Sivuja: 1 ... 160 161 [162] 163 164 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2106606 kertaa)
0 jäsentä ja 23 vierasta katselee tätä aihetta.
faerie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 528


Profiili
« Vastaus #2415 : 18.12.2011 00:49:53 »

Viime yönä vaelsin taas virrassa perheenjäsenteni kanssa. Mistä näitä virtaunia tulee? Grin Nautin siitä menosta, livuin vain kauniiden kesäisten maisemien läpi ja rallattelin samalla iloisesti. Sitten päädyin kuntosalilleni, joka oli täynnä miehiä. (kuntosali on vain naisille tarkoitettu) ja ihmettelin mitä he siellä tekivät. Menin vaihtamaan vaatteita, kun eräs tuttavamies tulee pukuhuoneeseen ja pyytää minua tekemään elämästäni lyhytelokuvan. Emme ole puhuneet koskaan enempää kuin tervehtineet toisiamme ja jutelleet niitä näitä.

Sitten uni vaihtui ja kuulin selkeän kuiskauksen, joka oli erään tuttavani ääni "lähetä minulle reikiä" joten unessa aloin lähettää reikiä. samalla tunsin kuitenkin, että todella lähetin hänelle energiaa. Seisoimme metsän keskellä ja keltaiset ja vaaleanpunaiset väripallurat ympäröivät meitä. Heräsin siihen, että käsissä kihelmöi ja muistan selkeästi, kuinka metsässä oli paljon peuroja.
tallennettu
Strelizia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 70



Profiili
« Vastaus #2416 : 18.12.2011 10:29:15 »

Pakko tulla heti päivittämään viimeyön uni lähes tuoreeltaan;

Olin tutussa metsässä jonkun muun henkilön kanssa ja ensin näimme karhun, joka ylitti metsäautotien. Lymyilimme männyn takana piilossa karhulta, kunnes kauempaa alkoi kuulua ärjyntää. Tuolloin näimme leijonan, joka myös ylitti tien ja lähti karhun perään. Muistan unessa, miten yritin ladata Youtubea puhelimesta päälle, jotta saisimme  karkoitusääntä, mikäli eläimet olisivat lähestyneet, mutta näin ei kuitenkaan käynyt.
Hetkeä myöhemmin olin vanhempieni talossa saunan pukuhuonetilassa ja takkahuoneessa, jossa oli useita leijonanpentuja. Muistan vain, miten rapsuttelin pentuja, he eivät olleet millään tavoin uhkana.

Tämä uni loppui, mutta unien näkeminen jatkui; toisessa unessa olin matkalla xtempore-matkalle ulkomaille, mutta olin ottamassa riskiä, sillä passini oli mennyt vanhaksi edellisenä vuonna ja vaikka tiedostin, että välttämättä en pääsisi matkalle, olin kuitenkin jo pakannut laukkuni ja juossut kiireesti Helsinki-Vantaalle menevään expressbussiin. Jotenkin sain puhuttua itselleni hotellimajoituksen Vantaalta ja päädyin nukkumaan dorm-tyyliseen yhteismajoitukseen muiden naisten kanssa. Uni loppui siihen, kun pesin hampaitani.

Että tälläistä tällä kertaa idiot2. Mielelläni tahtoisin tulkintaa tuolle leijona-karhu-unelle Smiley. Metsä on voinut ihan hyvin senkin takia tulla uniin, koska ko. metsä on mummun metsää ja tarkoituksena olisi lähteä hakemaan sieltä joulukuusta. Ilmeisesti unessakin olimme hakemassa joulukuusta.
tallennettu

It does not do to dwell on dreams, Harry, and forget to live.
-Dumbledore-
faerie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 528


Profiili
« Vastaus #2417 : 18.12.2011 10:53:21 »

Viime yön unessa oli hyvin pimeää, oli yö. Olin jossakin konsertin tapaisessa tapahtumassa, jossa oli pitkä catwalk, jonka päässä oli lava. Aluksi catwalkilla käveli malleja, sitten näin muusikoiden juoksevan lavalle soittamaan. Lähdin juoksemaan ihmisjoukossa pois stadionilta, joka oli kummallisen tyhjä, sillä ythäkkiä minulla tuli kiire kotiin. Menin kotiin, jossa isäni ja äitini olivat odottamassa ulkoeteisessä, ja tervehdin heitä. He näyttivät vaivaantuneilta, mutta en kysynyt miksi. Jatkoin eteenpäin ja näin siskoni nukkumassa olohuoneen sohvalla. Menin itsekin nukkumaan, mutta heräsin pian ja oli yhä yö. Menin takaisin alas, jossa vanhempani puhuivat että "joku on käynyt sisällä"
Kysyin, mitä on tapahtunut ja he kertoivat hädissään ulko-oven lukon kadonneen, ja että joku on käynyt kodissani sen vuoksi. He myös pitivät vahtia, ettei kukaan tule uudelleen. Kun he olivat tämän sanoneet nostin katseeni ja näin oven takana (ovessani on suuri ikkuna) tumman, silinteripäisen hahmon ja pelkäsin hetken ajan. Rauhotuin kuitenkin nopeasti ja lähdin keittiöön, jossa sitten ihmettelin miksen ollutkaan niin paniikissa, kun kotiini yritettiin tunkeutua.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2418 : 18.12.2011 13:42:49 »

Heräilin inhottavasti pitkin yötä, muistan kaksi unta.

Ensimmäisessä unessa olin jossain hienossa paikassa, hotellin aulassa kai, ja näin ikkunasta, kun miesystäväni ajeli kavereidensa kanssa valkealla limusiinilla. Minä olin lähdössä asuntoon, josta itse asiassa näin ensi kerran unta joskus kuukausia sitten. Ajattelin miten siellä ei ole kukaan käynyt tosi pitkään aikaan eikä käyttänyt sen mustanvihreän keittiön uusia jääkaappeja (2 kpl), ja mietin ja toivoin jos valoisan salin valtavan ikkunan luona sijaitsevia kymmeniä huonekasveja olisi kastellut jonkin sortin palvelija. Odotin että pääsisin kertomaan miesystävälleni että olin lähdössä.

(Siinä monta kuukautta aikaisemmassa unessa joka käsitteli tuota asuntoa, kävelimme siellä miesystäväni kanssa ympäriinsä ja keittiössä huomasimme kahden jääkaapin lisäksi kaksi uutta tiskikonetta, joista toisella tiskasimme. Siellä oli myös musta antiikkinen piano siinä valoisassa salissa, ja iso kori jossa oli pystyssä jotain arvokkaita esineitä, olisiko olleet jousipyssyjä? Huoneita siellä oli muutenkin paljon. Olimme siis vuokranneet tuon asunnon itsellemme, ja tässä uudessa unessa se oli edelleen meidän vuokra-asunto, vaikka oikeasti asuimme muualla.)

Toisessa unessa olin jossain yliopistolla, ja minulla oli asunto siellä, toinen kotini oli todellisuutta vastaavasti minun ja miesystäväni yhteinen kämppä. Juoksentelin ympäriinsä sisällä ja pihalla, en muista mitä hain, oli kesä mutta ihmisiä oli paljon paikalla opiskelemassa. Kävelin hienoilla puutarhatuoleilla istuvan vanhan pariskunnan ohi, ja mies sanoi turhankin kuuluvasti vaimolleen, "Tuo on lapsi mieleltään", tarkoittaen minua. Livahdin nurkan taakse pyrkimään ikkunasta sisään, mutta en sitten jotenkin viitsinytkään tehdä sitä. Kuulin heidän yhä puhuvan minusta, mutta en saanut selvää. Palasin heidän eteensä, maassa oli isoja roskia, sipsipusseja ja ruokien muovikuoria. Nostelin niitä roskikseen varmaan 2 metrin päässä heistä, ja paikalle osunut talkkari kiitteli minua.

Juoksentelin pienien luokkahuoneiden läpi, jossain oli oppituntikin menossa ja minä vain pyyhälsin ovelta toiselle kenenkään kommentoimatta. Joku BB-Salarkin siellä istuskeli jossain ja opettaja puhui kuin hän uglystupid2 Mielessäni kävi etsiä veljeni yliopistolta, mutta en löytänyt häntä. Istuin alas jonnekin aulatilaan missä oli pöytiä ja tuoleja, aurinko paistoi ikkunoista sisään. Otin esiin vihon, jossa oli kaikenlaisia sivuja eri tarkoituksiin, muistan "Myydä vai romuttaa auto? Autoni viat, autoni arvokkaat osat"-sivun, ja "TO-DO-lista"-sivun. Aloinkin kirjoittaa tehtävälistaa, kaikki asiat olivat siivousta. "Pese lattiat, pese ovet, yritä edes vähän pestä ikkunoita." Ajattelin likaisia ovia siellä meidän yhteisessä asunnossa (oikeastikin jotain jälkiä niissä), ja mietin kummassa kämpässä siivousvälineeni olivat.

Sitten lähdin ulos taas, ja vasempaan jalkaani tuli käsittämättömän iso ja kipeä rakko kantapäähän, jouduin astumaan vasemmalla jalalla pelkillä varpailla. Minulla oli kova kiire, juoksin portaitakin alas nilkuttaen ihan hullusti, ja vastaan tuli tuttuja jotka hymyilivät. Sitten kuitenkin istahdin huomaamattomasti ulkona olleeseen puiseen pöytään kuuntelemaan n. neljän harmaisiin pukuihin pukeutuneen keski-ikäisen miehen keskustelua siitä, kuinka pienen kaupungin valtuustossa voi harjoitella eduskunnassa oloa  idiot2

(Muoks: Tarkennuksia, typoja pois.)
« Viimeksi muokattu: 18.12.2011 13:49:41 kirjoittanut Indium » tallennettu
liveforever
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 615


Profiili
« Vastaus #2419 : 18.12.2011 13:56:41 »

tuli mieleen yksi uni jota näen aina silloin tällöin.olen katsomassa asuntoa yhdessä perheen kanssa tai joku tutuista esittelee uutta asuntoaan.asunto on aina iso ja kesken.aina näen sen valmiina ja jotenkin tiedän mit'ä siellä on.millainen makkari ja missä ovia ym...
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2420 : 18.12.2011 22:55:22 »

Olen kovasti miettinyt uneni outokeittiöistä vuokrakämppää, sitä joka nyt toistui unessa. Talot, huoneet sinänsä osaan yhdistellä kohtuullisesti ainakin jos joku muistuttaa (heh, Kuuhilda ainakin lienee huomannut tämän jo  Grin ) mutta välillä menee yli hilseen.

Hyi, yks selitys tuli ihan nyt just mieleen, mutta se on jotenkin inhottava.  Sad Voihan nyt kun alkoi ahdistaa oikein.

Myös koko päivän pyörinyt päässä tuo yliopistolla juoksentelu-uneni, ja oikeastaan olen kyllä alkanut tajuamaankin mistä se kertoi. En nyt tiedä kiinnostaako tulkintani muita, voin kertoa sen jos tykkäätte Smiley
tallennettu
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #2421 : 19.12.2011 10:02:03 »

Huhhuh! Mulla on taas mennyt nää yöt kai johonkin opetustoimintaan, kun tuntuu etten nuku, oon vaan jossain muualla.. Viimeyöstä muistan yhden unen ja siinä soi Lara Fabian Adagio (http://www.youtube.com/watch?v=j99QTl608H8) eikä voisi enempään nappiin mennä sanat, fiilis ja kaikki..  Embarrassed

 angel K
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2422 : 19.12.2011 16:02:30 »

Melkein valvoin koko viime yön, mutta jossain vaiheessa nukuin hetkisen ja näin unta, että olin äitini luona ja kaverini soitti sinne lankapuhelimella heidän omasta sellaisesta.

Tulikin tuosta mieleeni että eipä olla nyt niin hyvin pidetty yhteyttä kuin ehkäpä pitäisi.
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #2423 : 19.12.2011 16:10:10 »

Pitkästä aikaa sain nukuttua kunnolla ja näin unta jonka muistan hyvin.

Unessa joku ensin näytti mulle kuinka autetaan lampaita synnytyksessä ja sitten mut ohjattiin talliin jossa jouduin yksin auttaa hevosta varsomaan. Koko prosessi sujui hyvin ja heti synnytyksen jälkeen jostain tuli ori ja se astui tamman uudestaan.

Varsa oli harmaa-valkotäplikäs ja tamma ruskea, ori oli muistaakseni musta ja kolme hevosta pienessä tilassa melkein litistivät mut seinää vasten mutta hallitsin niitä hyvin ja pyysin olemaan litistämättä niin eivät litistäneet Cheesy

Mutta mitähän tää sitten mahtaisi tarkottaa... Eikö hevonen kuvasta jotenkin voimaa ja vapautta yms ja varsan syntyminen uudistumista, ja koska autoin siinä synnytyksessä niin meinaako tää että jotenkin autan uuden voiman synnyssä tms Cheesy Hevosilla ei ollut unessa ketään tiettyä omistajaa mutta ei ne villejäkään olleet niin ketä autoin? Onko tää taas sitä että oon jossain uudistumisprosessin keskellä ja autan periaatteessa itse itseäni koska hepat oli mun hallinnassa?


Näin myös paria muuta unta mutta niitä en muista yhtähyvin, ainoastaan joitain pätkiä.
Toisessa unessa uitin pientä lasta uima-altaan syvänpäädyn reunassa ja mun piti varoa päästämästä tästä irti ettei se huku. Samassa unessa veljeni suuttui mulle koska otin talteen avaimet jostain moottorilla toimivasta vesilelusta ja me tapeltiin, siis tapeltiin ihan kunnolla, ja sovittelin sille vauvalle uimakellukkeita mutta ne oli liian isoja sille vielä.
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #2424 : 28.12.2011 20:44:40 »

maurimourulainen, minusta hevoset liittyvät voimaan ja ehkä seksuaaliseenkin voimaan ja sellaiseen positiivisuuteen. Yksi kaikkein ihanimmista unistani ikinä liittyi hevoseen mutta siitä on aikaa.

Minä näin viime yönä unta että olin koirani kanssa ostoksilla kauppakeskuksessa, sikäli hassu uni että koira kulki vapaana vieressäni kuin ihminen, se ei siis ollut kiinni.

Sitten ilmoitin äidilleni että menen ottamaan tatuoinnin ja äiti suuttui ja aloitti että "Et todellakaan ota, peru se se aika" mutta olin varannut ajan tosi suositusta tatskaliikkeestä jonne on kuukausien jono enkä halunnut millään perua aikaa. Kun olin heräämiseen ja unen rajamailla, mietin että minkähän ottaisin... ehkä jonkun astrologisen symbolin? Mutta mielessäni oli ottaa  rapu, ei missään nimessä  kauris symbolia.   Grin
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
kimo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 600



Profiili
« Vastaus #2425 : 28.12.2011 21:27:56 »

Tämmösen näin jo muutama aika sitten: Olin isolla joella, istuin semmosen pitkähäntäveneen moottorin päällä. Siis oli vaan se pitkä varsi. Takana istui lapsi ja toinen aikuinen. Väänsin kaasua, menin pitkäkseni ja sitten mentiin hurjaa vauhtia joella uijia ja melojia väistellen. Vesi alko muuttumaan sakeaksi ja paksuksi, moottori alko hyytymään ja painumaan pinnan alle. Vesi oli jo ihan savivelliä, haisi viemärille ja suorastaan paskalle. Tultiin padolle ja ihan läpimärkinä ja haisevina noustiin ylös. Lasta ei enää ollut mukana. Se toinen aikuinen oli "minä" ja moottorin ohjaaja olin myöskin minä. Aika jännästi katsontakanta muuttui näiden välillä, minät puhui kuin vieraalle vaikka tiesi puhuvansa itselleen... Kyytiminälle ohjaajaminä näytti suihkua rannalla ja ohjaajaminä levitti kätensä paahtavaa aurinkoa kohti ja vaatteet kuivui valkoiseksi saven peittäväksi kaavuksi. Oltiin menossa temppeliin. Ja joen nimi oli Annapura. Unen merkitys taitaa olla aika selvä..
Tänä aamuna toisenlaisia kuvia: Jonkin henkisen ryhmän kanssa mentiin meille kotiin pesuhuoneeseen, se oli alkuperäisessä kuosissa eikä tämänhetkinen, rempan jälkeinen ihan eri mallinen. Kuusi henkeä plus ohjaaja mahtui suihkusyvennykseen, minä harmikseni muitten kera jäätiin ulkopuolelle siihen pesuhuoneeseen. Ohjaaja siunasi tai teki jatain muuta näille kuudelle vuorollaan. Se vaikutti kuitenkin minuunkin, nousin ylös, pyörin ja leijuin. Kukaan muu ei tätä tehnyt. Ihmettelin vaan, että mitä tässä nyt pitäisi tuntea ja kuinka olla kun muut olivat aika "OOH" että mahtava juttu... Mutta se oli tosi vinkee tunne olla ilmassa, ihan kuin joku voima olisi nostanut ylös!
Ihan vaan ohi aiheen, mutta lapsena kun olin ulkona tuolla samaisessa kodissa ja näin saunan ikkunassa miehen (?) joka katseli ulos. Tää sauna on tietty tän unen pesuhuoneen vieressä. Vähän pelästyin ja juoksin sisään toista kautta ja paappaa kovistelin oliko se ollut saunan ikkunassa. Ei kuulemma ollut ja käytiin vielä tarkistamassa ettei siellä ollut ketään muutakaan. Että jotain elämää siellä kodon pesutiloissa on ollut!  Wink
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2426 : 28.12.2011 23:22:14 »

Viime yönä näin unta, että olin Huippumalli Haussa-kisassa. Kokoonnuttiin jonkin ala-asteen tiloihin muiden tyttöjen kanssa, suurin osa oli minua ainakin päätä lyhyempiä. Jännitti, vääntelin naamaani peläten että otan joka kuvassa saman tylsän hymyn, mutta peilistä näin naamallani oikein kivoja ilmeitä ja hyviä poseerauksia. Minulla oli mustat farkut ja hieno, lyhyen mekon mallinen musta paita jossa oli kultaisia tähtiä.

Sanoin ääneen, että ei pelkät pitkät jalat tee tytöstä kaunista. Mustatukkainen tyttö jotenkin loukkaantui, nousi nojatuolin päälle seisomaan, kysyi että eikö hän ole mielestäni kaunis? Sanoin että on kyllä, toistin että pelkät pitkät jalat eivät tee tytöstä kaunista.

Huippiskisan kaksi vuotta aiemmin voittanut tyttö tuli paikalle ihan poikatytön vaatteissa, raitapipo syvällä päässä. Hänpäs olikin entinen luokkalaiseni (ei oltu järin läheisiä ikinä), ja hän tuli siihen ihmettelemään että oli nyt täyttänyt 14. Ällistyin siitä miten nuori hän olikin. Hetken päästä hän itki jonkun kilpailijan olkapäätä vasten.

Sitten koittivat ensimmäiset kuvaukset, ja minut pyydettiin ensimmäisenä. Ne olivatkin käsikuvaukset, vain oikean käden eri asentoja kuvattiin, taustana oma vyötärö. Ajattelin että pärjäisin kisassa ainakin tämän kuvan ajan, keksin ihan mukavasti eri asentoja. Arvelin kyllä saavani vielä tosi tylyäkin palautetta, enkä lähtisi voittajana kotiin.
tallennettu
faerie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 528


Profiili
« Vastaus #2427 : 31.12.2011 16:31:26 »

Viime yön unessa minulla oli taikavoimia, joilla sain ihmisiä hidastamaan heidän kävelytahtiaan. Sitten lumosin kaikki hidastamaan tahtia. Grin
Unessa oli kesä, olin hirmu kiitollinen ja rauhallinen ja jotenkin minulla oli todella selkeä uni. Heräsin kuitenkin siihen, kun kuulin unessa koirani huutavan ja ulvovan kivusta talon sisällä, jonne en meinannut päästä.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2428 : 31.12.2011 17:32:18 »

Yök mitä unta näin, hyi vitsit!

Oli siis niin, että yksi päässäni yhä kiinni oleva hius meni vasemman käden peukalonhangan läpi, ja iho oli kiristynyt niin, että kummaltakin puolelta katsottuna näytti, että toiselta puolelta vedetään. Ihmettelin miten se noin oli voinut mennä, ja katsoin tuota reikää kädessäni, miettien onko sen sisään kasvanut ihopinta "kuten lävistyksille käy" (minulla ei ole lävistyksiä, en tiedä onko noin). Aloin sitten vetää hiusta ulos, ja sieltä käden sisältä tulikin ulos kauhea musta möykky kuin hiustakku olisi turvonnut kosteudesta moninkertaiseksi. Se myös haisi pahalle, tosin tilanteeseen nähden aika miedosti. Kun olin saanut vedettyä möykyn kokonaan ulos, käteen jäi hirveä reikä jonka sisällä oli punaisia riekaleita, ja peukku oli ihan voimaton.  buck2

Mitään muuta ei koko unessa ollut, ei paikkaa eikä muita ihmisiä. Yäh. Jos joku keksii mitä tommonen meinaa niin saa sanoa.


Oli kyllä viime yönä toinenkin uni, jossa opettajani veti karaokeiltaa ja päädyin improvisoimaan sävelen hienoon (heh) sanoitukseen nimeltä "ruskea kirjekuori". Laulussa kirjekuoren ojensi henkilö, jolla oli päällään paita. Niin, mitäs sitä vaatetusta sen tarkemmin laulussa kuvailemaan... idiot2 Sain raikuvat aplodit ja kiitokset, ja sitten kaksi miestä meni ja lauloi Aku Ankan takakannen tekstit duettona.  Grin

Hetkinen. Tuli väläys kolmannesta unesta jossa mun ex(?)-ihastus ja hänen kaksi kaveriaan oli mokanneet jonkin hienon ryhmämatkan ajattelemattomuudellaan, ja hänen piti kirjoittaa siitä essee ja heijastaa se videotykillä isolle seinälle. No hän kirjoitti, mutta se oli kokonaan ihan huonoa suomea ja tyyliin "mitä väliä?". Ookei, tuon taidan ymmärtääkin.
tallennettu
Fawn
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 321



Profiili
« Vastaus #2429 : 01.01.2012 20:22:29 »

Ärsyttää kun näin niin hauskaa unta ja nyt en muista kovin hyvin  Angry
Olin siinä Marilyn Mansonin kanssa Vantaan Flamingossa (?) ja keskustelimme hänen elämästään. Manson kertoi jostain laulajanaisesta, joka oli mm. halunnut duetoida hänen kanssaan. Lopulta me taisimme yhdessä äänittää demoja.  idiot2
tallennettu

"Rakasta elämää, rakasta lähimmäistäsi, rakasta eläimiä, rakasta puutarhaa ja kukkia! Rakasta, rakasta! Siinä on ratkaisu elämän arvoitukseen."
-Carl Larsson

Aurinko vaaka, nouseva skorppari
Sininen Sähköinen Yö
Sivuja: 1 ... 160 161 [162] 163 164 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: