Sivuja: 1 ... 169 170 [171] 172 173 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2106644 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
Ambrel
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 373



Profiili
« Vastaus #2550 : 08.03.2012 13:09:07 »

Taas vaihteeksi näin unta siitä että mies on välinpitämätön minua kohtaan tai jotain muuta vastaavaa. s:
tällä kertaa olin antanut luvan miehelleni pettää minua, ja sitten myöhemmin unessa mietin että miksi ihmeessä olen tehnyt niin.
tallennettu

Viisain on se, joka tietää, mitä ei tiedä~
Indium
Vieras
« Vastaus #2551 : 09.03.2012 12:07:21 »

Nonnih, unessa olin yliopistolla jossain tunkkaisessa luokassa, ja opettajan johdolla käytiin läpi jotain laskuharjoituksia. Mä en ollut tehnyt yhtäkään. Yksi nykyinen ja yksi entinen kaverini kävivät yhdessä tekemässä tehtävän taululle, ja siihen kuului jostain syystä se, että he liimasivat taululle miehen kasvokuvia. Opettajakin kiinnitti huomiota niihin eikä siihen itse laskuun. Laskun tekijät häipyivät vaivihkaa, opettaja alkoi laulaa ja minäkin häivyin. Kello oli neljä. Katsoin ohimennen pientä fiikusta huoneen nurkassa.

Käytävä oli tosi pimeä ja pienikokoinen sheriffiksi pukeutunut (hattuineen ja tähtineen) vartija juoksenteli ympäriinsä hermostuneena ja kurkisteli ikkunoista ulos.  Menin kierreportaisiin joissa oli ylhäällä ovi, ja muistin että tähän aikaan pitää painaa mustaa nappulaa että ovi aukeaa. Vartija juoksi luokseni ja selitti jollain ulkomaan kielellä jota ymmärsin, että minun on muistettava painaa alhaallakin. Lupasin muistaa, ja samoihin portaisiin tuli hirveästi tummaihoisia miehiä. Osa heistä oli päättänyt mennä ulos eri kautta.

Sitten olinkin pihalla, oli tosi lämmin keli ja aurinko paistoi. Puhelimeni soi, harmaalla näytöllä luki että äiti soittaa. En vastannut. Minuutti kaks ehdin kävellä paljain jaloin nurmikoiden ja istutusten yli, äiti soitti uudestaan, ruudulla näkyi edellinenkin soittoaika. Vastasin "NO MITÄ NYT" ja hän kysyi mitä kuuluu. Sanoin että olin laskuharjoituksissa, hän sanoi "Sä olit varmaan tehnyt paljon!" ja en vastannut tuohon mitään, vaan aloin höpöttämään laulavasta opettajasta. En kävellyt ainoallakaan tiellä tai polulla, vaan edelleen nurmikoiden ja istutusten päällä. Yksi kumpu oli istutettu täyteen puolukkaa, oikein sianpuolukkaa, ja sen yli kävellessäni oikealla puolellani oli kuusi jonka oksilla oli valkoisia kukkia. Välillä vilkuilin taakseni ja näin jalanjälkeni.

Kävelin kirjaston ikkunan ohi, hylly oli jostain syystä ikkunaan päin ja siinä luki "PILKKI". Pilkkikirjoja vihreine takakansineen. Olin menossa kotiin.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2552 : 09.03.2012 13:57:22 »

Ääh toi mun uni itkettää mua, en tiiä miksi. Cry
tallennettu
Pakolainen
Vieras
« Vastaus #2553 : 09.03.2012 15:54:08 »

Näin toissayönä varmaan ensimmäistä kertaa unta lasten kaitsemisesta. Sain 3 lasta hoidettavakseni koska näiden sukulaiset eivät jaksaneet hoitaa heitä, he tulivat lastenkodista tai jokin sen sortin orpotarina. Vanhin oli varmaan 15-vuotias poika, keskimmäinen oli varmaan 12-vuotias tyttö ja nuorin oli ihan taapero, ehkä vuoden vanha (poika?). Lasten hoitamisessa ei kumma kyllä ollut sen erityisempiä hankaluuksia, 1-vuotias oli todella itsenäinen, teinipoika oli kapinallinen ja tyttö leikki prinsessaa. Nukuimme jossain kaksikerroksisessa talossa yön, joka muistutti kovasti mummoni asuntoa, joskin se oli tyhjempi ja alakerrassa oli kaksi sijattua nukkumapaikkaa. Toinen yö samaisessa talossa oli vaikeampi, koska teinipojalla oli jotain kränää siskonsa kanssa. Kysyin miksi he yhtäkkiä olivat niin tukkanuottasilla, kun olivat muualla, missä ikinä unen aikana kävimmekään, kiltisti ja edellisen yönsäkin nukkuivat paremmin. Poika selitti syntyneestä, sisarussuhteessa tyypillisestä riidasta ("tuo vie mun sängyn ja kiusaa" tms.). Selitin sitten että kun hän on vanhin poika, olisi ihan hyvä ottaa rauhallisemmin ja kantaa enemmän vastuuta kun minä en kaikkialle ehdi. Pyysin tyttöä huolehtimaan vauvasta.
   Uni loppui siihen että kävelin pojan kanssa talon yläkertaan nukkumaan.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2554 : 10.03.2012 17:16:27 »

Nyt oli unessa jotain hirsimökkeilytouhua keskellä yötä jollain random porukalla - en kunnolla muista, mutta jossain vaiheessa päädyin porukan toisen osan makuuhuoneeseen, ja sielläpä olikin yksi tosi kovasti kaipaamani ja rakas ihminen. Juteltiin siinä ja käveltiin ympäriinsä, mentiin ulos mutta hänellä oli liian ohut paita päällä. Hän lähti hakemaan lisää vaatetta, seurasin pari askelta perässä ja iloitsin ajatuksesta että kun hän saa takin päälleen, hänellä on sitten parempi olla. Olin täynnä onnen tunnetta kun sain olla hänen seurassaan. smitten
tallennettu
boadiccea
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #2555 : 12.03.2012 00:16:17 »

Yleensä en perusta hirveästi unien tulkinnasta, sillä tavallisesti en edes unia näe. Tai siis toki varmasti näen, mutta herättyä ei niitä enää muista. Nyt tosin olen viimeisen n. vuoden ajan nähnyt saman unen toistuvasti. Alussa näin unen n. kerran kuukauden tai kahden sisällä ja siitä lähtien useammin ja useammin. Viimeisen parin viikon ajan on jo ollut jokaöistä. Unessa olen samannäköinen kun olin ehkä n. 5-10 vuotta sitten ja jostain syystä pelkään ettei ulkoinen olemukseni ole riittävä vaikka tiedän näyttäväni hyvältä. Jotenkin samaan tyylin kun olisi menossa juhliin ja pelkää alipukeutuneensa. Olen nuoruuden kulmillani ja kannan mukanani valokuva-albumia jossa kuvia nykyisestä minästä, lapsestani, miehestäni yms. Lopulta tulen bussipysäkille ja pysähdyn odottamaan bussia, vaikka en tiedä minne olen menossa. Istahdan ja alan katselemaan kuvia, kunnes huomaan että joku yrittää vilkuilla kuvia. Kun nostan katseeni on pysäkki täynnä ihmisiä lapsuudestani, mutta omituista kyllä, kaikki ovat sellaisia kenen kanssa en ole kovin paljon ollut tekemisissä enkä lapsuuden jälkeen nähnytkään. Osa jopa sellaisia keitä en ole edes muistanut ennen unta. Ahdistun joka tapauksesta heistä ja painan albumin rintaani vasten, jolloin aina myös huomaan että kaikki ovat kääntyneet minuun päin ja tuijottavat. Sitten huomaan vieressäni kaksi poikaa ala-asteeltani joista toinen sanoo minulle jotain mutta en saa kunnolla selvää. Huomaan kuitenkin ivaa tai uhkaa äänensävyssä. Silloin kaikki aina häviävät ja jäljelle jää vain yksi tuttava teini-iältä. Hän on ilman paitaa ja täynnä tatuointeja ja tullut jostain reissusta, sillä kantaa mukana vihreätä putkikassia ja maassa makaa muita reppuja. Hän on iloinen ja vitsailee, mutta jostain syystä saa minut vaivautuneeksi. Lopulta hän tuo vitsikkäästi esille ettei hänellä ole rahaa, eikä sen takia saa bussilippua tai evästä ostettua. Alan miettimään miten minulla on tilillä vain jokunen kymppi ja käteistä juuri oman bussimatkan verran, mutta tajuan että minulla on kiire ja haluan vaan äkkiä päästä tuttavasta eroon, niin haluan antaa hänelle rahaa. Yhtäkkiä muistan että minulla on lompakossa ylimääräinen kaksikymppinen jonka joku antanut minulle ja annan sen hänelle ja samassa huomaan äänestä että bussi tulossa. Tähän kohtaan aina herään. Uni on jotenkin niin intensiivinen/ahdistava, että herään aina yltäpäältä hiessä enkä enää loppuyönä saa unta. Siksi olen yrittänytkin itsekseni miettiä mitä uni merkitsee ja miten sitä tulkita, jospa se sitten helpottaisi. En tosin itse ole ollenkaan päässyt jyvälle ja siksi käännynkin teidän puoleen. Toivottavasti tekstistä saa jotain selvää, on kiireessä kirjotettu, ja joku teistä saisi unesta jotain tolkkua! Smiley
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2556 : 12.03.2012 20:15:01 »

Öö Boadiccea, mä en kyllä yhtään saa kiinni mitä unesi meinaa sinulle viestittää, mutta se on mielenkiintoista että näet sen joka yö. Täällä monesti unet hukkuu toistensa sekaan joten ehkä tälle voisi olla hyvä avata ihan oma ketju, jos joku muu tulisi tulkinneeksi.  Smiley

--

Väläys viime yön unesta: Kihlattuni on järjestellyt meidän keittiön uudelleen. Sielä on hirveän paljon enemmän tilaa koska kaapit ovat nyt sisäkkäin - hän on ihan yksin siirtänyt meidän megajäreän vitriinikaapin jääkaapin luo, jääkaappikin on siirtynyt. Ja sitten siellä on iso musta pöytä keskellä lattiaa. Hemmetin iso, musta, painava pöytä. 

Itse asiassa mä tajuan tämän unen.
tallennettu
kosmonautti
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 394



Profiili
« Vastaus #2557 : 12.03.2012 20:55:08 »

Näin muutama yö sitten unta, että mun piti mennä ravihevosen selkään ratsastamaan kilpailuissa. Sitä enne hepan vieressä mulle kiedottiin vihreää puutarhaletkua käsivarsien ympärille silleen löysästi kuin lasso ja molempiin käsivarsiin. Sitä kelattiin maasta rullalta ja katkaistiin lopulta. Sen jälkeen olis pitänyt hypätä pollen selkään, ja pelkäsin etten pysy selässä siinä vauhdissa. Herätyskello kuitenkin soi ennen selkään pääsyä.
Sitten seuraavana päivänä ihan todellisuudessa katselin kirsti melton sivuilta tietoa kentaureista yms. ja ensimmäisenä tai toisena avasin Varunan ja kas...siinä oli merihirviön selässä mies, jolla oli lassot käsissään ja jotenkin sen meriotuksen pyrstökin sekoittui mielessäni ihan kuin puutarhaletkuksi...omituista?  idiot2
« Viimeksi muokattu: 12.03.2012 20:58:16 kirjoittanut kosmonautti » tallennettu

aurinko aspect_con askendentti kaksoset kuu kaksoset
merkurius aspect_con venus harka
mars kuunsolmu vesimies

Metallisika
Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja
boadiccea
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #2558 : 12.03.2012 23:55:02 »

Kiitos Indium, Pitääpi laittaa oman ketjun jospa joku eksyis lukemaan! Smiley
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2559 : 13.03.2012 11:31:30 »

Eipä kestä Smiley

Nyt oli kumma uni. Olin ajamassa autollani tiellä pois lapsuudenkodistani, tie jatkui ja jatkui vaan viivasuorana hiekkatienä, ja mun ala-asteaikainen varsin tulinen kaverini oli mukana takapenkillä. Pysäytettiin auto ja noustiin ulos, oli kevät, aurinko paistoi. Tajusin että mun autoni tuulilasi oli kaarella sisäänpäin. Tölläilin sitä siinä ja ajattelin, "Eipäs ole kauhean virtaviivaista, haittaa mun etenemistä".

Istuin takaisin autoon ja aloin käsilläni pönnäämään tuulilasia ulospäin. Sehän humahtikin ulospäin, hihkaisin riemusta, aloin ajaa, mutta kuinka ollakaan se tuulilasi putosi mun syliin. Siinä sitten nolostuneena aloin jollain kumilenkeillä väsäilemään että se tuulilasi olisi siinä kunnossa kuin unen alussa.


No joo, tajusin merkityksen kun kirjoitin unen tähän.
tallennettu
Aquarius
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 119


Profiili
« Vastaus #2560 : 13.03.2012 11:40:37 »

Mulla on kaksi toistuvaa unta.
Ensimmäisessä en pääse määränpäähän, vaikka kuinka yritän. Tämän unen muistan jo lapsuudesta ja kuvittelin sen liittyvän stressiin. Tai se ainakin tulee ja menee stressipiikkien mukana ja katoaa taas, kun tilanne normalisoituu.

Toinen uni on sellainen, että olemme mieheni kanssa nukkumassa kotonamme. Yön aikana joku tunkeutuu kotiimme. Uni on pelottava. Unessa kuitenkin tiedän, että tunkeutujat tulevat hakemaan jotain, mikä heillä on jonkun (epäreilun/kohtuuttoman)sopimuksen nojalla oikeus hakea.

OT: osaako joku sanoa, että onko enneunien näkemisessä jotain herkkyyskausia? Muistan teini-ikäisenä nähneeni niitä paljonkin. Siis niin, että jokin asia tapahtui ensin unessa ja sitten todellisuudessa. Nykyään näen vain harvoin, ja nekin on jotenkin symbolisempia kuin toisintoja mitä todellisuudessa tapahtuu.
tallennettu

aurinko askendentti vesimies
kuu kauris
merkurius kalat
venus oinas
mars neitsyt

Keltainen Resonoiva Soturi
Aquarius
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 119


Profiili
« Vastaus #2561 : 13.03.2012 12:29:05 »

Näin unta, että yhden firman, johon olen hakenut töihin, toimitusjohtaja (en ole tavannut, enkä tiedä kuka hän on) antoi minulle avaimen ja kertoi, että mistä saisin rahaa. Tj sanoi, että hoida homma parhaaksi näkemälläsi tavalla ja että hän luottaa minuun.

itse yritän olla innostumatta liikaa, mutta jotenkin tuossa oli positiivisia merkkejä  Cool

No totta tosiaan, olipas tosi positiivinen uni, ratkaisun avain on annettu sulle! Onnea ja menestystä!  Smiley

Kiitos kimo!  smitten
tallennettu

aurinko askendentti vesimies
kuu kauris
merkurius kalat
venus oinas
mars neitsyt

Keltainen Resonoiva Soturi
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #2562 : 14.03.2012 12:10:23 »

Mun pakene-taistele unet vaan jatkuu. On se mukavaa nähdä toimintaelokuvamaisia unia. On tainnut jäädä The Fast and the Furious -elokuvasarja liian hyvin alitajuntaan, kun alkaa heijastua uniinkin. Siis juosten ja muskeliautolla kaahaten pakenin mukamas kotinurkilla Meksikoon rajavartioiden yrittäessä ottaa mua kiinni. Ja sitten pakenin maan alle jonnekin bunkkeriin siellä Suomen ja Meksikon rajan tuntumassa.

 2funny


Nää on viihdyttäviä nää mun unet aina toisinaan.
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Athene
Astro-nauttija
****
Viestejä: 937



Profiili
« Vastaus #2563 : 14.03.2012 20:42:01 »

Nukahdin päivällä ja näin mitä hirveimmän unen.Unessani olin mennyt meedion luokse,jossa halusin hänen kertovan yksityiskohtia veljeni henkirikoksesta ja tavasta miten hän kuoli. Unessa hänet hukutettiin.Heräsin siihen,että itkin.Aivan hirveä uni!
Ehkä lopetan Murhavaisto nimisen ohjelman katsomisen,jos sillä on mun alitajuntaan tällaisia vaikutuksia.
tallennettu

Aurinko vesimies
nousu/kuu kaksonen
Indium
Vieras
« Vastaus #2564 : 16.03.2012 11:40:12 »

Ensin unessa lähti yks hammas irti.  Shocked

Sitten olin suunnittelemassa muuttoa pienempään asuntoon, jossa olisi puiset seinät. Eräs tuttuni neuvoi minua siinä, ja sanoin hänelle että minulla on musta pöytä ja tuolit jotka ei taida tulla mukaan uuteen asuntoon - vanhaan ne mahtuvat koska niille on siellä tilaa. Menin tuon tuttuni luo, hän lähti jonnekin ja jätti ulko-oven auki. Istuin olohuoneessa pöydän ääressä, ulko-ovi oli olohuoneesta suoraan ulos. Alkoi sataa vettä ihan mielettömästi ja kävin sulkemassa oven, ettei se kastu. Oven molemmilla puolilla oli raskaat, vaaleat verhot, ja yläreunassa verhokisko johon kuvittelin muovisen suikaleverhon. Jotenkin ne vaaleat verhot olivat olleet siinä aina.

Käännyin ympäri suljettuani oven ja olin tosi suttuisessa vihreässä keittiössä, vaikka hetkeä aiemmin talon pohjaratkaisu oli erilainen. Tiskaamattomia tiskejä ylen määrin. Oikealle päin mentiin olohuoneeseen, vasemmalle päin en katsonut mutta siellä oli kai makkari. Mietin, miltä vieraista tuntui tulla tuohon taloon, eteisestä keittiöön.

Uni hyppäsi, olin nyt tuttavapariskuntani luona, unessa he olivat juuri muuttaneet yhteen. Oven avatessani äkkäsin, että nainen poltteli tupakkaa kodinhoitohuoneessa, vaikka luulin hänen lopettaneen. Mies katseli vierestä ylimielisenä ja huusi naiselle kun nainen touhusi pyykkikoneen ääressä minkä ikinä ehti ja kaatoi koneeseen valtavan kupillisen pesujauhetta. Minun teki mieli sanoa, että kyllä mieskin voi auttaa kotitöissä, mutta sitten ajattelin että en puutu heidän parisuhteeseensa. Asunnossa oli jonkinlaisen yleisen "eteis"tilan (joka oli aivan täynnä tavaraa) oikealla puolella kolme aivan mielettömän pientä huonetta, jotka olivat olevinaan keittiö, olkkari ja makuuhuone. Makuuhuoneessa oli yksi sänky normaalisti, toinen jotenkin vinossa seinää/jopa kattoa vasten koko pienen huoneen ilmatilan poikki, ja valot pois. Keittiössä ei ollut kuin ruskea pöytä jolla paloi kynttilä, ja ikkuna jossa oli nätit verhot. Sitä pikkuruista olkkaria en edes muista, mutta siellä yleisessä "eteis"tilassa oli keltaisen hohtavasta lasista tehty kaappi, jota harmissani katselin koska sitä oli käytetty ihan väärin. Siellä olisi pitänyt olla kauneimmat lasiesineet ja palkinnot siististi järjesteltynä, mutta siellä oli arkisia kuppeja ja lautasia ja paljon tyhjää.

Pariskunnan mies siirsi valtavan suurta sinistä tuhkakuppia ja meinasin taas kysyä naiselta, että poltatko sinä taas, mutta en millään kehdannut.

--
Joopajoo, musta pöytä muutaman yön takaa tuli taas, sentään olin jättämässä sitä taakse.  Cheesy Taloaiheisuus oli nyt kyllä tosi vahvaa, eli ilmeisesti itseäni ihmettelin nämä unet läpeensä... Saa kovasti mielellään ronkkia jos jotain mieleen tulee.
« Viimeksi muokattu: 16.03.2012 11:46:46 kirjoittanut Indium » tallennettu
Sivuja: 1 ... 169 170 [171] 172 173 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: