Sivuja: 1 ... 146 147 [148] 149 150 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2106683 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #2205 : 01.09.2011 09:40:00 »

Aika moinen romaani sinulla noitatäti^
Mun uneni on ihan eri kaliiberia  Grin

Oltiin kotona. Olin kai itsekin lähdössä jonnekin, touhuilin jotain, ja meidän takapihan ovesta lähti samalla lenkille mies, jolla oli semmonen sininen suomiverkka-asu päällä, ja se oli merkittävää että sillä oli hyvä beba Shocked
Taitaa olla joku viesti tässä. Jotakin tulee itselle mieleen jo tätä kirjoittaessa, mutta miltä se ulkopuolisen mielestä vaikuttaa?
tallennettu
Nina
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106



Profiili
« Vastaus #2206 : 01.09.2011 15:11:35 »

Aamulla näin aivan kummallista unta, jossa jaloistani lähti nahka ihan vaan repimällä polvesta jalkateriin asti. Heittelin maahan lumipallon kokoisia nahkapalloja. Mieheni vieressä kummasteli, että miten tuollalailla voi lähteä.

Kummallista Cheesy
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #2207 : 01.09.2011 23:19:33 »

Viimeöisessä unessa lentelin Smiley Nyt tällä viikolla on tullu lenneltyä jo toista kertaa unissa Cheesy Unessa lensin paremmin kuin muut kanssa-lentäjät. Päähän piti laittaa 'pyöräilykypärä' jossa ei ollut mitään kiinnitysnarua, ainoastaan niskassa terävä naula/piikki joka saattoi uppoutua kallonpohjaan ja tappaa jos kaatusi tms.

Sitten oli myös aiemmin eräs kohta jossa piti tasapainoitella jollain reunalla toiselle puolelle, mutta suosiolla kiersin sen koska en halunnut pudota.

Viittaakohan tää sitten siihen, etten viitsinyt ensin jossain asiassa ottaa turhia riskejä, koska lopputulos olisi ollut joko voitto tai sitten kuolema? Mutta sitten rohkaistuin/vahvistuin tekemään päätöksen riskin otosya, kun noiden kahden unen välissä oli kohta jossa syötin tummalle hevoselleni ohraa (oli kahta eri viljaa joista valitsin ohran tähkän). Ja lopuksi lensin piikki niskaa vasten valmiina rei'ittämään, jopa paremmin kuin muut, vaikka alussa oli vaikeuksia päästä ilmaan. Smiley
tallennettu
noitatäti
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 118


Profiili
« Vastaus #2208 : 01.09.2011 23:54:12 »

Ohra käy hevosille kyllä, tosin ei aivan kaikille. Kuumentavaa rehua, annetaan useimmiten litistettynä, tai sitten jauhona rehukaupan mixeissä. Mikä se toinen vilja olisi ollut?

Aikanaan kai olut tehtiin ohrasta (mistä muuten nykyään?).
tallennettu
Nina
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106



Profiili
« Vastaus #2209 : 02.09.2011 08:31:25 »

Aamulla näin aivan kummallista unta, jossa jaloistani lähti nahka ihan vaan repimällä polvesta jalkateriin asti. Heittelin maahan lumipallon kokoisia nahkapalloja. Mieheni vieressä kummasteli, että miten tuollalailla voi lähteä.

Kummallista Cheesy
Luotko nahkaa? Uusiudutko? Smiley

Totta tosiaan. Aloin maanantaina dieetin ja tuloksia on jo alkanut näkymään. Sitähän se uni oli  Smiley
Kiitos  smitten
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #2210 : 02.09.2011 12:36:56 »

Olen aivan kahtena viime yönä nähnyt todella erikoisia unia, joista en kyllä oikein saa mitään kiinni...

Edellisen yön unessa keräsin tavaroita ja olin lähdössä pitkälle purjehdukselle ja osallistumassa johonkin purjehdukilpailuun.. en ole ikinä purjehtinut ja viime aikoina kaikki veteen liittyvät kokemukset ovat rajautuneet soutuveneeseen ja soutamiseen...

Toinen uni oli viime yönä ja siinä olin minulle suht' vieraalla paikkakunnalla erään ystäväni luona kyläilemässä ja syystä tai toisesta lähdin hoitamaan asioita päätyen yllättäen kirkkoon.. tuo kirkko oli sellainen moderni enemmänkin kappelin tyyppinen, mutta siellä oli lämmintä ja urut soivat.. ja kuinka ollakaan nukahdin sinne.. heräsin sitten sieltä kirkosta kun kaverini tuli ihmettelemään mihin olin hukkaantunut..

Molemmissa unissa on täysin oudot teemat, paikat ja touhut... edes ystävääni en ole nähnyt yli vuoteen, enkä kuullut hänestä juuri mitään...
tallennettu

nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #2211 : 02.09.2011 13:12:23 »

Emelia
Sain joskus ystävältä tämmösen "huoneentaulun",
joka mielestäni sopis noihin sun uniis.

Matkustaja ja purjehtija minä olen
ja joka päivä löydän uuden seudun sielustani.


Oisko transiiteista selitystä?
Onko matkustus / kilpailu tr  merkurius aspect_con mars?
tr  jupiter rx 3 huoneessa,  aspect_con saturnus kirkossa?

Liikaa töitä, käy jo kilpailusta, itsensä kanssa kilvoittelu, purjehdussäästä et koskaan tiedä mitä eteen tuleman pitää, heittäytyminen tekemään tunteella, kuitenkin hallinnassa,
halu tehdä toisin, päästä vastarannalle, uusille vesille?

Aina on asioita hoidettavana, vieraita karttoja tulkittavana,
missä rauha, missä holvikirkko isä kanttorikuoron..

http://www.youtube.com/watch?v=Gx34x73a6MY
« Viimeksi muokattu: 02.09.2011 13:17:07 kirjoittanut nikki » tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #2212 : 02.09.2011 13:48:57 »


Oisko transiiteista selitystä?
Onko matkustus / kilpailu tr  merkurius aspect_con mars?
tr  jupiter rx 3 huoneessa,  aspect_con saturnus kirkossa?

Liikaa töitä, käy jo kilpailusta, itsensä kanssa kilvoittelu, purjehdussäästä et koskaan tiedä mitä eteen tuleman pitää, heittäytyminen tekemään tunteella, kuitenkin hallinnassa,
halu tehdä toisin, päästä vastarannalle, uusille vesille?

Aina on asioita hoidettavana, vieraita karttoja tulkittavana,
missä rauha, missä holvikirkko isä kanttorikuoron..

http://www.youtube.com/watch?v=Gx34x73a6MY

 Grin Kiitos -nikki-  smitten


Juu.. näinhän se menee... olen todella koettanut nyt tehdä tulkintoja vähän niinkuin aikaa vastaan eli hurjalla vauhdilla kun paluita on nyt paljon..
Toiveissa olisi myös reissuun lähtö, mutta ei kyllä vesille, vaan pohjoiseen ja erämaahan..

Merkurius on 5 asteen päässä Marsistani, ohitus tapahtuu maanantaina.. Jupiter on tällä hetkellä vielä 12 asteen päässä Saturnuksesta... hmmm...
tallennettu

nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #2213 : 02.09.2011 14:07:26 »

Emelia,
ja onhan nyt  skorpioni kuu aika.. coolsmiley
oon ite huomannut karttoja tulkitessa,
JA VARSINKIN KUN JOKU USKALTAUTUU KYSYMÄÄN,
jotta aina löydän myös uusia puolia itsestäni,
omasta kartastani,
ja se on kasvattavaa, antoisaa.

Eiks se Mårtensson laula, jotta kaikki paitsi purjehdus on turhaa?
Äläkä anna tuulen yllättää.. :Smiley
eikun vaikun
tallennettu
Gisella
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 205



Profiili
« Vastaus #2214 : 02.09.2011 14:29:55 »

Viimeisten kuukausien aikana olen nähnyt useasti unta eräästä julkisuuden henkilöstä, miehestä siis. Unien teema on hyvin samankaltainen, eli meillä on jonkinlaista sutinaa meneillään. Viime yönä hän vieraili unessani yhdessä entisen hevoseni kanssa. Oltiin tallissa/pyöröaitauksessa ja mies "koulutti" hevosta jollain tavalla. Sen jälkeen hevoseni juoksi häntä kaarella veteen, ja minä jäin nojailemaan mieheen. Tunteista huolimatta torjuin mahdollisuuden suhteeseen hänen kanssaan (tässä unessa). Muissa unissa olemme seurustelleet intohimoisesti  2funny

Mitähän ihmettä...  Grin Osaisiko joku tulkita tätä mitenkään? Ja miksi juuri tämä henkilö vierailee unissani? Hän tosin on julkisuuskuvansa perusteella hyvin pitkälti sellainen mies, jonka kanssa haluaisin seurustella.
tallennettu

"Ihminen voi syyttää maailmaa läpi elämän, mutta hänen onnistumisensa tai epäonnistumisensa ovat yksin hänen vastuullaan. Ihminen voi yrittää pysäyttää ajan, mutta se on vain energian tuhlaamista."
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #2215 : 02.09.2011 18:10:55 »

Viimeisten kuukausien aikana olen nähnyt useasti unta eräästä julkisuuden henkilöstä, miehestä siis. Unien teema on hyvin samankaltainen, eli meillä on jonkinlaista sutinaa meneillään. Viime yönä hän vieraili unessani yhdessä entisen hevoseni kanssa. Oltiin tallissa/pyöröaitauksessa ja mies "koulutti" hevosta jollain tavalla. Sen jälkeen hevoseni juoksi häntä kaarella veteen, ja minä jäin nojailemaan mieheen. Tunteista huolimatta torjuin mahdollisuuden suhteeseen hänen kanssaan (tässä unessa). Muissa unissa olemme seurustelleet intohimoisesti  2funny

Mitähän ihmettä...  Grin Osaisiko joku tulkita tätä mitenkään? Ja miksi juuri tämä henkilö vierailee unissani? Hän tosin on julkisuuskuvansa perusteella hyvin pitkälti sellainen mies, jonka kanssa haluaisin seurustella.

Yleensä muut ihmiset edustavat unissa joitakin itsemme puolia. Julkisuuden henkilöt tai henkilöt, johon olemme unessamme ihastuneita tai rakastuneita edustavat niitä ominaisuuksia, joita kaipaat itse. Mitä nousee mieleesi tästä julkisuuden henkilöstä ensimmäisenä? Se kertoo, mitä kaipaat tai kuinka sinun tulisi toimia.

Esimerkiksi eräs ystäväni (nainen) näki erittäin paljon unia omasta ystävästään (nainen). Heillä oli jokaisessa unessa suhde tai muuta sutinaa menossa. Unennäkijä on valve-elämässä ujo ja arka, kun hänen ystävänsä on spontaani ja villi. Hän toivoi voivansa olla yhtä vapautunut, sosiaalinen ja ulospäinsuuntautunut kuin ystävänsä valve-elämässään.
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #2216 : 03.09.2011 02:51:43 »

Ohra käy hevosille kyllä, tosin ei aivan kaikille. Kuumentavaa rehua, annetaan useimmiten litistettynä, tai sitten jauhona rehukaupan mixeissä. Mikä se toinen vilja olisi ollut?

Aikanaan kai olut tehtiin ohrasta (mistä muuten nykyään?).


En muista mitä se toinen oli Cheesy Mutta molemmat oli todella epäaidon näkösiä, näytti maissintähkiltä, semmosia isoja Shocked Ne oli kahdessa isossa kasassa aitauksen ulkopuolella.
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #2217 : 03.09.2011 14:27:27 »

Viimeyönä näin unta jossa BB-Sebastian oli meidän hevosaitauksessa ja kävi salaa syömässä niitä viljoja joita olin toissayönä unissani hevoselleni myös syöttänyt. Nyt ne kaksi kasaa olivat kuitenkin eri paikoissa.
Toinen ihan aitauksen vieressä ja toinen puutarhassa ylempänä. Tää Sebastian ei oikeasti olisi saanut poistua siitä aitauksesta, ja siinä unessa jauhettiin koko ajan jossain mediassa kuinka Sebastian on hoikistunut ja tullut paremman näköiseksi, ja nää jyvät oli just se salaisuus siihen. Tosin sitten mies jäi kiinni niiden syönnistä ja kaikki meni metsään  Sad

Sitten seuraava uni oli jotenkin vähän synkempi:
Olin navettamme yläkerrassa, vuolin jättimäistä hautakiveä jollain puunvuolijalla, mutta onnistuin silti vuolemisessa. Kivi oli tulossa meidän edesmenneelle koiralle josta oon tällä viikolla enemmänkin nähnyt nyt unta. Kivi oli punaista graniittia, ja se oli porrasmaisen muotoinen, semmonen moniuloitteinen.

Navetan yläkerran yläpuolella oli vielä yläkerta, jossa vaarini sisko suoritti kauneusleukkausta jollekkin keski-ikäiselle naiselle (oikeasti vaarini sisko hieroo ihmisiä työkseen, joku energiahieroja tms.). Naisen  'puudutusaineet' kuitenkin alkoivat pikkuhiljaa loppumaan kesken operaatioiden.
 Leikkausta kuitenkin jatkettiin ja jatkettiin ja kattoluukusta tippui siihen mun ja hautakiven luokse veripisaroita. Jossain vaiheessa vaarini sisko kurkkasi kattoluukusta alas ja kurotti ottamaan jotain vitamiineja jostain hyllyltä.

Sain vuoltua kiven ja yhtäkkiä olin äitini vanhempien talossa, ja sitä samaa leikkausoperaatiota suoritettiin heidän yläkerrassa. Vanhempani kielsivät minua ja veljiäni katsomasta ikkunoistakaan sinne yläkertaan.

Lopussa sitten olin jossain luokassa, jossa se nainen, jolle kivulias leikkaus just äsken tehtiin, istui vieressäni. Mitään arpia tms ei näkynyt päälle päin ja hän vain istui tyynenä vieressäni ja heilutteli jalkojansa missä oli mustat korkkarit.
tallennettu
Upsila
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 36

don't stop believing


Profiili WWW
« Vastaus #2218 : 04.09.2011 09:39:40 »

Näinpäs rauhoittavan, mutta hämmentävän unen viime yönä! Pakko tulla kertomaan teillekkin siitä yksityiskohtaisesti, koska harvoin nään tälläistä - viimeksi uni ei ole mennyt synnytystä pidemmälle, mutta nyt meni suoraan asiaan. Äidin mukaan tämä uni viestittää suurta onnea. Mutta tosiaan:

Näin unta, että olin koulussa ja minusta oli otettu kuva, joka oli kiinitetty ilmoitustaululle. Mutta siinä kuvassa (ja unen alussa hetken) en ollut oma itseni vaan näytin joltain toiselta, jolla oli iso raskausmaha. Pian huomasin kuitenkin synnytyksen käynnistävän ja kohtaus siirtyi siihen missä makasin sairaalasängyssä ja ensimmäinen lapsi oli lääkärin sylissä. Unessani synnytys oli kivutonta, eli kohtauksessa lähinnä mentiin siihen, kun olin synnyttänyt jo lapsen ja olin aivan ihmeissäni, kun sanottiin, että saan kaksoset - toinen ei ole siis vielä tullut maailmaan. Sen ihmetyksen myötä kohtaus vaihtui taas. Tässä lukitsin pyöräni ja imetin paidan läpi jompaa kumpaa kaksosta ja kieltämättä se tuntui hassulta. Joku tuli juttelemaan minulle lapsesta ja vastailin lyhyesti (herättyäni en tiedä mitä koko unessa edes juteltiin kunnolla). Ja kuin minulla olisi ilmiintymisen voimaa, olinkin yhtäkkiä punaisessa, ehkä pikkuisen ruosteisessa ja kuluneessa audossa. Istuin etupenkillä ja pusuttelin ja hellin ensimmäistä lastani - pian lapsen tummatukkainen isä, jonka kasvoista ei saanut selvää haki lapsen pois (koska minulla oli seuraavaksi englannin tunti ja taakkaani helpottaisi, jos olisi vain yksi lapsi seurana). Otin sitten toisen vauvan syliini ja olin aivan lumoutunut siihen, että tämäkin vauva oli kaunis.

Lokeroita oli kuitenkin vaikea kaivaa lapsi sylissä, joten kun eräs entinen luokkalaiseni tuli eräästä puuovesta ulos, niin annoin hänen kannatella vauvaa sillä aikaa sylissä, kun saisin englannin oppikirjat ulos lokerosta. Sen jälkeen kohtaus meni siihen, kun olin entisen englannin opettajan tunnilla. Kaverini piteli vauvaa puolestani hetken sylissä, mutta meni pian omalle paikalleen ja oli laittanut nukahtaneen vauvan oudon vaikeaan asentoon. Siirsin vauvan sitten parempaan asentoon kantotuolissaan/sängyssään (? = kyseistä sanaa en nyt muista). Englannin opettaja kysyi minulta poissaoloni syytä ja sanoin olleeni raskaana ja synnyttäneeni.

Se taisikin sitten loppua niin. Mutta unen pääasiassa oli tosiaan ollut nuo vauvat ja pari kerran yrittämisen imetys sekä tuo synnytys. Eikö se viestitä myös jonkin elämän osa-aluuen uudistumista tai idean synnyttämistä. Tuo suuri onnikin olisi aika ihanaa! Onko jollakin kokemuksia tälläisen unen jälkeen - tapahtuiko jotain? Smiley
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #2219 : 04.09.2011 11:58:07 »

Viimeyönä näin ainakin kaksi unta jotka muistan, molemmat jotenkin samantapaisia, tai samanlainen juoni...

Ekassa unessa olin kerrostalossa parhaan kaverini kanssa. Menimme huoneistoon jossa vaarini sisko asui (taas vaarin sisko unessa Shocked ). Vaarini sisko oli unessa kaverini mummo/äiti. Jätimme laukut kuitenkin oven ulkopuolelle eteiseen. En muista mitä siellä huoneistossa sitten tapahtui, mutta kun lähdimme sieltä, oven ulkopuolella eteisessä pelasi korttia kaksi itämaista sulttaania tms.

Laukkumme oli viety ja miehet katsoivat meitä vihaisesti. Menimme raput alas ja löysin lompakkoni rappusista auki revittynä. Ajattelin että kaikki rahat yms oli viety, mutta visa, henkkarit yms olikin tallella ja löysin 20e setelin myös Shocked Aloin unessa sitten pohtia että mitähän sieltä oli oikein etsitty.


Toisessa unessa olin jo käynyt ylä-asteen, mutta istuin ala-asteellani jossain luokassa 1-2. luokkalaisten joukossa ja ihmettelin että missä ovat ylä-asteaikaset luokkakaverit. Lähdin sitten kesken tunnin pois luokasta, ja koko koulusta kun ajattelin että turhaa oon siellä.

Pyöräilin kotiin päin, kunnes eräässä kohdassa olikin reisiä myöten lunta (oli aikainen syksy). Lumeen oli kuitekin tallottu jo muutamat jalanjäljet joten seurasin niitä. Unohdin kuitenki pyöräni toiselle puolelle hankea ja käännyin katsomaan sitten taakseni.

Pyörää ei näkynyt, sen sijaan keväinen (???vuoden ajat vissiin vähän vaihtelee) jäinen lampi (jää ja lumi alkanut sulaa siitä pinnalta). Lammen toisella puolella oli isäni joka työnsi skootteriksi muuttunutta pyörääni lammen jäälle jotta saisin sen nopeammin takas. Jää kuitenkin petti alla mutta isä sai työnnettyä jäätä pitkin skootterin mun puolelle ennen kun se upposi kokonaan.

Skootteri oli siis takaosa pystyssä siinä mun edessä mutaisessa vedessä Cheesy Käänsin skootteria varovasti jotta saisin nostettua sen vedestä, ja samalla pinnan alta nousi pieni hiiren luuranko.

Nostin skootterin kokonaan pois vedestä, ja samalla eteeni maahan tippui skootterista haljennut kivi jonka sisällä oli vaaleanpunainen hiottu jalokivi. Näytti vähän joltain ruusukvartsilta mutta oli hohtavampi ja kiiltävämpi. Maahan tippui myös viisikulmainen pieni kivilaatta jossa oli jonkun meritähden fossiili mikä hohti 'öljyisen näköisenä' kaikissa väreissä.

Vein 'aarteet' kotiin ja näytin niitä äidille. Häntä ei innostanut löytöni, vaan se, että niistä saisi varmaan hyvin rahaa.

Sisko otti käteensä sen löytämäni jalokiven ja tiputti sen vahingossa maahan ja se särkyi hiukan. Ajattelin ensin että ehkei se ollutkaan kummoinen kun ei ollut niin tiivistä ainetta että heti särkyi. Äiti ajatteli ettei se ollutkaan arvokas kun heti särkyi.

Nostin kiven maasta ja huomasin että nyt siitä olikin ne 'heikot' osat lähteny irti, ja vaikka se olikin nyt pienemmän kokoinen niin entistä parempi ja tiiviimpi Smiley

--
Mun mielestä molemmissa unissa toistuu tuo sama kuvio, että ensin säikähdän tai petyn kun jokin menee pieleen, mutta lopulta kaikki onkin paremmin kuin ennen Cheesy
tallennettu
Sivuja: 1 ... 146 147 [148] 149 150 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: