat ei mielestäni mennyt kuten halusin) ja se on aina sitä anteeksiantoa itselleen... kun kaikki meni kuitenkin oikein, niin kannattaako kantaa kaunaa? Iso läksy ja kantapään kautta joutunut sitä oppimaan  smitten
tallennettu
Sivuja: 1 ... 259 260 [261] 262 263 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: