Sivuja: 1 ... 213 214 [215] 216 217 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2106640 kertaa)
0 jäsentä ja 7 vierasta katselee tätä aihetta.
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #3210 : 14.01.2014 07:51:55 »

Mitä kylmänväristykset tietää unessa? Kahtena peräkkäisenä yönä saanut niitä "rakkaani" touhujen ansiosta niin, että olen herännyt paleluun.
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #3211 : 16.01.2014 14:43:10 »

Emine, olet elämän taitekohdassa. Enempää en osaa sanoa, mutta jos menneessä ollut selkeää, tulevaisuus näyttää synkältä. Ja sama toisin päin: Mikäli elämäsi on ollut vaikeaa lähimenneisyydessä, alkaa kaikki helpottua. Vain sinä tunnet oman menneen lähielämäsi. Päättele siitä eteenpäin yllä olevalla sabluunalla.
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #3212 : 16.01.2014 14:45:06 »

Mitä kylmänväristykset tietää unessa? Kahtena peräkkäisenä yönä saanut niitä "rakkaani" touhujen ansiosta niin, että olen herännyt paleluun.

Tulkitsisin - jos koskisi omaa elämääni - että aitoa lämpöä ei tältä 'rakkaalta' ole syytä odotella.
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #3213 : 21.01.2014 14:25:15 »

Ole iloinen, että hahmo oli vaalea. Se taisi olla suojelusenkeli. Älä karkoita häntä.


Nuorena itselläni vieraili usein - kun elämässäni oli taitekohta ja suuret päätökset mietitytti - keskellä yötä, minut herättäen, musta viittaan pukeutunut henkilö. Hiuksetkin olivat pitkät ja kylmyys kieri ympärillään. Kun olin päätökseni tehnyt ja pitäydyin siinä, hävisi tämä musta hahmo huoneistosta, mutta yritti kyllä usein ikkunasta sisälle. Joka kerta nousin katsomaan häntä kasvoihin ja sanoin ääneen: Lakkaa pelottelemasta, ei tehoa minuun. Olen päätökseni tehnyt ja siinä pysyn.
Tämä on pitänyt vuosikymmeniä, eikä pelottelijaa ole näkynyt.
« Viimeksi muokattu: 23.01.2014 18:11:05 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Luuu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 205



Profiili
« Vastaus #3214 : 21.01.2014 17:23:07 »

Näin tässä taannoin unen, että olin talossa. Uni alkoi olohuoneesta missä oli perheeni ja yksi kaverini. Kaverini kanssa lähdimme sitten tutkimaan taloa. Menimme jyrkät portaat ylös. Ylhäällä oli monta sänkyä ja yhdessä nukkui selin meihin joku laiha kuikelo mies. En pitänyt siitä, joten jatkoimme pikapikaa matkaa nurkan taakse. Sielä oli sitten valtavasti tavaraa! Kaikki oli kyllä siististi pinoissa ja hyllyissä ja ihastelin sitä paikkaa. Hihkaisin oikein, että ihania matkalaukkuja  Grin

Noh jatkoimme sitten ovesta seuraavaan huoneeseen. Sielä oli aula ja kaksi oviaukkoa, jotka molemmat johtivat ruokailuhuoneeseen. (tuli mieleen joku ylellinen hotelli tai vastaava...) Toisesta ruokailuhuoneesta tanssahteli joku nainen ja otti minuakin käsistä kiinni ja pyörähdeltiin pari kertaa. Ihan mukava  Smiley

Sitten katsoin ikkunasta pihalle ja tuumasin, että pian ollaan ullakolla.
Kiivettiin siis kaverini kanssa tikapuita ullakolle. Sielä oli niin synkkää ja kärpäsen raatoja lattia täynnä ja hämähäkin seittiä ja muuta kökköä. Hyvin sottanen paikka. Vasemmalla puolellani katsoin, että lattialla kökötti musta varis. Mutta se nousi siitä seisomaan ja olikin joku mies.. tai jokin.. Jotenkin karmea paikka oli. Siihen heräsinkin, kun mahdoin säikähtää sitä hahmoa niin.  Smiley

Päästäni taidan olla vialla, kun niin kummallisia unia välillä tulee  Cheesy

Luojan kiitos en ole nähnyt ketään henkiolentoa kodissani. Varmaan menisin ihan paniikkiin.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2014 17:25:56 kirjoittanut Luuu » tallennettu
leijonaharjainen
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30



Profiili
« Vastaus #3215 : 26.01.2014 01:31:56 »

Mitähän tarkoittaa se, kun unessa minulla kateksi toinen noista alaetuhampaista? En oikeastaan muista unesta muuta, sen vain että jossain istuin tuttavan kanssa, ihan niitä näitä taidettiin porista tms, ja yht'äkkiä vaan huomaan, että "ei hitto, mulla näköjään katkes hammas". Se katkesi puoliksi. Kipiää ei käynyt, mielestäni en kolauttanut mitään suuhuni, ja tilannetta vaan ihmeteltiin ja sille naureskeltiin muka siinä, ja homma jatku lähes niinko ei mitään.

Osaako joku valaista, että mitä voisi tarkoittaa?  Smiley Harmi tosiaan kun en muista enää paljo muuta siitä unesta. Pitkä uni oli, semmosia häilyviä kuvia vain tulee mieleen, joku sininen talo jossa olin tutun kansa kahvilla tms..
tallennettu

Nousumerkki Neitsyessä, Aurinko Leijonassa, Kuu Oinaassa, Merkurius Leijonassa, Venus Leijonassa, Mars Leijonassa.
Nesse
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« Vastaus #3216 : 26.01.2014 23:15:51 »

Pakko jakaa Smiley

Joku viikko sitten näin unta, että oli kottikärryllinen päitä. Jo kauan kuolleina olleita, puoliksi tai kokonaan mädäntyneitä tai muumioituineita ihmisen päitä. Niiden silmät olivat kuitenkin auki, virkeitä ja täysin terveitä. Päistä kasvoi heleänvihreää ruohoa siellä täällä, niin kuin ne ensimmäiset rairuohot, jotka nousevat pääsiäisruohosta.

Vaikka näky oli aika kolkko, tunnelma ei ollut lainkaan pelottava. Olin vain kiinnostunut kottikärrylastillisesta päitä.

Oman tulkintani oli tästä jo selvä, mutta EIKS OLLU SIISTI UNI Smiley
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #3217 : 27.01.2014 13:27:22 »

Yksisarvinen teki unessani harakirin syöksymällä päin toisen lajitoverinsa sarvea, sen sydän lävistyi. Ne eivät siis taistelleet, vaan se toinen oli ihan tietoisesti päättänyt "uhrata" itsensä tuolla tavalla jostain syystä.

Yleensä mun unet on sellaisia "tapaat tuttujasi kauppareissulla"-tyylisiä arkisuuden huipentumia. :Smiley
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #3218 : 29.01.2014 17:50:31 »

Mitähän tarkoittaa se, kun unessa minulla kateksi toinen noista alaetuhampaista? En oikeastaan muista unesta muuta, sen vain että jossain istuin tuttavan kanssa, ihan niitä näitä taidettiin porista tms, ja yht'äkkiä vaan huomaan, että "ei hitto, mulla näköjään katkes hammas". Se katkesi puoliksi. Kipiää ei käynyt, mielestäni en kolauttanut mitään suuhuni, ja tilannetta vaan ihmeteltiin ja sille naureskeltiin muka siinä, ja homma jatku lähes niinko ei mitään.

Osaako joku valaista, että mitä voisi tarkoittaa?  Smiley Harmi tosiaan kun en muista enää paljo muuta siitä unesta. Pitkä uni oli, semmosia häilyviä kuvia vain tulee mieleen, joku sininen talo jossa olin tutun kansa kahvilla tms..


Perinteisin tulkinnoin merkitys on, etä jos oikean puolen hammas, tarkkaile isäsi terveyttä, vasemman puolen hammas tarkoittaa äitiäsi. Nyt kun vain 'pinnallinen' kertomus unesta, en voi tämän enempää sanoa.
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #3219 : 29.01.2014 17:53:41 »

Pakko jakaa Smiley

Joku viikko sitten näin unta, että oli kottikärryllinen päitä. Jo kauan kuolleina olleita, puoliksi tai kokonaan mädäntyneitä tai muumioituineita ihmisen päitä. Niiden silmät olivat kuitenkin auki, virkeitä ja täysin terveitä. Päistä kasvoi heleänvihreää ruohoa siellä täällä, niin kuin ne ensimmäiset rairuohot, jotka nousevat pääsiäisruohosta.

Vaikka näky oli aika kolkko, tunnelma ei ollut lainkaan pelottava. Olin vain kiinnostunut kottikärrylastillisesta päitä.

Oman tulkintani oli tästä jo selvä, mutta EIKS OLLU SIISTI UNI Smiley

Vanha - siis hyvin vanha - viisaus tulee mukaan elämääsi. Koska itse työntelit kärryjä, tahdot sen itse mukaasi. Mielenkiintoista loppuelämää. Levollisuus paljastaa, että sinun on nyt aika tehdä asialle paaaaljoooon! Ota vastaan ja haltuusi jo 'lahonneitten' päitten tieto ja siitä kumpuava viisaus. Välttämättä et jatkossa tiedä miksi tiedät, mutta tiedät että tieto  'on varma ja luotettava' .
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Starsky
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7


Profiili
« Vastaus #3220 : 29.01.2014 18:57:21 »

Hei!

Mikähän tulkinta viimeöiseen uneeni voisi olla?

Menin/ olin naimisissa kaverini kanssa ja sukunimeni vaihtui Ernrooth:ksi. Juttelin nykyisen avokkini kanssa asiasta ja hän ei ollut moksiskaan avioliitosta  Smiley . Löysin mustan sytkärin taskusta jossa luki vanha nimeni ja ajattelin, että tämä täytyy säilyttää historiallisen arvonsa takia.
Menin myös jostain talosta, olkoon lapsuuden kotini hakemaan meidän uuteen kotiin hieman kirjoja. Olinhan naimisissa ja jotain tavaraa piti uuteen kotiin saada. Vanhassa huoneessani ollessa ja muutamaa kirjaa etsiessä ulko-ovi kävi. Meni piiloon huoneen oven taakse ja toivoin ettei vaan ole isäni. Noh, sehän se oli ja kurkkaisi iloisesti oven taakse ja huusi; Mitä sä täällä piilossa olet? (Unessa nähty isä ei ollut oikeassa elämässä oleva isäni) Minua kuitenkin harmitti hirveästi nähdä hänet!

Sitten yhtäkkiä olimme jossain tasaisesella maaperällä ... olisikohan ollut järven jää. Siellä oli keltainen rintamamies-talo, mikä piti purkaa. Se kaadettiin liinoilla kumoon. Talon alalaudoitus oli aivan harmaa ja muutenkin huonossa kunnossa. Olimme kaikki iloisia, että huonokuntoinen talo puretaan ja voidaan rakentaa uusi tilalle. Smiley
tallennettu
leijonaharjainen
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30



Profiili
« Vastaus #3221 : 30.01.2014 10:20:38 »

Mitähän tarkoittaa se, kun unessa minulla kateksi toinen noista alaetuhampaista? En oikeastaan muista unesta muuta, sen vain että jossain istuin tuttavan kanssa, ihan niitä näitä taidettiin porista tms, ja yht'äkkiä vaan huomaan, että "ei hitto, mulla näköjään katkes hammas". Se katkesi puoliksi. Kipiää ei käynyt, mielestäni en kolauttanut mitään suuhuni, ja tilannetta vaan ihmeteltiin ja sille naureskeltiin muka siinä, ja homma jatku lähes niinko ei mitään.

Osaako joku valaista, että mitä voisi tarkoittaa?  Smiley Harmi tosiaan kun en muista enää paljo muuta siitä unesta. Pitkä uni oli, semmosia häilyviä kuvia vain tulee mieleen, joku sininen talo jossa olin tutun kansa kahvilla tms..


Perinteisin tulkinnoin merkitys on, etä jos oikean puolen hammas, tarkkaile isäsi terveyttä, vasemman puolen hammas tarkoittaa äitiäsi. Nyt kun vain 'pinnallinen' kertomus unesta, en voi tämän enempää sanoa.

Kiitos sinulle  vastauksestasi T.Touhula. Smiley Löysin myös tämmöisen tulkinnan kun selailin toista keskutelua tällä foorumilla; "Irtoavat hampaat - vaikeuksia saada ääntään kuuluviin, tulla kuulluksi. Tietämättömyyden tunne. Unennäkijän opittava ilmaisemaan itseään paremmin, arvostamaan omia näkemyksiään ja pysyttävä lujana esim. aggressiivisten ihmisten läheisyydessä." Tämä sattuikin aika sopivasti silmään, sillä jouduin juuri eilen tuommoiseen tilanteeseen, jossa eräs aikasen itsevarma "johtaja tyyppi" otti minut silmätikukseen, tai siis lähinnä taisi purkaa omia kiukkujaan minuun, kun satuin "sopivasti kohdalle". Siitä sitten mieleni pahoitin, ja asia jäi koko yöksi pyörimään päähäni, vaikka tiedän että tämä hänen minulle kiukkuamansa asia ei kuulu minulle, eikä ole minusta sillä tavalla johtuva/riippuvainen. Siispä harjoittelen edelleen asiaa, jota olen harjoitellut jo pitkään; arvostamaan omia näkemyksiäni, ja pysymään lujana.  Smiley
tallennettu

Nousumerkki Neitsyessä, Aurinko Leijonassa, Kuu Oinaassa, Merkurius Leijonassa, Venus Leijonassa, Mars Leijonassa.
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #3222 : 30.01.2014 13:49:44 »

Hei!

Mikähän tulkinta viimeöiseen uneeni voisi olla?

Menin/ olin naimisissa kaverini kanssa ja sukunimeni vaihtui Ernrooth:ksi. Juttelin nykyisen avokkini kanssa asiasta ja hän ei ollut moksiskaan avioliitosta  Smiley . Löysin mustan sytkärin taskusta jossa luki vanha nimeni ja ajattelin, että tämä täytyy säilyttää historiallisen arvonsa takia.
Menin myös jostain talosta, olkoon lapsuuden kotini hakemaan meidän uuteen kotiin hieman kirjoja. Olinhan naimisissa ja jotain tavaraa piti uuteen kotiin saada. Vanhassa huoneessani ollessa ja muutamaa kirjaa etsiessä ulko-ovi kävi. Meni piiloon huoneen oven taakse ja toivoin ettei vaan ole isäni. Noh, sehän se oli ja kurkkaisi iloisesti oven taakse ja huusi; Mitä sä täällä piilossa olet? (Unessa nähty isä ei ollut oikeassa elämässä oleva isäni) Minua kuitenkin harmitti hirveästi nähdä hänet!

Sitten yhtäkkiä olimme jossain tasaisesella maaperällä ... olisikohan ollut järven jää. Siellä oli keltainen rintamamies-talo, mikä piti purkaa. Se kaadettiin liinoilla kumoon. Talon alalaudoitus oli aivan harmaa ja muutenkin huonossa kunnossa. Olimme kaikki iloisia, että huonokuntoinen talo puretaan ja voidaan rakentaa uusi tilalle. Smiley


Vanhat elämänarvosi eivät enää toimi, puretaan siis perustuksia myöten. Mielenkiintoista tämä keltainen rintamamiestalo! Nehän ovat 1,5 kerroksisia, eli kuvaa ettei 'yläkerta'si ole vielä aivan täydessä käytössä. Itsenäisempään ajatteluun ja päätöksiin kehoitan.
Keltainen väri kertoo vahvasta itsetunnosta - tosipohjaisesta, mutta talo = elämäsi on osittain lahona ym - tarpeen purkaa.
Avioituminen tässä yhteydessä kuvaa tarvetta dualismiin, jonka näillä viitteillä miellän sisäisen tasapainon tarpeeksi itselläsi.

(Mutta: En voi olla kysymättä, liittyykö elämääsi lapsuudessa tms vanhempi mies, joka on ollut melkoinen satusetä. tarinoissaan kaikki kunnossa - todellisuudessa ei? Jos näin on, olet vapautumassa hänen elämisen esimerkistä ja lasket oman pohjan omalle elämällesi.)

Avio-uni kertoo hiukan toisella tavoin samaa tarinaa. Jos tosielämässä on, kuten unesta kuvasit, että isäsi ei ollut biologinen isäsi... Tulee selvittelyjä, joilla elämäsi alkaa pohjautua todellisuuksiin kaikkineen.
Tavallaan nämä kaksi aihealuetta unistasi vahvistavat toisiaan. Muutokset tulevat olemaan hyviä. Sinua ei kohta enää juurikaaan huojutella.

Ylempänä kerroin, että 'yläkerta'si ei ole täysin käytössä, siksi hieman mietityttää, kun kerrot havainneesi unesssa olleesi yks kaks tasaisella pohjalla - mahdollisesti järvenjäällä. Jos näin todella oli, kertoo uni myös alitajunnan ja päivätajunnan - mutta tuo puolitoista-kerroksinen rakennus toisaalta päivätajunnan ja 'yliminä'n välisistä tietokatkoista.

Jotenkin saan sen kuvan, että tiedostamattoman ja tietoisen toiminnan välisiä kommunikaatiokatkoksia sinun tulisi poistaa, ihan vaan keskittymällä lyhyin pätkin - harjoituksenomaisesti. Meditaatiota siis. En kehota hurahtamaan, lisäämään vain tiedostavasti yhteyksien ylläpitoa omassa sisäisessä elämässäsi, siis jotta olisit ehjemmin ja täydemmin juuri se persoona joksi sinut on luotu - siis joksi olet syntynyt.

Täydempää elämää - tiedostamista ja nauttimista.  Ja kaikkea hyvää, varsinkin itsesi tajuamista ja sisältä käsin ohjautumista.
 Cheesy  angel smitten


hups. Juoksin kiireellä eri unien väliä ja epähuomiossa jäi HARMAA tulkitsematta. Sepä se! Tunnemaailma ja sen suomat energiat jääneet käyttämättä. Eiku laudoiks talo = elämä ja uutta rakentamaan!
« Viimeksi muokattu: 01.02.2014 16:15:31 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #3223 : 30.01.2014 14:00:19 »

Fairynight! Onko joku makeillut sinulle ja totuus ollutkin tosi karvasta? Ystävyys taitaa nyt päättyä.
Jos oikean puolen hammas = mies, jos vasemman = nainen. Mitä kauempana poskessa, sitä vähäisempi merkitykseltään. Ei siis läheinen,  jos takimmaisia hampaita. Tahtonut vaikuttaa elämääsi - kuitenkin ilman valtuutuksia.
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1332



Profiili
« Vastaus #3224 : 30.01.2014 14:02:52 »

Teemana kahtena peräkkäisenä yönä vesi- ja veden alla piilevät asiat. Ekana yöhä hyppäsin poikaystäväni kanssa lentokoneesta, jostain hyvin korkealta veteen. Vähän ennen veteen iskeytymistä ajattelin kauhulla, jos pinnan alla onkin kivi tai muuta pohjaa hyvin lähellä. Kyllä siellä olikin, joku ihmeellinen rakennelma, häkkyrä. Emme kuitenkaan osuneet siihen, vaan juuri viereen. Veden alla näki selvästi ja huolehdin itseni ja myös että poikaystäväni pääsee pinnalle. Viime yönä matkustin matkustajalautalla, joka lähti satamasta vauhdilla. Satama-altaassa näkyi veden alla säkkejä, jotka oli täynnä alumiinitölkkejä. Inhotti, että sinne oli sellaisia upotettu. Vesi oli jälleen kirkasta. Monesti näitä toistuvan teeman unia tulee vielä peräjälkeen kolme, joten odotellaan sitä kolmatta vielä sitten.

Syvintä sisintä niissä läpikäydään. Pintaliito vaihtuu sisäiseen runsauden markkinoihin. Omimpaan ja todellisempaan. Säkit ovat siellä sisimmässäsi, onneksi vesi silti kirkasta. Mitä tarpeetonta säilytät ja hellit mielessäsi? Vastaa vain itsellesi. Sitten tiedät, mistä syytä päästä eroon, antaa painua muistojenunholaan.
« Viimeksi muokattu: 10.02.2014 15:40:38 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Sivuja: 1 ... 213 214 [215] 216 217 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: