Sivuja: 1 ... 172 173 [174] 175 176 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2106574 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
Indium
Vieras
« Vastaus #2595 : 28.03.2012 11:25:33 »

Mä en nyt tiedä oliko tää positiivinen vai negatiivinen uni, että jos joku kehtaa jotain sanoa niin kuuntelen idiot2

Eli äitini kanssa olin ilmeisesti jossain rannikolla, terassin tapaisella seisoskeltiin, oikealla oli jotain puita joista muistan unen alussa noteeranneeni jotain palmun tapaisia. Sininen meri ja sininen taivas näkyivät. Siinä terassilla oli puinen laatikko jossa oli villavilttejä, ja iso musta rotta juoksi meidän välistä ja hyppäsi sinne laatikkoon. Me tiedettiin, että sillä oli siellä poikasia.

Ruvettiin sitten äitini kanssa pohtimaan rotanpesän myrkyttämistä. Hän haki ensiksi tosi karkeaa valkoista suolaa ja sirotteli sitä laatikkoon, sitten me löydettiin ihan kolmea erilaista myrkkyäkin joista yksi oli sekoitettu juustonaksun näköisiin aamiaismuroihin, ja toiset oli joissain sirottimissa. Näitä me sitten vuorotellen kaadettiin sinne suoraan rotanpoikasten päälle. Yksi niistä katsoi minua kohti myrkytetty muro käpälissään ja hymyili iloisesti kuin ihmislapsi, tajuamatta yhtään mitä me touhuttiin. Me jatkettiin myrkkyjen kaatamista pesään, poikanen hymyili minulle uudestaan ja mulla melkein oli huono omatunto, kun se ei tiennyt että mä olin juuri myrkyttämässä sitä. Mulla oli paksut vihreät kumihanskat.

Jostain tuli tosi iso, kiiltäväturkkinen, ruskea orava ja meinasi mennä syömään niitä myrkkyjä. Otin sen hanskallani kiiinni tosi luontevasti kuin kissanpennun ja juttelin sille että orava hei, älä! Grin Sitten nostin sen terassin katolle, samalla huomasin lehdettömän riippakoivun oksan joka roikkui räystään yli. Orava kuitenkin palasi takaisin ja varasti muutaman myrkkyhiutaleen, enkä mahtanut mitään. Äitini ei ollut huolissaan, mutta minä en halunnut että orava söisi niitä.

Jokin nipisti vasenta kättäni, katsoin sitä, minulla ei ollut enää hanskaa siinä kädessä ja keskellä kämmentä oli sentin mittainen musta rotanpoikanen joka piti kynsillään hirveän lujaa ihostani kiinni. Nauroin sille.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2596 : 28.03.2012 16:31:46 »

Ihanaa Soma  Grin Sulla on kyllä loistavia hahmoja unissa välillä  Grin

Hmm tosta tuli mieleen että mulla oli viime yönä toinenkin uni, jossa öhm... hypähtelin tasajalkaa ympäriinsä ruskeassa hirsitalossa Yön biisin "Rakkaus on lumivalkoinen" tahdissa. Aina hyppy kun säe loppui. Enpä edennyt kovin nopeasti tai fiksusti. uglystupid2
tallennettu
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #2597 : 29.03.2012 18:59:31 »

Ihan hirrrrweesti nähnyt taas unia, mutta tää jäi mieleen: ajelin jossain kaupungissa, en tiedä oliko suomessa vai ulkomailla, autolla missä oli ratti vasemmalla puolella. No, hyvinhän se kävi, unessa, mutta tajusin asian vasta aika paljon myöhemmin, kun mietin, että jotain outoo siinä kyllä oli  Smiley Olenko piilovasuri? Kääks  :Smiley

 Wink K

Muoks.. ei taivas varjele tätä päätä, taidan olla sittenkin piilobritti.. eli siis se ratti oli oikealla, minkä takia homma oli niin omituisen tuntuista Cheesy
« Viimeksi muokattu: 29.03.2012 19:01:35 kirjoittanut Kyllikki6 » tallennettu
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #2598 : 30.03.2012 13:36:30 »

Indium mielestäni aika neutraali uni.. positiivista sekä negatiivista.. Smiley

Äidin kanssa rannikolla.. tunteiden äärellä siis, äitiin/lapsuuteen liittyen. Sininen meri ja taivas hyviä merkkejä, asiat ympäristössä ovat positiivisia, tuon rotta-aiheen ympärillä kuitenkin, siis suotuisa ympäristö, joko lapsuudessa tai tässä hetkessä.

Terassi on vähän kuin eteinen, siitä lähdetään johonkin suuntaan.. Ulos tai sisään.

Villaviltit.. henkistä lämpöä? Kuin äitisi ja sinun suhde? Mutta välistänne juoksee kuitenkin iso rotta, tulee mieleen siitä ikävyyksiä, riitaa, ilkeys, petollisuuskin, joku ikävä juttu ihmissuhteissa, kenties suoraan äitisi kanssa? Rotathan syö jätettä.. elää kaatopaikoilla, toisten jätteistä, kuten tämä asiakin voi olla elossa "käsittelemättömistä jätteistä" johtuen.. Ja koska se on käsittelemättä niin se on tehnyt myös poikasia, asia jatkuu sukupolvelta toiselle, jollei tule päätökseen. Mutta tehän yritätte unessa tuhota, myrkyttää ne. Se on oikein hyvä.

Tuo vihreä väri tulee taas.. Wink Kätesi olet suojellut sillä, tuossa tilanteessa, tarvitset sitä, se on avuksi, tai liittyy myös lopputulokseen,
kasvun ja rakkauden värihän se on.. tai mitä tuo itsellesi eniten mieleen. Smiley

Ensin äitisi laittaa karkeaa valkoista suolaa.. Mulla tuli siitä mieleen, kuinka rahanarvoista on suola aikoinaan ollut, erittäin arvostettua. Valkoinen väri taas kaiken väri, jumalallinen.. En tiiä voiko tällainen liittyä uneesi mitenkään.. Että ensin otetaan käyttöön arvokas, henkinen, luonnollinen "myrkky" avuksi, mutta sitten löytyy muitakin. Voi olla täysin höpönlöpöjä nää mun mielleyhtymät Cheesy mutta haluun usein kertoo vaan mitä päähän pälkähtää on se järjetöntä tai ei, elämä ei oo niin järjellistä aina. Smiley

Sitten myrkky on ruoassa ja vielä sirottimissa. Siis monia keinoja käytetään poikasten/asian rippeiden "tappamiseen".. Se että poikanen hymyilee ja vielä uusiksi, ja sinulla huomo omatunto, voisi viitata siihen että asian käsittely satuttaa sivullisia, tai aiheeseen kuuluvia ihmisiä.. et haluaisi satuttaa totuudella ja sillä mitä on tehtävä ja siksi melkein huono omatunto, mutta tiiät mitä on tehtävä.

Oravahan kuvastaa ahkeraa työntekijää, puurtajaa, järjestelijää ja pahan päivän varalle säästäjää. Ootko sinä sellainen, tai äitisi.. tai esim. stressaantuneena alat oravaksi? Grin Tai vaikka siskosi (jos sinulla on), joltain perhe-asialta tää tuntuu. Et halunnut oravan syövän myrkkyä, mutta et voinut mitään oravan luonnolle.. kuten at asian luonnollekkaan, jollekkin joutuu vahingossa myrkkyä ravintoon.. joka unissa on henkistä ravintoa.. tämän aiheen tiimoilla. Voihan se olla sinunkin joku "puolesi", tai äitisi. Ja se kävi sen jälkeen, kun näit sen karun riippakoivun oksan.. Joka kuvastaa huonovointisuutta, elävä puu ei elä elinvoimaisesti, erityisesti herkkyyden osalta, jota koivu kuvastaa, ja feminiinisyyttä myös. Koivun laatu eli riippakoivu, tuo mieleen asian vanhuuden (lapsuus taas, tms. suvussa kulkeva asia) ja vaivalloisuudenkin.

Vasen käsi.. Hei soma, kerrohan lisää mitä löysit siitä? Smiley

Mulle se henk.koht ollut henkisyyden käsi, siis se millä tehdään asioita, tartutaan niihin, henkisestä näkökulmasta. Sulta puuttui sun hanska, se on hyvä, vain inhimillistä, sua surettaa luopua vanhasta eikä vanhakaan luovu helposti sinusta, tuo jonkin ikävän asian "vauva", kenties joku sinun toimintatapasi (esim. suojelumekanismi olla riitaisa rotta jossain tilanteissa Grin tms.), koska on tulosta siitä ikävästä asiasta välillänne äitisi kanssa. Ja oisko nauraminen sun tapasi kohdata sitten se, lopuksi. Huumorihan on yksi parhaista (defenssi-)keinoista kohdata vaikeita asioita. Smiley

Semmosta tuli mieleen, onko täysin järjetöntä..? smitten
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
Indium
Vieras
« Vastaus #2599 : 30.03.2012 15:16:25 »

 Shocked Metsänkeiju! Uskomattoman hienosti tulkittu ja nyt tuo uni tuntuu tosi tärkeältä. Vau. KIITOS.  smitten  smitten 
tallennettu
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #2600 : 30.03.2012 18:13:51 »

Indium Voi kuinka ihanaa että olin avuksi! smitten Unista saamat henkilökohtaiset oivallukset on tosi suuria joskus ! smitten
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
kosmonautti
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 394



Profiili
« Vastaus #2601 : 30.03.2012 19:19:23 »

Mä näin kans pari vuotta sitten, että olin hautausmaalla ja vaaleanruskea rotta puri mua vaseempaan käteen eikä milään lähtenyt irti.

Tosi samantapaisia eri ihmisillä voi unet olla.  Tongue
tallennettu

aurinko aspect_con askendentti kaksoset kuu kaksoset
merkurius aspect_con venus harka
mars kuunsolmu vesimies

Metallisika
Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja
Indium
Vieras
« Vastaus #2602 : 31.03.2012 16:59:22 »

Hahaa Soma, vero- ja verivirkailija  Grin Grin  smitten Ja ihana päättelyn ketju tuo mikä tapahtui parvekkeella! 2funny

Itse nukuin tosi huonosti viime yönä, muistelen jotain kilpailuhenkistä unta. En tiiä. Tylsää että välillä ne unohtuu.
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #2603 : 02.04.2012 14:21:38 »

Kerron tyttäreni, 7v., painajaisen, jota hän näki pari yötä peräkkäin.

Tyttäreni unessa tumma varjomainen hahmo löi hänet säpäleiksi kirveellä.

Tämä siis toistui kaksi yötä peräkkäin ja aina samaan kellonaikaan. Tyttö oli vaikeasti heräteltävissä. Mahtaisikohan kyseessä olla välähdys menneestä elämästä vai mikä ihme saa pienen tytön näkemään näin rajuja unia? Tosin olen itsekin lapsena nähnyt unia rituaalimurhista yms. Eivätkä ne olleet mitään mukavaa katseltavaa.

tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #2604 : 05.04.2012 10:41:10 »

Onneksi ei ole toistunut, kun pyysin vahvan suojan tyttärelleni. Hyvin on nukkunut nyt, oikein sikeästi.  Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Indium
Vieras
« Vastaus #2605 : 05.04.2012 11:41:49 »

Mitäs tää nyt on, mä oon tällä viikolla nähnyt yhden ainoan unen jonka muistan, ja sekin kesti ehkä kymmenen sekuntia (ja oli muutenkin valveen ja unen rajan kokemus eikä varsinainen uni). Yleensä kun mun unet on semmosia kokoillan leffoja ja niitä jää mieleen helposti montakin per yö.  uglystupid2
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #2606 : 05.04.2012 21:13:45 »

Nukuin tänään päiväunet kun hirveä väsymys iski iltapäivällä. Unessa ajoin mopolla ja lähtiessäni matkaan tie oli sula ja hyvä ajaa, mutta matkalla kotiin tie oli aivan umpijäässä ja vaikea ajaa ja joku portti suljettu etten päässyt kulkemaan.
  Noh se pätkä jäi sitten vain siihen ja seuraavaksi heräsin omasta sängystä ihan omasta huoneesta outo tunne päällä. Toinen silmäni oli melkein sokea, näkö todella sumeata ja välillä kun silmää räpsäytti ni näkö oli normaali. Näin sillä sumeenäköisellä silmällä vilahduksen aina jostain mustasta hahmosta joka liikkui huoneessani.
  Minua alkoi suututtaa se musta hahmo siellä huoneessa joka oli seurannut mua jostain onnettomuudesta saakka (unen onnettomuus liittyi siihen mopolla ajamiseen varmaankin). Samoin se silmä'vamma' oli tullut siitä onnettomuudesta.
  Sänkyni päädyssä oli sheiveri ja sheivasin sillä kainalot vihasena ja yritin laittaa valoa kattolamppuun mutta se ei syttynyt. Suutuin todella sille mustalle hahmolle ja jahtasin sitä katseellani huoneessa. Se pakeni aina vihaista katsetta ja lopulta haihtui oven välistä huoneestä pois.
  Odotin vielä hetken että menikö se kokonaan pois, ja ilmeisesti kyllä kun ei takaisin tullut.

Sitten kun oikeasti heräsin niin oli aivan yhtä pimeetä huoneessa kuin unessani, ja yritin ihan samalla tavalla laittaa valoa päälle siitä ketjusta mikä roikkuu katosta mutta ei toiminut kun katkaisijasta sammutettu Cheesy

---

Meinaako tää uni nyt että olen joskus tehnyt jonkun virheen ja kantanut kaunaa siitä ja nyt en sitten enää jaksanut niin häädin sen 'haamun' pois (unessa ajattelin sen olevan liekkiö, ja eikös liekkiöt ole juuri jotain räyhähenkiä?)
tallennettu
liveforever
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 615


Profiili
« Vastaus #2607 : 08.04.2012 08:56:46 »

näin viime yönä unta että olin ensin jovin konsertissa kaverinii kanssa ja oli ihanaa sain yhden jovin päällä olleen paidankin itselleni.
sitten yhtäkkiä tunnelma muuttui.olin ilmeisesti mammani kanssa(kaikki isovanhempaniovat ajat sitten siirtyneet pois tästä maailmasta)
kun hän yhtäkkiä tunsi itsensä huonovointiseksi ja luuli että hänellä tulee verta nenästä mutta hän alkoikin yskiä verta.hätäännyin mutta sain soitettua ambulanssin ja jossain vaiheessa sanoin että miksei se jo tule soitin puolituntia sitten. sitten uni alkoi tuosta nenäverenvuotojutusta uudestaan ja päättyi veren yskimiseen.


mitäköhän tuo tarkoitti?
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #2608 : 08.04.2012 08:59:36 »

Mulle tulee vaan mieleen syyllisyys hauskanpidosta, ja se että mietit olisitko voinut, tai olisiko sun pitäny, tehdä jossain asiassa jotain toisin...se vaivaa, vaikka asia onkin sellainen, ettei sille enää voi oikein mitään? idiot2
En tiiä.
tallennettu
Mountain Lion
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 77



Profiili
« Vastaus #2609 : 08.04.2012 12:30:55 »

 Enpä ole tänne pitkään aikaan kirjoitellut vaikka uneni ovat tulleet selkeämmiksi ja muistan ne paremmin. Mutta viime öinen uni oli sen verran outo (ja kamala) että ajattelin sen jakaa.

 Kävelin jossain talossa ympäriinsä valkoinen paita päälläni, talossa oli muitakin ihmisiä mutta tuntui että he eivät olleet tietoisia minusta (mikä kummastutti). Sitten kuulin kolinaa joka tuntui tulevan komerosta, en halunnut välittää siitä ja ajattelin, että ne muut ihmiset voisivat katsoa mitä siellä on mutta hekin näyttivät välinpitämättömiltä joten menin ja avasin komeron oven. Kun avasin oven, sanoin "mitä" ( Huh) jonka jälkeen järkytyin kun komerossa olin minä itse, tai ruumini, raa'asti tapettuna ja raiskattuna (siellä oli paljon verta), samallainen valkoinen paita päällä. Olin shokissa ja nyt muut ihmiset tulivat komeroon ja veivät ruumiin pois mutta eivät vieläkään huomanneet minua siinä komeron oven suussa.

Sitten sain takauman, menin siis ajassa taakse päin, näin mitä oli tapahtunut ennen kuin jouduin komeroon. Istuin koulumaisessa rakennuksessa ja kävin vanhemman naisen kanssa läpi ihmeellisiä kortteja joissa oli monimutkaisia kuvioita, niitä minun piti siinä analiysoida ja löytää korteille parit. Sieltä lähdin kävelemään "kotiin" kun joku mies alkoi seuraaman minua. Olin kauhusta kankeana ja juoksin mutta mies saavutti koko ajan, yritin paeta jonkun kaupa sisälle mutta siinä sisäänkäynnillä mies sai minut kiinni, kaatoi maahan ja alkoi hakata minua. Sivulliset ihmiset tulivat väliin ja tuli siihen poliisikin joka vei miehen pois.
Sen jälkeen kuitenkin linnottauduin kotiini ja ihmiset tulivat luokseni ja yrittivät saada minua ulos ja vannoa että se mies ei vainoa minua enää. Mutta jostain se mies ilmestyi taloni sisälle vaikka olin kaikki ikkunat ja ovet mielestäni lukinnut. Piilouduin siihen komeroon ja jäin peloissani kuuntelemaan. Kuulin askeleet ja komeron ovia aukaistiin, mutta en nähnyt kuka siellä oli. Näin vain valoa, ja sitten hätkähdin hereille.

 En oikein osaa tulkita unia, mutta tästä tulee vain jotenkin mieleen vertaus "luuranko kaapissa".  idiot2
 
tallennettu

"Sielu jää ilman sateenkaarta, jos silmät jäävät ilman kyyneliä."
Sivuja: 1 ... 172 173 [174] 175 176 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: