Sivuja: 1 ... 155 156 [157] 158 159 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2128993 kertaa)
0 jäsentä ja 9 vierasta katselee tätä aihetta.
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #2340 : 12.11.2011 20:19:57 »

Ulsotaminen tietää rahaa.  Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #2341 : 13.11.2011 19:55:05 »

Kaivoin hevosaitauksessa maata ja sieltä löytyi suuri varasto tyhjiä muovipulloja joita olin pienempänä haudannut sinne säilöön  idiot2 Ja jotain muutakin tavaraa. Katselin myös jollain kahdella peilillä meidän pihaympäristöä joilla näin miltä sama alue näytti muinaisessa Kiinassa?! Cheesy Lisäksi tuuli paljon ja yritin sinisella itse tehdyllä liitovarjolla nousta ilmaan mutten yrittänyt kunnolla niin en noussut.

Ainiin, ja jossain juuri unen rajamailla kuulin sanan 'kerubiidiot2 Tiedä sitten että mitä se meinaa Cheesy Vois googlettaa.
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #2342 : 13.11.2011 22:57:26 »

Kerubit ovat kristillisessä mytologiassa esiintyviä enkelihahmoja. Kerubit mainitaan usein Vanhassa testamentissa ja kerran myös Uudessa testamentissa. Nimi kerubi on peräisin assyrian sanasta kirubu "olla lähellä". Tällä viitataan siihen, että kerubit ovat Jumalan lähimpiä seuralaisia ja palvelijoita. Kerubi-sanan alkuperän on nähty myös viittaavan joko esirukoilijapappiin tai eläinhahmoiseen olentoon, jollaiseksi se esimerkiksi Hesekielin kirjassa (1:5-12) kuvataan. Keskiaikaisen katolisen teologian mukaan kerubit ja serafit olivat enkeleiden hierarkiassa ylimpänä. Kirkkotaiteessa kerubi esitetään yleensä nelisiipisenä.
 
Vanhassa testamentissa kerubi esiintyy tavallisimmin kohdissa, joissa kerrotaan liiton arkun ja temppelin koristelusta. Kerubihahmo on siis pyhien paikkojen ja Jumalan ilmestyksen vertauskuva.
 
Taidehistoriassa kerubeiksi kutsutaan toisinaan lapsihahmoja, pullukoita pikkuenkeleitä, joita varsinkin barokin aika suosi. Tällainen hahmo on varsin kaukana Hesekielin kirjassa mainitusta tetramorfista, nelihahmoisesta enkeliolennosta, jolla on ihmisen, leijonan, härän ja kotkan kasvot. Tästä hahmosta on myös johdettu Raamatun neljän evankelistan vertauskuvat: Matteus on ihminen, Markus on leijona, Luukas on härkä ja Johannes on kotka.

Lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kerubi  angel
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #2343 : 14.11.2011 00:37:21 »

Kerubit ovat kristillisessä mytologiassa esiintyviä enkelihahmoja. Kerubit mainitaan usein Vanhassa testamentissa ja kerran myös Uudessa testamentissa. Nimi kerubi on peräisin assyrian sanasta kirubu "olla lähellä". Tällä viitataan siihen, että kerubit ovat Jumalan lähimpiä seuralaisia ja palvelijoita. Kerubi-sanan alkuperän on nähty myös viittaavan joko esirukoilijapappiin tai eläinhahmoiseen olentoon, jollaiseksi se esimerkiksi Hesekielin kirjassa (1:5-12) kuvataan. Keskiaikaisen katolisen teologian mukaan kerubit ja serafit olivat enkeleiden hierarkiassa ylimpänä. Kirkkotaiteessa kerubi esitetään yleensä nelisiipisenä.
 
Vanhassa testamentissa kerubi esiintyy tavallisimmin kohdissa, joissa kerrotaan liiton arkun ja temppelin koristelusta. Kerubihahmo on siis pyhien paikkojen ja Jumalan ilmestyksen vertauskuva.
 
Taidehistoriassa kerubeiksi kutsutaan toisinaan lapsihahmoja, pullukoita pikkuenkeleitä, joita varsinkin barokin aika suosi. Tällainen hahmo on varsin kaukana Hesekielin kirjassa mainitusta tetramorfista, nelihahmoisesta enkeliolennosta, jolla on ihmisen, leijonan, härän ja kotkan kasvot. Tästä hahmosta on myös johdettu Raamatun neljän evankelistan vertauskuvat: Matteus on ihminen, Markus on leijona, Luukas on härkä ja Johannes on kotka.

Lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kerubi  angel
No johan on Cheesy Miksköhä tämmösii 'käsitteitä' mun mieleen tulee juuri ennen nukahtamista/nukahtaessa? Cheesy
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5939



Profiili
« Vastaus #2344 : 14.11.2011 06:14:45 »

Tämä on pisin uni, minkä koskaan olen muistanut!

Vaikuttava ja omituinenkin. Kummallisin juttu on se, että yleensä olen unissa oma itseni, eli "silmät" joille tapahtuu asioita. Tässä olin ensin pieni vaaleapäinen poika  Undecided
Tuleeko jollekin jotain mieleen mitä tämä uni voisi viestiä?
Kirjoitin sen tähän nyt ihan tuoreeltaan kun muistan sen vielä hyvin:

Oli pieni, vaalea poika. Oli ilta ja olin kotona suuressa talossa,yksin, vaikka oli muitakin paikalla.
Halusin lähteä ratsastamaan naapuritaloon, jossa oli ikäiseni tyttö ja halusin tavata hänet. Tuo talo oli vähän hienompi kuin omamme. Asuin yksinäisen, vanhemman naisen kanssa, joka oli joku sukulaiseni, jonka hoiviin olin päätynyt. Hän oli laiha ja hänellä oli tummat kiharat hartiamittaiset hiukset.
Lähdin ulos, ja ratsastin kiltillä punarautiaalla ponilla ( joka on oikeastikin olemassa) kiviaidan viertä tuonne naapuriin. Tyttö ja hänen äitinsä olivat kotona, meillä oli mukavaa, ja ennenkö lähdin, sain kutsun itselleni ja hoitajalleni tulla illalliselle.
Kotona kerroin hoitajalle kutsusta, ja lähdimme hyvin nopeasti kotoa käsikkäin kävellen kaupunkia kohti.

Sitten uni muuttui.

Olin oma itseni, eli "silmät", enenää pikkupoika. Istuin terassilla kahvilla ystäväni kanssa, aika oli vaihtunut nykyaikaan.
Sovimme lähtevämme jonnekin ja autoille mennessämme tapasimme nuorenmiehen, joka oli etäisesti tuttu, ja hän lähti mukaamme.
Automme olivat peräkkäin parkissa, ystäväni auto oli omani edellä. Istuin omaan autooni ja ystäväni ja mies toiseen. Sitten tapahtui jotain, ja autot lähtivät hallitsemattomaan luisuun ramppia pitkin alaspäin. En voinut tehdä yhtään mitään, vaikka kuinka yritin ottaa jostain kiinni, edes turvavyössä roikkuminen olisi riittänyt hidastamaan vyörymistä, mutta en saanut otetta mistään. Ensimmäinen ramppi mentiin kauhun vallassa rimpuillen, ja toisen -joka tuli sen perään - aikana luovutin ja pistin silmät kiinni ja odotin koska rysähtää. Sitten rytisikin kunnolla.
Minulle ei käynyt mitään. Auto oli katollaan ja minä kuskinpaikalla, käteni ulos ikkunasta. Pelkäsin. Pääsin vaivalloisesti ulos iautosta ja näin ystäväni harmaan pakettiauton katollaan siinä lähellä. Ystäväni oli autossa pää veressä, ja miehestä oli jyrkällä pientareella vain limainen ja verinen kasa. Minua oksetti. Reippaasti kuitenkin menin verikasan ohi ylemmäs rampille, jossa minua odotettiin. Ajattelin kulkiessani, että olisi pitänyt olla ottamatta miestä kyytiin, niin tätä ei olisi tapahtunut.

Tuo joku, joka minua odotti kertoi, että mikäli tuo pikkupoika tuolloin ei olisi lähteny ratsastamaan ystävälleen vaan olisi odottanut, naapurit olisivat tulleet kotiovelle esitäämään illalliskutsua, ja hoitajalleni olisi samalla tuotu lahjaksi kauniit siniruutuiset villasäärystimet, jotka hän olisi sitten voinut laittaa illalliselle jalkaan, ja asiat olisivat olleet hyvin. Lähdimme hoitajan kanssa niin kiireesti kaupunkiin vain siksi, että hänelle tuli kiire hankkia itselleen säädylliset sukat, ja tuosta lähdöstä aiheutui tuo onnettomuus ja kaikki.
 Huh Huh Huh

Heräsin tuossa, joten en tiedä olisinko vielä voinut korjata asiat menemällä ja tekemällä toisin...omitunen olo, ja nyt mietin, että mitä himputtia minun olisi pitänyt tehdä, vai voisinko minä yhä tehdä jotain toisin jonkun suhteen muuttakseni jotain ratkaisevaa !? idiot2
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #2345 : 15.11.2011 15:38:29 »

Viimeyönä sain nukuttua ehkä 1½ tuntia mutta siinäkin ajassa kerkesin unia nähdä Cheesy

Kunnolla en muista, mutta siinä oli sellainen kohta jossa istuttiin joidenkin ihmisten kanssa sohvalla huoneessa jossa ei ollut kattoa ja katsottiiin öistä taivasta jolla oli planeettoja. Yksi planeetta oli todella lähellä ja se oli Pluto. Unessa vaan ihmettelin että miten se pystyi olla niin lähellä koska sehän on kauimpana oikeesti(?) Cheesy Sanoin myös eräälle tutulle unessa että osaan nimetä kaikki Aurinkokunnan planeetat ulkoa luonnostaan, niin kuin myös Suomen kaikki metsäneläimet, kalat ja suurimman osan linnuista ja kasveistakin jopa Cheesy Cheesy
tallennettu
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #2346 : 16.11.2011 11:46:59 »

Olin unessani ilmeisesti jossain ravintolassa viettämässä iltaa tuttujen ihmisten kanssa.
Muistan parhaiten vain perheenjäseneni, kenties mukana oli myös henkilöitä, jotka olivat
kuin perheenjäseniäni. Jossain vaiheessa untani huomasin olevani täysin yläosattomissa,
asia lähinnä vain huvitti minua kun huomasin sen, vähän pohdiskelin, että pitäisikö
pistää paita päälle, en vain ollut varma oliko mulla paitaa enää edes olemassakaan.

Jossain vaiheessa lähdin sitten vessaan, uni kuvattiin aikalailla nenä-napa-kuvakulmalla,
ennen kuin huomasin olevani yläosattomissa, kuva oli lähinnä päähäni. Mennessäni
vessaan tunsin hyvän laatuista jännitystä ja olo oli positiivinen. Vessa oli semmoinen
usean kopin vessa ja yhdestä kopista sattui tulemaan vanhahko nainen huivi päässään ja
paksut vaatteet päällään, nainen katsoi hyvin tuimasti, minä vain hymyilin, mielessäni
kuitenkin kävi, että nainen kenties haluaisi tappaa minut ja pakenin/piilouduin nopeaa
samaan vessakoppiin, mistä nainen oli tullut. Kunnon pelkoa en tuntenut missään
vaiheessa, mieliala oli lähinnä koko unen ajan vain kutkuttavan jännittävä/huvittunut,
muut unen "sivutunteet" kävivät hetkellisesti tunnepiikkeinä pinnalla.
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #2347 : 18.11.2011 16:21:58 »

Hammaslääkäri veti minulta kaksi ylähammasta irti. Taisivat olla oikeanpuoleisia, etuhampaan viereinen hammas ja kulmahammas. Sen muistan, että lääkäri sanoi, ettei näistä kannata välittää, kun kasvavat takaisin.

Eikä minulla ollut paha olla unen aikana, eikä sen jälkeenkään.  Smiley
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Strelizia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 70



Profiili
« Vastaus #2348 : 18.11.2011 22:52:33 »

Olen nähnyt tosi aktiivisesti erinäisiä raskaus/lapsi unia ja tämä oli ehkä raskain niistä pitkästä aikaa.  Unessa asuin tuon toisen puoliskon kanssa rivitalokodissa hänen lastensa kanssa, mutta unessa mies hautasi etupihalle kolmea pientä lasta. Hautoihin jätettiin kummut ja katseen vältäessä nuorempi kundeista oli avannut oven ja lähteänyt pienellä hiekkalapiolla kaivamaan hautaa auki ja kun hänet saatiin kiinni itse teossaan, hänen katsahti kylmän viileästi ja jatkoi kaivamista.

Eikai vain tässä unessa haudata yhteisiä lapsihaaveita?

Pystyisikö joku tulkitsemaan tuota unta?
tallennettu

It does not do to dwell on dreams, Harry, and forget to live.
-Dumbledore-
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #2349 : 19.11.2011 10:55:14 »

Yleensä raskaus liitetään luovuuteen ja uusien ideoiden syntymiseen.
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5939



Profiili
« Vastaus #2350 : 22.11.2011 08:08:02 »

 Grin Grin Grin
Taas mä nauran sun unille, anteeksi.

Sulla on kyllä niin seko unimaailma, että  smitten
tallennettu
liveforever
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 615


Profiili
« Vastaus #2351 : 23.11.2011 17:13:38 »

olin uudistuneessa impivaaran uimahallissa ja siellä ei näiden vuosien rakentamisien jälkeen ollut kuinn isompi lastenallas.pukuhuoneita oli kaiketi 4 yks pieni ja iso naisille ja miehille.harhailin pitkissä käytävissä j ayhtäkkiä kahlasin vedessä,se oli joku vedenalinen maailma.siellä oli mereneläviä.yhtäkkiä kaikille iski paniikki kun taisin minä huutaa varokaa merisiili.porukat hyppi seinille.
sit olinkin jo kuivalla maalla kun joku puhui rivoja takananii ja tunnistin äänen ja se oli vanhaystäväni,halasin ja sit heräsin.
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #2352 : 24.11.2011 22:32:32 »

Viimeöisessä unessa karkasin yöllä kotoa. Oli ihan pimeää kun ajattelin kulkea erästä tietä pitkin mutten viitsinytkään koska en nähnyt mitään ja olin kuullut että siellä liikkui karhu. Käännyin sitten takasin päin ja aioin oikasta vähän pellon poikki ja aamu sarasti samalla ja näin maassa karhun tassun jäljet jotka kulkivat muistaakseni päin vastaiseen suuntaan  kuin itse.

Käännyin takasin tulosuuntaani ja näin kauempana karhun joka sitten huomasi minut ja valpastui oitis. Pyrähdin juoksemaan pakoon mutta tajusin että se vain innoistuisi jahtaamaan jos juoksisin joten käännyin takaisin ja huomasin karhun juoksevan mua kohti, ja hyökkäsin ikään kuin sit vastaan että se säikähtäisi Cheesy

Karhu ei säikähtänyt vaan tuli mun luo ja päätin alkaa esittää kuollutta. Makasin maassa hengittämättä ja karhu tuli pari kertaa läppäisemään tassuilla naamaan pehmeästi Cheesy Cheesy

Sitten kuljin sen kanssa takaisin meille ja se jäi vahtimaan mua pihaterassillemme kunnes joku hämäsi sitä ja pääsin livahtamaan takaisin talon sisälle Cheesy Cheesy

---
Ennenkin unissa tuossa samassa paikassa kohdannut suden/karhun yms pedon ja joutunut esittämään kuollutta ja olemaan hengittämättä ja joka kerta se on tullut ihan mun lähelle katsomaan se villieläin että olenko hengissä vai en Cheesy
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5939



Profiili
« Vastaus #2353 : 25.11.2011 09:41:48 »

Perusta joku oma juttu !?
tallennettu
Mila
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 8



Profiili
« Vastaus #2354 : 25.11.2011 14:00:35 »

Näin tässä muutama päivä takaperin unta, jossa seikkailin leirikeskuksen/mökkikylän tyyppisessä paikassa. Olin talossa sisällä, missä alkoi valot sammumaan itsestään ja kun yritin uudelleen lamput räsähteli rikki. Tunsin jonkun olennon läsnäolon ja lähdin ulos. Kaikki lamput sammuivat matkalla ja vastaantulevien ihmisten kasvot vääristyivät kamaliksi. Olin jokseenkin paniikissa ja juoksin johonkin pyhättöön/temppeliin/kirkkoon/yms. Sisällä oli kynttilöiden lämmin valo ja ihmisiä, jotka katsoivat minua hämmentyneenä. Joku henkilö tuli puhumaan minulle jotain mitä en muista. Hoin pään sisällä mantraa "Jumala on rakkaus ja valo" ja heräsin.

Tää oli kolmas tai neljäs kerta tässä muutaman vuoden sisällä kun näen vastaavaa unta ja aina taistelen niissä jotain olentoa vastaan samoilla sanoilla. Välillä piirrän niissä ilmaan pistetä, jotka muodostavat kolmioita. Yleensä olo niissä unissa on lähes soturimainen ja peloton, tiedän voittavani. Cheesy Tämä oli oikeastaan ensimmäin uni, jossa pelkäsin kuollakseni.

Eniten ihmettelen mistä nämä tulee, sillä en ole kristitty tai edes uskonut jumalaan, ainakaan sellaisena kuin se yleensä esitetään.Tongue Ensimmäisen unen laitoin silloisen krapulan piikkiin, mutta nyt näitä tulee ja ne jättävät joka kerta erittäin omituisen ja voimakkaan tunteen.  uglystupid2
tallennettu
Sivuja: 1 ... 155 156 [157] 158 159 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: