Olen aikaisemminkin tänne kirjoittanut toistuvasta unestani, unessa olevasta kohteesta. Nyt jo varmaan lie monesko vuosi tämän unen kanssa.
Olen aina
laivalla. Olen lähdössä
matkalle. Viime yönä lähdin
kahden luokkakaverini kanssa ruotsin risteilylle.
Terminaalissa joka oli
sini/hopea ja sellainen jännän futuurinen..
siis tarkoitan sellaista hienoa no jokatapauksessa... meninmme ostamaan kaupasta jotain siinä seisoi hymyilevä rouva sinihopeisessa asussa ojennossa. en muista mitä ostimme. Sitten menimme näyttämään liput ja mua jännitti pääsenkö laivaan. Sitten päästiin ja
iloisina nousimme laivaan. jossain vaiheessa etsimme hyttiä. Mulla soi puhelin ja yritin vastata, melu oli kova ja
poistuin laivasta kaupungille.
Puhelimessa oli mun mies. en muista sen sanomaa. Hetken päästä näin talojen kattojen yllä laivan joka lähtee.. siis missasin koko reissun. Soitin miehelleni uudelleen ja sanoin (kiroilin) että on mulla rahaa että pääsen kotiin mutta menee 10h ajaa Turusta ja kai voin yöpyä jossain.
Halusin tietoisesti sinne laivalle ja ohjasin itseni laivan sisään siis jotenkin osaan nyt ohajailla uniani
lähdin kulkemaan laivan toiseen päähän. matkalla oli meikkiliike tosi pieni. laitoin ripsaria ja tulikin muuten tuuheat ripset. Rouva kehoitti vielä kokeilemaan puuteria joka loistaa.. äkkiä sipaisin sitä ja häivyin.
Tulin portaat alas,kookkaat isot leveät. ja pääsin paikkaan jossa oli ihan hirveesti partureita. neljässä rivissä isossa salissa laittamassa tukkaa sielläkin oli jotenkin
hopeista ja säihkyvää- näin myös opettajani. jatkoin matkaa ja halusin Baariin. sinne pääsi jostain luukusta joka oli vinossa seinässä. Eikun sisään. siellä oli musiikkia ja koko paikka oli vuorattu sellaisella
virheällä teko nurmella tai matolla. ja se olikin
teatteri jossa esiintyi
kolme sotilasta. olin tullut ilmeisemmin parvelle.
Ahdistava paikka ajattelin. jä lähdin takasipäin laivan keulaa. olinkin
nurmella niitä oli kaksi,
vanha mies leikkasi niitä ruohonleikkurilla ja hymyili. kaukana jossain poika teki hyppyjä talon katolla. ...
Kerran näin unta että olin laivalla ja katselimme lapsieni kanssa kuinka hukkuneet ihmiset katselivat meitä, seisoivat vedessä niin että kasvot vain näkyivät veden pinnalla.
...kerran pääsinkin taas ruotsiin asti laivalla..
....yhtenä kertana taas laiva oli hieno loistava keltainen ja jotenkin itämainen.
....ja jälleen kerran laiva jossa olin oli joutunut valtavaan pyörteeseen meressä.
Yleensä jään laivasta pois, myöhästyn tai en kerkeä sinne. Jos joudun sinne on hytti hukassa tai lapset joskus etsin miestäni.
luin unikirjasta että jotain henkistä itseni tutkimista pitäisi nyt tehdä.. puhelin merkkaa hengellistä opasta. siis jos joku soittaa mulle unessa. Jokseenkin olenkin vähän hukassa reaaliajassa. koulun ja perhe-elämä viidakossa. kateutta mieheni töistä sekä mustasukkaisuutta
.
että jos jollakin olisi jotain tähän nyt sanomista että mikä kohta meikästä on niin lukossa kun ei aina jaksa matkustaa ja sitten myöhästyä reissulta.